The great one

3343 inlägg · 47464 besökare

Historik

· ·
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Turkiska Tiken :

Eller testar Rindell på Hartmanns plats. Hade varit kul att se vad Rindell kan göra en match som forward även.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Riktigt bra period av Pettersson. Det var längesedan. Kul att se.
Centerpositionen verkar ha gjort gott.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
mikenomad:

Är exakt den mentalitet vi måste ha som supportar om vi ska nå framgång och nå nya nivåer. Vi ska Fn inte vara nöjda med en 6:e plats.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
NDR:

”Didde light” har väl noll fysik Edfelt, han har skridskoåkningen men inte mycket mera just nu.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2024-02-17
vonDöbeln:

Är ju Antes fel att inte plocka ut JJ efter 3-1 målet. JJ har varit grymt bra nu senaste 10 matcherna fram tills ikväll. Man ser när JJ inte har sina bästa kvällar tidigt. Inte första gången detta händer så Ante borde veta när han ska agera. Annars tycker jag vi gör en bra första period och ska ju leda den men istället blev det nattsvart och 7-1 i ett länsderby är inte acceptabelt. Antes oförmåga att ändra en matchbild visade dig ännu en gång.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Angående publikfrågan,

Vi har en stomme på strax under 4000 som kommer oavsett väder och vind och resultat i tabellen. Marginalarna som är bekväma kommer när det vankas derby och slutspel. Att det skulle vara dyrt eller jobbigt att ta sig till arenan är inte ett argument. Ta hockeybussen som ett ex, 45 Kr till arenan från mitt i stan. Man blir framkörd till porten på 20 min. Lägg till att man lika snabbt är hemma igen efter matchen, man får även sätta sig i en uppvärmd buss.

Sedan att det skulle vara för dyrt med biljetterna, vi har billigaste sittplatserna i SHL och ståplats för en hundralapp för att få se världens 3:e bästa liga live. Det är inte dyrt. ”Tuffa tider ekonomiskt” hör man ofta som argument, märks inte när man åker till Birsta, oavsett tid.

Sedan att folk skulle stanna hemma pga av all turer med damlaget är ju bara skrattretande. Ett damlag som ingen bryr sig om. Det var lite folk även innan alla turer med damerna.

Nä, vi har vår stomme med publik oavsett hur parkeringsituationen ser ut eller att arenan inte ligger inne i Sundsvall. Det skulle inte vara någon skillnad alls. Marginalerna är för bekväma helt enkelt. Laget förtjänar dock bättre just nu.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Sputnik1:

Varför är marknaden annorlunda nu jämfört med tidigare säsonger då?
Nu har vi ju ingen konkurrens med KHL heller längre.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Olle:

Det där påhittet om att marknaden ständigt är död för att värva spelare oavsett årstid är ju patetiskt.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Synct:

Vad gör Ante som spelar en för dagen iskall Pettersson!!!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
vonDöbeln:

Sjukaste kommentaren jag läst i år. Eronen bänkad för Noel? Herregud.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2024-02-15
Tomma läktare ikväll… Sedan undrar man varför vi var tvungna att måla om hela stället när Frölunda endast målade om sina siffror… Ser Obra ut.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Angående Eronen så kommer här ett litet försvarstal för jag tycker att kritiken blivit något överdriven nu. Ja, det var hans markering som gjorde att vi släppte in målet med 9 sek kvar. Men han är ju inte ensam bland backarna att gjort grova misstag under denna säsong, hur många gånger har inte ex Erixon missat markering i viktiga lägen eller allas favorit Rindell. Även Sheriffen har gjort som Eronen gjorde igår. Mieho borde fått ut pucken även på 3 försök precis innan men misslyckades så Frölunda fick behålla trycket även. Man vinner o förlorar som ett lag.

