hade hellre sett en bra back som värvats istället för Sundblad, och då är Sundblad en mycket bra förstärkning för MIF men backsidan är svag och behöver förstärkas vilket bör vara första prioritet men om nu värvningen av Sundblad är i hamn så lär det inte finnas många kronor kvar till en ev back då Sundblad inte lär vara billig.
En av anledningarna till att Sundblad fick lämna föreningen senast lär ha varit hans lön, en lön som var högre än vad Jussi och Linkan ex. har/haft i MIF.
Stefan: Men då kan han ju knappast ha fått mer i lön nu. Eller är föreningen så dumma en gång till? Precis, en bra spelande back borde vara högsta prioritet nu!!!
Stefan: Precis, det är detta som alltför många miffare verkar glömma. Visst har vi bra forwards. Men när inte backarna klarar av snabba uppspel så kvittar det om vi så har Jagr i anfallet. Backsidan är kass i Mif, så enkelt är det!!!
CoolaKoffe: Inte mycket... Som vanligt värvar klubben nya namn till styrelsen i hopp om att det skall generera förändringar på det sportsliga planet. Backlinjen gör i alla fall mig mörkrädd... Jag är helt inställd på bottenstrid precis som jag var inför den nyss avslutade säsongen...
Hoppet om Svehla är faktiskt inte helt borta, han kommer kanske ändå inte pensionerna sig (länktips). Även om jag inte tror att han kommer spela i MIF något mer, så är det ju alltid kul att chansen finns. :)
CoolaKoffe: Österby kan vi väl ändå inte uttala om oss ännu va? Han var bra i Allsvenskan men det behöver inte innebära att han är bra i Elitserien. Nu tror jag ju i och för sig att han är bättre än både Öhman och Hasselblad men det återstår att bevisa för honom...
Jag tror laget får en kick med nya tränare och når slutspelet denna säsong. Men en back (en bra sådan, inte en som ska spela i sista backparet) till bör nog värvas, för att jag ska vara helt nöjd med truppen. Sen får ju Lillis komma med lite överraskningar om han vill. ;)
Truppen är ju t ex mycket bättre än säsongen 2001/2002, och då kom MIF sexa. Tyvärr så betyder det ju ingeting. :P
Jag räknar med att Hannula finns med i truppen, när jag för dessa tankar. Men om han försvinner, ser ju läget lite annorlunda ut...
hade hellre sett en bra back som värvats istället för Sundblad, och då är Sundblad en mycket bra förstärkning för MIF men backsidan är svag och behöver förstärkas vilket bör vara första prioritet men om nu värvningen av Sundblad är i hamn så lär det inte finnas många kronor kvar till en ev back då Sundblad inte lär vara billig.
En av anledningarna till att Sundblad fick lämna föreningen senast lär ha varit hans lön, en lön som var högre än vad Jussi och Linkan ex. har/haft i MIF.