NuMo

18961 inlägg · 38783 besökare

Historik

· 8 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 2025-02-20 Borta
Framnäs:

Vårt spel verkar gå ut på att klara av första perioden, men vi blir därmed för passiva. Knappt några egna initiativ alls, såklart en svår balans i att vara kreativa och koncentrera sig på det defensiva.

Men det uppfyller inte mitt önskemål att vi skall vara nära och vinna kamperna. - Därmed initiativet.

I stället har vi försvarat positionerna, vilket gör oss passiva och erbjuder onödigt många klara chanser för Leksand.

Lehtinens spel har räddat oss.

Men vi har inte vunnit kamperna och vi har inget initiativ.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 2025-02-20 Borta
"Sidan är nere för underhåll
Ibland behöver våra maskiner och dess programvara uppdateras. Detta pågår för stunden.

Sidan kan inte visas just nu. Vi återkommer så snart som möjligt."

Alltid mitt under match.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 2025-02-20 Borta
Framnäs:

Lite tidigt för slutsats, men Woods som tydligt förbättrat sitt defensiva ansvar överarbetar otroligt så fort han får pucken med fart framåt. Han lyckas gång efter annan slå knut på sig själv och sen tappar han den.

Det måste vara ett litet helvete att knåpa upp knutarna efter varje period.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 2025-02-20 Borta
Framnäs:

Stämningen i arenan låter ungefär som femtio personer som trummar och sjunger, resten är tyst och koncentrerar sig på att bua så fort en Leksing blir utsatt för fysisk beröring.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource:

Reflektioner inför matchen: Laguppställning och formationer oroar mig inte speciellt, vi har det lag vi har som vanligt.

Det som oroar mig är Karlins uppmaning till laget att man måste vara bättre från början. Inte för att det är det minsta fel i det, men jag misstänker att man har tänkt så varenda match på slutet. Och jag förmodar att just det kan vara förbannelsen.

Man har ingen bra filosofi hur man skall vara bättre och på tå från början. I stället blir man förlamad av den tanken.

Men jag hoppas att man nu också förklarat hur man skall bli bättre. Att man åker skridskor är nära och tar närkamperna på allvar ändå till man kan börja växa in i matchen är min förhoppning.

Inte att man skall "bara" bli bättre. Det kan ju tolkas hursomhelst. Att man skall ta tag i det och börja föra matchen med kreativitet t.ex. Konstigt nog något jag inte själv förordar. Blir vi för kreativa från början så är risken till överambition stor och då går vi bort oss, slår naiva passningar och vi förlorar i positionsspelet vilket gör att vi kommer för långt ifrån och vi kommer inte att ha chansen att vinna närkamperna.

Så tycker jag det sett ut när vi inte börjat tillräckligt bra.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:

Det finns ytterligare en dimension som gör den ödesdigra sista minuten mot Leksand ännu värre och det faller på Karlin och hans cochstab.

Efter första icingen, när det var 15 sekunder kvar så tar Leksand timeout för att på bästa sätt ta vara på sin offensiva tekning. Man går alltså för vinst.

Här verkar MoDo mest utnyttjat tiden för att vila. Självklart borde tekningarna de sista femton ha varit lika viktiga för MoDo. Visst det blev en sista tekning med fyra sekunder kvar. Ordern från båset och alla spelare skulle varit supertydliga. Döda tekningen!

Uppenbarligen fanns det ingen sån order.

Tre Kronor > Sv: 4 Nations
{204}:

Ja, du och jag får väl låta bli att bua. Det var ju inte det jag sade.

Hur kommer det att se ut med buande?

Trodde jag var i café ett tag. men ändå, det är det mest intressanta.

Tre Kronor > Sv: 4 Nations
Bad_Brett:

Logik är inte din starkaste sida.

Tre Kronor > Sv: 4 Nations
{204}:

Du kanske inte förstår vad det handlar om nu. Det har inte med sporten att göra.

Tre Kronor > Sv: 4 Nations
{204}:

Mest spännande är väl att se om publiken i USA kommer att bua under Kanadas nationalsång, för att genom det stödja Trumps budskap om att anexera Kanadas nation. De är tillräckligt korkade för att göra det.

Tre Kronor > Sv: 4 Nations
Monno:

Ångekillen spelade mot min pojk en gång i tiden. I en turnering i Sundsvall så gjorde han säkert nio mål mot Sollefteå i en match. Även om de var typ elva tolv år då bara så har han fastnat i mitt minne. han gjorde väl knappast någon passning under matchen, men han körde igenom de andra som en het kniv genom smör.

