Har inte den här gubben har skitigt i det blå skåpet en gång för mycket?
Ur en intervju med Kjell Nilsson, hockeyförbundets ordförande, som Daniel Rooth gjort i dagens HD/NST:
"Kjell Nilsson går plockar han fram almanackan, bläddrar framåt några veckor och sätter pekfingret på en söndag. - Rögle-AIK, säger han. Då ses vi, den matchen ska jag och frugan se. Vi gillar att gå på hockey i Ängelholm, där får man både rolig hockey och bra stämning. Det är inte samma drag i Malmö, dit följer inte frugan med."
b-sson: Han berättar ju bara hur det är. Ni MIF supportrar borde kanske komma upp någon gång på studiebesök för att se hur man skapar drag. Har varit i båda hallar o sett hur det är o jag kan säga att Ladan i Ängelholm slår lätt Malmö Isstadion när det gäller tryck på läktaren.
En sak slår mig, det är ofattbart många Rögleiter som besöker och kladdar på vårat forum. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att besöka Rögles forum, så länge de inte lirar i samma division som oss...
Mygel: trycket på läktaren beror tyvärr oxå lite påhur det går för laget, alltså var de ligger i tabellen... tyvärr e det så, många är tyvärr medgångare, så är det i alla lag...
Så går det bra för laget över en hel del matcher, är det många som tittar och håller trycket uppe på läktaren, går det dåligt en säsong, så sviker trycket och publiken ju..
så e det, o nu går det ju bra för rögle så därav bra tryck där..
christoffero: Du har helt rätt. Men samtidigt så under de snart 5 åren som jag har bott i Lund så anser jag att under alla dessa år så har Rögle haft bättre tryck på sina matcher än vad MIF har haft. Kan kanske bero oxå på att det är en serie under toppserien och att det därmed är mer av de "fanatiska" supportrarna som går varje match än sådana som kanske går på hockey 1 eller 2 ggr om året för lite underhållning. Vad vet jag.
Magnus: Ursäkta att jag skriver i erat forum. Funderar fortfarande på varför Hockeysnack är ett community med en massa olika gästböcker...........
Mygel: Det kanske beror på att vi i Mif har varit bortskämda med framgång under de första elitserieåren. Vardagen kommer till slut och då minskar även trycket på matcherna. Rögle har ju inte varit i vardagen i elitserien.
anders: Kanske e sant. Kanske är det så att vi på väg att återgå till den gamla ordningen då MIF för en borttynande tillvaro o Rögle dominerar skånsk hockey igen. Vem vet?
Bara för att ni för omväxlings skull tillhör toppen av de allsvenska lagen och att Mif är inne i en generationsväxling så kan du inte säga att det är på väg att svänga så! Däremot så kanske lagen kommer att närma sig varandra och ligga mer jämsides framöver. Jag skulle inte bli överraskad om Rögle går upp i elitserien den här säsongen eller nästa! Mif lär få ha några tuffa år nu framför sig, men vi åker inte ur. Det är vi för bra för helt enkelt!!!! Er chans ligger i att Linköping misslyckas i elitserien. Brynäs lär vinna kvalserien utan några större problem!!!
anders: Nä, jag tror inte heller att det blir som förr, iallafall inte på några år. Men däremot så är det nog dags att ni verkligen tar tag i er generationsväxling. Rögle är nu på väg ut ur en längre tids depression o förhoppningsvis så kan vi tillsammans höja upp Skåne igen till ett av Sveriges bästa hockey områden.
Ur en intervju med Kjell Nilsson, hockeyförbundets ordförande, som Daniel Rooth gjort i dagens HD/NST:
"Kjell Nilsson går plockar han fram almanackan, bläddrar framåt några veckor och sätter pekfingret på en söndag.
- Rögle-AIK, säger han. Då ses vi, den matchen ska jag och frugan se. Vi gillar att gå på hockey i Ängelholm, där får man både rolig hockey och bra stämning. Det är inte samma drag i Malmö, dit följer inte frugan med."