1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492452 inlägg · 4084 ämnen

Forum

« · 2719317 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Ispremiär 8 augusti 2024
Smurfen: Tycker att L Byström ser ganska biffig ut !
Låst ämne

Sv: Ispremiär 8 augusti 2024
Gusse: Dom två tillsammans med Jasek i en kedja nu
Låst ämne

Sv: Ispremiär 8 augusti 2024
Gusse: betyder ingenting det är första ispasset
Låst ämne

Sv: Ispremiär 8 augusti 2024
Smurfen: Ber om ursäkt : det var inte Jasek som satt den i klykan , faaaaaaan man har inte lärt sig siffrorna än 😅🤪😅
Låst ämne

Sv: Ispremiär 8 augusti 2024
Bad_Brett: Ranta och Olofsson matchas tillsammans ofta på isen..
Låst ämne

Sv: Ispremiär 8 augusti 2024
Smurfen: Woods ser flink ut.
Låst ämne

Sv: Ispremiär 8 augusti 2024
Smurfen: Där satt den i klykan för Jasek ,
Låst ämne

Sv: Ispremiär 8 augusti 2024
Smurfen: Även Ottawas målvaktstränare är tydligen på isen också
Låst ämne

Sv: Ispremiär 8 augusti 2024
Rödluvan: Anton Forsberg på plan likaså Viktor Hedman
Låst ämne

Sv: Ispremiär 8 augusti 2024
Rödluvan: Samtliga spelare på plats förutom LaDue enligt Svensson.
Låst ämne

Sv: Ispremiär 8 augusti 2024
J F K: Här är liverapporteringen från ÖA. Fel logga och felstavat klubbnamn trots att MoDo gått ut med vilka loggor som bör användas på medlemsmötet och även på hemsidan…
Låst ämne

Sv: Ispremiär 8 augusti 2024
J F K: Framtida MoDoit där!
Låst ämne

Sv: Ispremiär 8 augusti 2024
JoJo2613: Snackade med en danska som soelat innebandy och hockey. Hon frågade vart jag var ifrån och det visade sig att hon hade koll på Alexander True. Tyvärr mindre koll på Övik och Aagaard, men det är nog bara en tidsfråga.
Låst ämne

Sv: Ispremiär 8 augusti 2024
Tarasov: äntligen ska man få se lite hockey. Även om det bara är en träning 😁
Låst ämne

Sv: Ispremiär 8 augusti 2024
Tarasov:
Bumpar tråden för att skriva om ispremiären.
Låst ämne

Sv: Apropå ingenting...
Tror vi att det blir någon livesändning från ispremiären idag, synd att dem la den under arbetstid och inte ikväll...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Byss:
Det kommer startas särskilda trådar för det så håll ute
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Byss: Jag kommer tvinga Tarasov att öppna en tråd för tippningar liknande J F Ks SHL-tips.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: apropå killgissa! Här är min SHL tippning! Hade vart kul om andra tippar och lägger ut!

1. Rögle
2. Skellefteå
3. Färjestad
4. Frölunda
5. Växjö
6. Luleå
7. Linköping
8. Leksand
9. Brynäs
10. MoDo
11. HV71
12. Malmö
13. Timrå
14. Örebro


Färjestad vinner SM-guld
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Zinch : Nu har man inte sett finska ligan och kan som bäst killgissa, men Winberg ratades som sista back till VM. Det säger en hel del. Sedan är det väl i regel journalister som bestämmer priser för bästa back osv, vilket gör att det alltid är en tonvikt på offensiva backar gällande ranking.

Jag får för mig att både Winberg är lite av samma spelartyp. I grunden defensiva backar med bra skridskoåkning och förhållandevis bra passningsspel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Zinch : hoppas du har rätt!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tror på finnarna i år.

Efter säsongen kommer:
Lehtinen vara en konsensus-topp 3 målvakt i SHL.
Ranta ha gjort 50 poäng och spela VM.
Winberg skriva på NHL-kontrakt med Carolina.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Peja: Fast innan MP var ju hockeynews en ren copy paste sida förutom nån artikel om Djurgården.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: Jag skaffade hockeynews plus för några månader sedan och har inte ångrat mig en sekund. Som hockeyintresserad är det helt klart värt plustjänsten. De har visserligen en del krafs för att fylla ut sidan men överlag är det bra, finns mycket bra innehåll.

Synd att ni tappade er lokaltidnings ”Modo-stjärna”, nackdelen med våra små lokaltidningar är att det blir så otroligt beroende av enstaka journalisters förmåga, skicklighet och drivkraft.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: Nej, mål bakåt i numerärt överläge eller mål överhuvudtaget när målvakten är bortplockad skulle aldrig räknas.
De förstör bara statistiken.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Nog inte där +/-statistiken påverkas mest, åtminstone inte om man ser till vad som genererar minus.

Däremot om du som offensiv back, i ett dåligt lag, spelar många minuter utan målvakt i slutet av matcherna kommer du nog gå mycket minus.