Eronen är ingen dålig back, han har bra balans och skridskoåkning, läser spelet bra. Bra på att vända bort motståndarna. Han skulle inte få spela gång på gång för dom finska lejonen om han var en dålig back. När han spelar i landslaget spelar han dock enklare vilket skulle gynna honom även om han spelade på samma sätt i SHL. Men hos oss försöker han ibland spela för överkonstruktivt och sätter sig ibland därför i jobbiga lägen under matcherna. Men allt som oftast reder han ut det. En anledning till det är nog att han känner press att leverera poäng och mål med tanke på att han om det nu stämmer tjänar bäst bland backarna. Men han är ingen målskytt (aldrig varit), så det ligger på Kapanens ansvar att ha lagt stor del av budgeten på Eronen.

Sammanfattningsvis, Eronen håller men kan vi få en bättre back för hans lön? Antagligen. Kapanen får lösa detta.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2024-02-13
Laken:

Ja, Hanzl har misslyckats med den där tillräckligt nu. Han utför den inte ens bra längre. Hållander 5/5 ikväll och VM-klass. Domarkåren måste ju ha någon personlig vendetta mot Lundin efter hans pååkning av domaren. Åker ut för att ha tappat sitt tandskydd…

Annars oerhört viktigt vi kommer topp 6. Vill inte ha ett Modo i bäst av 3 som snubblar sig in till play-in med allt att vinna…
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
Dubbeld:

Optimalt lag och laguppställning för första gången denna säsong.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2024-02-03
Herminator:

Speciellt när domaren säger i micken ”inget slag med klubban” sedan tar han för slashing ändå och avgör matchen med det.
Låst ämne

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-02-03
Oavsett hur det går ikväll för er, det där matchstället bör ni behålla, 100 x snyggare än det ni har idag med den där disktrasan till logga.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2024-02-01
NDR:

Boyce och co bytte precis innan på egen hand.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
T T:

Blev ju en perfekt passning till Hartmann. JJ har koll.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Lustigt det blivit med Tre kronor ändå, Hartmann ur form och uttagen. Hartmann i form ej uttagen.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
TV4 missar alltså eller väljer att inte visa JJ:s frimärksräddning i huvudsändningen … Märkligt.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Läge för ett frimärke på JJ-s bakom ryggen räddning. Årets räddning.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Roligt för Boyce att kunna få lite mer istid idag, det har han förtjänat.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zäta75:

Så som EA spelat den här säsongen så ska han vara kvar. Bättre vi stärker upp på backsida inför nästa säsong, En Caslava typ hade inte varit helt fel, men dom växer ju inte på träd direkt..
Kommentera

Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-01-23
Alla formationer ser fortsatt bra ut. Samtliga med harmoni.
Byt aldrig dessa nu. Låt stå.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
JanneH:

Inte helt ute och cyklade då han sa ”halva forwardssidan har spelat i NHL” Halva forwardsidan innebär ju 2 första kedjorna och 5 av 6 spelat i NHL, så han har ju 83% rätt… 😁
Låst ämne

Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
thorwald:

The great one klass på dom passningarna.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
neutral:

Hockeyn har blivit som fotbollen nu. Förstärkningar. Forsmark x 2. Tråkigt att se.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tycker vi behåller kedjeformationerna som dom är nu resten av säsongen. REM, WHL, samt DHL 2,0 är här för att stanna.

Den enda ändringen man vill göra nu är att Boyce får kliva in mellan EA och OJ. Han förtjänar mer istid. Mieho kan avlasta istället för tvärtom.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Dahléns målrekord lyfte ju hela laget, . att han fick göra DET målet på hemmaplan även inför all trogna supporters när medgångarna satt hemma i en viktig hemmamatch. Blir inte bättre än så.

Annars har vi en otroligt hög högstanivå i laget när vi vill. Vi borde vilja oftare. Tyvärr är lägstanivån avgrundsdjup eller varit, tror faktiskt detta var en vändning för hela säsongen! Nu går vi för guldet igen, tror inget lag vill möta oss i ett slutspel…
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Turkiska Tiken :

Otroligt att linjedomarna inte kan ta borrjveln. Man ska behöva sitta och se en vaktmästare gå sakta över isen…
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bar mofftak:

Ingen åker alltså fram till Juel efter tavlan och pushar. Alla åkte direkt och ställde upp. Härlig sammanhållning…

Mål!
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson:

Ruggigt lite folk i hallen idag. Förståeligt.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Vi har alltså 14 förluster i ordinarie tid hittills denna säsong varav 9 (!) av dessa är på hemmaplan. Det är ju helt sanslöst uselt.

