1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492442 inlägg · 4084 ämnen

Forum

« · 2718826 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting...
J F K: Möjligtvis som någon sorts mental coach. De som själva har kämpat med psykisk ohälsa kan ju många gånger bli bra mentorer.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
erjo: Ja, han har ju haft en del jobbiga år där han mått dåligt. Jag tror inte hockey kanske är någonting han kommer fortsätta jobba med, om han nu inte får ordning på det och kan verka från en plattform där han vet vad han pratar om.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Byss: gillar också Ingman men han känns ju tyvärr inte skarp nog för att få en roll i föreningen. Ska vara som vaktmästare eller något då.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: håller med! Kan jämföras med Ingman. Oroligt uppoffrande spelstil och större Modohjärta hittar man knappt. Men höll tyvärr inte måttet för SHL. Det betyder inte att jag glömt va han gav till MoDo! Hoppas verkligen han får en roll i föreningen när han väljer att lägga skridskorna på hyllan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Vi börjar dessutom hamna i ett läge där vi inte var råd att "offra" utfyllnadsplatserna på spelare som har passerat zenit. Låter hårt mot en 30-åring, men oddsen för att EJK helt plötsligt ska explodera är förhållandevis små.

Helt rätt att satsa på LP och Theo x2 som fortfarande är rätt unga. Och Södergran tror jag mycket på, även om många sätter honom utanför laget.

Med det sagt så har EJK varit en personlig favorit och jag tror han har haft en enormt stor del både på och utanför isen i att vi tog oss tillbaka, och för det kommer jag vara evigt tacksam. Hoppas vi kan erbjuda honom en bra roll i föreningen när karriären tar slut.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sigge: Jo, han är som bäst en kille i fjärde och då bredd. Kul att han fick chansen då han betydde mycket för laget gällande kravställan och hårt jobb, men helt rätt att släppa honom. Lucas P är redan bättre och då är han kanske 14e forward i dagsläget. Stor risk för att jag får äta upp det och se LP given i laget om en månad.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mr_brasco: I HA betydde han mycket på isen. Tyvärr är han lite för dålig för SHL. Dessutom borde fjärdecenter platsen vara reserverad för egna juniorer så vi har råd med spets
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mr_brasco: EJK och hans karaktär i all ära, men på isen har han inte betytt mer än Josh som också är en grym karaktärsspelare. Jag hade hellre behållt Josh eftersom han hade hela paketet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: Det har varit mycket snack om att Josh D är ett stort tapp, men jag undrar om inte EJK har betytt mer? Det finns inget flashig med honom, men sällan mål i baken när han är inne och producerar när det behövs som mest!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
LP spelar World Junior Summer Showcase inför JVM och har i går och idag hittills gjort två mål mot USA och Finland:
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Kebabfabriken bra parkering och bra mat om man gillar den stilen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Peja: Han har haft stora problem med framförallt axlarna. Det har även hämmat honom när han kunnat spela och han var betydligt bättre 21/22 än han var senaste två säsongerna. Trist när kroppen säger ifrån.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Löven har också bara en högerfattad back, Jesper Lindgren, och han är ju tyvärr oftast skadad. Brynäs hade bara Kinnvall 23/24.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Som sagt. Det finns leftbackar som vill spela på vänstersidan och de som vill spela på högersidan. Vårt kanske bästa backpar var Kaberle med Hasse J. Timmy spelade med Victor H. Man kan ändå spela back-back för uppspel, även om det är en fördel med bådas klubbor in mot banan.

