Dragan 2k: ...och i och med att han räknas som så lovande så skriver han med andra ord på ett ettårskontrakt och sticker över till NHL nästa säsong. Eller så blir han en "Jimmie Ericsson"
Äh, jag är skeptisk!
MODOJohan:
Susse ska inte spela ytter. Han kommer bli ES bästa center, det ska vi inte kasta bort på en ytterforwardsplats. Värva istället Jiri Hudler och låt honom spela ytterforward.
Tycho:
Det är väl en 45-50 mil att gå så jag är tveksam. Men om han spelar för MODO eller inte i höst, det står skrivet i stjärnorna än så länge. Jag vet faktiskt inte om jag hoppas på honom eller inte.
Kommer Sundström hem så har vi Svartvadet, Hellström och Sundström som centrar, Niklas Persson skulle i så fall flytta ner Hella som fjärdecenter och det är ingenting jag tycker om. Hella, Öberg och Tuominen känns som en given tredjekedja.
knaskamilla: Samtidigt så blev det väl klart att VF tappar 2 finnbackar så dom kanske såg JAA som ett säkert kort och snabbt gav honom ett lite extra pengar i pungen i ett nytt kontrakt.
Portello: Jomenvisst, vad får dig att tro annat? ;)
Fast, eftersom det var ortchefen som uttalade sig så får vi väl vänta och se vad sportchefen säger innan vi försöker att dra några slutsatser av den planerade satsningen
Poffa: Glass lät gott. Kanske man skall ta en promenad till centrumkiosken och handla en. Fast det blir ju efter MotoGP-loppet för det är dagens clou tillsammans med Curling-VM finalen för Team Norberg. (Eurosport 20.00).
Alla:
Aaaah, här åker man och tvättar bilen, tankar och köper sig en glass. Och när man kommer hem har det skrivits nästan en hel sida med klass-inlägg. En god middag och vinst i innebandyn i kväll så är denna dag fulländad.
Chief: Äh, ni har ju redan bundit upp så gott som alla era pengar när ni skrev kontrakt med Styf, så Nordgren kan ni glömma.
Icing-Ove: Äh, Timander var ju komplett värdelös den här säsongen, så han ska vara glad om han överhuvudtaget får en fjunislön... ;)
Vore dock intressant att veta ungefär på vilken nivå Alavaaras löneanspråk kan tänkas ligga. Där är ju faktiskt NHL lite av en föregångare vad gäller att lämna ut spelarlöner.
Paddan:
Personligen tror ja inte att Ryno ens kommer vara nära ett kontrakt med en NHL-klubb, oavsett var han spelar nästa säsong. Spel i AHL eller liknande är troligt, men att han skulle ta en plats i NHL ser jag som ytterst tveksamt. Därför har jag svårt att se att en säsong i ES skulle räcka för Ryno.