Jag tycker Percy ska sparka Per bäckman han är en usel tränare han har inte gjort ett enda rätt det gick dåligt förra säsongen och det går dåligt nu hadde Timo lahtinen varit tränare så hadde MIF haft full poäng och dom hadde inte förlorat mot b-lag som modo och luleå nä dags att ta tillbaka Kung Timo
bobco: Jag tycker vi har börjat efter förväntingarna. MIF kommer inte bli något storlag med de spelarmaterial vi har att tillgå idag. Tror vi får vara väldigt nöjda med att ta oss till slutspel i år. Förhoppningsvis kan vi iaf spela lite positivare hockey än ifjol. Än så länge så ser ju laget mycket stabilare ut rent försvarsmässigt.
Vilka spelare ska den nygamle tränaren träna? Ska Pekka stå? Nej, du ska någon ha en spark så är det inte tränarna. MIF spelar efter sina resurser och gör det bra. Jag är stolt över klubben som kämpar på som de gör. Det är svettiga tröjor och spel efter vad som finns att spela med. Skulle gärna se lite fler juniorer spela och bänkning av vissa medgångslirare.
Kolla gärna in mitt länktips, där har jag en Elitserieguide för de som är intresserade av sådant.
miffo: Har vi börjat bra det tycker inte jag och du säger att mif inte kommer att bli ett storlag nä det kan jag hålla med om så länge dom har Bäckman som tränare när mif hadde timo lahtinen som tränare då var dom ett storlag och dom har inget dåligt spelarmaterial att tillgå dom har tre bra ungdomar att tillgå låt dom spela mer titta på modo dom låter sina ungdomar spela
Jonsson: Jag kan hålla med om att fler juniorer ska få spela men jag kan inte hålla med om resten du skriver du undrar vilka spelare Timo ska träna har inte mif lika många spelare i sin trupp som andra lag ? och mif hadde inte haft så mycket utvisningar om Timo varit tränare hans motto var äckligt disiplinerat
CoolaKoffe: vad vet du om hockey när ett lag förlorar så mycket som mif har gjort under bäckis så är det tränarens fel för då räcker inte tränaren till och håller inte måttet
CoolaKoffe: som jag sa det gick dåligt förra säsongen och det börjar lika dåligt det betyder att han är usel. timo däremot det var en bra tränare. du säger att dom har bara spelat 3 matcher och det är ingen katastrof jag tycker jag känner igen det snacket från förra säsongen då lät det lika dant och se hur det gick
bobco: va hade du förväntat dej av MIF i år då??..GULD?..Snälla dom har en allt för tunn trupp...och det är knappast Bäckis fel det..
Skyll på Percy istället...han står ju o lovar att öppna plånboken om det inte håller säj, frågan är ju varför han inte redan gjorde det inför denna säsong när både Bäckis/Gunnar klagar över en tunn trupp..
Men ja tycker att det är förtidigt att disskutera detta en efter 3 omg...men fortsätter man att höra lojja spelare på isen så ser ja ingen anledning me att fortsätta o köra, utan då behövs det förstärkning...
Spelare som kan gå i 3 fulla perioder...Det man hör på Bäckis nu förtiden är precis lika dant som förra året, spelarna årkar inte hålla tempot uppe i 3 fulla perioden...utan max 1½ period..Och det håller inte i längden..om man inte har som mål att bara stanna kvar i Elitserien dock...
Och sen en annan sak, jag tycker inte att man ska klandra Jussi så mycket bara för att han inte ger järnet i alla matcher...tänk så mycke han har ställt upp för laget..utan honom så hade inte MIF skapat mycke framåt...man kan inte begära att han ska sätta varje straff eller göra mål i varje match...se bara mot grund seriens slut...han slutar alltid högst upp i alla fall.
Tomas Sandström var en stor besvikelse i MIF, liksom Linkan...Dom båda spelade bara för pengarna o sket i laget när d gick som tyngst..
Om man ska nå toppen så ska alla spelare vara me på det och kämpa även i motgång.
Se på Mats Lusth tider i MIF...Han blev alltid förbannad över en förlust..han smällde på o gav 100% i alla lägen och fick näsan som en skruv och en massa är när tiden som hockey spelare var över..
Eller Patrick Sylvegård, som alltid spelade me hjärta för sin klubb.
Eller det bästa exemplet är vell 94/års MIF som alltid fick skit vilken arena dom en gästa i sverige, förutom Malmö där dom sågs som äkta kungar och med ett spelade hjärta....Dessa spelare ville bli något när dom klev ut på isen..dom hade ett mål, och dom kämpade till det i varje match..