Han har bevisat vad han är kapabel till i Vancouver, men uppenbarligen har hans mentala status råkat gå över vallarna Nästa säsong så hoppas jag att han är tillbaks till det han kan. Den här säsongen är hans direktskott i PP från kanten t.ex. helt borta. Det är orimligt. Det verkar ha blivit för mycket press men han försöker komplettera hans spetskompetens med hårt jobb, det har han kvar. men om han skall fortsätta att visa vad han verkligen kan så måste han komma över hjärnspökena.

Tre Kronor > Sv: 4 Nations
snowden:

Börjar känna att det är någon typ av uppvisningsturnering.

När det gäller journalisterna och "expertkommentatorerna". Ja, Foppa är där. Som verkar säga att "jag skall inte säga något, för jag hade säkert inte gjort det bättre själv" som den värsta kritik han har till spelarna.

Nä, den här kommenteringen, intervjuerna och experternas sk. extraintressanta kommentarer skulle inte gå igenom någon journalistutbildning i alla fall.

Tre Kronor > Sv: 4 Nations
NuMo:

Vad säger Hallam då.

Ingen spelarkritik utan bara att vi lyckas inte följa uppgjorda linjer.

Finns det spelare som inte når upp till vad man förväntar sig. Det kan man ju säga utan att man för den delen säger vilka spelare det är.

Intervjuaren har ingen som helst annat att komma med. Den intervjun hade även jag klarat av. För det är verkligen mjäe.

Haha! Vill du lyfta någon spelare? Haha!

Alla verkar livrädda för att komma med negativ spelarkritik.

Tre Kronor > Sv: 4 Nations
snowden:

Det jag stör mig på är hur Sveriges ledning säger att vi skall bara nöta på med vårt system så skall vi ta det här. Kommentatorerna säger exakt samma sak, det finns ingen som helst kritik på spelarna.

Spelarna följer samma linje. Vi skall bara köra vår grej, så skall vi ta det. Som om det vore en matematisk lösning på det, utan att spelarna själva gör skillnad.

MESIGT!

Så det verkar som att alla tycker att det här bara var en semesterturnering.

Tre Kronor > Sv: 4 Nations
Så var det med det.

Sverige är inte tillräckligt bra, framförallt inte på individuell nivå.

Tre Kronor > Sv: 4 Nations
{204}:

Största problemet jag ser är att Finländarna tar betydligt mer offensivt ansvar för att faktiskt göra skillnad medan svenskarna fortsätter att gömma sig bakom varandra. Systemet skall tydligen fixa det.

Tre Kronor > Sv: 4 Nations
{204}:

För mig får han se ut som Honken om han vill, bara han tar puckarna.

Tre Kronor > Sv: 4 Nations
{204}:

Finland är Finland och de försöker lura oss på poängen.

Tycker vi spelar lite väl obeslutsamt. Nylander har någon typ av friåkning där själva beslutsamheten saknas, även om det ser fint ut.

Vi får inget riktigt tryck, det känns lite som att spelarna tror att det här fixar vi. En förrädisk tanke i så fall.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen:

Det skulle överraska mig otroligt.

Till skillnad från de som tror att det lätt går att få in en betydande spelare, som inte ställer till mer än det fixar så har jag insett det länge.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Min hjärna var lite scrambled eggs efter matchen så när jag slog på teven precis när tekningen skulle till i Sverige - Finland matchen så funderade jag i säkert tio sekunder. Vilka är Sverige, vilka är Finland?

Tre Kronor > Sv: 4 Nations
dempa:

Äntligen kliver Nyllet fram och visar varför han är här.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nieminen: vi var väl inte så bra i tredje, men jag fattar inte att man inte dödar teken i stället för att försöka vinna den.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nieminen: jobbar men sett eländet.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Greenwolper: vad är det för djävla tek med fyra sekunder kvar.?

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Chamez:

Det finns verkligen viktigare saker än en MoDo-match.

Spelet var kanske lite energilöst den här gången, men vi visar igen att vi är med. Så det kan bli bättre härnäst.

6 poäng mot Leksand!

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Costanza:

Det är så små marginaler att jag inte ens vågar hoppas.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Gavelo:

Ja, ett stopp från backarna en halvmeter innan i stället för att vi hamnar i knät på målvakten vore önskvärt.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Monno:

Nu gäller det i dubbelmötet mot Leksand. Ingen lätt uppgift men nu har vi en vilar Lehtinen så förlorar vi så lär det väl inte bero på att vi inte har bästa målvakten, dessutom vilad inför det mötet.

