1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507752 inlägg · 4105 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

« · 830153 · » Till forumet

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge: Att stävja småbuset och låta Spud_, Nolaskog och några till sova ruset av sig i fyllecellen är ju en moderators uppgift!
Kommentera

shinzawai:

Det är som när Rådbjer blev domare, eller att utse Tai Domi till Kapten.

Yeah, Wayne for moderator.
Kommentera

hellge: Att Wayne är elak mot kidsen är Waynes starka sida ju. Wayne for modorator 2007!
Kommentera

hellge:

Äsch. Finns ju exempel på lulingar som betett sig som idioter här men suttit i styrelsen i Lule samtidigt. Eller, det kanske heter "finns ju exempel på luling"...
Kommentera

Wayne Gresky:

Dina hockeykunskaper skulle kunna passa.

Men du faller på att du är för taskig mot småkillarna på forumet. (:
Kommentera

shinzawai:

Sjukt jobbigt med uppehåll. Man är hänvisad till falsksjungande melodifestivaler eller till fotbollsmatcher där de inte använder fötterna samt använder en oval boll. Öken var ordet.

Gratis är gott, hoppas det smakar, trevligt med gratisbiljetter. 401, vi får se hur lång tid det nu tar för dig innan du också börjar anse t.ex. att Wernblom är slut. Det tycks ha med den geografiska placeringen att göra. (-:

Replica? Det finns problem med dem. De är allt som oftast fula, fyllda med reklam, alldeles för stora och långa som en aftonklänning. Så vida man inte väger 150 pannor, har en fjällrävenjacka under, eller om man är Nanne Grönvall med snygga buggar.

img.aftonbladet.se/noje/0608/27/nannescen210.jpg
Kommentera

shinzawai: Fusk, fusk, fusk, fusk fuskfusk!

Själv får jag glädjas åt det lilla, som att jag fått en ny dator på jobbet.

Jo nu kommer det att bli abstinens, speciellt med tanke på att vi inte har några killar med i landslaget. (Vilket iofs är positivt, men det är inte särskilt kul att kolla på meningslösa träningslandskamper då.)

Ny ordförande? Var kandiderar man?
Kommentera

Wayne Gresky: Vilka i-landsproblem vi får när det är två veckors öken. :)

Jag fick iaf en skön present levererat till mitt kontor idag; ett tjockt kuvert med Telenorlogga. Plåtar på 401 till resten av grundserien? Man tackar! Helt perfekt med gratisplåtar, då kan man lägga pengarna i souvenirbutiken istället, blev med hemmatröja i lördags exempelvis. Joy!
Kommentera

Wayne Gresky:

Jamen, just nu gällde det ju inte spelare i laget, utan en lite högre post.

Det är väl också lite Silly Season-känsla över det?
Och det gäller ju faktiskt denna säsong :)
Kommentera

Wayne Gresky: Här skrotas ingenting. Typiskt dagens "slit och släng-samhälle".
Kommentera

Gidde: Är det inte dags att skrota den här tråden?
Det blir ju inga fler nya spelare 06-07...ss 07-08 nästa!
Kommentera

Martin S:

Japp, han bor i Gävle.

Är numera sambo med en av min frus gamla arbetskamrater tror jag det var...
Kommentera

Sannes: OK, vi får köra en språkrörsvariant med dig och Morgana. Nytänkande inom Idrottssverige.
Kommentera

Lumber Jack: Efter lite sökande online så verkar mitt förslag numera bo i Gävle. Vi strykar han alltså.
Kommentera

Lumber Jack:
Äh, jag kan väl offra mig och ställa upp om det kniper....
Kommentera

Martin S: Där ser man. Men om vi ska en brynäsare kan vi lika gärna ta Westerlind, då vi vet vad hans hjärta klappar för.

