jande: Det är ju inte säkert men troligtvis,för vad skall edmonton med han till annars.Men de kanske ger han ett dåligt förslag och då kanske han inte tar det.
Har suttit å kollat igenom de andra trupperna osv..
just nu så som trupperna är så är tabellen på rankingen på lagen från mig såhär:
1: Linköping 2: Timrå 3: Färjestad 4: Frölunda 5: Hv71 6: MoDo 7: Luleå 8: Mora ------------------------------------ 9: Malmö 10: Djurgården ------------------------------------ 11: Skellefteå 12: Brynäs
Värt å noterat är att plats 1-5 har riktigt bra lag.. sen är det faktiskt öppet.. Men vi saknar 2 backar å en center.. blir dessa 2 backar av riktigt bra klass så går vi till slutspel.. annars kan det komma å bli tufft.. forwards sidan ser faktiskt bra ut.. där kan vi få ihopa iallafall 3 riktigt bra femmor och en riktigt bra 4 femma tillhållande till de andra lagen.. men som sagt.. det é en lång tid kvar innan jag verkligen kan tippa hur jag tror tabellen slutar å då hoppas jag att jag jag tippa Malmö högre upp......
MrRedhawks: Solsting o solsting... Njae, jag har sett honom spela som liten o redan då såg man att han var flera snäpp bättre än oss andra. Nu tror Osten på honom och om han slipper skador är jag 100% säker på att han lyckas. Men sen är det ju inte första gången jag har fel om det nu inte blir så ;)
Annars har jag inget nytt att släppa ut i etern. Är samma killar som är "aktuella" fortfarande, o de vet ni redan vilka det är.
MrRedhawks: Förstår verkligen inte hur du kan skratta åt det. Ungefär som att håna sin egen son för att denne inte klarar avt gå. Nej det var lågt, nästan som gloclanet;/ Hoppas att du iaf kan komma med ett erkännande om killens storhet den dagen han spelar i tre kronor!
MrRedhawks: Är man bara inne på 2 baklängesmål med lika manskap på banan under 34 matcher i Allsvenskan är man fan i mig inte kass. Framförallt inte om man bara var 19 år när det skedde.
Dessutom matchade Osten Hersley ganska bra under grundserien tack vare att han är förtjust i killen.
Vi får se, tror han kommer bli riktigt bra jag också.
padda88: att ens vilja sätta en back av Hejdas kaliber med en svag junior,, kan inget mer än att skratta..
men som sagt komihåg vad jag sa om Hersley.. jag står för det jag säger nu å det är att han inte är den spelaren som ni snackar om... Inte ens Nubben har rätt denna gången ;) .. solsting eller vad Nubben ;)
MrRedhawks: Ja du är nog faktiskt det;) Alla jag har snackat med ser en stor spelare i honom. Så gör även jag. Med Hejda bredvid sig kan han nog blomma ut till den offensiva back som alla lag vill ha! Tänk dig själv när vår egne kille står och matar in 10 st/säsong från blå. Då känner man att redhawks verkligen fungerar som klubb! Jag undrar ifall inte malmö är och rycker i denne transatlant som ryktas till frölunda i dagens Aftonblad!?!?!??!
hehe jag verkar vara den ända Malmöiten som inte gillar Hersley.. tycker han é väldigt överskattad.. han kommer inte hålla i elitserien det é vad jag tror.. visst han é blotta 20 år.. men ändå.. han var inget vidare i alla de viktiga matcherna i Allsvenskan eller såttiga matcher för den delen heller..
Hersley kommer bli en kille som kommer spela många matcher i Tre Kronor och NHL. Det sätter jag en mycket, mycket stor slant på. Grabben har varit bra ända sedan han var knatte, syns att talangen finns där. Utan skador, med rätt tränare och själförtroende kommer han gå långt.
nek97raj: Vi får hoppas att Hersley håller ES-klass.Han har ju bara spelat 8 matcher under lockoutsäsongen men 1 assist som följd.Jag skulle även vilja tillägga att Björk spelade drygt 30 matcher o 0 poäng dom följd. Nu är båda 2 2 år äldre och fått mer rutin så vi får hoppas på det bästa.
Om vi kolla på ett av de andra lagen i elitserien så har bla Frölunda gjort klart med Steve Kariya.. bara å säga grattis ska bli otroligt kul å se om han verkligen kan leverer som han gjort i finska ligan de senaste åren..
Själv hoppas jag att en stark å tungt back namn presenteras inom den snaraste veckan..
Som det känns nu.. så känns forwards sidan mycket bra.. å då lär en till kom a av en bra klass förmodar jag.. å det känns positivt med en riktigt konkurans precis som förra säsongen.. Målvaktsidan känns spännande, Tror faktiskt inte Staná ska känna sig säker som Corey gjorde förra året.. det bådar inte gott isåfall..klart den bästa ska stå.. men jag tror stenhårt på Wesslau som Osten beskriver det.. "nästa svenska stormålvakt" En negativ sak osså om truppen å det é på backsidan.. där är det riktigt STORA ?:net ... Björk,Frylén,Sekeras känns okej.. men Norgren,Skoog,Herlsey kommer få det tufft.. speciellt den förstnämda i Norgren som jag fortfarande inte fattar hur han kan ha fått ett kontrakt.. obeskrivligt helt enkelt.. Men skulle namn som Hejda å en till i hans klass komma så ser jag en ljushet igen faktiskt å då ser det genast mycket positivare ut..