Ikväll ska vi bara kräva 3 poäng. Inget annat duger.
Kommentera

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
söder över:

Det här med svagt passningspel går ju hand i hand med att spelsystemet fortfarande inte sitter till 100%. Nu har vi ju återigen hamnat i att vi får våra forwards stillastående på offensiva blå och kan bara styra pucken vidare. Så fort vi möter ett lag som sätter hög press på oss är vi över. Får vi komma samlat och med fart och med lag som backar mer hem i defensiven så är vi ett helt annat lag. Och det är väl här Ante svagheter som coach kommer in, avsaknaden att kunna ha en plan B eller ändra en matchbild.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Tom Topp:

Håller med. Hockey är inte så komplicerat ändå, man ser ju nu att om vi tar kampen och krigar är vi ju bra ändå. Det håller inte glida runt och jazza som vi gjort 4 senaste hemma. Så här fokuserat ska det vara varje match!
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
JD:

Otroligt märkligt uttalande av ordförande mot fansen som stöttar fast det är tuffa tider. Känns som det är dags att rensa på kansliet även.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Modano:

Tror ändå om att om dessa hemvändare spelat i FBK hade det varit annan leverans. Men kanske svårt att bli profeter i sin egna hemstad.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Zäta75:

Ryktena säger väl att schismen är mellan Dahlén och Ante. Samt att då Lander tar Antes parti naturligt. Spricka i gruppen och med coachen.

Men vi får väl lita på Kapanen som säger att det inte finns någon schism och allt är skitsnack.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Uselt det är alltså just nu. Noll struktur. Snacka om uppgivet lag.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
Vi som skulle vara ett så framtungt lag även, klarar knappt av att göra 2 mål per match…
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
tekarn1968:

Hedström i båset hade inte känns helt fel.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
UbbeNils:

Har vi en seger på 7 nu sedan beskedet? Men jag står bakom Ante, tycker det är spelarna som bör skämmas och som viker ned sig fullständigt för klubben. Spelare som tjänar en årslön per månad kan inte kriga bättre än så här alltså.

Bedrövligt.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Olle:

Men det där är ju även en svunnen tid, hela hockeyn har ju ändrats och försämrats med avsaknaden av det fysiska och kampen framför målen. Samt att förr fick man gruffa utan att riskera avstängningar….

Hockeyn har ju tyvärr blivit innebandy på is, samt man ser ju mer och mer hur hockeyspelare numera förstärker situationer. Förr fick man ingen utvisning med dig för sådant. På den tiden det var riktig kamp där ute.

Nä, det var bättre förr
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Turkiska Tiken :

Dahlén har inte dragit in lika många miljoner som Lander heller. Men all ceed till Lander för det. Men han är ju en spillra av fjolåret Lander. Ifjol utsedd till årets forward. Är han inte skadad så är det ju ett kraftigt motivationstapp från Landers sida. Första poängen idag på typ 2 månader.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Timrå Isstadion:

Vi säljer inte vår president. Någon måtta får det vara.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
JanneH:

För vi har inte råd.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Bragd-Birger:

Kapanen är väl dock lite förlåten pga av att han inte har så mycket kapital att jobba med då vi måste gå plus (rejält)i år. Annars håller jag med.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
kulltorp:

Berätta vad han gör då, du som verkar ha koll. Klart det blir frustration i supporterleden om man inte har transparans med fansen. Det man hört om honom säger ju tvärtom.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Kaj Ko:

Det här med att Ante skulle ”tappat omklädningsrummet” vad Fn är det för något egentligen. Blir förbannad på spelarna jag om dom inte kan spela för Antes sista säsong. Trodde vi skulle bli bättre efter beskedet inte tvärtom. Galet förbannad på spelarna nu som gick ut och brydde sig inte om vare sig hemmapubliken eller klubbmärket eller Ante.
Låst ämne

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Nisse1:

Ja den där Jvla travnissen kan ta och avgå direkt. Totalt anonym. Sparka skiten.
Låst ämne

· ·