Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Vilken match tittar dom på??!

« · 179689 Till forumet

Vilken match tittar dom på??!
Asså, jag fattar inte??!
Ser man verkligen matcherna så annorlunda från spelarbåset sett?
Gunnar har uppenbarligen sagt att Lundberg, Norgren & Andersson var bästa backar idag.
Lundberg har jag inget att anmärka på.
Men Norgren var ju faktist inget vidare.
Enligt mig så gjorde han sin sämsta match på länge...
Tycker annars att Norgren gjort en mycket bra säsong hittills, men just idag han lite tveksam i sitt agerande.

Och så då det eviga frågetecknet....Peter Andersson!
Han var ju usel idag igen!!
Hur kan dom missa det?
Flertalet grova missar...felpassningar som blev till farliga kontringar.
Och framförallt...Missade verkligen Gunnar att Andersson bara var nån decimeter ifrån att göra ett kraftigt självmål?!
Stora delar av publiken missade det INTE...

Hmm...nåja, nåja.
Skönt med en vinst iallafall.
Ännu skönare skulle det vara med en ny vinst på lördag.
Fast det lär väl bli lite svårare det. :oI
Kommentera

Sv: Vilken match tittar dom på??!
MrLeth:

nått måste Peter Andersson ha gjort idag då han blev utnämd till matchens artist i Aftonbladet... iofs för att bli utnämd till matchens artist där räcker att ha gjort en tunnel på en motståndare eller dylikt :)
Kommentera

Stefan: *skrattar* Ja, jag vet inte längre.
Andersson verkar vara den sortens spelare som man antingen älskar eller hatar.
Dom som älskar honom anser att han spelar en underbar och elegant hockey i varje match och har svårt för att se misstagen han gör.
Och dom som hatar honom har svårt för att se elegansen utan ser bara misstagen och den långsamma skridskoåkningen.
Jag tillhör uppenbarligen den sistnämda kategorin.

Kanske är det för att jag gillar en fartfylld teknisk hockey med rappa passningar och snabba kontringar. (Och så en del mer fysik än vad vi är vana vid i elitserien)
P. Andersson passar inte in i den mallen...eller snarare, han är raka motsatsen. :oI
Kommentera

MrLeth:

låter som du gillar en hockey som tilltalar mig... snabb och teknikfylld med härliga tuffa tacklingar så det smäller ordentligt i sargen.

Ang. Peter Andersson så tror jag att många håller med dig helt i dina kommentarer där. Jag personligen är ett lysande exempel på att "tycka illa om" en spelare så man bara ser misstagen, min riktiga "hat" spelare har varit under flera år Henrik Larsson i Celtic.... inte förräns i VM i somras lyckades jag "acceptera" att han var "ok" :).

Peter Andersson är en "marginal" spelare som antingen lägger en suverän macka till en medspelare eller så går det helt tvärtom... tyvärr är det oftast det sistnämda som sker hos Peter.
Kommentera

MrLeth:

hittade detta i Aftonbladet:

– Lite konstigt att man inte kan lägga matcherna så att samma lag inte möts två gånger i rad, säger Mikael Wahlberg, som var matchens lirare i konkurrens med en nygammal elegant i Mifbacken Peter Andersson.
Kommentera

Stefan o MrLeth: Det var evigt vad herrarna gnällde på "gamle" Andersson. Visst han är inte en spelare som inte har några fel men jag tror nog mer på Gunnar Johansson när han säger att Peter Andersson gjort än bra match än två gnällkärringar ute i Svea Rike.

Ska ni hacka på nån så ska det väl vara Peter Hasselblad istället. Vad i herrans namn har han tillfört MIF???

Och snälla Stefan, detta är inte ett personangrepp på honom. Ser du det som det så är ju ditt påhopp på Peter Andersson också ett personangrepp eller har jag fel???
Kommentera

anders: Jag tycker inte man ska hacka ett dugg på Hasselblad...
Han spelar ju ändå aldrig! :o)
Kommentera

Kan bara säga som så här. P.Andersson har fått mycket skit av mig tidigare på säsongen, och visst han gjorde tabbar igår osso. Men han skickade osso iväg två passningar som gav frilägen för oss. Så vi ska inte gnälla allt för mycket, inte nu när vi vinner o allt.