Dom ända spelarna idagens MIF som vill något framåt är..Hannula, Mackan, Hadelöv, Liimatainen, Norgren samt Jussi. Sen har vi spelare som Mattson, Thuresson, Andersson och Öhman som bara lirar bra när dom väl känner för det..
Spelare som: Hammar, Wahlberg, Petrasek, har ännu inte kommit in i Serie lunken trotts flera år i Elitserien.
Spelare som kommer att slå igenom om ett par år är endå dom unga...Nielsen, Vas, Björk, Valdix...Och sen vill jag också nämna Malmström, han är lite för ojämn..men när han väl har stinget inne så är han ruskigt bra, lite grann av Hannula typen..
Så om man ska syna seriens slut och MIF platts, så kan man inte förvänta sej en bättre platts en 8-9 om inte förstärkningar är på väg..
Men laget ser endå starkare ut en förra året tycker jag, men årets Elitserie är också mycket svårare att bedömma en förr....
Men Men..som en MIF/are kan man bara fortsätta o stötta på!. Nångång måste ju Guldet komma him till Malmö igen!.
19 Nicke: Det var fint skrivet , men dom jobbar inte som ett lag än , det kommer väl , dom började dåligt förra året med men klarade sig hyfsat. In med dom unga nu i början å låt dom ta för sig innan det går för långt in i serien , sen vågar inte ledningen satsa på dom ,(för lite matchvana). Å sen måste vi skjuta mer å inte dribbla in på mållinjen å sen passa bak, det funkar inte!!!!
CoolaKoffe: varför ??? är det inte bättre att satsa på dom unga nu å spara pengarna till senare det är ändå en lång säsong. Ge Bäckman en ärlig chans , kolla in Tom Prahl.
8.e - 9.e nja det finns nog större chans att ta en 4.e 5.e plats OM dom inte är så ego på isen , inte dribbla hela vägen skjut skjut å gå på returer , dom har bra skyttar det vet vi. Kolla in t,e,x Modo skott utifrån sen 2-3 man på returerna å inga miffabackar hann med , kolla även skott statistiken på dom 3 matcherna som har spelats , dom andra lagen har dominerat där. Visst är det fint med dribblingar , men det blir inte mål av det.. Låt BÄCKMAN stanna.VÅGA CHANSA Micke..
babymaker: Kommer Mif 8-9 så är jag nöjd! Laget är inte bättre än så! Bara vi håller oss kvar utan kval så är jag helnöjd. Att gå till slutspel är en ren bonus!!!
anders: Och en bonus vi ska ta,vi skåningar är riktigt jobbiga å sega vi ger oss inte i första taget , det är långt kvar , tack å lov. Eller hur! Vi får gå dit oftare å skrika tillsammans med klacken å visa vårt stöd för HÖKARNA...
bobco: Att jämföra lagen Bäckman och Lahtinen har/hade till sitt förfogande tyder på ren och skär okunskap. Mif anno 92, 93, 94 hade kört åttor runt alla lag i Elitserien av idag och det berodde INTE på tränaren utan att fjärde femman i de upplagorna i Mif var bra nog att spela förstafemma i årets upplaga! Det var som Percy sa, andra tider, det materialet finns inte längre att tillgå och dessutom måste föreningen spara.
babymaker: Man får bara inte slänga in juniorerna hur som helst. Utan hellre matcha in dom i laget sakta men säkert! Vi får ju inte bara bänka de äldre o rutinerade bara för att vi måste spela med juniorerna.
anders: nä men man kan använda dom i säkra matcher , som igår man måste prova , ha en femma med dom typ! Man kan inte bara titta i plånboken heller , man får använda det matrial som finns att tillhandahålla.
Jag håller med om det mesta du skriver. Men jag tycker inte att Sandström var en så stor bsvikelse med tanke på att han fick spela back från och till förra året och då tycker jag att han slet på rätt bra. Sen kan jag tycka att han kunnat producera mer framåt när han spelade på sin rätta plats,inget snack om den saken.
Sen en helt annan sak Bäckman & Gunnar måste låta våra unga spelare få spela mycket mer och inte kör slut på dom rutinerade spelarna inna jul och tro att dom hinner hämta sig under jul helgen. Jag skulle villja se att dom sätter in en ung lirare i varje femma och låter dom spela där.Fungerar sen inte det så måste man värva lite fler spelare om man vill vara kvar i elitserien. Men låt våra unga spelare få spela. Det står ju i skrivet över allt att det är riktiga tallanger låt dom få visa det då! För dom gör ingen nytta på bänken.