Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Utvärdering av Hockeysnack

Utvärdering av Hockeysnack
Nu när hockeysnack har funnits i ett tag så har ni nog börjat få en uppfattning om vad ni tycker om Hockeysnack.

Lämna gärna era synpunkter här på vad som är bra/dåligt om det är något som saknas eller kanske bör förändras.

mvh: Stefan Wädel
Kommentera

Sv: Utvärdering av Hockeysnack
Detta är det bästa som hänt oss som älskar hockey och vårt kära MIF. Här kan man vädra sina åsikter om laget och svensk hockey på ett normalt och vuxet sätt. Det har varit många väldigt intressanta diskussioner varav jag har lagt ut en tråd som har fått väldigt många efterföljare, en tråd som jag tror kommer följa MIF hela säsongen nämligen den om backbesättningen. Det kommer tror jag att bli den svaga länken i MIF:s lagbygge. Målvaktssidan, forwardsbesättningen o tränarna håller högsta elitserieklass. Jag kan givetvis ha fel, men den ser trots allt svag ut på papperet. Nå, tillbaka till utvärderingen av Hockeysnack. Nu har vi medlemmar o fans fått en chans att tycka till och kännas lite viktiga. Hoppas att detta kan utvecklas så att vi fans kan bli en maktfaktor inom föreningen, helst skulle vi vara en del av MIF:s organisation. För utan oss fans så skulle det inte finnas något MIF Redhawks. Jag är lite rädd för att vi kommer att försvinna när den nya hallen är klar. Percy säger att biljettpriserna inte kommer att förändras, men hallen är inte billig att bygga och den måste betalas. Allt går inte alltid enligt ritningarna. Tyvärr så kan MIF få samma sorts publik som AIK o Djurgården nu har, en massa slipsnissar!!!!!! Tragiskt att det har blivit så, hockey är ju en sport som har kommit till genom folk från dem lägre samhällsklasserna. Visst så har pengarna gjort sitt stora intåg i hockeyn och slipsnissarna skall givetvis också få synas och se på hockey. Men inte på bekostnad av vanligt folk. Nu glömde jag bort utvärderingen igen, det blir lätt så när man har så mycket hockey i huvet. Något negativt har jag inte att säga om hockeysnack ännu, det kanske dyker upp något. Vi får se.
Kommentera

Tråkig läsning om dessa förutfattade meningar om människor som
klär sig i slips.
Vad skulle ens klädsel ha att göra med ens hockeyintresse.
Det skulle innebära att alla utan slips skulle vara hockeysupportrar.
Många matcher spelas på vardagar, vilket innebär att man kommer oftas direkt från jobb.Har man då ett jobb där man bör bära slips, ska man då komma försent till matchen bara för att man måste byta om, för att man skall ha en klädsel som motsvarar en hockeysupporter, enligt dig.
Ganska lustigt att se att alla skadade spelare sitter och tittar på matchen i slips,slipsnissar, tror du dom är intresserade av hockey.
Percy bär slips, är han ingen riktig hockey supporter?
Jag bär inte heller slips på helgmatcherna, men jag garantera att
jag inte älskar att gå på hockey mindre på vardagarna.
TÄNK OM!
Kommentera

Om man som jag bär fluga, hur pass bra supporter är man då?
Kommentera

När jag skrev om gruppen människor "slipsnissar" så menade jag att många av dessa tillhör den övre klassen (dock inte alla) som har råd att gå på hockey jämt. En hockeybiljett i Malmö kostar väl nu mellan 80-200 kr (vet ej exakt). När den nya hallen är klar så kommer biljettpriserna att höjas, det dubbla minst iallafall. Och det klarar inte en vanlig svenssonfamilj av. Tänk själv om en farsa och hans två grabbar skall gå och se t ex MIF spela en match. Tre biljetter 300 kr styck, hamburgare el. korv i pauserna, souvenirköp, godis m.m. Allt detta kommer att kosta över 1000 spänn. DET ÄR HELT SJUKT vad dyrt det är. Jag vill se en blandad publik på hockey där även slipsnissar ingår, men se på publiken i Globen där majoriteten är slipsnissar (och detta beror inte på att 08:orna är mer välklädda än resterande människor i Sverige) Vanligt folk går inte klädda i kostym eller kavaj till vardags. Jag har ingenting emot "slipsnissar" på det sätt som du tror (du är väldigt larvig i ditt brev) utan jag menar att skillnaderna i samhället börjar synas mer o mer. Priserna på biljetter vare sig det gäller hockey, fotboll eller något annat har tyvärr skenat iväg och endast de övre samhällsklasserna har råd att se på. Sedan vill jag betona att alla slipsnissar inte tillhör samma sorts klass. Hoppas du förstår mig rätt nu och jag antar att du håller med mig i mitt utlägg här om biljettpriserna och att "vanligt folk" inte har råd att gå och titta.
Kommentera

Du har helt rätt och jag tycker inte att du ska ursäkta dig. Det du säger är en ganska allmännt utbredd uppfattning hos oss på ståplats.
Med "Slipsnissarna" menar du antagligen precis samma grupp som vi menar. Nämligen gruppen som är "för fina" eller för rädda att göra bort sig eller något ditåt för att sjunga med i ramsor, klappa händer, vifta med flaggor eller jubla hejdlöst. Samma grupp som vågen alltid strandar på, samma grupp som tyst mumlar nåt om "jajamänsan, fattas bara" när ståplats bjuder upp till stämningsskapande.
Det har givetvis inte mycket med klädseln att göra hur stort ens hockeyintresse är men gruppen som det syftas på är oftast klädda i kostym och slips, därav namnet "slipsnisse". Sen går det faktiskt att ta på sig en matchtröja efter jobbet och sticka direkt till matchen, om man nu skulle vilja det. Jag vet av egen erfarenhet.