KÄMPA VIDARE...

Bäste spelare igår helt solklart var Hammar, tätt följd av Mackan och Wahla. Grymmt skönt att ha en sån bra 3:e line...
Kommentera

Stefan: Minsann, jag kunde tillome förutsäga ordvalet...
Stod faktist och tänkte på en annan sak under matchen igår.
Vid ett av MIFs mål (kommer inte ihåg vilket) så såg jag att Andersson var på väg ut för att byta.
Nån sekunder efter gör MIF mål...
och min första tanke var...Aha, nu hann väl inte Andersson ut, vilket gör att han får plus i +/- statistiken och därmed blir hyllad för detta imorgon av utvalda personer.
Minsann, jag hade alldeles rätt även där!
Ibland känns det lite komiskt faktist... :o)

Aja, jag ska försöka vara helt objektiv på lördag när det gäller Andersson så får vi se om jag kan upptäcka nått nytt som jag inte märkt tidigare.
Jag e inte helt omöjlig när det gäller åsiktsbyte.
Norgren hade jag väldigt svårt för när han gjorde sin första sejour i MIF...
Numera tycker jag han spelar suveränt!
Han är ingen stjärna, men så länge han spelar enkelt och efter sina resurser så fungerar det alldeles utmärkt!
Kommentera

anders:

öhhhh ? har jag hackat på Peter Andersson? häftigt då har jag gjort det utan att ens veta det själv, vet att jag skrivit att Peter Andersson kan slå härliga mackor men även lika härliga mackor till motståndarna vilket tyvärr är vanligare... hackar jag då?

Då anser jag isf att du totalsågar Peter Hasselblad med ditt "påhopp", då han inte får spela... men men :)
Kommentera

Anders:

och dessutom måste du LÄRA dig att det INTE bara är jag som raderar här inne... det finns flera moderatorer OCH administratörer som kan radera vilket de även gör!

Enda skillnaden mellan dem och mig är att jag står som ansvarig för gästboken. Som du kanske inte har förstått än så var det INTE jag som bannade dig här, däremot var det JAG som tog bort din bann här inne!
Kommentera

Nubben: Ja en härlig kedja, en av Elitseriens mest underskattade kedjor.
Kommentera

Stefan: Har jag nånsin påstått att det var du som bannade mig??? Sedan gillar jag inte att det finns "småpåvar" som kallar sig moderatorer och helt plötsligt att kan stänga av vem som helst. Varje klubb ska ha en eller högst två ansvariga. Ta t ex bort en sån som christoffero. Han stänger av folk till höger och vänster och beteer sig själv som som borde varit avstängd för länge sen.

Visst, jag kan hålla med om att jag inte är guds bästa barn. Men när jag gång på gång får höra att jag är Mr Negativ och bara hackar då blir jag ilsk. Jag tycker det är rätt att hacka när Mif spelar bedrövligt. När de visar hjärta så håller jag tyst eller är positiv. Men beteer de sig som överbetalda divor, då ska de sannerligen få höra det också! Kom ihåg att de här killarna har finfina löner och inte behöver göra mycket mera än att träna o lira matcher. De har inga trista jobb som alla vi andra dödliga, de har ekonomier som är i ordnat skick.

Om nu alla våra hockeystjärnor ska ha så här fina löner så ska de också bemötas som proffs och både få ris och ros. Det är ingen skyddad verkstad de spelar i. Om nu du och flera andra tycker jag är hemsk så kan ni ju betänka hur spelarna i t ex Maple Leafs har det. Jag är nog i en stad som Toronto bland de snälla fansen. Där är hockey religion och gör en spelare en dålig match där då vågar han inte visa sig på stan! Ska spelare ha feta löner så ska de fanimej prestera också!!!
Kommentera

Teus: Helt klart
Kommentera

anders:

inte för att det skall diskuteras här... men

1. Christoffero har stängt av 1 person om du kaller det till höger och vänster... ja då vet i fasiken vad som är fel.
2. Det finns ett stort antal personer här på HS som vill ha dig avstängd och inte förstår varför jag inte stänger av dig här inne.

