PontusPilatus

109 inlägg · 168 besökare

Historik

·
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Synct: Synct: Håller med dig. Det känns väldigt opersonligt. Förhoppningsvis inte en design klubben tagit fram utan något som finns typ färdigt från någon leverantör. Men likväl för dåligt att slippa genom det för försäljning.
Kommentera


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-01-07
mattias - 74: Hur domare Claesson kan säga ”det är absolut ingen diving” är fan helt otroligt.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Absolut så vore det en spännande lösning och bra på förhand!
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olle: Jag är också team Kapanen! Han som sportchef har såklart tillräckligt med kött på benen för att ta ett rimligt beslut för klubbens bästa, oavsett vad anledningen/anledningarna är.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det håller jag med om!
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Synct: Jag har Expressen premium och har läst vartenda ord. Men som sagt; man kanske inte säger hela sanningen alltid, speciellt inte som sportchef i en sån här situation. Sedan är det rimligt att Kapanen tänker långsiktigt och han säger bra grejer! Aja. Jag har bara min syn på det hela och den verkar inte så många andra dela, haha!
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Ja jag litar också på att man gjort det för Timrå IK:s bästa på kort och lång sikt. Känner mig trygg med det! Men det orimliggör ju inte att det handlar om moraliska frågor. Jag tror nämligen inte Timrå skulle gå ut och såga en spelares peson, även om det skulle handla om det.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hassan: För mig låter det osannolikt att man skulle göra sig av med sin toppback efter 9 omgångar pga ekonomi. I så fall är det ju oroväckande.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Synct: Kanske lite snävt av mig att säga ”utanför isen”. Menade såklart inte han som privatperson. Känner inte Joey. Men att detta skulle handla om något sportsligt har jag väldigt svårt att tro. Och även om man kan se det som positivt ur en ekonomisk synvinkel så tror jag faktiskt inte att man skulle agera på det här sättet ändå - om det inte vore för att det fanns några interna anledningar. Det är i alla fall vad jag tror.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
TD: Ja men det är väl klart att det ligger en hund begraven… Givetvis har sparkandet av LaLeggia väldigt lite med hans sportsliga prestationer att göra. Jag tycker det känns rätt uppenbart att det är LaLeggias person utanför isen var problemet.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Anders Eriksson.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Jorå, jag hade faktiskt koll på att han var klar. Men jag kände att det är tråkigt om nyheter alltid kommer ut i förväg. Eller hur? ;)
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Hahl Bundy 2.0: Framförallt behövs en kulturbärare!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
kulltorp: Min kommentar var utifrån att han SKULLE kosta 400k/mån och hur man isf hade tänkt I den situationen. Nu har jag ju fått samma info som flera andra ang att Rattie är klar, så jag ligger inte sömnlös över detta. Skulle det mot förmodan bli så att han lämnar skulle jag tycka det var synd, men jag kommer definitivt inte att gnälla om det blir så. Timrås silly är ohyggligt fin oavsett.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
lungan: Enligt källort beige karaktär på Åberg (väntat), därav inte intressant att ge honom kontrakt. Tror iof inte det hade varit aktuellt ändå eftersom det finns nog med offensiv kvalitet i lagbygget.

