Fan jag tippar nästan jämt att mif ska loosa, Kanske för att man blir mindre besviken då de gör det. Men idag tänkte jag fan tippa att de vinner med 4-3. Fast fbk nu leder med 2-1. Nåja vi får se, FBK är grymt bra så det blir nog svårt.
Snälla miffo, kan du inte en endaste gång försöka vara åtminstone lite, lite, lite, pyttelite positiv? Du kan väl vänta att ge FBK kredit för ett mål tills de verkligen gjort ett?
Är det någon här som älskar statistik? Då kan jag meddela att i 9 av de 27 spelade matcherna har Mif legat under med 1 mål efter första. Av de 9 har man vunnit, håll i hattar och mössor, 1 match. Statistiken talar kraftigt mot Mif, hoppas att laget kan bevisa att statistik bara är buffel och båg!!!
Det är väl ganska tydligt att FBK är Sveriges just nu överlägset bästa lag. Bara att gratulera FBK-fansen till ett roligt slutspel i vår. Om inte FBK drabbas av stora nervdarren bör de kunna hemta hem bucklan relativt enkelt.
Dags att sparka Linkan tycker jag. Han har ju inte gjort ett skit för klubben sen han kom hit. Vi måste börja statuera exempel. Det verkar som att spelarna tror att det är bara att åka omkring på isen som primadonnor. Snart kommer vi vara en klubb för gamla avdankade spelare som gör sina sista hockey år. Vad jag vet så har ingen Miffare blivit sparkad från klubben de senaste säsongerna. Spelarna kanske tar för givet att de platsar i laget och inte behöver kämpa.
Fast det är väl iofs lite onödigt att sluta spela helt, släppa in mål i numerärt överläge är inte så rutinerat. Ojojoj...önskar att Mif kan värva ihop ett gäng lika bra som FBK lyckas med igen någongång.
Sa inte att jag inte trodde dig, tyckte bara att du kan få vänta tills de gör målen och inte på pessimistkonsultens manér innan det händer något negativt.
Det är inte många, men vi skriver mycket. :) I kväll är det HÄRLIGT att vara Miffare. Finns det något bättre än att göra värmlänningar glada och goa pôjkar? :)
Det positiva är att det är en Skåning som gör det mesta, det negativa är väl att han spelar i fel lag och dessutom är en äcklig RBK-sak!
Peter Popovic hade vi INTE behövt. Vad i hela friden ska vi med ännu en stor, tung, oteknisk back till? Enda skillnaden på Hasselblad och Poppe är att Poppe tacklas, hans +/- ser ut som något man ser på termometrar på nordpolen.
Nej nu tycker jag att man ska testa några unga spelare från j20 och bänka några av de ordniare. Kanske så är j20 spelarna för unga ännu men man ger signaler till de äldre spelarna att om man inte kämpar och ger sitt yttersta så får man inte heller spela.
Jag hoppas att Hannula snart är tillback för är det någon spelare MIF saknar så är det han.
Jag hoppas att MIF tar sig ur svackan de har kommit i snarast och börjar vinna igen.
Hmm här e man borta i 1h kommer tilbaka o ser 1-5... Vad ska man säga? även om det är fbk vi möter så e 1-5 mkt. Mif e inte o leka med. Men en sak, vi e iallfall grymt stabila :) När vi vinner så vinner vi några matcher i rad o när vi loosar gör vi det i några matcher i rad.
Jag undrar om det har så stor betydelse om våra Miffare kämpar eller ej mot ett FBK i form, är inte så säker på det faktiskt. Det är gigantisk skilland på lagen. Ska vi ha någon chans mot FBK ska vi vara i en rejäl formtopp och de i en svacka...annars är det klassskillnad.
Vad är det för vits att fortsätta säsongen om vi inte kämpar. Det är ju lika bra att lägga av om det inte finns någon vilja i killarna. Varför ställer man upp om man inte har SM guld som sikte ?? MIF verkar ju inte ha någon vilja överhuvudtaget.
Nu har jag inte sett matchen så jag vet inte om de kämpar eller ej, nu är det ingen mening men i början. Givetvis är SM-guld målet och det är väl inte omöjligt. Alla 8 som går till slutspel har chansen, men om alla lag har formtopp vid slutspelet som exempel. Då kan vi glömma guldet, vi har inte en chans på det i det fallet.
Grattis Janne Hammar, första målet för säsongen...som förmodligen blir hans sista i Mif om han inte visar något ensatående bra spel resten av matcherna.