The great one

3343 inlägg · 47464 besökare

Historik

· ·
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Otto1:

Jag är inte nöjd med hur anfallsspelet sett ut under säsongen., Vi är för mycket på utsidan och runt sargerna. Vi har oerhörda problem med att sätta uppspelen mot lag som backar hem, samt inget motmedel om lag sätter hög press heller. Vi lever på individuella skills och inte lagspelet. Samt att vi gör 2,5 mål i snitt per match. Vi får ut för lite av materialet helt enkelt. Men man är väl bortskämd sedan kentas dagar då vi lirade en totalhockey.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DenRöda:

Sedan har vi väl hemvändare som inte spelar med marknadsmässig lön även så den där budgeten kan vi ta med en nypa salt.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DenRöda:

Någon ”fart och fröjd” har jag inte sett röken av i anfallszon denna säsong. Men ok, då är vi alla nöjda och glada då med en 7:e plats 👌
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Frustrerande säsong (hittills), vi som skulle vara så framtunga:

LHC 18 mål
Leksand 15 mål
SAIK 18 mål
Växjö 29 mål
FBK 40 (!) mål

Fler än oss, det är väl bara Frölunda i toppen som gjort 5 mål fler än oss men då har dom och andra sidan släppt in 20 mål färre.
Så inte konstigt vi ligger på minussiffror. Lägg till att vi har hela 8(!) OT förluster även, flest i hela ligan.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Karlsson74:

Bara visa klippet för spelarna och låta dom träna in exakt samma varianter som den gode Hirschovits. 🙂
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
erathoo:

Aldrig sett en bättre straffläggare faktiskt. Usel musik till klippet dock 😄
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Sedan har våra målvakter inte heller levt upp till epitetet ”seriens bästa målvaktspar” Det har inte funnits någon röd tråd från tränarstaben heller hur man ska matcha dessa två. JJ har ju ändå spelat upp sig under säsongen men haft alldeles för många matcher där det kastats in puckar på få skott.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Sedan tappar vi ju inte topp 6 placeringen ikväll, det är tack vare att vi efter en hel säsong inte hittat ett vägvinnande hemmaspel. Det om något är under all kritik att Ante inte lyckats ha verktygslådan för att lösa det. Vara bra på bortaplan är ingen vits om man aldrig vinner hemma. Speciellt inte om man vill att publiken ska komma. Lägg till att vi har seriens iskallaste PP även så är det inte så konstigt att vi inte blir topp 6. Sedan har så klart alla backskador bidragit men det är långt ifrån hela sanningen. Missa topp 6 är ändå en väckarklocka att mycket måste bli bättre inför nästa säsong om vi ska kunna nå långt i ett slutspel. Missa topp 6 är ju ändå ett misslyckande totalt sätt med tanke på förväntningarna inför säsongen.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Labban:

Ja, Eronen har man försvarar ett tag nu men han blir faktiskt bara sämre och sämre. Måste försöka bryta hans kontrakt på någotvis.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Bee:

Värmhed hade förtjänat mer istid denna säsong, tycker han alltid är stabil i spelet.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Olle:

Märkligt man kan se en match så helt olika. Tycker vi har nästan hela perioden. Press en enda gång? WHL är ju inne och pumpar i offensiv zon varje byte.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Blir intressant nästa säsong om Jokinen kan få ut mer av truppen än vad Ante lyckats med. Gör han det inte får vi nog börja inse att våra hemvändare inte tillhör den yttersta toppen i ligan utan steget under densamma…
Kommentera

Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
tekarn1968:

Otroligt av Ante.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla:

Känns som vi har haft nog med travfolk nu i klubben.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla:

Märkligt dom inte släpper det på lördag hemma mot Luleå i så fall likt övriga förlängningar.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Mycket är redan sagt om kvällens insats men man vill ju ändå lyfta tre saker:

1. Splittrar inte Ante kedjan med Hanzl,Dahlén och EP inför torsdag då vill vi inte komma topp 6. Återgå genast med att flytta upp Pääjärvi. Sämre kan det inte bli.

2. Gåtan Dahlén. Man vill ju att han ska vara kungen på planen med sitt stora Timråhjärta. Men just nu så kan han inte ens utmana mot ligans överlägset sämsta lag. Noll fart eller finnes.

3. PP spelet, hur kan Ante inleda 3:e perioden med att spela Lundin och Pääjärvi i PP!? Vi har en glödhet Hållander och en första kedja som åtminstone kan ta sig in i anfallszonen. Låt dessa starta. Våra PP formationer kan vi skrota, det räcker nu.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Greven:

Bra fråga, jublade inte vid SD målet. Detta var ju tappad poäng.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Bragd-Birger:

Ändå är första återigen bästa formationen, säger något om vilka problem vi har med vårt tröga spelsystem.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Smokey:

Ha ha, där har vi det! Snusen är så stor så Ante ser inte isen under matcherna…
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Håkkybåkky:

Är det så? Äntligen, har alltid hävdat att det zoomas in för lite.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Alltså…

Hur kan Ante fortsätta spela Hanzl, Dahlén och Petterson tillsammans!? Ser han inte det uppenbara att dom är en fara bakåt och usla framåt?
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Frapperande uselt ur alla möjliga aspekter just nu.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Greven:

