1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511825 inlägg · 4110 ämnen

2 x Malmö, torsdag 10:e och lördag 12:e december

« · 1715339 · » Till forumet

Sv: 2 x Malmö, torsdag 10:e och lördag 12:e december
Robin Ztorken L: Men jäklar vad du gnäller.
Kan du åtminstone fixa så du gnäller som Modoit istället för Björklövare?
Eller är du Lövare?
Kommentera

Gusse:
Blir inte en enda poäng mot något av dom lagen.
Vi behöver möta KHK 10 ggr i rad hemma för det skall bil någon pinne.
Kommentera

Gusse: mitt hopp står till Ritchie nu, att det plötsligt ska släppa en massa knutar i spelet.. Men jag är långt ifrån övertygad om att det kommer hända.
Tycker det är märkligt hur oerhört tamt det ser ut framåt, såna som Thomas och Wilson är jag så besviken på.
Trodde att de skulle kunna komma hit och lalla pga att vi var/är ett bottenlag?
Det värsta är att detta problem har upprepat sig som en repig LP de senaste åren.
För 2 år sedan floppade han tjockisen och C.o(kommer inte ihåg namnet)
Ifjol var det Flanagan och pp-backen(som förmodligen var en av de sämsta spetsvärvningar man någonsin gjort) och i år är det samma visa igen.
Det märkligaste är att alla kommer hit småfeta och otränade, och klubben går på samma nit om och om igen..
Det slutar alltid med att talangfulla juniorer måste vara ledande spelare match efter match, vilket inte funkar.
Kommentera

snowden: Under mellandagarna möter vi Luleå hemma igen och Växjö och Örebro borta. Och direkt efter nyår så har vi Skellefteå och Frölunda. Ser inte många poäng där. Tror på max en poäng där. Hur mycket ligger vi efter då?
Kommentera

J F K:
Ja vi är bättre nu under Aj. Men det räcker bara till att vi förlorar med uddamålet ist för att bli förnedrade med 3-4 mål. Dom kan säkert göra laget ännu bättre, men det är alldeles för många spelare som underpresterar och som inte är bättre. Vi har det lag vi har och jag tror inte vi kommer öka poängsnittet så mkt mer. Kanske 1.2 1.3 p/match är rimligt.
Kommentera

Robin Ztorken L: Jodå. Vi har tagit mer poäng än Rögle de senaste omgångarna och det räcker faktiskt för att undvika kval om det fortsätter.
Sedan får vi tillbaka vår kanske viktigaste spelare i Ritchie strax efter jul (vi saknar verkligen en playmaker). AJ och Olausson får väsentligt mer tid att få ihop försvars- och anfallsspelet. Det senare har de knappt hunnit jobba med alls pga att försvarsspelet varit så uselt.

Det finns rätt mycket som talar för att vi slipper kval faktiskt, men visst finns några saker som talar för motsatsen också.
Kommentera

J F K: Finns inget, absolut inget, som pekar på annat än kval.
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag har sett sämre Modo än såhär. Ändå tycker jag att det är förbaskat tråkigt att sitta och bara gnälla om det. Försök i alla fall vara någorlunda konstruktiv är du snäll.

Sämre Modo var det exempelvis när vi åkte ut under Hardy och säsongen 91/92(?) när Jan-Åke Andersson sparkades. Vilken jäkla tur att inte HS fanns då och framförallt inte användare som bara spyr galla.

Jo, mycket pekar på att vi slipper kval, men även jag har snudd på helt givit upp tanken på play-in.
Kommentera

bj21:
Detta är det sämsta Modo vi någonsin sett. Sämre än förra året.
Kolla bara vilka lag det är vi tagit poäng emot, i stort sett bara hemma.
KHK och RBK, det säger väl det mesta.

Vi kommer att få spela kval till våren, det är bara att konstatera. Finns inte ett skit som talar för något annat, tvärtom.
Kommentera

Bragd-Birger: Som atomragnar skriver så får du nog läsa det där igen. =)
Fast kan ta på mig att jag fuskade i förkortningen, dvs ska såklart vara d.v.s.
Kommentera

Bragd-Birger:

Du förstod inte, läs igen.
Kommentera

hellge: Det enda vi kan roa oss med nu verkar vara att "leka" med siffror. Tiondeplatssnittet kräver just nu 72poäng efter 52omgångar. Alltså måste det till mer än en fördubbling av poängskörden under den sista halvan. Halva säsongen kvar och slutspel verkar vara en utopi! När var det så illa senast?
Kommentera

Monno: Haha. Less på krislag och därför vilja gå till Modo..?
Kommentera

Dundee:

Andreas håller med oss här inne ang. matchen och spelet.
Kommentera

Det måste till förändringar i spelartruppen. Problemet är väl att det finns inga pengar samt att ingen som vill ta över våra spelares kontrakt. Men ska man slippa ett kval i år då måste det nog hända en hel del tills omstarten efter jul.

Spelare som i första hand bör skickas till nya klubbar enligt mig är.

