1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507175 inlägg · 4105 ämnen

13850

« · 187707 Till forumet

13850
Ibland är det fullt i hockeyarenorna.
Globen: 13850.
Kempis: 5500.
Kommentera

Sv: 13850
Frisco: Jag tyckte du sa att bilden inte skulle ha något med hockey att göra. Precis som jag förutspådde så klarade du inte av att hålla hockey, ens på lokal nivå, utanför. Bilden visar var Bottniabanan kommer att betyda för MoDo hockey.
Kommentera

NuMountain: Undrar varför de inte planerat hållplats för Botniabanan i närheten av Framnäsudden. Det vore inte helt fel med en station under arenan likt den på Arlanda flygplats. Bara att ta rulltrappan upp på ståplats.
Kommentera

Frisco: Förra försöket innehöll ett knasvänligt stavfel. Nytt försök.

Fast om jag förstått det rätt så ska banan i alla fall gå under hoppbacken. Jag förmodar att inga medelmåttiga hoppare kommer att få hoppa i framtiden. Man måste ju kunna landa på andra sidan spåret. Annars tycker jag som du. Hela Västernorrland, eller åtminstone Ångermanland skulle ha en infrastruktur som intigrerade Modos arena via bottniabanor, spårvagnar, linbanor, bussar och färdtjänsten.
Kommentera

NuMountain: Spårvagnar i Örnsköldsviks centrum vore fantastiskt. Eftersom det är väldigt kuperat kan man även bygga några Bergbanor också. Linbana upp till Varvsberget har det ju redan planerats. Alla dessa ting ska naturligtvis ha förbindelser så man kan ta sig till Arenan på ett smärtfritt sätt.
Kommentera

NuMountain: Här är ju Botnibaneplanen genom Öviks centrum. Jag kn med enkla streck rita dit hur jag skulle vilja att järnvägen drogs.
Kommentera

Frisco: En idé kanske vore att ha en arena som var en byggsats och vars läktare bestod av bussar som hämtade upp folk runt om i det publika upptagningsområdet och helt enkelt dockade med arenaskalet som en läktarsektor. (Det var en mening det. Här kommer en till.) Därmed skulle ju flera bitar för publiktillgången vara lösta och vi skulle slippa ta bilar på snorhala isvägar över skogen som i sig är livsfarliga, man skall tänka på att nöjet att se hockey i Ö-Vik är förenat med en livsfarlig risk. Vi sätter våra liv på spel varje gång vi skall se en match, men det är det värt. Bussläktarsektionerna skulle lämpligen innehålla en bar och en liten servering så har vi också ett utmärkt humör väl framme vid pucknedsläpp.
Kommentera

Frisco: Jag också. Denna enkla lösning hade jag tänkt. Detta är bara ett förslag inte den slutgiltiga dragningen.
Kommentera

NuMountain: hA du känkt att bygga en bro över örnsköldsviksfjärden eller?
Kommentera

NuMountain: jag har ett önskemål ang. bussarna. tror du dom kan få bli utrustade med flera toaletter? du bör ha en egen nära din sittplats och sedan behöver vi andra ett antal att dela på. ok?
Kommentera

NuMountain:

Oerhört spännande idé. Men hur grejar du rondellen vid Statoil? Jag är rädd att åskådarna kan bli lite yra i mössan om bussarna fastnar i innerspår och arenan får rotera några varv.
Kommentera

ModoAnte: Jag vill här på mittförslag ha en tunnel.
Kommentera

ModoAnte: Vad tror du om ett tunnelalternativ, alternativt; ett tubalternativ?
Kommentera

Frisco: undra vad komunledningen i övik tycker o ditt förslag?
Kommentera

ria-ra: Behöver jag fler toalettet/capita än ni andra?
Kommentera

NuMountain: tror mer på en tunnel än en bro men en tunnel är nog dyrare att bygga mistänker jag.
Kommentera

NuMountain: på hemvägen vill jag påstå att du behöver en egen hela tiden.
Kommentera

westerlind: Sväva inte in i några orimliga fantasier nu.
Kommentera

ModoAnte: En tunnel enligt mitt förslag kostar ingenting att bygga. Däremot kostar det en massa att gräva den.

Här är en bild på en av de bergbanor som jag tänkt ha med. Bara så ni vet hur en sån ser ut ni ickelokaltrafikentusiaster..
Kommentera

Frisco:

Det där blir coolt. Ser fram emot första provturen.
Kommentera

Frisco: Jag upptäcker att du verkligen vill under arenan med järnvägen medan jag mera vill hamna bredvid. Det kan ju bli problem att ta den stationen när arenan är stängd då.
Kommentera

NuMountain: Tunnelbane/Spårvägsstationen vid Globen fungerar ju även om kalaskulan är evenemangsfri. Den kan även ha uppgångar bredvid arenan.
Kommentera

Frisco: helt ok.Om du gräver tunneln själv så kostar det inte så mycket du kan få låna en spade.
Kommentera

Frisco: när jag satt där i globen källaren å vänta på att få komma ut såg jag inte något rälsspår...går tunnelbanan verkligen under globen?
Kommentera

ria-ra: Nej, tunnelbanan går inte i nån tunnel vid Globen utan strax bredvid.
Kommentera

ModoAnte: Nuförtiden kan man hyra maskiner för en billig penning som fixar jobbet.
Kommentera

Här ser man vad fina hål man kan göra.
Kommentera

NuMountain: Kan man med en sån liten borr göra en sån här vacker tunnel?
Kommentera

Frisco: Självklart. I övrigt anser jag hela projektet vara vattentätt.
Kommentera

NuMountain: Åhfan, en hallborr, så min enormt stora och fina hall har alltså borrats ut ur ett stort betongstycke? Eller är den oerhört diskreta maskinen specialbyggd för fritagningsförsök?
Kommentera

Paddan: Det är orginalborren som Svartenbrand och Clark Olofsson pysslat med på småtimmarna när de suttit inne. Jag tror att allt var sponsrat som studiecirkel.
Kommentera

NuMountain: Där ser man, studiecirklar, hmm...undrar om det var under pauserna med cirkelkaffe som de tillverkade såna där kafferep?

Nej, nu har jag nog tillsvidare färdigmjölkat det där ämnet.
Kommentera

Paddan: Färdigmjölkat i detta ämne? Nej du Paddan. Än finns det pengar att göra i branchen.
Kommentera

NuMountain: Hålet var illa valt, det är vår tunnel gnm Hallandsåsen
som vållar stora problem fortfarande och kommer att bli klar om ca 6 år och kosta en väldig massa miljarder extra. Hoppas Friscos?
förslag är genomtänkt annars blir det bara en halv tunnel sen är pengarna slut, så välj rätt hål i fortsättningen man vet inte vad man kan råka ut för annars!
Kommentera

QP: Jav vet och förstår det, men om våran tunnel kostar lika mycket så torde pengarna räcka eftersom tunneln blir så mycket kortare. Mitt förslag att använda en tub i stället för tunnel kanske är bättre.
Kommentera

NuMountain:

Tunnel och tunnel...vore det inte coolare med Slåttdalsskrevan 2?
Kommentera

zzzzzzzzzzzzzzzemester.
Kommentera

Jha ni pratade tunnlar och jag trodde tunnor.
Hur som helst så hörs vi.
Mot Mellansel.

CIAO........
Kommentera

« · 187707