Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Spelarflykter....

« · 535659 Till forumet


Spelarflykter....
Hirvonen lämnar Malmö och går till finska Espoo Blues enligt svenskafans hemsida
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Björn Melin klar för Hv71, han skrev på för 1 år, enligt svenska fans
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
MrRedhawks: Han är Hvspelare så det är helt i sin ordning. Synd att hans inledning på säsongen inte kunde backas upp av fortsatt stabilt spel. Hans formsvacka måste vara en av de längsta någonsin?
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Magnus: japp, Björn började lovande...
Vad hände sen?

Så kan man dock säga om väldigt många i år :/
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
90Steen_: Tänk på att det enda som är värre än en dålig förlorare är en dålig vinnare!
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Gusten: Vaddå dålig vinnare?? Jag tycker faktiskt att dom hör hemma i Allsvenskan, båda LIF och BIF är bättre lag! Men om man skulle utöka till 14lag så skulle dom platsa, tillsammans med SAIK!
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
90Steen_: Även om du tycker att både Brynäs och Leksand är bättre lag, så kan du ju behålla det för dig själv i så fall.
Speciellt i det läge som Malmö är i för tillfället: man har precis ramlat ur ES.
Det handlar om att respektera sin motståndare och det gör man absolut inte genom att hovera sig efter en vinst.
Mao: lite mer "bollkänsla", tack....
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Huge: tackar tackar!

Några personer finns det som vet vad livet går ut på iaf ;)

Men i ärlighetens namn så platsade inte årets Malmö i en Elitserie med NHL-lockout. Utan den hade läget varit ett helt annat, men men. Inte lönt att älta. Vi tar nya tag här nere i söder.
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Nubben: Nä, både Malmö och Brynäs var väl de 2 lag som förtjänade sina kvalserieplatser, sett tillhela säsongen.
Däremot tycker jag inte att Malmö var så mkt sämre än vare sig Brynäs eller Leksand i KS. Det var mkt små marginaler som avgjorde. Det kändes lite grann som att ni tappade bort det strikta spel ni hade under slutet av ES.
En studs hit eller dit i KS och ni kanske hade varit kvar. Tänker främst på ert stolpskott mot Leksand borta, när det återstod ngn minut av ordinarie tid.
Plus den puck mot oss som faktiskt såg ut att vara inne bakom Honken.
Jag tror ni har en bra chans att komma tillbaka direkt om Percy vill satsa, och inget tyder ju på ngt annat.
Jag gillar Percy skarpt: stöttar alltid sitt lag och verkar vara en ärlig och rättfram person som säger vad han tycker i alla lägen.
Lycka till....
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Huge: Jag tycker vad ja tycker och säger vad jag säger, sådeså! .. Man få ha vilka åsikter man har! .. jag vet att MIF precis har fallit ur ES, men jag hånar inte dom för det precis!
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
90Steen_: Tyck vad du vill. Men räkna inte med medhåll då du gör bort dig.
Nu är ditt ursprungliga inlägg bortplockat, och det gick faktiskt inte att tolka som ngt annat än att du hånade Malmö.
ALLA klantar till det ibland, men det är ju av misstagen man lär sig...
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Huge: No comments .. vill inte älta i detta nåmer .. !
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Huge: Vad ska man säga?

Jag håller med till 110% , både vad gäller studrat hit o dit och det du säger om Percy. Han är en stor man som verkligen får saker o ting att hända. Inte bara snack från hans sida, det finns för många sånna ledare inom dagen hockey, mycket snack lite verkstad...

O ja, vi ska tillbaka. Det har du rätt i! =)
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Nubben:

är väl precis vad det är med Percy mycket snack och liten verkstad senaste åren.

Han är även en av de stora anledningarna till det sportsliga fallet, det håller inte att ha en ordförande som väljer att spela golf istället för att gå på styrelsemöten så man måste skjuta upp dem osv.

Vet inte hur många gånger senaste åren Percy utlovat satsningar, om inte näringslivet går in med pengar till nysatsningar så skulle han öppna plånboken så sent om i December skröt han om det men än idag har det bara varit rent snack.
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Stefan: Håller inte med dig där.

Det Percy har sagt har han hållt. Han ahde slantat upp mycket pengar om spelare som Sundin hade varit villiga att spela här. Ingen spelare av den kalibern gick att få, vad skulle han då lägga miljoner på?

Han säger en sak o gör allt för att det ka bli så. Om det varit upp till honom hade ju Sudden, Kim m.fl varit i klubben mer än halva säsongen. Om de sen vägrar, vad ska man göra då?
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Nubben: håller me dig där. mer kan han inte göra. måste tänka positivt också att han fick hit McEachern är fanemej grymt och det var mycket nära att Guiren kom också naj man ska inte bara gnälla på Percy, som jag alltid har sagt "hade inte Malmö haft Percy hade inte Malmö haft ett hockeylag"
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
MrRedhawks: "Hade inte Malmö haft Percy hade inte Malmö haft ett hockeylag".

Säger inte det Dig något? Hade Percy gillat bowling eller knyppling mer än hockey hade Malmö varit starka där. Hade Percy konkat hade MIF inte funnits. Kan man bygga ett lag på en byggmästares plånbok? Ja, tydligen, eftersom MIF höstade hem ett par SM under 90-talet. Hur rimligt är detta i en stad som inte kan stava till hockeykultur (växte upp i stan så jag vet vilken ställning hockeyn har där)?
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Jompe: Om du nu är så "dum" att du tror att Percy är ensam om att driva hockeyn i Malmö då är det illa.

Alla klubbar har haft någon person från början som satsat o lagt ner sin själ i "sin klubb". Så bara för att Percy började på 80-talet så är han mindre värd än gubbarna som brann för hockeyn tidigare än det?

