1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507063 inlägg · 4104 ämnen

2009-02-12, kl 19:00 MODO Hockey - Skellefteå

« · 1125402 Till forumet

2009-02-12, kl 19:00 MODO Hockey - Skellefteå
...21 Peter Forsberg...
Kommentera

Sv: 2009-02-12, kl 19:00 MODO Hockey - Skellefteå
spud: Haha , där KOM den!! Sa flickan...
Kommentera

Nu finns det helt plötsligt ännu fler biljetter kvar till matchen.
Kommentera

Kommentar

Dags för omstart i elitseriens grundserie - för sista gången denna säsong. Åtta omgångar återstår av de 55 och MODO Hockey börjar med tre raka hemmamatcher. Den första spelas mot Skellefteå AIK.
- Ingen behöver säga det till oss, vi vet att det blir en ruggigt svår match, säger coachen Harri Rindell. Men vi har förberett oss minutiöst under uppehållet och haft en riktigt bra träningsperiod.

Dessutom har ni för första gången i vinter en nästan helt skadefri trupp.
- Men det är sådant man knappt törs andas om. Då brukar det smälla till direkt.

Jämfört med slutet innan landslagsuppehållet har du tre nya spelare, backen Josef Hrabal samt forwards Sami Torkki och Peter Forsberg. Kommentar?
- Jättebra tillskott förstås, framförallt har vi nu en bra träningstrupp och konkurrensen liksom bredden och balansen har ökat. Det är förstås bra.

Omstarter och MODO Hockey brukar inte vara någon bra kombination.
- I de termerna vill vi förstås inte prata heller, men tidigare under säsongen har det tyvärr varit så.

På nyåret har ni fått igång spelet och poänghåvningen.
- Glädjande nog. Vi har visat att vi är ytterst svårslagna hemma och förhoppningsvis håller detta i sig. Speciellt viktigt eftersom vi avslutar med fem hemmamatcher av de åtta som återstår.

Du har haft fyra fulla femmor - lite drygt t o m - på träning. Hur har det sett ut?
- Vi har haft bra träningar och framförallt har intensiteten och farten varit bra. Just de sakerna är viktiga mot fartiga Skellefteå.
Noterbart om laget

Notera att:
? forwarden Fredrik Warg är på is och tränar, men ännu inte spelklar.
? det definitiva laget mot Skellefteå inte nomineras förrän efter värmningen matchdagen.
? MODO bara tagit två av totalt 12 möjliga poäng mot Skellefteå i vinter. Det var då man vann med 5-4 efter förlängning borta. I övrigt har Skellefteå vunnit med 4-2 och 5-0 hemma samt 6-0 i Swedbank Arena samma kväll som Magnus Wernblom avtackades.

Målvakter:
30 Michal Zajkowski
33 Mike Morrison.

Backar:
3 Mattias Timander
4 Mikko Kurvinen
5 Hans Jonsson
7 Josef Hrabal
18 Per Hållberg
34 Tommy Wargh
35 Pierre Hedin
41 Victor Hedman

Forwards:
10 Per-Åge Skröder
11 Thomas Enström
13 Marco Tuokko
15 Andreas Salomonsson
19 Jeff Ulmer
20 Oscar Steen
21 Peter Forsberg
22 Patrick Yetman
24 Niklas Sundström
25 Sami Torkki
29 Andreas Molinder
36 Mats Zuccarello Aasen
39 Per Svartvadet
81 Ville Snellman
Kommentera

knaskamilla: Ja, driver de med oss? Är det tic-net som fipplar hit&dit?
De verkar ju hålla 90 bilj, först till kassan imorrn. Jaja, blir så gott som fullsatt iaf, med elr utan Foppa.
Kommentera

zigge: Är det inte de där biljetterna på raden precis bakom spelarbåsen som de endast säljer i biljettluckan på arenan?
Kommentera

zigge:
Jag kommer till Swedbank imorrn med en fullsatt hockeybuss från Umeå, tyvärr åker väl några AIK:are med också ...
Kommentera

Icing-Ove: Men du, då har de väl åkt fel. AIK är väl inte i elitserien än...
Kommentera

Paddan: Ska vi tro:

Aasen,susse,skröder / Ulmer,svarten,salle / foppa,steen,yetman /

torkki,molinder,Enström ?

Kommentera

Paddan:
Nja, det är några gamla gubbar och Bumpaberra som fortfarande har svårt att släppa att klubben bytte namn från MoDo AIK..
Kommentera

Icing-Ove: Hmm, Foppa låter positiv det måste ju vara ett plus.