Vad gäller Rattie är 400k i månaden mycket pengar och ingen aning om Timrå har råd. Men OM man har möjlighet att signa en spelare i den prisklassen borde Rattie vara det självklara valet. Man vet exakt vad man får och dessutom har han ett värde rent intressemässigt då han definitivt tog sig in i supportrarnas hjärtan.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Dubbeld: 5 år!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
KKoskinen: Har svårt att se JJ skulle vara tilltänkt som backup. Även om han kanske inte såg ut som en moster under serien så tycker jag han visade ett bra och stabilt SHL-spel. Och helt ärligt. Men vem hade kunnat se ut som ett monster bakom ett stundtals undermåligt försvar? Nej. Jag tror och hopps att Timrå fortsätter satsa på Johansson, som dessutom i kvalet visade förmåga att vara bäst när det gäller. Med det sagt vore det däremot inte fel, kanske till och med sunt, att ändå ha en på förhand jämbördig mv-kollega bredvid honom som kan avlasta, men potential att konkurrera.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
kulltorp: Känns helt rätt och väntat. Men! Zajacs läckra backhandavslut efter Lundins magiska framspelning banande väg i kvalet. Tack för det, Nolan!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Starostenko: Kan avslöja att AIKs ryske målvakt Pavel Khomchenko varit så gott som klar för Timrå - men sedan kom Rysslands invasion av Ukraina och då blev läget såklart annorlunda. Förmodligen fortfarande aktuell men givetvis känner båda parter en viss osäkerhet kring det hela. Har tyvärr ingen uppdaterad information att komma med.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Mcmac: Visst skulle Lindbäck vara ett riktigt bra namn men samtidigt skulle det förvåna mig om Timrå, även på målvaktssidan, får in ett sådant meriterat namn i den totala spelarbudgeten. Tänker alltså mest ekonomiskt. Förväntar mig inte det. Men det skulle kittla, såklart!

J.J. ska i alla fall vara klar vilket känns viktigast!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
cloon: Tanken har slagit mig också, men samtidigt känns det helt sjukt att en spelare, på bästa sändningstid, säger att man är klar och har skrivit på - om det inte stämmer. Nej, som vanligt kan man lita på Hanzl!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Puckat: Kanon! #44 har i princip varit prickfri utifrån vad man kan förvänta sig och visade verkligen vägen som kapten, inte minst utanför planen.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Timråit H-sand: Jag gissar på Hanzl nu kl 15. Spännande!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
pingvin: Jag kan från säker källa säga att Molinders betydelse för sammanhållningen också är stor. Väldigt omtyckt bland spelarna.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: Precis, det låter som en bra plan. Kommer finnas gott om läromästare i truppen. Att få till en stor utveckling på en doldis, exempelvis en junior, är det överlägset bästa sättet att spara pengar i ett bra lagbygge. Lite av en chansning såklart, men med tanke på dom offensiva spelarna som väntas vi presenterade så är det en chansning som Timrå absolut har råd med.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Otto1: Åberg är framförallt väldigt dyr, och överbetalda spelare är nog det sista Timrå behöver/har råd med för att klara de tunga kontrakten. Oliver J måste väl vara given i truppen nästa år? Gärna någon till junior också för min del. Det är orimligt och naivt, både sportsligt och ekonomiskt, att tänka att A-laget enbart ska bestå av etablerade seniorer.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
kulltorp: Nöjd!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
thorwald: Instämmer! Dags för ett nytt kapitel!

Avslutningsvis:
Att en klubb som HV71 väljer att satsa på just Nubben säger väl det mesta om vilken nivå han håller och hur tacksam man ändå får vara över hans 25 år! i förhållandevis lilla (men naggande goda) Timrå IK.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Hahl Bundy 2.0: Ja! VÄSTEN ska upp!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
kulltorp: Absolut, det har du helt rätt I. Att granskas kritiskt får alla inom elitidrott vara beredda på, spelare som ledare.

Kommer, precis som du, sakna hans person. Det är något visst med Nubben. Går inte att komma ifrån. Med det sagt ser jag ändå med tillförsikt fram emot att se vad det blir för lösning härnäst. Allt har sin tid och kan bara hoppas att detta blir bra för båda parter!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
kulltorp: Men herregud. Det är ju bara helt rätt av Nubben att nyttja Anton. Vore väl jättedumt att inte använda sina kontakter? Det är väl en del av sportchefsjobbet och något han gjort bra, enlig mig. Sedan har inte alla värvningar blivit succé, men ingen kan säga att flertalet av dom visade klass när rollerna blev tydliga och det gällde som mest. Däremot var beslutet att ha delat ledarskap bevisat dåligt och helt fel. Att göra fel val kring tränarfrågan brukar ofta bli kostsamt, men definitivt inget unikt flr en sportchef eftersom flertalet coacher i svensk elithockey får sparken varje säsong. Man kan vrida och vända på allt möjligt och tycka om enskilda saker, men i mina ögon är Nubben i stort en sällsynt typ av ledare och en underbar profil som bör hyllas enormt för allt han gjort och betytt för Timrå IK.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
BlackBay: Enligt säkra källor är lagbygget inför en eventuell ny SHL-säsong så gott som klart - och då kan vi ju ana vad Nubben har kokat ihop. För nog vill han väl lämna med stil?!
Låst ämne


