Var väll första matchen på länge som hadelöv släppte in mer än 2 mål? Så det kanske var dags för det nu då. Nåja nu finns det väll inte kvar några positiva tränder? Nu kanske vi kan skapa dom igen när allt e nere :)
Ett bevis på Djurgårdens storhet är att de ledde med 3-1 över Luleå som sen gick i kapp i slutet på tredje till 3-3. Då öka bara Dif tempot lite och trampade ifrån de trögare Luelå spelarna. Minns med glädje när Mif i början av 90-talet också kunde göra så. Men det var många år och miljoner sedan. Nu är det budget som gäller, då var det klass på isen.
Det kan man väl visst det, såg man på vad Andersson presterade under förra säsongen hade man liksom Hardy velt ha honom före Björn Nord m.fl. Andersson har blivit bättre men inte alls vad man trott. Men vem kunde veta att han skulle inleda så svagt med tanke på att han var kapten i sitt lag ifjol och bästa back i ligan.
"Andra halvan av andra perioden blev en transportsträcka kändes det som. Malmö gick ner på femmor och Peter Andersson, Jocke Lundberg, Juha Riihijärvi och Fredrik Lindquist matchades hårt. Man hade några chanser, men Färjestad står upp bra framför eget mål samtidigt som Martin Gerber i Färjestads spelar bra."
Vilket är ett bevis att nämnda herrar var de som kämpade och spelade bäst.
Jag tycker att Percy och Lillis borde sätta sig ner nu under Jul uppehållet och fundera på några färstärkningar, både backar som forwards,
Linkan Hammar Due Boje Hasselblad Andersson
>> är bara några av dom som man kan tänka sig att byta ut mot bättre yngre försvar, ser man spelare som i MIF som har svårt att få till det så måste man tänka till, det går inte att se på och vänta i flera månader eller år tills dom lyckas sprätta in en kasse, man måste agera nu, och då menar jag nu, vi har inte råd att ha kvar sådana spelare i det här läget som MIF har hamnat i, Visst man kan sitta ner och vänta och hoppas att det vänder eller så agerar man nu så att man har ett stabil lag i Elitserien, för percy....ett bra lag kan man inte bara köpa nu för tiden...
Backar som inte varit allt för övertygande är Öhman, Norgren och Due-Boje. Godkänd är Hasselblad och de som skött sig totalt sett är Andersson, Petrasek och Lundberg.
Jat tycker man skall börja matcha in fler juniorer i laget, det kan aldrig skada i alla fall. Jag tycker också man skall hålla utkik efter eventuella värvningar. skall inte värvas bara för att det skall värvas men om man hittar nån bra back (kan bli svårt) så...
Jag tycker att Johan Norgren är en av MIFs bästa backar till skillnad från många andra. Möjligtvis är Peter Andersson lite bättre när han spelar på sin normala standard, vilket han inte har gjort än denna säsongen tycker jag...
En förlust mot FBK skall man inte skämmas över, men förstår ni då vikten av att vinna mot lag som AIK och andra bottenlag nu?
Finns nog ingen som inte förstår vikten av att vinna mot bottenlagen. Tyvärr är Mif i en svacka nu och måste bryta den innan man kan börja vinna igen. Hoppas att man kan skrälla mot HV på torsdag, men det låter som Mission Impossible.
"Malmö gjorde en av lagets bättre matcher men vad hjälper det när man möter en bunt artister som trollar med puck och klubba, hittar passningsvägar som ingen tänkt på och dessutom gör det i högsta fart."
Aftonbladets journalist bekräftar det jag redan misstänkte. FBK är helt enkelt på en annan nivå varför det inte spelar någon roll hur bra Mif spelade.
Hasselblad är bara sämst!! jag har sett alla matcher så jag vet vad jag snackar om!!
Norgren är en av våra allra bästa backar, bara så du vet!!!!! så ta tillbaka det du skrev!!! Andersson har blivit okej, var fruktat kass i början av season! Petrasek okej! sen är de andra bara godkända...
"Då öka bara Dif tempot lite och trampade ifrån de trögare Luelå spelarna. Minns med glädje när Mif i början av 90-talet också kunde göra så. Men det var många år och miljoner sedan. Nu är det budget som gäller, då var det klass på isen."
Kan bara instämma, då var det roligt att gå på hockey. Mif av 93/94 års modell skulle regerat i dagen "elitserie". Svehla, det var annat än Due-Boie, det. På den tiden var även Öhman en stjärnback. Vart har hans beryktade skott från blå tagit vägen förresten?