Att du Jämför MIF med Toronto och därmed kraven är lite skillnad, Ta Mats Sundin med närmare 10milj dollar i lön och Juha Riihijärvi med drygt 2milj KRONOR i lön det är lite skillnad eller?
Jämför gärna biljettpriserna 180kr för ett bra sittplatsbijett i Malmö Isstadion mot 900kr för en dålig i Air Canada Center... lite skillnad där va?

Visst kraven ökar med lönen men en fråga bara hur ofta sågar du folk som har högre lön än dig? Vet itne vad du försörjer dig på men om du har ett jobb så antar jag att du får mer betalt därifrån på 6mån än vad tex jag får från MIF på 1år... skall jag ställa högre krav på dig då?
Kommentera

Lägg ner snacket helt.

Alla vet vi att MIF/spelarna inte ger gärnet varje match men endå blir rika, det är vell föreningens fel i så fall, klaga på MIF eller Percy för att dom köper dessa spelare, varför inte skika in ett brev fullt med kritik istället för att rabbla upp det här.

Jag menar så här gör vi varannan dag här inne sen guld året 94, helt i onödan, spelarna skiter vell fullständigt i vad som står här.

Hasselblad, Andersson, Öhman mfl är spelare som MIF själva köpte o gav höga löner trotts att man visste att dom var medel måttiga, dessa spelare kommer inte att få nån större tid kvar i föreningen och det vet dom om, men hällre har jag kvar dom nu säsongen ut en att börja panik söka efter nya.

Se på Fredrik Lindquist, han gjorde inte många mål under säsongerna i MIF men nu öser han in poäng för Djurgården trotts en betydligt minskning på lönen, det är inte pengarna som gör en spelare bra, utan viljan till Hockeyn.

Anders: Ta bort flera tusen från Andersson, Öhman mfl i månaden, och du kommer endå ha kvar samma slags spelare, när spelarna är inne på isen så inte fan går dom omkring och yrar på sin feta lön. Och inte blir vi ett stor lag om vi skulle ta in 10 juniorer till med veckopeng, för det skulle ta minst 3-4 år för dom att spela sig in i Elitserien.

Allt detta kritik från er är helt rätt tycker jag, men ni lägger det på fel ställe, spelar ingen roll hur mycket vi tjatar o gnatar här inne, dessa spelare kan inte bli ett Guld lag som 94, men där i mot så kan dom endå bli ett starkt lag.

Det gäller för spelarna nu att hitta formen o viljan, ungefär som i andra perioden mot HV71 i går.. Och om vi endå ska sitta här o tänka oss tillbaks på gamla minnen så kan jag säja att MIF/s 94 lag kan gämföras med Fjolårets FBK som lira i en serie typ som allsvenskan, dom körde över alla lag även när dom spela dåligt.

Årets MIF och tidigare) har svårt att hålla formen uppe, vi har inte sånt bra lag helt enkelt, även ett MIF i stor form skulle få det svårt att vinna Guldet, för att Elitserien är så gämn i år, alla lag kan slå varandra, se på Timrå, dom skulle kunna slå ut FBK i en semifinal, eftersom dom har viljan till hockeyn, och kamratskapen.

MIF har Kamratskap, Ambition, rutin men inte styrkan.

Och det är där som vi supportrar kommer in i bilden, vi får stötta laget till 100% och göra det bästa av denna säsong, mer kan vi inte göra, sen är det upp till MIF själva, och tycker vi fortfarande att dom är ett par jävla sopor som inte gör rätt för sig, BYT LAG till ett som ni tycker gör det, Se på Hammarby deras suppportar har stöttat laget i över 100 år och fört supporter kärleken vidare i många år, FÖR VAD`? jo för ett Guld, och dom tänker fortsätta göra det om det så skulle ta 100 år till tills nästa gång.
Kommentera

« · 179689