Ja, underlaget för litet och svallsborna är som dom är. Bara kolla på NP3 arena som ligger extremt central men inte har giffarna bra publiksiffror för det. Vi har 3000-4000 trogna sedan resten kommer vid slutspel och lördagsmatcher. Inga konstigheter.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Det värsta med kvällen är att vi inte räcker till. Skillnaden mot Växjö, FBK och SAIK är total. Klasskillnad.
.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
17 förluster totalt denna säsong, varav minst 12 av dessa är på hemmaplan. Totalt under alla betyg.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Zäta75:

Vi förlorar 2-3 på tisdag.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Labban:

Vi snubblade in en topp 5 ifjol även. Vår bäste betalde spelare är helt under isen även.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Kerstin_k:

Men lägg ned, Eronen !? Patetisk kommentar.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Synct:

Aldrig tvärtom av mittbena.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
{bar moffta:

Syntes redan i 1:a
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
JJ….
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Rip Kirby:

Det gnälls på Eronen…
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Juel brukar bli bättre och bättre efter 2-3 matcher. Nu sätter vi in JJ och han släpper in 1/3 skott. Spikar han igen nu eller blir det en klassisk JJ kväll och Ante vägrar byta keeper?
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olle: blir det HV och Oskars (vilket det ser ut att bli) är Oskars favoriter, aldrig att HV och nubben klarar pressen.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik1:

Tycker bara kritiken är överdriven mot Eronen. Ja, han har inte levererat med tanke på att han är landslagsback för Finland. Men att han skulle var så Jvla dålig köper jag ej. Kapanens fel i så fall som gett han överbetalt.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik1:

Att Eronen skulle vara dålig på rören måste vara den största myten av dom alla…
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:

Ett F? Hur rankar du Eronen bland samtliga backar i TIK?
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
eltifoso:

Inte i FBK kanske, men den lyxen har vi inte i TIK.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky:

Lundins svaghet är skridskoåkningen, annars har han helt ok spelsinne och är stark i positionsspelet. Rätt bra på vinna puckar och kan slå fina passningar. Håller med att Lundins spel lyfter med Dahlén. Frågan är bara vem som ska vara 3:e länken? Samtidigt känns det lite waste att behöva spela Dahlén i en 3:e formation även. Men jag ser ju hellre Pääjärvi med Hanzl och Pettersson trots allt.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Synct:

Ja, blir det inte topp 6 så finns det ju stor risk att vi ryker direkt då det enbart är bäst av 3 med allt förlora. Örebro, Luleå, Rögle inga lätta lag i ett play in direkt heller. Om det nu blir så.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Sputnik1:

Vi får ju tacka att LHC torskade ikväll i all fall för nu är det två platser att slåss om istället för en bara.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Bragd-Birger:

Ja, märkligt det där med Dahlén. Jag trodde också han skulle flyga fram denna säsong när han blivit 10 kg lättare. Men hans stamina verkar inte vara på topp. Står alltid och hänger över klubban och ser dödstrött ut efter varje avblåsning. Hur är lungkapaciteten hos kung Dahlén? Sedan att han inte utmanar på samma sätt kanske har att göra med just det orken, har han kanske astmatiska problem? Eller så överanalyserar vi, han kanske med facit i hand skulle byggt på sig några kilon muskler istället. Vi får liksomninte ut hans fulla kapacitet längre i matcherna.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Zäta75:

Ja, det lär han göra. Det var synd att Hartman gick sönder för jag tyckte vi hade hittat alla formationer inför ev slutspel.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Andersson:

Inte spelet men med två poäng. Örebro gjorde det svårt för oss ikväll även och var påslagna de lux.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Kerstin_k:

Straffarna vad ju för en gång skull helt ok, både Pääjärvi och OJ skulle ju gjort mål på sina straffar. OJ hade ju blivit makalöst vacker. Plus bra att Hanzl inte fick lägga någon med sin backhand variant. Straffvinst idag och vi alla hade varit nöjda.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Greven:

Inte konstigt vi har 25 skott utanför när vi inte tar kampen framför mål, vi är otroligt mycket på utsidan. Är därför vi inte får med oss så mycket PP heller, direkt vi går in på kassen och överbelastar skapar vi ju farligheter och får med oss utvisningar.

Dock är ju PP spelet alldeles för dåligt igen. Pucktempot är är ju obefintligt, vi drar ned på tempot istället för upp. Just nu ingen mening vi får spela PP med detta spel. Otroligt vi inte för till ett bättre spel.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
bar mofftak:

Ja, den är liksom testad tidigare och det blir osynk och man vet inte riktigt vem som ska göra vad plus att Pettersson kommer bort ganska mycket på kanten.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Sputnik1:

Gillar inte att vi kör Hanzl, Pettersson och Dahlén ändå. För svaga defensivt.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Modano:

Större skandal halva matchen har gått och vi har skjutit 8(!) ynka skott på mål!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
JanneH:

Ja, det är i år vi ska ta guldet. Ante får sluta med en medalj av ädlaste valör runt halsen. Finns inget att vänta på. Vi kan ta guldet.
Låst ämne

· ·