1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508289 inlägg · 4106 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

« · 699265 · » Till forumet

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07

Paddan:

Personligen tror ja inte att Ryno ens kommer vara nära ett kontrakt med en NHL-klubb, oavsett var han spelar nästa säsong. Spel i AHL eller liknande är troligt, men att han skulle ta en plats i NHL ser jag som ytterst tveksamt. Därför har jag svårt att se att en säsong i ES skulle räcka för Ryno.

Kommentera

Dragan 2k: Precis. Kan inte vara lätt att först vara eftertraktad av varenda klubb och sedan inte klara av att leva upp till de skyhöga förväntningarna
Kommentera

Paddan:

Ser helst att Jimmie sticker nu så han får utvecklas för det finns oerhört mycket hockey i den killen, får han spela med några bättre så kommer han ösa in poäng. tro mig...
Kommentera

Paddan: Jimmie vem?
Kommentera

Dragan 2k: ...och i och med att han räknas som så lovande så skriver han med andra ord på ett ettårskontrakt och sticker över till NHL nästa säsong. Eller så blir han en "Jimmie Ericsson"

Äh, jag är skeptisk!

Kommentera

Dragan 2k: All denna hysteri gör att Ryno framstår som en frälsare av något slag. En spelare som lyfter vilket lag som helst. Inte för att jag tackar nej om han skriver på för Modo, men allvarligt så är det väl "bara" ännu en talangfull junior... Nog för att han tillhör en av de mest lovande men...
Kommentera

Paddan: Vad är det man ser framför sig i Ryno? Jag tror framförallt potentialen i en stor men ändå rörlig hockeyspelare. 195 cm lång och 95 kilo eller vad det är men fortfarande rörlig som få.
Kommentera

Paddan: Jag vet inte om det är just hypen som startade någonstans, för att utvecklas till en vansinnesjakt? ;-)
Kommentera

MODOJohan: Jag försöker förstå hypen runt Johan Ryno, men jag märker att jag begriper ingenting. Vad är det som får klubbar att springa benen av sig för att kontraktera upp en forward i allsvenskan som inte ens kom bland de 25 bästa poängplockarna eller ens är bäste poängplockare i Oskarshamn? Det är klart att man inte ska stirra sig blind på statistiken, men vad är det som gör just Ryno så åtråvärd för klubbarna?
Kommentera

Finns det några färska rykten i Övik-stad angående nya spelare? Vad snackas det om, vilka snackas det om, kommer Johan Ryno exempelvis att skriva på för Modo?

Gimme gimme some!
Kommentera

Vågar lova att Hudler representerar Detroit Red Wings nästa år...
Kommentera

Poffa: Värva och värva, det låter så enkelt...

Han är trots allt RFA (Restricted free agent) efter säsongen, vilket kort och gott innebär att man kan lägga ett bud på honom, och om Red Wings vill ha kvar honom i organisationen så måste man matcha detta bud. Qualifying offer, dvs...

Jag ser hellre en tuff kanadick istället för en lirare ;-P
Kommentera

MODOJohan:

Susse ska inte spela ytter. Han kommer bli ES bästa center, det ska vi inte kasta bort på en ytterforwardsplats. Värva istället Jiri Hudler och låt honom spela ytterforward.

Kommentera

Frisco: Låter mer som en dåres försvarstal ;-)
Kommentera

Poffa: Nu råkar Susse vara lämpad som ytter också, så dilemmat Hella i fjärdefemman kan vi nog stryka :-)
Kommentera

Tycho:

Det är väl en 45-50 mil att gå så jag är tveksam. Men om han spelar för MODO eller inte i höst, det står skrivet i stjärnorna än så länge. Jag vet faktiskt inte om jag hoppas på honom eller inte.

Kommer Sundström hem så har vi Svartvadet, Hellström och Sundström som centrar, Niklas Persson skulle i så fall flytta ner Hella som fjärdecenter och det är ingenting jag tycker om. Hella, Öberg och Tuominen känns som en given tredjekedja.

Kommentera

Poffa: Ursäkta mitt val av tråd i mitt förra inlägg...
Kommentera

knaskamilla: Samtidigt så blev det väl klart att VF tappar 2 finnbackar så dom kanske såg JAA som ett säkert kort och snabbt gav honom ett lite extra pengar i pungen i ett nytt kontrakt.

Kommentera

Dragan 2k:

De hade väl inte hunnit räkna än på hur många backar de hade med kontrakt inför nästa säsong.
Kommentera

En liten fråga angående Alavaara.

Följande står skrivet i Allehanda:

"Det sägs att ni tackade nej till Jan-Axel Alavaara?
– Det stämmer inte. När han var aktuell kunde vi inte ta beslut och vi fick aldrig någon chans att föra förhandlingar med honom. Sedan fick jag se på webben, tror jag det var, att han skrivit med Frölunda."

Är det någon som vet varför Modo inte kunde ta beslut? Det känns väl trots allt lite skumt att när en sådan spelare som trots allt skulle kunna innebära en hel del - inte minst ledarskapsmässigt - är aktuell att ledningsorganet inte kan ta beslut i ärendet och övergångsmöjligheten försvinner.

