Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

T. SJÖGREN

« · 133030 Till forumet

Sv: T. SJÖGREN
Som både jag o Stefan sagt hela tiden. Låt Sjögren få nån match i kroppen innan ni börjar klaga på honom. Visst han var inte kanon förra säsongen, det vet vi alla.

Nubben undrar:
Var Hadlöv grymmt bra o stabil förra året ?

Spelare har svackor och toppar, han kanske lyyckas bra i första eller andra matchen känner att hockey är kul igen och kommer göra bra match på bra match i MIF. Det får vi ju vänta o se.

Eller så lyckas han inte till 100%, men vi får bredden så att vi kan köra runt på 4 kedjor. Är det då så himla negativt ?

JAg personligen tycker att kontraktet är helt rätt, han för fram till jul på sig att visa vad han är gjord av, sen kommer MIF själv bestäma vad som händer ju. Det är ett kanon beslut av lillis o grabbarna.

Men jag är som sagt tveksam till om han kommer lyckas, men jag sågar inte honom längs fotknölarna för det...
Kommentera

meghan:

ska man resonera så som du gör..då är frågan är Foppa verkligen en sån bra spelare som bör spela i NHL?

Foppa är en expert på att få andra hands assister.
Kommentera

Nubben:

Ser hellre att MIF bygger upp ett nytt storlag med Valdix, Vas och Nielsen än att man värvar in ytterst suspekta spelare i övre medelåldern utan känsla för MIF. Vi har haft alldeles för många sådana värvningar efter 1994. Varför glädjas över ännu en?

Just nu är MIF i kris publikmässigt. Inte så konstigt går man ut i pressen och hyllar sin ungdomskedja och sen inte ens isar dom i premiären kommer inte publiken igen. MIF är ett skämt på gatorna i Malmö efter VF hemma matchen.

Man måste bygga på sikt inte hysteriskt såga ungdomarna som Bäckman gör idag. "Det är bra för ungdomarna att spela men det är inte bra för laget" har han kräkt ur sig. Hur rimmar det med uppslaget i VF programet? Alla press klipp inför premiären...

Vill MIF ha över 4000 på läktaren får klubben satsa på det man sagt inte försöka hitta någon lösning utanför klubben. Det är bra att vi fans reagerar på dumheterna och vill klubben väl på sikt. MIF ska byggas av MIF inte av nödlösningar som turnerar runt i diverse krislag för stunden!
Kommentera

Stefan: Prickar rätt igen...

Mål är mål, sen kvittar det väl för fan hur dom görs, han får görna göra tre i öppen kasse idag, jag skulle inte klaga då iaf ;)
Kommentera

Jonsson: Nielsen har fått mer speltid än vad de flesta trodde innan serien.

Hade inte mackan jeppe o toivo gått och blivit skdade så hade det varit en annan sak, då hade vi haft 4 kedjor, och då hade juniorerna kunnat få sim speltid...

Nu är inte det fallet, men visst jag vill se VAS o Nielsen mer... Vas har ju inte fått spela ...

Valdix har jag sett ett par matcher och han har inte övertygat på mig än, men det kommer säkert. Han är snabb, men väger väldigt tunnt i närkamperna...
Kommentera

Stefan:

Vi är en del som ifrågasätter Floppas eventuella storhet.. Det borde fler göra. Då skulle svensk hockey kunna bli bättre på sikt. Tillbaka till lagarbete och spela för dina kompisar. Inte hålla på pucken så länge du kan och få tveksamma assist på vinkelskott returer. Eller bara spela för dig själv och ha din agent hjärntvätta s.k journalister om din förmåga.
Kommentera

Nubben:
Du har helt rätt vi har en hel kedja på läktaren. Är dock fortfarande extremt tveksam om Sjögren är en lösning på eller en del av problemet i klubbens strategi när det kommer till hur man bygger ett lag.
Kommentera

Jonsson: A ja, har du sett många matcher med foppa på senare tid ?