MEd tanke på att det inte har skrivits något om det hela än, kanske hellges förslag inte är helt fel. Men vi får väl förhoppningsvis se lite spekulation i Tidningen framöver.
Kommentera

Ska man ta tidningsfolk så kan vi väl ta Olle Boman :) Eller han har kanske redan gjort sitt för klubben.

Kommentera

Lumber Jack: Personen i länken ville väl några ha som ny sportchef som efterträdare till Bengt Hedin. Kan han vara något för en ordförandepost? Han bor enligt uppgift i Övik men ingen aning om vilka andra meriter han har förutom att han har spelat på elitnivå.
Kommentera

Lumber Jack: Skulle nog tro att det finns hur många som hellst som skulle vilja ha det uppdraget. Frågan är bara hur många som egentligen passar in där och kan göra ett bra jobb.
Kommentera

Lumber Jack: Den där Källström, chefen på Allehanda media är en sån, med reservation för de utlänska kontakterna.

Men jag tror han vill fortsätta chefa på den sprillans nya blaskan.
Kommentera

Martin S: Nu skall du inte komma och nämna namn när jag redan blivit lovad att få ta över.
Kommentera

MorganaLefaey: Du får inte min röst :))
Kommentera

MorganaLefaey: Om du nu inte är intresserad så borde det inte vara svårt att få någon kompetent person till posten. Det är medvind såväl ekonomiskt, sportligt som intressemässigt i regionen. Det borde nästan stå folk i kö för detta, det finaste av fina förtroendeuppdrag.
Kommentera

hellge: Är inte Källström det mesta logiska valet?
Kommentera

MorganaLefaey: Kör i vind!
Kommentera

Lumber Jack:    Jag?
Kommentera

hellge: En utåtriktad karismatisk ambitiös visionär med lagomt galna idéer och en god tumme med såväl svenskt som utländskt näringsliv, det är väl inte så svårt att skaka fram...
Kommentera

Är det inte konstigt tyst om den kanske viktigaste posten i MoDo, d.v.s ordförandeposten.

Är det ingen som har ett förslag på något namn på ordförande.

Har valberedningen något namn?

Finns det flera kandidater?
Kommentera

shinzawai: Surar vet jag inte, han är väl snarare realistisk. Blir man utlånad i hans ålder så är det inte särskilt troligt att klubben vill förlänga kontraktet.
Kommentera

shinzawai: Jag skulle säga att MoDo var ett avslutat kapitel för honom redan i samband med utlåningen till Björklöven. Med tanke på hans "formkurva" de senaste säsongerna så ska det väl till ett mirakel för att han ens ska vara nära en plats i MoDo nästa säsong.
Kommentera

Gästrin surar och antyder att Modo är ett avslutat kapitel:
Kommentera

hellge: Om jag inte minns fel var det väl Harald som nämnde att Enström och Oscar Steen blivit riktigt bra kompisar och Steens flitiga tränande hade sporrat Enström till att träna hårdare än han någonsin gjort tidigare.
Kommentera

Poffa:

Jo, det är nog så att ingen har brutit mot något avtal. Ingen av parterna kunde nog inte handla anorlunda, fast folk kan hamna i kläm ändå.

Sen vet jag inte om man kan klandra Gästrin för att var så dålig. Han har nog pressat sig det som går. Vi får klandra någon slags naturens ordning. Gästrin sägs vara en av de tre spelare som tränade hårdast under sommaren. De andra två är Hasse och Micke P. Ändå tycks han bara bli sämre.

Alltså två av de tre som tränar hårdast har blivit mycket sämre, då Hasse inte heller är bra. Jag antar att de tränar fel på något sätt.

En annan sak som jag hörde från en som har insyn i laget, var att en starkt bidragande orsak till att Tobias är så jävla bra i år är att han tränat mycket hårdare. Samma person sa att det var Oskar Steen och Adam som fått med sig Enström att börja träna riktigt hårt. Och det tyck ju stämma. Enström har haft en dramatisk, närmast osannolik utveckling från i fjol.