Kiwi totalt slut
Dwyer helt osynlig

Thomas och Butler finns potential i och med Byron tillbaka tror jag nog dom kan lyfta lite. Men försök att skeppa dessa 2 herrar ovan till att börja med.

Sedan försök att få till något säsongs lån på någon typ Dennis P.

Det måste loss pengar men jag tror inte vi kan förvänta oss något mer en så. Men det skulle behövas 2 nya bra backar och en bra center enligt mig.
Kommentera

Bad_Brett: Om vi nu ponerar Svarten får kicken. Vore det helt knas att plocka in Nubben? Jag tycker inte det jag inte. Om han vill dvs.
Han kanske är less på krislag.

Intressant statistik för övrigt. :-)

Har för övrigt lagt märke till att olika klubbar förlänger kontrakt med lite spelare just nu.
När förlängde vi ett kontrakt under en säsong senast? Som inte var en junior.
Eller Peter Öberg...
Kommentera

Bad_Brett:

Ännu mer absurt blir det om vi jämför med föregångaren:

Hedin - Holmberg: -0,10 poäng per match
Holmberg - Andersson: -0,19 poäng per match
Andersson - Näslund: +0,15 poäng per match
Näslund - Svartvadet: -0,56 poäng per match

Det finns såklart inga som helst undanflykter till detta. Han försökte länge skylla på pengar, men med tanke på den enorma spelaromsättningen och jättevärvningar som Hossa och Whitney så håller inte den förklaringen heller.
Kommentera

mr_brasco:

Har lekt lite i Excel och gjorde en sammanställning av poängsnittet med olika sportchefer/GM:s. Resultatet är smått förbluffande. Det är en vedertagen sanning hos supportrar och journalister att det har blivit successivt sämre efter guldet. Och visst stämmer det till viss del. Men ser man till poängsnittet, har MoDo faktiskt legat på en relativt stabil nivå de senaste ~15 åren. Under storhetstiden tog vi i snitt 1,60 poäng per match, under de mörka åren med Freddan tog vi i snitt 1,31 poäng per match. Under Näslund gick snittet upp till 1,46.

Under Svartvadets tid som GM är det 0,91. Skillnaden mellan Svartvadets och Freddans poängsnitt är alltså större än skillnaden mellan Freddans och Hedins. Lägg där till att matcher fortfarande kunde sluta oavgjort när Freddan var sportchef...
Kommentera

Nucky: Exakt.Det blir istället att vänta till nästa säsong,nöjd om vi slipper kvala och ja det är inte pessimistiskt att tänka så då vi förlorar mot en nykomling i en sån här måstematch.
Kommentera

mr_brasco: vi hade Ullmark då, så det laget var nog lite bättre (än vad detta lag är just nu)
Vår usla start på säsongen som ligger bakom det här.
Att vi dippar är sånt som händer alla lag i perioder, men vi har inga poäng att leva på.
Varje match är en strid på kniven, vilket blir omöjligt till slut.
Kommentera

mr_brasco: Nu är det bara så att vi måste vinna hemma mot Malmö, så är det bara.
Kommentera

7225: Nej vi är inte bättre än förra året. Vår bäste spelare offensivt är Fortfarande Pettersson, backsidan håller samma om inte sämre nivå och målvakterna blandar och ger precis som i början av förra säsongen.

På nått sätt tycker jag bättre om laget 14/15. Där kanske det inte fanns samma spets (som det finns på papperet i år) men man såg hur många spelare kämpade och slet match efter match.
Kommentera

Monno: Japp FROZA är nog namnet. Det är det som krävs Froza MODO!!!
Kommentera

Robin Ztorken L:
Hur skulle du byggt laget?
Kommentera

J F K:
Måste finnas 50 allsvenska spelare som är bättre än transatlanterna Svarten lyckats ro ihop. Dom är verkligen odugliga.
Han har verkligen misslyckats med i stort sett alla.

Vi kan ju inte så ett enda lag någon gång, mer är KHK o RBK.
Så dåligt att man....
Kommentera

Tarasov: Är ni ens bättre än förra året? 12 av 22 poäng har ni tagit mot nykomlingar på hemmais och borta ni har bara vunnit en match. Utan utökningen av SHL så skulle ni ligga sopsist. Viktig match nu på lördag och en vinst kan betyda en vändning.
Kommentera

J F K: Vart skrev jag att dessa spelare är redo för A-laget?
Jag skrev att vi har ett gäng väldigt talangfulla -00or där iaf Werner lär dra till NHL fortare än kvickt.
Sen kan man såklart diskutera skolningen ändå.
Men förhoppningsvis kan vi dra nytta av dom än fast skolning just nu är felaktig.
Kommentera

Johansson-snittet är 12 poäng på 11 matcher = 1,09 p. Johanssoneffekten är nästan helt raderad.

Vi har utvecklat en slags förnekelse här hemma. Om Modo förlorar låtsas vi inte om att Modo finns.
Kommentera

J F K:
Norrmannen i Almtuna gissar jag nog skulle kunna tillföra Modo något, dock var de kanske svårt och se före denna säsongen.

