Wahlberg å Öberg muntligt överrens om ett nytt kontrakt och kommer tillhöra Malmö truppen nästa år allt enligt officiella.. där PA gör ett efterlänktat utal ;)
Ja då var det helg igen... Där är inte så mycket nytt o rapportera egentligen, man har fortfarande inte fått svar från vissa spelare och allt rullar på i ett rätt segt tempo.
Sälen var viktig att få kvar o det har inte varit nått tvivel på den fronten även om det har ryktats om det. Han var lite "lockad" av att kanske flytta till en annan Elitserieklubb, men nä Sälen är miffare, så enkelt är det.
Enligt rykte tittar man för närvarande på en back från finska ligan. Han ska tydligen vilja flytta till södra Sverige eftersom hans fru fått jobb här. Vi får väl se om där ligger nån sanning i det ryktet. Det här kommer nämligen inte från mina vanliga källor, kanske bäst o säga det redan nu.
Nubben: Staal var ju som bäst i ks och höll riktigt hög klass där. Jag tycker han har bevisat att han ska ha nytt kontrakt. Frågan är om LOB OCH PA vill det. Man kan ju sätta lite frågetecken för hans insats resten av säsongen, som dock var framgångsrik för hela laget. Jag vet att LOB vill ha ett hårt arbetande lag konstant hela tiden. De två senaste värvningarna tyder även på det. Så därför ställer jag mig undrande till hurvida man vill behålla Staal eller inte. Jag personligen tror att killen kommer arbeta frenetiskt för malmö i es och vill inte heller något anna än att han stannar. Att moravec själv ringer upp ser jag enbart som positivt. Hoppas han har någon polare som kan följa med honom hit.(givetvis en bra hockeyspelare då). Nå nubben vart lutar skåpet?
Skulle nog tippa att vi får som Nubben osså nämde iallafall någon sorts komentar ang hur det lutar med Moravec å Staal.. annars vore det hel galet... :D
Lite news.. eller ja news å news... enligt kvp pappersupplaga idag så kritade Wahlberg på för 3 år och Öberg 1.. detta är ej bekräftat om det stämmer ännu så vi låter det fortfarande vara osagt..
Annars är där tyvärr inget nytt att berätta än att man är Jäkligt nära en målvakt nu... å då menar jag extremt nära..
Jag tycker detta var en bra värvning.. men nu kommer frågan om man ska behålla Staal då?? Behåller man Staal å även Moravec kritar på så behövs enbart 1 center.. det är jag tveksam till om det räcker??
jag vill ha 1 forward å 1 center till av yppersta klass då.. saknar kanadensare å amerikaner i truppen.. men vem vet.. de kommer kanske ;) ..
Är osså klart att Johan Norgren stannar.. har ett ord om det.. Skrämmande..
Nu måstes 2 riktigt vassa komma in i laget på backsidan..
Tycker jag är en riktigt bra målis.. hoppas han spikar som han gjorde här i Malmö i felra matcher.. då kommer han bli guld värd.. känns faktiskt skönt att målisfrågan äntligen är löst... Nu kommer fler bomber snart ;)
MrRedhawks: Japp, nu är det som sagt 2 backar o tre forwards som ska in, Moravec lär bli en av de tre. Allt talar för att han stannar har jag fått rapporter om. Känns skönt.
Backen jag nämnde från finska ligan däremot är inte aktuell. Det var som sagt ett rykte som inte kom från min vanliga "fågel", man kan inte lita på allt här i världen.
Ut i solen o njut nu, man vet aldrig hur länge det varar ;)
Japp 2 backar är klart att det kommer in.. det krävs klass där..
På forwards sidan räknar jag osså in Moravec.. men frågan är ju sedan.. hur vill man ha det.. 1 ny center bara.. plus kontrakt med Staal.. eller 1 ny center plus en ny ytterforward... jag ser hellre 2 nya spelare än 1 center bara.. Jag är väldigt tveksam om det kommer räcka med bara 1 ny till utifrån på forwardssidan.. Och då kvittar det nog hur bra spelaren som kommer är.. vi kan få en mycket bättre spelare än Staal i laget för det han tjänar är nog inte att leka med.. men vi får se.. skönt att iallafall målvakts sidan är löst.. bara önska lycka till Corey i fortsättningen.. skulle inte förvåna mig om Corey´s nya adress blir Hv71 eller Frölunda :P ...
Har fått en uppgift.. vet absolut inte om den stämmer eller ej.. men det ska tydligen handla om Stanislav Neckar tjecken som lirade halva kvalserien med SSK som ska tydligen vara nära ett kontrakt med Malmö.. som sagt vet ej om det stämmer eller ej.. kanske Nubben kan ge ett litet mer finare besked om det än ich :) ...
Helt klart.. man står verkligen inte å faller med honom.. men det är verkligen en defensiv back.. det behövs osså.. jag vet osså att man vill knyta till sig en riktigt spelande back.. men vad som en sker så kommer vi nog bli nöjda nu... hoppas jag..
nek97raj: Ffast han har inte så gott om tid på sig som han själv verkar tro av intervjun. Han säger att han skall över på deras trainingcamp i juli och sen får han se, men se det går icke längre. Sista dag för att signa kontrakt med NHL är den 15 juni i år så innan dess måste han bestämma sig.
nek97raj: Har inte Calle koll så har garanterat han agent det. Men jag har svårt att se hur St. Louis ska kunna garantera honom NHL-spel redan nu. Grundtipset är att han spelar med oss kommande säsong.