Men att Harri säger "Vi har tränat väldigt bra under uppehållet" eller liknande betyder att de imorgon knappt kommer att komma ihåg hur de får upp båsdörren, Lonken har blandat gelé i drickaflaskorna och efter första perioden leder Skellefteå med 14-0.

...och Harri står i periodpausen och suckar och säger "Jag förstår inte, vi talade innan matchen om att vi skulle vara på hugget på en gång, att vi hade en positiv anda i föreningen och sedan går vi ut och... ingenting av det positiva vi pratat om händer." Nåväl, snart är det sommar!
Kommentera

Paddan:Nu får vi allt berömma harri och pojkarna som klättrar i tabellen trots att dom inte spelat än!  Igår vi denna tidpunkt låg vi 9:a å idag så e vi på slutspelsplats ;) Fortsätter de såhär så vinner vi nog sm-guld tillslut
Kommentera

Berka: Ja, eller så kommer detta bli en oändlig kamp mellan lagen i att försöka missa slutspelet.

Men vinst imorn och Scchhelefttttte är i högsta gra inblandad i kampen om att missa slutspel.
Kommentera

spud: jag tror inte foppa spelar ! han har fått ont igen är vad jag tror
Kommentera

NordaBoy: Äh, Tobias du ska inte tro så mycket ;)
Kommentera

Paddan: hur vet du mitt namn? :P
Kommentera

NordaBoy: Haha, det du...
Kommentera

Paddan: ja det står ju på min profil :P men vem är du?
Kommentera

NordaBoy: Ledtråd: Du har prov på fredag nästa vecka...
Kommentera

Paddan: Va är det Mogge?
Kommentera

NordaBoy: Nä, det är ju Paddan ser du väl.
Kommentera

NordaBoy:haha nu såg jag ju dig på din presentaiton :P haha hur visste du att jag var här?
Kommentera

De av er som jag har på Facebook har en present i inkorgen nu.
Kommentera

NordaBoy: Hehe, när Rickard nämnde ditt samröre med Sundsvall Hockeys tränare föll poletten ner.
Kommentera

Paddan: haha va? men men? åå nu måste man ju stava rätt nu också för du är ju min Svenska lärare ..........
Kommentera

NordaBoy: Äh, sånt ser gästbokens "svensklärarinna" knaskamilla till att du upplyses om.
Kommentera

Jag har fått utmärkelsen: Årets skribent av sidorna för Linköping.. Ska man vara glad då eller?
Kommentera

Paddan: haha okej :p

Mitt tips imorgon är att Modo vinner med 5-2 ulmer för ett mål Hrabla ett och första femman resten
Kommentera

NordaBoy: Ja vill faktiskt inte att Modo ska spela imorgon.. Det kommer sluta med att Modo släpper in så pass mycket mål att tom Brynäs går förbi i tabellen! Sen förlorar Brynäs så att Modo går förbi och så håller det på så tills något av lagen är i kvalserien!
Kommentera

shinzawai: Wow, vilken gåva. Det gick undan så mycket där så jag blev nästan hes på kuppen, men vänta... det är jag ju redan...
Kommentera

källan: det skulle ju vara bra om grundserien var slut nu
Kommentera

Paddan:

Hörrudu. Ta hand om dina förlorade fall själv, du...
Kommentera

knaskamilla: Haha, okej då. Jag får väl lov att göra det då.
Kommentera

shinzawai: Man tackar.
Kommentera

Frisco:
Mäh!

Vad fick ni för skoj i fejsboken? Själv är man facenoob...
Kommentera

bisterfinnen: Då får du inte veta att vi tittat på 1 minuts pp-träning.
Kommentera

Frisco:

Ååååååh! Får väl hoppas att han inte går sönder imorgon då, för på lördag kommer El Bistro Finno upp till banken och då vill jag se lite Foppa-godis!