Där skulle jag tro att det rasslar in flest minus över en hel säsong.

Tänk typ Erik Karlsson eller OEL (i Arizona) som hade fantastiskt usla +/-siffror, dvs offensiva backar i usla lag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: Släppte vi ens in mål i fem mot fyra? Brukar inte vara många.
Plus/minus gynnar generellt offensiva backar då de oftare får starta i offensiv zon och med offensiva spelare. Defensiva backar har allt riggat emot sig egentligen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sigge: Jag utgår iaf från att skitintiativet MoDochannel som alltid jävlades, officiellt är nedlagt efter att vi börjat lägga ut allt innehåll på Youtube istället. Så det är ju positivt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Brander:

Förövrigt rätt låga odds på att Byström kommer vara säsongens överraskning/uppstickare eller whatever med tanke på förväntningarna på honom.

Rent krasst har han väl bättre AHL-siffror än norlinder, som förväntas gå in i ett 1a backpar.

Jag ser honom som en ersättare till folin, och att han inte skulle ha fler uppsidor än honom har jag svårt att se.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sigge: Så är det, men jag tycker Hockeynews blivit sämre och det är ju egentligen ingen stor nyhetssajt om hockey. Han hade varit ett bra tillskott för Hockeysverige.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Randy Marsh:

+/- gynnar egentligen bara en viss typ av spelare och det är defensiva backar som spelar i bra lag.

För att:
1) du spelar i ett bra lag
2) du spelar många minuter
3) du vinner mycket

Sen spelar man inte heller PP där kan man endast få minus.

Till skillnad från i boxplay där du bara kan få plus.

Men det är kanske inte är det som generar mest + men du kommer bättra på din +/- rejält när motståndarlaget har tagit ut målvakten, vilket gynnar defensiva backar som får mycket speltid när motståndaren har tagit ut målvakten.

Finns inga lag som har plusstatistik när man har tagit ut målvakten.

Så spelar du när motståndaren har tagit ut målvakten kommer du med stor sannolikhet bättra på din plusminusstatistik.

Ska man använda +/- statistik så måste man kolla i 5v5, allt annat är missvisande.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: Därför att ingen journalist på MP:s nivå vill harva runt på en sketen lokaltidning
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Blev bekräftat idag i ÖAs livechatt att Viktor Svensson är den raka ersättaren efter Mattias. Känns som att ersätta en ferrari mot gammal Saab.
Kommentera

Sv: Ispremiär 8 augusti 2024
Tarasov:
Programmet
Låst ämne

Ispremiär 8 augusti 2024
En tråd för ispremiären. Denna gång kör vi tråddisciplin!
Låst ämne

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett:
Vill du ha en tråd att skriva i?

Tillägg: Äh vi kör så får vi se vart det leder.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: tror det hade vart sjukt uppskattat av oss på annan ort!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Min plan är att närvara.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
erjo:
Är det någon som kommer vara på plats imorrn? Om det finns en önskan kan vi starta en tråd med ”direktrapportering” som i såfall stängs till kvällen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Blake: eyyyy han har riktigt fina höfttacklingar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Blake: man fick säkert betala lite extra för rundblad eftersom han skrev på så tidigt med.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: De behöver ändra något i sitt upplägg skulle jag tro
Fortfarande aldrig vunnit guld

De får prova sig fram
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Rundblad blev utbytt i PP mot Brickley. Jag är rätt missnöjd över Rundblad fast jag hade kanske för höga förväntningar. Kan tänka mig han får rätt bra betalt för att va en medioker tvåvägsback utan styrkor.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Linköping spelar sin första försäsongsmatch idag. Tycker det känns lite för tidigt faktiskt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
erjo:
Ja det kan man tycka såklart
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
erjo: Man får tänka också att han spelade med de iskallaste spelarna i laget. Sampo gjorde knappt mål de första 10 matcherna och Niederbach såg vilsen ut. Sedan kom en usel Oregano på det.

Om han hade fått en vass skytt som typ Olofsson bredvid hade kanske utfallet blivit ett annat
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: 0,5 på Ruohomaa är klart underkänt sett till lön. Rundblads prestation sett till lön är också klart underkänd.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Peja: Jo, russinlägren inledningsvis var bra. Sedan såg han till att bara anställa kompisar till de olika lagen och omgav sig av ja-sägare. Efter det har det gått utför.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Lehtinen var långt ifrån någon given succévärvning med tanke på hur många som har svårt med steget från Liiga och SHL.
Vi härinne var nog alla positiva men ser man till experter osv ansågs vår målvaktssida som vårat absolut svagaste kort innan säsongsstarten
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Boustedt gjorde massa bra saker under sina år på förbundet. Framförallt inom talangutvecklingen. Han kanske är lite utdaterad nu, men han är ju 65 år, så det är inte så konstigt.
Kommentera

« · 2719317 · »