MrRedhawks: Kvalitétsmässigt är det inga större bekymmer att ersätta Carl Söderberg. Men det lär i så fall bli en utlänning och om jag får välja mellan Söderberg och en utlänning väljer jag Calle 10 gånger av 10. Man ska inte underskatta den extra drivkraft som egna produkter har.
Naj verkligen inte.. Men nu sa jag bara ett exempel att Calle faktikst inte är så svår att ersätta.. sen vet vi ju inte om han duger i Elitserien.. men hoppas kan vi att han stannar.. jag hoppas verkligen att han stannar.. men som sagt vi får se.. finns viktigare saker nu att se framemot..
MrRedhawks: Väntat, och ett klokt beslut. Lill-Foppa är en typisk utfyllnadsspelare, och sådana har malmö så det räcker allaredan. Vad som behövs är s.k. "spetskompetens".
nek97raj: Jag tror vi får vänta tills VM är över innan vi vi får några nya namn. Håller med dig om att vi inte behöver lill-Foppa. Även om jag tycker han skött sig bra. Men han är inte redo för ES.
Så här sent på fredagskvällen så kan jag medela att titta i sydsvenskan imorrn där det kommer stå en hel del.. vad som ni kan läsa där.. det får ni drömma på inatt.. nu börjar min natt.. haj svaj!!!
Stefan: "Det ska komma mycket grädde" som Percy säger, man ska inte namedroppa alla man tänker värva eller hur? Räcker med att ta medelmåttan och hålla kanonerna hemliga. :)
Stefan: Nu tycker jag inte du skall vara så negativ till alla nyförvärv,Du har ju redan sågat de nyförvärv som malmö har gjort.Som Peter har sagt så är det inte namnen som är viktiga.De skall vilja spela för Malmö och stå för vad de står för.Jag själv bryr mig inte om namnen bara de spelar bra.Visst det hade varit kul om vi kunde knyta till oss stora namn,men det är ingen garanti att de kommer att lyckas i Malmö utan bara kostar en massa.
huh? vilket nyförvärv sågade jag nu? Bara undrade om en "massa" som skulle stå i Sydsvenskan idag, allt jag kunde finna var om EN spelare dvs Weinhandl ett namn som läckte ut redan igår.
Om jag ger dig EN godisbit har du då fått en MASSA godisbitar? ;)
Negativ till alla nyförvärv? Mja det vet jag inte, kan inte minnas att jag sågat Ratislav Stana här inne? Dock har jag kommenterat honom i andra forum där jag skrivit att jag hoppas att han kommer att hålla en högre lägsta nivå.
får väl lägga till att OM Weinhandl kommer så är det ett jäkligt bra nyförvärv, men är mycket tveksam till att han kommer då MIF redan har slarvat bort honom en gång och han nu säkert går till MoDo om han återvänder hemmåt trots Öberg och en släkting i Malmö.
Att jag där skulle stå en hel del innebär inte en hel del namn ?? .. där stod en halv sida å det är mycket för att vara Malmö i nuläget.. å det är en hel del.. Sen som de andra sa så kanske inte man släpper fler namn.. Men det vore en fin värvning.. men som sagt allt kan hända.. häng inte upp er för mycket på Weinhandl nu,, där finns fler namn av betydligt bättre klass som är på ingång.. det gäller bara få de att skriva på osså så ser det ljust ut faktiskt..
En liten kort uppdatering utan några större nyheter...
Verkar ta lite tid med de flesta spelarna, många vill ta det lugnt och ha tid på sig att känna efter innan de bestämer nått. Men jag har blivit chockad förr, "inget händer" sen dagen efter har 3 spelare skrivit på :P
Dock inga nya namn som kommit upp sista veckan, det är samma spelare man jagar fortfarande. Någon eller några av de här borde vi kunna locka hit, o då ser det rätt bra ut trots allt.
Inga danskar i Malmö nästa år?? Det verkar inte bli så.. Nu ser det även ut som om Kim Staal ej stannar kvar i Malmö... ni kan läsa mer om det på länken jag skickar med!
Å detta innebär till 100% att Malmö har bättre spelare på ingång eller?? :P
MrRedhawks: Det behöver inte betyda att Malmö har bättre spelare på G utan att Staal kanske vill röra på sig. Är det så har vi en plats till att fylla. Kanske både på gott och ont. Den som lever får se helt enkelt.
Kan ju säga så att jag gråter inga tårar ifall han dra dit.. finns helt klart bättre spelare än Staal.. sen så ska vi inte glömma att han är väldigt skade benägen osså.. Visst Peter vill kanske ha kvar Staal.. Men vill Osten det?? Osten vill ha spelare som ger 100 % varje match å inte bara när det gäller.. Staal visade precis motsattsen till det OSten vill se.. så var inte så säkra på att Malmö vill ha honom kvar.. eller Osten ska jag säga..
Mitt tips... 30-70 att Staal stannar.. men jag ser hellst en ny spelare..
MrRedhawks: Jag hade helst sett att stalle stannade. Det är inte så himla lätt o knyta till sig spelare av hans kaliber. Frågan är om han vill till schweiz tillräckligt mycket i förhållande till vad malmö kan erbjuda honom. Sedan väljer han kanske schweiz för att helt enkelt få ett miljöombyte. Jag hoppas iaf att en storsatsning i ES med malmö är tillräckligt inspirerande för honom.