Vi har haft flera av de bästa kedjorna med unionsrekken och Sedinarna+Pålsson med bara leftare. Jag tror Foppa och Susse båda föredrog vänster om de inte var centrar, medan Macke spelade höger.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: förresten, modo har 50-50 på rightare och leftare på vår backsida iår! Inga problem att göra backpar med en av varje, haha.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: mycket svårare att spela back-back och få snabba uppspel så det är absolut en nackdel du bli mer begränsad i ditt spel såklart
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: De som vann guld i Norge med Thoresen hade bara leftare. Jag tycker att det där är överskattat. Det år en fördel, men ingen gigantisk fördel. Vissa leftbackar är vana att spela till vänster och vissa till höger. Ibland kan det bara mer problematiskt att ha en leftare och en rightare om de är vana att spela på samma kant båda två.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: bara leftare på backplats känns inte så farligt faktiskt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Peja: Man vet ju inte på förhand. Ifjol var Löven på papperet bättre än året innan, men ärligt talat var de rätt usla spelmässigt.
Nu är de lite tunnare, men spetsigare offensivt. Får de träff kan de bli farliga och Hellkvist är klasser bättre än Stråhle om han håller sig frisk.
DiF har utmaningar med många soelare som vill ha istid och många soelare som är skadebenägna.

Det spelas om det och då kan mycket hända. Rätt som det är får BIK eller IKO tokträff.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Djurgården har redan allsvenskans bästa lag i mitt tycke. Marginalen utökas givetvis om de ror hem Holm också. Om de inte får en galen skadesituation när allt avgörs, så tror jag att de städar av Löven & co relativt enkelt, typ som Brynäs gjorde med konkurrenterna i slutspelet 23/24.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: På deras forum snackas det om att ett gäng sponsorer sagt sig villiga att pynta för Holm om det går att lösa för ett hyggligt pris från Örebro. Då skulle de verkligen bli farliga.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: Tycker faktiskt det är en trevlig arena med ganska bra tryck under matcherna. Men håller med JFK om att själva laget framkallar noll känslor. Glömmer ofta bort Örebro när man tänker på övriga SHL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: samtidigt bara fyra spelare som har kontrakt över nästa säsong
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: ser det skrivits en del om DIF. Alltså om de går upp kommer de behöva byta ut stoooora delar av laget. Har svårt att se Thoresen och Klasen o de andra gubbarna hålla för SHL. Så, kanske bra om de gick upp.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: Det är helt omöjligt för mig att framkalla känslor för Örebro. De känns inte lika plast som Växjö, men inte heller som ett genuint lag som hör hemma i SHL.
Rätt trist stad att åka runt också, för jag tycks aldrig hitta någonstans att stanna för att äta.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Hyfsat trist det känns att möta Örebro borta i premiären. Varje gång den arenan dyker upp i huvudet känns den mörk och liten. De skulle verkligen investerat i ny belysning där inne. Huvudmatch blir Frölunda iaf, det är väl till 99% spikat.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jobbet eliteprospects lägger ned är beundransvärt. Draftguiderna förtjänar verkligen att betalas för.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Fast nu handlar det om att Gunnar Strömmer är stor MoDo-it och har engagerat sig i MoDo genom åren.
(Oavsett vad man tycker pride är politik eller om man anser att Strömmer är en bra politiker).

Tycker det räcker så.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Det finns en dedikerad tråd under Café för politiska diskussioner.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Det finns många nycklar.

Kan Lehtinen hålla samma eller ännu högre klass? Har OEE börjat hitta tillbaka till varför han togs över till andra sidan?

Kan Rundblad och Bernhardt höja sig? Hur bra träff är det med LaDue och Winberg? Visst håller Ludde som femte-sjätte?

Hur bra är True? Kan Jasek vara minst lika bra som vårsäsongen? Håller Olofsson samma klass som när han med bra omgivning gjorde 50 poäng i NLA? Kan Nieder, TheoJ, LucasP och de yngre höja sig?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Då är du inte ensammen !!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Härligt med MoDoiter överallt !!