Lajv!
Kommentera

bisterfinnen: El Bistro Fiño menar du väl?
Kommentera

Paddan & Nordaboy borde gemensamt dömas av Trådpolisen till straffet att på en gammal hederlig handvevad blåannilinstencilator dra upp 50 kopior:
"Vi ska alltid hålla oss till ämnet i tråden! Ta alla annat via bubblan eller mail. "
Kommentera

zigge: Du är härmed varnad för att inte hålla dig till ämnet i matchtråden.
Kommentera

Lumber Jack: Foppa spelar ikväll, hurra!
Kommentera

Wayne Gresky: Skulle nästa vara för bra om han nätade i ett PP :)
Kommentera

Wayne Gresky:

Minns överfallet på Malmström,hoppas han är lite kallare i sin comeback ikväll:)

56.52 10 min MODO 21. FORSBERG, Peter CHE-B
56.52 2 min MODO 21. FORSBERG, Peter CHE-B

:)
Kommentera

Bissett19: Haha den matchen minns jag =)  Omgång 1 då foppa hade ett slagga i nätaket! Konstigt jag som vanligtvis har både kort och dåligt minne!
Kommentera

Bissett19: Överfall? Juuust det... ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Undrar hur många 'gratistittare' det går in på pressläktarna, nån som vet? Åka fr Denver till Ö-vik, hyfsat!
Kommentera

zigge: "Nye tjeckiske backen Josef Hrabal är tillsammans med Ville Snellman och skadade Fredrik Warg inte ombytta i kväll."

Va fan, varför är inte Hrabal med? Så dålig att han inte ens får käka bänk??
Kommentera

MODO Hockey mönstrar ett mycket intressant lag inför nystarten i elitserien mot Skellefteå AIK i kväll.
Peter Forsberg spelar och gör därmed sin 202:a tävlingsmatch för föreningen. Backen Hans Jonsson gör comeback efter att ha varit skadad sedan början av november. Nye finske forwarden Sami Torkki spelar också och Michal Zajkowski vaktar målet.

- Vi ser fram emot matchen med tillförsikt, säger coachen Harri Rindell. Vi har tränat mycket bra under uppehållet och i och med att vi fått tre nya spelare har konkurrensen ökat och därmed också tempot på träningarna.

Peter Forsberg tog det definitiva beskedet om spel matchdagens morgon.
- Det känns bra och har känts bättre och bättre i veckan, säger han. Nu ska jag ge det här en ärlig chans, men jag hoppas ingen tror på underverk. Jag har ju trots allt varit borta från elitspel ett tag.

Forsberg spelar i en kedja med Oscar Steen som center och Patrick Yetman till höger.
- Två spelare som är lätta att spela med, säger Forsberg.

Centern Oscar Steen ser fram emot matchen.
- Visst märks det direkt på träning att Forsberg är lite speciell, säger han. Och Yetman är ju duktig som målskytt. Nu gäller det bara att försöka hänga med själv.

Mest spelsugen är kanske backen Hans Jonsson, som varit borta sedan den 11 november då han skadades i matchen mot Djurgården på Johanneshov.
- Snacka om att jag längtat till den här dagen, säger Hasse.

Enda intermezzot på matchvärmnignen i dag: Forwarden Jeff Ulmer träffades av en puck och var tvungen att sys i munnen. Ingen fara dock för spel.

Nye tjeckiske backen Josef Hrabal är tillsammans med Ville Snellman och skadade Fredrik Warg inte ombytta i kväll.

MODO Hockeys lag:
Målvakt:
Michal Zajkowski (Mike Morrison)

Backpar:
Victor Hedman
Mattias Timander

Mikko Kurvinen
Tommy Wargh

Hans Jonsson
Per Hållberg

Kedjor:
Per-Åge Skröder
Niklas Sundström
Mats Zuccarello Aasen

Andreas Salomonsson
Per Svartvadet
Jeff Ulmer

Peter Forsberg
Oscar Steen
Patrick yetman

Marco Tuokko
Andreas Molinder
Sami Torkki

Extraspelare:
Pierre Hedin
Thomas Enström.
Kommentera

NordaBoy: Det är ju nästan så att man undrar vem foppa är när man ser honom i laget!!
Kommentera

shinzawai: Det har länge varit ett frågetecken om Poffa kommer att se kvällens match mot Skellefteå. Nu är det klart. Han kommer inte att se den.

Beslutet kom efter dagens frukost, där han enligt uppgift såg pigg och alert ut.

Detta trots en utsåld Arena, talangscouter och 110 mediarepresentanter. Intresset för Poffa är som sagt stort.

Här på allehanda.se kommer vi följa Poffas comeback. Vi tar pulsen i Swedbank Arena innan matchen, analys hur Poffa ser ut före, under och efter matchen, bildspel och såklart den vanliga "sex man för helvete"-rapporteringen.
Kommentera

« · 1125402