Nä skärpning nu! Sluta säg att Malmö är ett köpelag, och att Percy betalar allt. För det stämmer verkligen inte längre. Vi har en av landets bästa ungdomsverksamheter, det kommer bära frukt. Vänta o se.

Nog snackat om detta nu. Hockeykultur finns i stan. Men just nu är det Malmö FF som har medvind. Allt går i vågor. Vi kommer igen!
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Nubben:

Alla lag är väl mer eller mindre köplag då? Det handlas ju som aldrig förr i Svensk hockey nu. iof kan jag hålla med om att era 2 år på 90 talet då ni vann Sm guld och Percy verkade köpa det som han ville ha kanske va att handla i överdrift =)

Kanske är nyttigt för Mif att de får en omstart i allsvenskan så de kan sätta pusselbitarna på plats! Eller?

Ps. Hur blir det med Petrasek? Hörde att han var aktuell för Leksand! iof bara ett rykte medn ändå
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Nubben: Jag citerade nick Mr Redhawks som sade att hade det inte varit för Percy så hade det inte funnits något hockeylag i Malmö.

Men Du har säkert rätt. Jag ska vänta, ivrigt men tålmodigt, på de kommande bevisen på den dynamiska hockeykulturen i Malmö.
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Nubben:

så om man inte kan få spelare som Mats Sundin, Kim Johnsson, Bill Guerin så lägger man sig och dör?

Hur går det isf med storsatsningen i Allsvenskan om han inte får Sundin, Johnsson och Guerin stoppar han tillbaka checkhäftet i plånboken igen då?

Bullshit är allt jag har att säga om det, finns många bra spelare som hade klarat av att förstärka laget även om de inte hållit den klass Sundin gör (gjorde). Det är lätt att snacka brett och vitt och sen hålla det vilket Percy visat ett flertal gånger.
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Jompe: Gör du så ;)
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Stefan: Du vet, leksom jag. Att vi brukar ha rätt lika syn på det mesta när det gäller hockeyn. Men nu är vi av två helt olika uppfattning.

En sak måste jag dock säga, nä man lägger sig inte o dör om man inte ka få spelare av absoluta världsklass. Men som sagt, man fick ha 2 icke EU-spelare. Man fixade Shaun o Brett, det är helt ok. Sen att Shaun var en flopp, det kunde ingen veta på förhand...

Men inte lönt att älta detta. Avvakta lite o se vad som händer, jag tror och hoppas på ett(!) trevligt år i allsvenskan, som avslutas med nytt ES-kontrakt.

Den som lever får se.
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Nubben: Ja nubben har du fått reda på något värdigt vetande vad gäller dagens möte?
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
padda88: Det sägs i linköpingstrakten att Peter Casparsson är nära att gå till Malmö. Ingen högoddsare direkt, kanske, men ändå.
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
bobbe: Ja det visste jagi för sig redan, men tack för tipset!
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
bobbe:

Inget nytt då Malmö velat ha Casparsson ett tag, Casparsson är den typen av backar vi behöver till Malmö och inte betongklumpar a´ Johan Norgren som bara klarar av att raka ut puckar från egen zon (om ens det)
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Stefan: Verkar som om Mif är inne på att köpa ut Norgren, låter klokt.
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Magnus: Japp, där är ett stort missnöje när det gäller vissa spelare. Klubben kommer agerna nu som sagt.

Men mycket hänger på vem som tar över som tränare. Han kommer få en hel del att säga till om.
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Nubben: Hoppas verkligen "Osten" Bergström tackar ja. Han skall tydligen ge svar imorgon vad jag förstår av SDS idag.Får vi honom tror jag att vi har kanske lättare att få spelare.
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Casparsson är ingen spelare jag skulle vilja ha om man har målsättningen at gå upp i elitserien.
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
svennis: Han ska lämna besked imorron japp.

Jag har snackat en del med folket i klubben innan, o "Osten" är helt klart mycket intresserad, men famlijen måste komma i första hand. Går det att kombinera är han våran nya tränare, om inte... Ja, då finns där andra intressanta namn.
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
fille: Casparsson är ingen stjärna, men helt klart en back som håller hög Allsvensk klass. Skulle han komma vore det en helt ok värvning.

Men det behövs givetvis några starkare namn än så om vi ska gå upp direkt. Men han är mycket välkommen ner till oss här i söder.
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Nubben: Jag undrar vem som blir den nye förste målvakten nästa år??
någon som vet???
Jag hade gärnat sett Marcus Kohronen från Brynäs
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
MrRedhawks: Ta Honken..........
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Bissett19:

Som vill till ett lag som kan ta SM-Guld, smart att lämna ett troligt bottenlag nästa säsong i Elitserien mot ett lag helt utan chans för SM-Guld då man spelar i Allsvenskan då :)
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Verkar som om Hannula och Petrasek blir klara för Hv idag enligt Expressen. Vi tackar för omhändertagandet av Mika medan vi sörjer Pettan...
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Magnus: Och nu är dom klara.Hannula skrev på för tre år, Petrasek för två.Allt enligt Hv:s hemsida.
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Portello: Japp det är klart nu.

Bara o hoppas att Mika visar mer hjärta hos er än han gjort här denna säsongen. Att en så pass bra spelare kan få ut så lite, det är banne mig ofattbart. Men men, vill man inte offra lite svett o blod, då kommer man inte långt. Lycka till som sagt.

I "Pettan" får ni tillbaka en klass back, om han bara kan kontrollera sitt humör ;)
Kommentera

Sv: Spelarflykter....
Portello: Sorry, tog för givet att du var HV-fantast.

My bad ;)
Kommentera

« · 535659