Det som oroar mig mest är att vår trend återigen är sjunkande, man kan överleva nåt kval då och då, men skall vi ligga och skvalpa i botten år efter år så kommer vi förr eller senare åka. Visst AJ och FO kan göra ett bra resultat över tid, men hittar inte föreningen en strategi som kan föra oss framåt så har vi inte mkt fallhöjd längre.

Har väl inga synpunkter på att man värvat nordamerikaner, men saken är att vi inte så mkt bättre än förra året trots bättre trupp. Det är alarmerande.
Kommentera

Monno: Du har nog inte läst det jag skrivit.
Modo har individuellt skickliga juniorer, men varken a- eller b-juniorerna spelar riktig ishockey. Man spelat något indiviellt spel och där man vinner för att man spelare för spelare är bättre än motståndarna.

Det finns inte en junior vi kan plocka upp som kan spela alagshockey. Tränarna måste utbilda dem från grunden för att våra juniortränare har inte gjort ett dyft för det.
Kommentera

hockey_21: Skröder var där framför mål vid första målet. Han är där han ska vara. Det är inte han som ska lägga upp spelet. Jag tycker att han självklart kan spela i sex mot fem. Lapierre tappade pucken onödigt där två gånger om, även om han offensivt är den klart bästa nordamerikanen för tillfället.

Det jobbigaste när Modo går dåligt är alla griniga, gnälliga, jobbiga domedagsprofeter som inte har något bättre för sig än att spy galla.
Kommentera

hockey_21: Ja bara vi håller oss kvar har vi ju mkt fint som kommer i leden.
J18 leder med 4-0 med ett helt gäng -00or.
Och där Pettersson och Lill-Werner stod för första målet.
Nu har väl inte Vännäs något topp lag. Men ändå...
Kommentera

hockey_21: Skröder var inte bra idag heller , men var en av få som verkligen kämpade och försökte göra något. Dom som skall vara spett i laget ser bara trötta och ointreserade ut.
Kommentera

Modo måste ha det trögaste laget i shl. Dom måste verkligen byta fys tränare till nästa säsong och en sak till, varför i helvete spelar dom skröder i
slutet av matchen när dom vill ha kvittering. Trögare gubbe får man leta efter
Kommentera

Monno: Nästa nyförvärv hoppas jag inte har...
Bra karaktär
Massa NHL rutin
Bra personlighet
Hårt kämpande

Då kanske vi äntligen kan få en bra spelare till laget.
(ironi)
Kommentera

Gusse: blir det över 4000 på Lördag tro?
Sinnesjukt hur man misslyckas med scouting och värvningar av spelare år efter år efter ÅR!!
Alla nykomlingar de senaste åren har kommit ikapp och förbi oss ofta redan första året..
Något är så satans fel i denna klubb, orkar inte se skiten
Kommentera

NuMo: så otroligt besviken. Inte många rätt de senaste 3 matcherna. Och dessa 3+1 matcherna var då vi skulle komma ikapp.

Känns som Modo knappt klarar av att passa 5m pass mellan backarna utan att få pucken på skridskor osv. Sen har man knappt ett enda klapp klapp spel utan alltid knövlar första eller nästa spelaren totalt bort pucken. Sen är ju matcherna så tråkiga så även om man orkar med att se förluster så vill man stänga av skiten. Urk
Kommentera

Robin Ztorken L: Så hur många spelare från allsvenskan skulle vara bättre menar du? Kovac, gör en hel poäng, men är långt ifrån att platsa i rögle. Det finns inte särskilt många allsvenska spelare som skulle gå in och tillföra något. Sedan överskattar nog många nordamerikanernas löner. De är inte betalda toppspelare (förutom Welch och kanske någon till).

Dålig match.
Kommentera

Monno:

Fan att man inte gick på nobelfesten i stället.
Kommentera

NuMo: 6 mot 5 pucken under kontroll och inte ett jävla pass på bladet! Helt hutlöst dåligt.
Börjar bli less på alla förluster. De senaste 3 åren...
Kommentera

NuMo: Pinsamt dåliga uppspel, kasst passningsspel och uddlöst. Som vanligt då.
Kommentera

Nieminen:
Mår faktiskt lite dåligt av det här....
Kommentera

dempa: Modospelarna vann fan inte en närkamp sista fem minuterna. Ville man vinna? Just nu finns det inget som talar för att man skall vinna mot Malmö hemma.
Förlust hemma och vi är nio poäng efter. Det hämtar vi inte upp.
Kommentera

NuMo: Vilket jävla kalkongäng man håller på...
Kommentera

Har vi haft något avslut på mål de senaste tio minuterna?
Kommentera

dempa:

Vi skapar inte ett skit!

Det blir som vanligt. Vi plockar målvakten och så missar en back pucken.
Kommentera

dempa: Olofsson, Butler och eeehh....
Kommentera

dempa: Wilson känns ju som ett bra val. Olofsson å Pettersson kanske?
Kommentera

« · 1715339 · »