Slutspelet förra året var ju helt enormt att se.

Inatt mot Dallas var han bra.
Kommentera

Jonsson: Om du läser vad jag skrivit innan så säger jag osso att jag är väldigt tveksam, men ge honom några matcher.

Kontraktet är bara året ut, det är kanon bra för MIF...
Kommentera

Nubben:

Såg precis Dallas matchen och det var det gamla vanliga; hålla pucken för länge osv osv. Få ytterst suspekt poäng.

Slutspelet förra året? JO, herr Flopp var bra men på lagets bekostnad. Colorado spelar alltid bättre utan superdivan. Han spelade bort Stanley Cup bucklan från staden men vann egoligan, snyggt lagarbete...
Kommentera

Nubben:

Kontraktet är mycket bra skrivet. Helt klart.

Vi ger gubben några matcher, varför inte?
Kommentera

Jonsson: Det märks att du inte är foppa-fantast, det är lugnt, du slipper tycka om honom. Men så kass som du nu försöker säga att han är, det är han inte.

Det var verkligen inte hans fel att laget losade mot Detroit. DEt kan du bara inte säga.

O ja vi ger Sjögren nån matcher, bra grabben ;)
Kommentera

Nubben: Kolla länktips

T.Sjögren...
Kommentera

Stefan:
Mitt svar på CoolaKoffes inlägg handlade mer om att jag inte tycker att man kan visa en spelares storhet genom att slänga in statistik. Det går att visa väldigt mycket med statistik/siffror!!! Man måste istället titta på individen och se vad personen har uträttat under matchen/säsongen. Sedan är det ju alltid så att spelare passar olika bra in i olika lag (spelstilar). Så om nu Sjögren passar MIF eller inte har jag svårt att uttala mig om.

Angående andrahandsassister så tycker överlag också att många av dessa kan ifrågasättas !!
Kommentera

meghan: Där slog du huvet på spiken mannen ;)
Kommentera

Ser att många här är negativa till värvningen av Sjögren, men jag ser positivt på det och hoppas att han kommer in bra i laget. Vem vet, han kanske hamnar i en femma som passar honom perfekt, där han kommer tillbaka i målsprutarform. ;) Tycker iaf att det är skönt att truppen blir lite breddare.

Om det blir en bra värvning återstår att se, men jag tänker iaf inte dömma ut honom eller Lundh (för värvningen) redan. Han börja iaf på bänken idag, så han får kanske inte så mycket speltid mot Djurgården.

Tror MIF har en bra chans idag...tippar 3-1 till MIF.
Kommentera

Teus: ska jag tippa med hjärnan och ej hjärtat får jag vända på ditt tips.
Kommentera

Jonsson: Om Mif vill ha storpublik är det definitvit inte juniorsatsningar som är melodin utan jättevärvningar àla FBK och LHC.
Kommentera

nek97raj:
Håller egentligen med. Speciellt eftersom jag ska gå och se matchen. Men jag satsar nog ändå efter hjärtat 4-2 till MIF
Kommentera

Glömde tillägga:
Sjögren gör 4-2 i öppen kasse ;-)
Kommentera

Att Ni aldrig tröttnar på gamla köbekagor i Malmö.....
Kommentera

meghan: Ingen skulle bli gladare än jag för ett sådant resultat. Och för dig som publik får man verkligen önska att så blir fallet.
Kommentera

Alltid där: Aaah, e de köbekagor?
Kommentera

nek97raj:

nu är Thomas Sjögren helt klar för MIF... alla papper är påskrivna och registrerade hos hockeyförbundet.

Sjögren och Lillis har fixat det idag.

Sjögren rapporteras vara grymt spelsugen idag iaf, låter positivt det :) undrar vilket nummer han får...
Kommentera

Stefan: Kul, och vi får önska honom välkommen till MIf. och, lycka till
Kommentera

« · 133030