Vad jag ville säga, man vet inte alltid vad som bra och dåligt. Ibland tycks en mindre bra spelare (Adam) ha en väldigt positiv inverkan på på en annan. Ibland kan Elitserins bästa skridskoåkare (Salle) gägga ner sig i självömkan så det smittar hela laget.

En sak är i varje fall tydlig. Gästrin platsar inte i MoDo.
Kommentera

hellge: Nä, han har inte någon poäng. Gästrin, Löven och MODO har alla bestämt de riktlinjer som gäller. Hade man brutit mot dessa hade det varit illa, nu är det bara fullt normalt.

Hade Gästrin inte varit så dålig hade han inte behövt våndas i Umeå, då hade han kunnat sitta på herrgården och mysa. Han får helt enkelt skylla sig själv.
Kommentera

Gusse:

Det finns ändå en poäng i vad han säger. Både Löven och Gästrin blev drabbad av att MoDo väntade på Kuusela.

Gästrin har varit en katastrof de senste två åren och egentligen bara blivit sämre och sämre konstigt nog. Det är inte själva spelet som har varit sämst, det är fysiken. Han måste ha varit dopad lockoutsäsongen eller något.

Gästrin var en av de som bäst stod upp under lockoutsäsongen och tillhörde en av våra bättre spelare. Jag tycker man ska behandla Magnus schyst.
Kommentera

Hawerchuk: En pajas två korkskallar? Ja varför inte. :)
Kommentera

shinzawai: Booo-freakin-hoo. Snacka om löjlig artikel. Vänta till 23, förresten? Det låg en nyhet ute på åfficijella om detta redan vid lunch igår.
Kommentera

shinzawai: Nej, det är korkskallar. :)
Kommentera

Gusse: De där Lövenskribenterna är då ena riktiga pajaser. Är pajaser rätt pluralis för pajas förresten? :)
Kommentera

Gusse: Tråkigt om det stämmer.
Kommentera

Wayne Gresky: Det gör vi ju inte heller. Men för stunden.
Kommentera

Verkar inte bli nån Kuuselela nästa år!
Kommentera

Hawerchuk: Ecke har gjort ett fantastiskt jobb så här långt, men han har bara varit sportchef i ett år. Vi kan väl vänta ett par år innan vi hyllar honom sen den främste sportchefen genom tiderna.
Kommentera

Wayne Gresky & Dale: Ni har helrätt, med Justin, Susse och Hasse tillbaka, samt med rätt typer av matcher för den där förbannade motivationens skull är MoDo en guldkandidat.

Observera att jag håller mig till "kandidat", tillräckligt hög känslomässig fallhöjd från det påståendet.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, vi hade väl inte förväntat oss något annat utfall när vi har Elitseriens bästa sportchef.
Kommentera

Om det inte skett några större övergångar än vad nu är känt så måste jag säga att Ecke lyckades plocka russinet ur kakan och att vi sensationellt nog är den största vinnaren i jakten på förstärkningar inför slutspelet.
Kommentera

Hawerchuk: Mycket trevligt. Frågan är om inte Svedberg är den mest intressanta spelare utifrån(dvs utan norrland) som börjat hockeygym sedan Sjöström och Samuelsson flyttade norrut.
Kommentera

MorganaLefaey: HAHA så sant så sant, men nu tror jag knappast att det finns nå pengar kvar :oD. Men man kan ju hoppas på att man väljer att plocka in en back förstärkning. Synd att den där Jyri Marttinen gick till Malmö. Hade ju varit fint med en polare åt Kuusela.
Kommentera

Cyklob: För att vara riktigt på den säkra sidan så kan man värva 2 backar då varken Hedin eller Adam direkt rosat marknaden. Sen kan man värva en forward till och sedan så får bara halva laget medalj om de vinner guld. (Visst är det 25st som laget får)
Kommentera

« · 830153 · »