Du har också rätt i att det är sjukt så dyrt det är/kan komma att bli med hockey, och precis som du säger kommer det att innebära en minskning av "vanligt folk" på matcherna. Kvar kommer att finnas "slipsnissar" och vi tossbollar som inte har vett att sluta gå på hockey vad det än må kosta.

Sen måste jag poängtera att precis om du säger så har "slipsnissarna" givetvis precis samma rätt som vi att gå på hockey. det är inte alls så jag menar. Och vill de inte så ska de inte tvingas att skrika, klappa eller vifta. Men visst kunde det varit trevligt att prova nån gång emellanåt...
Kommentera

Är det någon som har tänkt på att det oftast är "slipsnissar" som pumpar in fem- eller sexsiffriga belopp i föreningen, så att den har råd att betala lön till dina favoritspelare?
Eller att "slipsnissarna" ofta betalar två, tre gånger mer för sin sittplatsbiljett än den som står på apberget och på så sätt skjuter in ännu mer pengar.
Var och en väljer hur den vill stötta, och framför allt hur han går klädd. Den ena borde inte vara mer eller mindre värd än den andre, framför allt inte beroende på klädsel eller hur mycket man skriker under matcherna.
Kommentera

Nu var det inte slipsnissar den här tråden skulle handla om utan en utvärdering av Hockeysnack!
Kommentera

Det var hemskt vad du stirrade dig blind på just ordet "slipsnissar". Det jag menar är att hockeyn tyvärr börjar få en publik som består av folk som är just "slipsnissar", de är ju de enda som har sådana lönecheckar så att de kan betala de alltmer höga biljettpriserna utan att det märks så mycket i plånboken. Biljettpriser som klubbarna har blivit tvungna att höja pågrund av den alltmer sjuka lönekarusellen som har drabbat både hockeyn o all idrott i övrigt. Jag betonar en en gång att jag inte har något personligt emot "slipsnissar" utan detta handlar om att det har blivit för dyrt att gå på hockey. Och visst så skulle detta handla om en utvärdering av hockeysnack och det tycker jag också att det är, jag kan ju inte rå för att folk stirrar sig blinda på ordet "slipsnissar" och tror att jag är hatisk till den här gruppen människor och inte ser vad jag menar. Tydligen så måste jag förenkla mitt språk rejält så att ingen missuppfattar vad jag menar i fortsättningen.
Kommentera

Nu ska du inte vara kaxig Jonas slippsnissarna gör väldiga job för dom pengarna det krävs hårt arbete för att sitta och kaxa sig på dom platserna dom har. Visst dom kan vara lite konstiga ibland ser ut att bara vara ute efter pengar istäälet för hockeyn där får dom skärpa sig. Men sagt dom kan ju inte hjälpa att dom har råd att sitta fint. så det är sååååå.........

En trevlig K(r)ille!!!!!!!
Kommentera

Jag är helt övertygad om att priserna för att gå på hockey, inte kommer att höjas för att arenan blir större.
Då skall man fylla 15000 platser istället för 5800. Jag är övertygad om att det kommer att krävas åtgärder i form av familjerabatter och liknande.Med andra ord blir bredden på publiken än viktigare
när den nya arenan står klar.Sedan är det naturligtvis så att det är inte bara hockey som ska finansiera detta nybygge.

Sittplats vs ståplats förmåga att skappa stämmning i hallen är det väl ingen tvekan om att det är ståplats som hörs mest.
Med det är inte en fråga om social status utan mer om ålder.
Med åldern krävs det mer för att man skall bli exalterad och i detta fallet bra hockey. När det spelas bra tycker jag att det är ett grymt tryck även på sittplats.
För min egen del är jag så inne i hockey så att alla skrik och applåder kommer spontant och för det krävs bra hockey eller åtminstående en bra vilja att spela bra hockey.Dock är det bra att ni påminner en om att gasta lita även när dom inte spelar så bra.

Det är klart att det är dyrt att gå på hockey men inte som någon påstod 300:- utan 90:- - 185:-. Men det är inte utan man tänker på dom stackarna som har två - tre barn som vill gå på hockey.
Jag tycker faktiskt att det borde finnas någon form av familjerabatt
,framför allt på de matcherna som aldrig blir utsålda.
Det har hänt mer än en gång, att man tänkt vilken tur att man inte har två - tre barn som också vill gå på hockey.Denna tanken slår en framförallt när det varit en usel match där spelarna inte ens försök spela bra hockey.Dessa tillfällena har kanske inte varit många men det har dock hänt en par tre gånger, då lider jag verkligen med en familj som kanske lagt en 3 x185:-
Men sätt det i relation till någonting annat du gör
Kommentera

« · 1096