MrRedhawks: Få se, Christian Bäckman, Kim Johnsson, Henrik Tallinder, Dick Tärnström, Daniel Tjärnqvist. Dessa backar är RFA respektive UFA. Fast jag har heller inte sagt något namn.
Såhär i sommarvärmen så kan jag kan släppa en lite nyhet som jag just fått reda på.. och det är att Malmö snackar med en svensk back som spelade i nhl den gångna säsongen.. om det blir något får vi se.. får ej säga namn så respektera detta!!
jasså de har kanon killar på gång?? därför en rögle forward är klar nu?
skämt åt sido.. jag har nadda koll på vem detta är.. men skulle detta vara sista forwarden in i truppen blir jag väldigt tveksam.. vi behöver en till center å det är inte denna fd rögle spelaren
Truppen ser helt ok ut nu, redan nu kanske vi hade kunnat kriga om en slutspelsplats (om allas trupper varit oförändrade hela säsongen). Men med några namn till så ska målet nås, slutspelet ska vi komma till, helt klart!
PA och Osten har fler intressanta namn på G, det är allt jag säger ;) Så vitt jag försod det så kunde det dröja ett litet tag, men det var bara för att två killar var på semester, detta känns riktigt, riktigt bra.
mm.. men Peter nämner att 1 till forward ska in i truppen å det lär bli en center som vi i nuläget saknar.. sen kommer 2 backar in.. så 3 nya spelare till lär vi få se.. som jag sagt innan.. vi får hoppas på det bästa bara..
MrRedhawks: Det är lugnt! Du fyllde på med annan information som var trevlig att läsa. Jag tycker det verkar som en spelare som passar väl in i laget! Hoppas bara P.A lyckas lösa resten av biten så att han inte spelar i nåt annat lag bara till hösten!
Med tanke på hur många utvisningsminuter han bruka ha varje säsong så är det väldigt imponerande att se vad han kan prestera i poäng.. senaste säsongen 44 poäng på 51 matcher är väldigt bra.. och att han gör det i ett topplag visar osså hans kvaliteér pga det är oftast i ett sånt lag det krävs att vara en bra spelare för att göra poäng och det är Duda..
Men sen är det osså ett taktiskt drag ifall nu Duda är klar, han har spelat ihopa med Hejda, som även är känd för att vara aktuell till Malmö, så visst Moravec/Duda kan säkert få Hejda att bli ännu mer sugen på att välja Malmö ifall han nu inte får ett NHL kontrakt.
jande: Jasså det säger du? enligt texten är det bara en fundering Olsson gör där han tar fram exempel som kan få Koch hit ifall han skulle lämna Luleå.. inte står där han är på väg till Malmö?? men vem vet.. kanske han är ;)
Då har vi fått ett bra svar ang hur många spelare till som kommer till Malmö.. citerat Peter Andersson i KvP igår " Nu jobbar vi vidare med att förstärka med 2 nya backar samt 2 forwards till. Vi ska förstärka truppen rejält"
Med tanke på PA använder ordet REJÄLT så tänker jag direkt på namn som i den klass den senaste nyförvärvet Pirjetä,Moravec osv.. Å det lär komma en till center iallfall.. På backsidan är det glas klart där bör vi få 2 tunga namn alá Hejda.. om nu Hejda blir ett av dom namnen så vore det en kalas värvning. Sen är det bara till som Nubben osså nämde att hålla tummarna på att dessa namn ska sätta sin signatur osså på ett kontrakt..
jag tycker ändå redan nu att forwards sidan ser bra ut.. med tanke på att 2 st till ska in av bra klass så ser den ju ännu bättre ut.. Men det är som sagt så är det back sidan som oroar men jag tror även där det kommer se bra ut efter 2 nya kommer in där..
Det som det talas minst om är ju icke eu spelare, i den kategorin räknas USA, Kanada och Ryssland.. Nu har vi 2 st platser lediga.. visst kan det vara kyligt å vänta in å sen innan slutet av serien inhandla 2 st på den punkten men det gäller helt klart att hitta rätta ess i bakfickan.. men jag litar på PA å kan inte mer än hoppas att han hittar de rätta spelarna till det "nya" Malmö..
Jag har varit ute i solen sista tiden och har faktiskt inget smarrigt alls att nämna här inne egentligen. Men man jagar iaf två mycket bra backar, den ena har redan nämnts i media av PA själv och den andra är i samma klass. Får vi de två då ser truppen mycket stark ut.
MrRedhawks: Enligt Kloten själva var det de som tog initiativ till att se till att Pirjetä skulle spela hockey någon annanstans än i Kloten kommande säsong.
nu vet jag inte hela historien där.. MEN de får vad jag har hört ej ha mer än ett antal utlänska spelare där över? vet ej om det stämmer.. Men jag tror själv Pirjetä valde att bryta.. skit smama nu är han Malmö spelare å det ska vi vara riktigt glada för.. en riktigt stabil center..