J F K:
Nu sitter passningarna bättre också, så vi ser snabbare och farligare ut.
Redigerad kommentar
J F K:
Enda som varit ok är väl vårt PP, även fast det inte blivit några mål. Whitney kommer bli grymt viktig på blå i år.
NuMo:
Fast modo har varit riktigt dåliga, inte många pass som sitter rätt. Den som dock har utmärkt sig är väl Butler, vågar utmana ser ut att ha bra fart och fina händer. Kan nog bli riktigt rolig att se på i vinter.
J F K:
Det är sant som du säger. Brynäs vann genom att spela ohockey. Kändes nästan som ett kapitel ur Sagan om ringen.
modomille:
Själv bestämde jag mig för att jag inte orkade åka dit, trots att det är hemmaplan.
bisterfinnen:
Visst har jag fina trådstarter? :)
Själv ska jag inte se matchen. Knappt följa den. Har lite saker att ordna. Låter bra att vi försöker vara det snabbaste laget. Ifjol var vi det klart långsammaste.
MODO Hockey kommer från två raka segrar över IF Björklöven och har nu ytterligare en veckas träning bakom sig. Fredag kväll väntar Brynäs IF i Niphallen i Sollefteå, vilket blir MODO Hockeys femte träningsmatch inför starten av SHL.
– Vi behöver spela matcher då vi nu är i läget att alla har informationen de behöver men måste omsätta den informationen till handling i matchtempo och matchsitautioner. Matcher ger ett extra fokus och därför ser vi fram emot fredag och den kommande veckan som blir matchtät med tre matcher på sex dagar, säger MODO Hockeys huvudtränare Larry Huras och fortsätter:
– Jag gillar när matcherna kommer tätt så att vi kan simulera säsongen, få rytm i matchandet och direkt få svar på vad vi måste träna extra på. Dessutom kommer vi att möta SHL-lag vilket ger oss en än bättre fingervisning på var vi står. Asplöven och Björklöven är bra lag som kommer att spela i toppen av HockeyAllsvenskan, men vi ser fram emot att möta Brynäs och senare även Skellefteå.
Till matchen mot Brynäs åker två juniorer med i Tim Wahlgren och Oskar Stål-Lyrenäs och Larry Huras är väldigt nöjd med svaren han fått från hela truppen, även om konkurrensen om vissa platser är hård
Målvakter
Adam Reideborn
Jonatan Bjurö
Backar
Ryan Whitney
Emil Djuse
Shaun Heshka
Albin Carlsson
Oscar Hedman
Nichlas Torp
Albin Runesson
Forwards
Victor Olofsson
Byron Ritchie
Bill Thomas
Kyle Wilson
Bobby Butler
Juha-Pekka Haataja
Gustav Possler
Emil Pettersson
Ludvig Nilsson
Per-Åge Skröder
Tim Wahlgren
Oskar Stål-Lyrenäs
Klantigt av Possler och ytterligare ett uselt ingripande av reideborn. Inte en enda av Brynäs mål borde han släppa in.