Nu är jag i och för sig glad för det då jag gärna ser Alavaara som Frölundait ett bra tag framöver. En viktig piäs i vår defensiv.
Kommentera

knaskamilla: Nåt åt det hållet ja. Jag kommer inte att vara hemma när det är hockey. Fast till elitserien är jag hemma igen.
Kommentera

Frisco:

Jobba på annan ort?
Kommentera

Gusse: 14 september. Då ska jag göra en knas.
Kommentera

Verkar klart med en match i nya arenan enligt nsd
14 september: Modo-Luleå (i nyöppnade ishallen i Örnsköldsvik).
Kommentera

Portello: Jomenvisst, vad får dig att tro annat? ;)

Fast, eftersom det var ortchefen som uttalade sig så får vi väl vänta och se vad sportchefen säger innan vi försöker att dra några slutsatser av den planerade satsningen

Kommentera

Paddan: Låter verkligen som du vill ha kvar Damgaard i MoDo.
Kommentera

Frisco: Så "bra" som Damgaard var denna säsong så får hans funderande gärna ta minst hela den kommande säsongen.
Kommentera

Frisco:

Ser inget fel med den där satsningen precis
Kommentera

....Och danskarna Morten Green och Jesper Damgaard?
– Vi har pratat med Morten och hans agent, och Morten undrar hur hans roll i Modo kommer att se ut. Damgaard vill också fundera. Just nu är inga beslut tagna.

allehanda.se/sport/4990
Kommentera

Poffa: Glass lät gott. Kanske man skall ta en promenad till centrumkiosken och handla en. Fast det blir ju efter MotoGP-loppet för det är dagens clou tillsammans med Curling-VM finalen för Team Norberg. (Eurosport 20.00).

Kommentera

Alla:

Aaaah, här åker man och tvättar bilen, tankar och köper sig en glass. Och när man kommer hem har det skrivits nästan en hel sida med klass-inlägg. En god middag och vinst i innebandyn i kväll så är denna dag fulländad.

Kommentera

Lumber Jack:
Men det är ju för att några av spelarnas pengarna ligger på Stefan Selacovics konto i Schweiz, som sedan blir en gåva till lirarna...eller nåt.
Kommentera

Icing-Ove: Haha, Aftonbladet. Ena gången presenterar man lönerna för olika spelare, men det är aldrig de samma löner som man senare "enligt uppgift" presenterar i något skandal reportage.
Kommentera

65selander: Dessvärre ligger fotoalbumet nere för tillfället, annars hade jag kunnat lägga upp en bild på ett fint gym vi har tänkta att sälja i en skenaffär till kommunen.

Nej vänta nu... är inte det redan gjort, eller var det någon annan klubb som visade på denna kreativa manöver?
Kommentera

Paddan: Nja, numera är det någon bankdirre från Swäddbank som är boss...
Kommentera

knaskamilla:
Timander får ju in lite på att vara brödbud, och jag såg Svarten samla burkar ute vid Solänget en kväll. Bra grabbar det där, rejält Modohjärta...
Kommentera

Icing-Ove:

Åh, hoppas att Hasse, Salle och Svarten fortfarande är sådär billiga...
Kommentera

EXTRA!
ICING-OVE AVSLÖJAR ALLA LÖNER I ELITSERIEN 2003!!!!
Kommentera

Paddan: Och? Lite friluftsliv har aldrig skadat nån. Stärkande på alla sätt och vis, till skillnad från att softa ihop i nån bekväm kontorsfåtölj. Dessutom är filten stickad, inte stickig.
Kommentera

65selander: Äh, den finansieringen blir ju fixad efter att bland annat Brynäsbussen "råkat" rulla över kajkanten
Kommentera

Chief: Fast är du verkligen säker på att Nordgren vill ha ut sin lön i surströmmingsburkar? Hos MoDo kan han ju få ett fint "arbete" på ett kontor med makalös utsikt, hos er får han ju bara en stickig filt och en parkbänk.
Kommentera

Paddan:

Nja, jag tänkte mer som att post it-lapparna med "skriv kontrakt med Milo" och "skriv kontrakt med Timander" kanske försvann när Hedin kontorsflyttstädade.
Kommentera

Paddan: Tar väl tid för banken att bevilja lånen som Modo försöker ta för att hålla näsan ovanför vattenytan ;-)
Kommentera

knaskamilla: Hmm, du menar att Hedin smusslat ner de kontrakten i egen ficka och försöker att själv skriva kontrakt med dessa? Det var väl sagt, om jag inte minns fel, att Hedin skulle fungera som någon form av bollplank för Ecke under den första tiden.

Fast ett nytt multiårskontrakt med Timander hade jag velat se påskrivet redan samma dag säsongen tog slut, om inte tidigare.
Kommentera

Paddan: Äh, det fattar du väl att Nordgren spelar gratis bara för glädjen att få spela i Timrå igen och inte riskera ett öde värre än döden genom att behöva återvända till det där hemska Modo. Eller hur det nu var.
Kommentera

Paddan:

Undrar förresten om det blivit något fel i överlämnandet från Hedin till Ecke? Eftersom varken Milo eller Timmy har skrivit på några nya kontrakt än, tänkte jag. Han kanske har missat att han ska signa dem?
Kommentera

Chief: Äh, ni har ju redan bundit upp så gott som alla era pengar när ni skrev kontrakt med Styf, så Nordgren kan ni glömma.

Kommentera

Icing-Ove: Äh, Timander var ju komplett värdelös den här säsongen, så han ska vara glad om han överhuvudtaget får en fjunislön... ;)

Vore dock intressant att veta ungefär på vilken nivå Alavaaras löneanspråk kan tänkas ligga. Där är ju faktiskt NHL lite av en föregångare vad gäller att lämna ut spelarlöner.

Kommentera

Icing-Ove: Äsch då, jag tycker Modo ska lägga krutet på backarna och inte spara en massa pengar för att kunna erbjuda Nordgren. Absolut.
Kommentera

« · 699265 · »