Blå skjortan !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Känner en klump i halsen inför säsongen som jag inte kände ifjol. Svårt att förklara. Hoppas jag har fel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SPOODI: Jag också. Köpte till och med eliteprospects betaltjänst nyligen. Känns lite onödigt, men...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: har brutal hockeyabstinens kan säsongen börja nu tack
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Elysium: Då är vi överens. Jag hade gärna sett mer offensiv zontid, men nu gjorde Woods kedja väldigt många mål ganska kort tid efter de erövrat pucken. Därför fick man inte känslan att de var dominanta, utan det var mer att: Ja, ja, motståndarna slarvade och vi var skickliga på att ta tillvara på det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: jag tycker inte heller vi behöver en tydlig förstakedja (bara flera producerande), men det jag menar med en fungerande förstakedja är: förra året gjorde Woods, Dickinson och Aagaard det fantastiskt. Men de var enda kedjan som gjorde så nästigenom hela säsongen. Spelarna i den tilltänkta "förstakedjan" kom aldrig upp i prestationen vi väntat av någon av dem (utom Ranta när han blev varm i kläderna) och trots man testade så många kombinationer var det inget som riktigt klickade. Därför vill jag se en fungerande kedja i år. En som biter sig fast i motståndarnas zon och gör det farligt när de är på isen. Att spelarna i den lever upp till sin potential. Tänk om vi får den kedjan + att Woods och Aagaard fortsätter på inslagen väg med sin nya center. Då blir vi genast mycket slagkraftigare :D
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wesslan: Det har väl varit klart i ett par månader, men jag måste erkänna att jag ändå blev väldigt glad att se klippet. Jag tror det där blir fantastiskt på flera olika sätt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Ja, han har en väldigt funktionell teknik och väljer ofta en rak väg mot mål. Det är nog därför man lätt glömmer bort honom, för han syns sällan så tydligt i spelet.
Fast första matchen mot DIF var han fullständigt magnifik. Den där knäskadan pga Frycklund förstörde mycket. Hoppas han är fulltränad nu.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Wahlberg ny materialare!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: Ska ju sägas att han hade varit med tidigare förra året också om det inte var för rehabiliteringen av knäet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Woods gjorde alltså lika många mål och fyra assist mindre än den tokhyllade Malte Strömwall, och ändå pratar vi om att vi borde kunna få ut mer av honom. Det säger en del om vilken potential som borde finnas där.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Elysium: Vet inte om vi behöver en tydlig förstakedja. Förvisso gjorde den med Woods och Aagaard mer poäng än Timrås "superkedja" med Hållander. Detta trots att Woods, Aagaard och Dickinson förra säsongen alla gjorde sina första matcher i SHL.
Framförallt har jag förhoppningar på Woods som spenderade förra sommaren med rehab efter sin knäoperation som gjordes efter säsongsavslutet. Jag tycker han - kanske färgat av målet mot Malmö - blev ett större hot på slutet av säsongen när skridskoåkningen och rörligheten blev bättre.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: egentligen behöver jag inget nytt. Bara att spelarna når sin fulla potential och att vi får en fungerande förstakedja.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Va saknar ni i truppen för att det ska vara ”guldkant”
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
TIK_TIK: man vet aldrig. Antingen skämmer dom ut sig, eller så pro.enwrar dom hem segern. Ser dock hellre ett nyskapat lag som tex hammarplast ik ta shlplatsen än kentää/hellqvist.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Woods är med på försäsongen i år för en gångs skull.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Elysium: Jag tycker det är väldigt svårt att gissa backparen hos oss, förutom då Bernhardt och Näsén som lär lira ihop. Vi har väldigt bra bredd.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: de var förvånadsvärt positiva till modo jämfört med allt annat man läst.

men tombola på modos backpar 😂 varför skulle näsen/bernhardt säras på nu? För näsen/berg, haha..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Petad kanske, men även Lucas P räknas bort där. Kapanen är förlorad för Timrå enligt Norran. Så är det sannolikt inte, men om han inte kommer tillbaka efter campen får verkligen Timrå problem. Leta en center så sent är inte roligt. Speciellt inte med Timrås ekonomi.
Kommentera

« · 2718826 · »