Vi har ett bra basspel nuförtiden, om vi har energin, vilket vi inte visade den här matchen så har vi goda chanser att ta viktiga poäng.

tar vi inte de poängen så får vi de jobbigt.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Domsjö:

Avsluten var ganska usla. Svårt att säga om det är oskärpa eller att vi bara hade en sån kväll. Tycker inte vi hade så otroligt många bra chanser om sanningen skall fram och då minskar ju marginalerna. Energin var inte med oss den här kvällen. Frölunda är ju bra, det kan man inte bortse från. Vi är trots allt ett bottenlag.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
bollan123:

Ek gör en ok match enligt mig. Han står inte på öronen, dvs. han räddar inte till synes mål. men han gör några räddningar bl.a. frilägen och han är stabil i basspelet.

Nä, ikväll är det utespelarna som bjuder på målen. Så är det bara.

Deras målvakt var stabil, men vi var inte heta framför deras mål.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Greenwolper:

Chansningen att ta ut målvakten hade väldigt små möjligheter den här gången. Men det var ju i alla fall ingen målvaktstavla.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Gavelo:

Näsén skall nog inte spela så mycket där det krävs kreativitet just nu, där håller jag med dig.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
JoakimE:

Vi har fortfarande chansen så något otroligt kan fortfarande hända.

Men vår energi ger inga positiva vibbar.

Det krävs mycket tur om vi skall närma oss den här matchen.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
PP igen.

Jag vågar inte tro att vi lyckas igen, men hoppet lever.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Greenwolper:

Hans dialekt och orgasmiska kommentarer när Frölunda gör något bra, ligger honom till last. han har heller inte förmågan att bromsa multipla orgasmer när det går jättebra för Frölunda så han plötsligt dissar motståndarna ohejdat.

Han har problem att bli folklig i hela landet.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
19MoDo21:

Bra räddning av Ek igen.

Men hur fan kom det friläget till? Det verkade inte direkt som att det handlade om en genialisk passning.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Silly:

Han är stor på sig, det är sant det.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
JoJo2613:

Inte så stor respekt för den här kommentatorn från Rönnberg. Jag känner lika.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Jag antar att enligt statistiskt så har vi kanske 15% chans att ta poäng den här matchen så de som behöver lägga sig tidigt har ju en god chans att lägga sig nu utan att behöva oroa sig för att vi skall vända det här.

Själv så gillar jag att bli plågad. ;)

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Modo-Målet:

När jag ser på tredjemålet, om det nu är det där frölundaspelaren missar dragningen, och ser vad som händer med pucken fram till Ek så fattar jag faktiskt inte hur han skulle ha tagit den.

Däremot så är det ju fortfarande så att Frölunda får skapa chansen med spelaren som har hög fart mot mål och de är på pucken och de tar returen.

Det är ju utespelarnas roll. Det är inte den sista nödvändiga personen som skall hindra något av det. Det är uselt försvarsspel av utespelarna enligt mig.


Men vi kan ju bortse från allt det och bara isolera att pucken gick in.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Dundee:


Karlin har ju ställt honom där oavsett. Jag vet att han inte är lika bra som Lehtinen, men det verkar som att det hade varit bättre att ställa en ännu sämre målvakt i kassen. Att vila Lehtinen är ett medvetet val för viktigare matcher som Karlin gör. Det kan man ju ha olika åsikter om, men det är ju liksom inte förbjudet för vem som helst av oss att bli SHL coach.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Dexter :

Statistik förbannad statistik. Tur att han inte är homosexuell.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
{10015}:

Ja, som tur var skrev jag det innan "tavlan". var det en tavla?

En del verkar tycka att alla avslut som går in är en målvaktstavla.

jag tror jag skall bli konstnär. Finns ju verkligen en del köpare.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Gusse:

Just nu räddar Ek oss.

Vilken jävla utvisning. Snacka om att verkligen visa att man inte håller klubban, men det hjälpte inte.

Nä, det där är ett domarmål.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
NuMo:

Vafan är det där för utvisning? Not holding the stick!

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Otroligt snyggt av jeppe. Vilken skön passning.

Aagaard va?

Haha! Det var inte så snyggt som jag trodde.

De borde byta målvakt. ;)

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Greenwolper:

Vi har inte förlorat ännu.

PP igen vi får väl se om vi spelar Bernhardt . Känns som att det är den som vet hur man träffar mål.

Såklart gör vi det förr eller senare.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Gavelo:

Nä, det där var ingen bra räddning. Men vart är övriga spelare?

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
snowden:

Det var ett jävla skitmål. Missade dribblingar och skit.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
19MoDo21:

Det borde vara förbjudet att heta Edstrom.

· 8 ·