1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506446 inlägg · 4103 ämnen

20081101 MODO - Rögle BK

« · 1082268 Till forumet

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Poffa: Själv försökte jag beställa två biljetter för någon dag sedan. Beställde dessa kl nio på kvällen och enligt den information som Ticnet gav skulle dessa vara uthämtade hos ett ATG-ombud senast fyrtiofem minuter efter att bokningen hade skett. Lycka till...
Kommentera

Poffa:Det där problemet har väl varit ett bra tag och man kan väl hoppas på att lagen har ett avtal där ticnet måste hålla biljetter tillgängliga att köpa en viss % per dygn och om de inte kan leverera det så får de böta. För tvivlar inte en sekund på att detta strul är en ganska stor orsak till varför färre biljetter säljes.
Kommentera

Poffa:

Sen är det väl också så att man nu räknar antal personer som verkligne är inne i arenan, tidigare räknade man antal sålda biljetter. Med det nya biljettsystemet får man en mer exakt siffra och säkert en lägre.

Det är många små företag med bara några anställda som har årskort som anställda får turas om att utnyttja. Iblad utnyttjas de inte alls.

Ah, det är lördag och det är hockey, förväntningarna bygg upp, livet är för underbart...

Nu ska jag iväg och köpa en biljett :)
Kommentera

hellge: Jag tror även att ticnet:s dåliga system gör sitt till. En kompis till mig har försökt köpa två biljetter på ticnet sedan igår. Ibland finns det inga biljetter, ibland finns det. Men om man hittar två biljetter, ja då går det inte att slutföra köpet.

Igår försökte han gå ner och köpa hos ATG, det funkade inte heller. "Vi har problem gentemot ticnet och får inte ut några biljetter".

Kommentera

Lumber Jack:

Inte fullsatt 6 200 sålda vid 10-tiden

Sittplatser: 894 st
Ståplatser: 516 st

Det har sålts 1000 biljetter på ett drygt dygn. Jag tror att det är det låga antalet sålda VIP- och seriekort som gör att snittet har minskat.
Kommentera

Frisco: Jag tror att det blir utvisning om någon spelare faller vid en målchans.
Kommentera

Frisco: Just nu sitter dom på hotellet och äter en grötfrukost samtidigt som dom lägger upp taktiken inför matchen.
Detta för att på bästa minska riskerna för missförstånd i kommunikationerna med Röglespelarna.
Kommentera

Frisco: Lahti är väl ett mellanting mellan en lagårdsstör och något spolformat. På B vet jag inte.
Kommentera

AM: Vad tror du om den trion? Har de jobbat bra tillsammans förut? Form?
Kommentera

Dagens tre rättskipare:

LAHTI, Robert ÅSTRÖM, Erik
SONDELL, Per
Kommentera

Poffa: Hoppas Snellman är på väg hem =)
Kommentera

Var är Snellman? På väg hem till Finland, eller bara bortglömd?
Kommentera

20081101 MODO - Rögle BK
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backar:
41 Victor Hedman,
3 Mattias Timander

5 Hans Jonsson,
18 Per Hållberg

4 Mikko Kurvinen,
35 Pierre Hedin.

Extraback:
2 Jens Westin.

Kejdor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
36 Mats Zuccarello Aasen

15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
11 Thomas Enström

20 Oscar Steen,
79 Fredrik Warg,
34 Tommy Wargh

9 Magnus Wernblom,
29 Andreas Molinder,
16 Tobias Forsberg.

Kommentar

Det var uppåt värre i MODO Hockeys läger vid fredagens träning efter länsderbyt i Timrå.
Undra på det efter sex vinster på sju matcher, 15-2 på tre raka segermatcher, 10-0 på de två senaste - med t v å olika målvakter.
- Det är i sådana här lägen man visar sin storhet, säger coachen Harri Rindell. Nu måste vi bevisa att vi kan vara fokuserade på rätt saker och vara ödmjuka. Det kan annars vara lätt att tro att man är bra helt plötsligt.

Tränare Rindell är nöjd med att allt flera spelare producerar och är med i matcherna på allvar.
- Men framförallt är jag mycket nöjd med det försvarsspel vi visat upp på sistone, dessutom var box play i Timrå det bästa vi haft sedan jag kom hit.

Nu gästar nykomlingarna Rögle BK Swedbank Arena för en intressant match. Det är förresten första gången Ängelholmslaget gästar Örnsköldsvik på t o l v år.
- För mig är Rögle höstens överraskning och jag tycker de spelat en mycket bra hockey. Vi måste vara hundra laddade för att klara uppgiften.

Två matcher - förutom Rögle, Djurgården hemma på måndag - återstår nu inför landskampsuppehållet i början av november.
- När matcherna kommer så här tätt är det framförallt den mentala biten som är viktig. Det går inte att ha några rejäla träningana när matcherna kommer varannan dag.
Noterbart om laget

Noterbart är
a t t MODO tidigare i höst vann med 3-1 i Lindab Arena. Niklas Sundström, dagens poängligeledare, fastställde resultatet i öppet mål.

a t t Marco Tuokko fortfarande är borta fyra veckor till på grund av sin fingerskada. Patrick Yetman ("upper body") kan göra comeback efter uppehållet om det vill sig väl.

a t t Andreas Salomonsson vilade från fredagsräningen och kurerade i stället sin förkylning.

a t t MODO firar två fina jubileum innan mötet med Rögle. Pierre Hedin gör sin 500:e match och lagkaptenen Per Svartvadet sin 600:e tävlingsmatch för MODO.
Kommentera

« · 1082268