1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506526 inlägg · 4103 ämnen

AIK - MoDo 2010-10-14

« · 1290095 Till forumet

Sv: AIK - MoDo 2010-10-14
Referees: Rönnmark, Ulf
Johansson, Morgan
Linesmen: Carlman, Fredrik
Lyth, Peter
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tycker att de rapporter som kom från Sundsvall ifjol var intressant, när Jens fick förtroende så växte han och fick självförtroende, med det så förbättrade han de saker du nämnde.

Uppsidan på Jens är högre än vad den är på Hållberg och Jonsson om du frågar mig, men då räknar jag även in nästa säsonger.
Kommentera

Wayne Gresky: Det må så vara att Jensa inte är världsfenomenaljättebäst, han har dock varit bra mycket bättre än vad Hållberg varit under den här säsongen.
Kommentera

spud: Jag ser ingen direkt uppsida i Westins spel. Han har inget fantastiskt skott, han är inte en lysande passningsspelare, han är inte särskilt snabb på rören, han är rätt kass på att markera och spelsinnet är allt annat än lysande.

En liten koll i plusminusstatistiken så här långt:
Timander bäst i laget med +7. Bonsaksen har inte varit inne på ett baklängesmål så här långt och är +4. Hela Sundströms kedja är +6, Cook och Josefsson har -3. Sämst i laget: Kaptenernas kapten och Niko med -4.
Kommentera

shinzawai: Årets version av Hållberg har varit helt värdelös. Tycker det är rätt att Jens får en chans på alvar med lite förtroende, växer han av det kan vi ha en bra back i många år.
Kommentera

Björn W: Ett rent kopieringsfel. Sånt som händer i dessa stressande tider.
Kommentera

shinzawai: Rens-Westin? Han kan ju knappt slå en sarg ut;)
Kommentera

MODOJohan: Tycker iofs att Hållberg varit riktigt bra både ifjol och året innan när han inte varit skadad... Känns fel att Rens Westin skulle vara bättre liksom.
Kommentera

Poffa: Har du börjat skriva MoDo med gemena o-n igen? :)
Kommentera

MODOJohan: hålla och hasse ska inte tillhöra toppbackarna i modo, dom har dragit sitt strå till stacken, nu är det andra som få ta över och stå i rampljuset medans dessa herrar får lira lite mindre i skymundan, det märks även att timmy inte är lika kvick som förr , fast han håller fortfarande väldigt hög nivå =)
Kommentera

Berka: Jo, där är jag beredd att hålla med. Det finns fler fall av Fd Modokrigare som gör det bra ifrån sig i andra klubbar, som återvänder och är totalt under isen.
Kommentera

MODOJohan: Jag skulle vilja påstå att hållbergs karriärstege tog slut när han kom hem från sin sejour i fbk!

Kan inte vara kul att sitta på läktaren metch efter match
Kommentera

Berka: Ja fast det där är i många fall inte helt sant. Jag har bara tio fingrar, men vet fortfarande att jag kan räkna upp just tio st som är minst 5 år äldre och fortfarande tillhört diverse ligors bästa backar.
Kommentera

MODOJohan: de var hasse oxå , men tyvärr tar åldern ut sin rätt.
Kommentera

Poffa: Det är isf synd. För han har ju tillhört en av ES stabilaste backar en gång i tiden.
Kommentera

Viskarn: I lördags hemma mot SSK satt Per på läktaren, även då utan att vara skadad. Han är väl helt enkelt inte tillräckligt bra för att ta en plats på bänken.
Kommentera

Viskarn: Det var han ju inte sist heller.
Kommentera

Poffa: Per Hållberg? Inte med i truppen som det ser ut.
Något på G där måhända?
Kommentera

AIK - MoDo 2010-10-14

Målvakter:
30 Nicklas Dahlberg
32 Tuomas Tarkki.

Backpar:
2 Jens Westin, 12 Daniel Josefsson
3 Mattias Timander, 47 Alexander Bonsaksen
8 Charlie Cook, 55 Ole-Kristian Tollefsen.

Kedjor:
13 Niko Dimitrakos, 39 Per Svartvadet, 25 Anton Hedman
44 Nicklas Danielsson, 24 Niklas Sundström, 10 Per-Åge Skröder
26 Kristian Forsberg, 93 Byron Ritchie, 17 Morten Madsen
6 Magnus Häggström, 87 Robert Rosén, 28 Jacob Blomqvist.

Extraspelare:
5 Hans Jonsson, 49 Mathias Trygg

-------------------------------

Kommentar

Challe: AIK borta blir en tuff historia
Efter två raka hemmamatcher med lycklig utgång, 6-0 mot Frölunda och 6-3 mot Södertälje, handlar det om bortamatch mot nykomlingarna AIK för MODO Hockey.
- En match där vi är beredda på en riktigt tuff historia, säger headcoach Charles Berglund. Det är bara att titta på AIK:s senaste match där man tog poäng borta mot regerande mästarna HV och även i övrigt har man spelat jämnt med alla lag.

Det var länge sedan MODO mötte AIK borta, närmare bestämt sedan 2001-02. Då vann MODO båda bortafighterna mot Gnaget (5-1 och 8-2). Genom årens lopp har MODO också bra statistik mot just AIK jämfört med bortamötena med Djurgården.
- Sanningen säger att man är inte bättre än sin senaste match och för oss är det fokusering på rätt saker och hårt arbete som gäller.

Träningen i veckan?
- Bra, men nu är killarna sugna på match, så är det bara. Men som jag sagt tidigare får man med det här spelprogrammet möjligheter att gnugga detaljer och dessutom köra mycket individuella saker.

Efter två raka trepoängare är MODO med tränarna Berglund/Johansson i spetsen sugna på bortapoäng.
- Vi vill avancera i tabellen, inte tu tal om annat.

Noterbart är

a t t MODO Hockey f n inte har några skador.
a t t senast man mötte AIK borta var säsongen 2001/02. Då vann MODO borta med 5-1 och 8-2. Den enda i dagens MODO-trupp som var med då var backen Per Hållberg.
a t t i AIK återfinns ex-MODOiten Oscar Steen som på nio matcher gjort fem poäng, varav tre mål.

Kommentera

« · 1290095