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Huge: Njae, eftersom Djurgården har en match mer spelad och ett mål sämre i målskillnad så går Timrå om DIF vid vinst ikväll.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Dubbeld: Jag hoppas på begränsad speltid på 3e backparet. Låt 1a och 2a spela så mycket dom orkar.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
mikenomad: Som sagt, det är väntat att du och många andra inte håller med mig i detta. Men tillåt mig att få hålla med dig i att det är självklart att man som supporter (och förhoppningsvis medlem) ska kunna kritisera föreningen eller laget utan att skämmas, något annat vore oroväckande. Men så fort det blir förlust (ja, ett lag förlorar alltid i en hockeymatch) så uppnår ej konstruktiv kritik och obehärskad smutskastning sådana oproportionerliga nivåer att det är skrattretande.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
Kongo: Instämmer!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-03-12
mikenomad: Och jag kan inte släppa att den ena ta mig fan är dummare än den andra här inne. Stötta laget i med och motgång! Hur svårt ska det vara? Annars kan man väl byta till någon annan klubb som har fantastisk sportchef och demontränare.

Med risk för att bli smutskastad så står jag för att årets upplaga av Timrå IK absolut intre är sämre än vad jag förväntade mig efter finalsegern mot Björklöven. Jag tycker laget visat goda takter trots den otroligt tuffa kräftgången man gick igenom och många av spelarna är karaktärer som jag tagit till mig.

Mot kvalseger och ljusare tider!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-02-22
Hassan: Stor-ryssen är inte här för att tacklas. Han vill till slutspel:

"We cant stay on thirteen place if we will do the playoffs. If we wanna play for the cup, we need to play better".

Haha! Skön lirare!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-02-17
Peter Sj?kvist: Varför tycker du Molinder ska bort från båset?
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Timrågogogo: Haha, nja... Kan man verkligen gå upp i SHL med Bohm och Torp som 2 av 6 backar? Jag är tveksam.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
lungan: Finns det ens något som tytt på att Miele skulle vara aktuell för Timrå? Och även Djurgården för den delen.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Klart det finns centrar men tror inte man är så sugen att chansa på någon som verkligen inte är garanterad toppkvalitet, speciellt inte till de överpris som råder just nu.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
fantasilos: instämmer. Jag tror inte vi ska förvänta oss något mer. Bohm-grejen var klar tidigare än i eftermiddags, enligt min källa. Så det löneutrymmet bäddade nog även för Paigin. Sedan kan jag såklart ha fel och det smäller, men en Nubbe som enligt info har typ köpstopp kan inte trolla. Istället inser jag att Timrå förstärkt först med Åberg och nu Paigin. Det är faktiskt två spelare med riktigt starka cv:n med SHL-mått mätt. Självklart hade det suttit fint med en klasscenter, men där finns det inte jättemånga som skulle göra skillnad och därför är vi nog inte ensam om att buda. För någon breddcenter tycker jag ju inte att man ska gå på, där har vi gott om alternativ.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Linkovich: Så här säger Karl Månsson, khl-expert på hockeynews, om Paigin:
Kommentera

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Zäta75: Lossa Peter Regin från Ambri-Piotta.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Sputnik: Befarat fotledsbrott på Svensson... Vi får hålla tummarna för att röntgenplåtarna visar något annat.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2021-12-09
She: Jag är också rätt negativ till Alvarez. Men faktum är att han har näst bäst +/- i Timrå, bara Svensson bättre. Blev lite förvånad när jag såg det.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: Joakim Erikssons avgång kanske förklarar ytterligare varför Pontus Åbergs agent tyckte det var lämpligare att föra en förhandla med Timrå, haha.
Kommentera

·