1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505299 inlägg · 4102 ämnen

Almtuna - MoDo 2022-11-04

« · 2403640 · » Till forumet

Sv: Almtuna - MoDo 2022-11-04
Saleva: Partypooper!!! ;)
Kommentera

Saleva: Vi har bara spelat 3 matcher mot lag 2-6 och då bara tagit 4 poäng så visst har du rätt. Men för att få lite bättre sömn, kan vi väl säga att bottenlagen vi mött är bottenlag för att de spelat fler matcher mot oss. Vore dock bra om man mötte alla lag en gång innan man mött Almtuna 3 gånger o.s.v. Spelschemat är ingen hit
Kommentera

Saleva: sköna 3 poäng och jäkla härlig känsla att vi fortsätter hålla oss i toppen. Snacka om att hinken och karlin har fått ordning på skutan. Skall dock bli sjukt intressant och se som du säger hur vi tar oss an uppgiften eftet uppehållet. Skulle vara skönt att se ett styrkebesked där. Att vi plockar minst 9 poäng denna monstermatchvecka är ändå sjukt nice
Kommentera

Saleva: Passar bra att plocka 6 poäng per match.
Kommentera

KB:
Vill inte vara en partypoper men när man backar tillbaka och kollar vilka vi vunnit mot den här säsongen så inser man att det är nu det börjar. Blir väldigt intressant efter uppehållet.
Kommentera

Confusius:

Som du säger, Nygren tar chansen när han får den!
Om han får stå nästa match får vi en värdemätare hur han klarar två matcher på rad, och mot Bofors som lär skapa mera trafik framför mål
Kommentera

KRB: Klassikerfilmen Kellys Hjältar med Allas vår Clintan.
Älskade scenen när de vilade sig och önskadae diverse mängd magasin
Kommentera

Bad_Brett: är du säker på att du inte är smyglövare?
Kommentera

Confusius: Det är alltid en trött match i Begagnade bilar och Sopsortering Arena… Kan seriöst inte komma på en enda match då vi bjudit på propaganda-hockey just där nere.

Tycker faktiskt Sveningsson och Marenis visade tendenser på en bättre kemi idag. Men jag kanske är blind.
Kommentera

KRB: Trött insats ikväll. Kan naturligtvis förklaras av att vi har match imorrn med, man kanske sparade sig lite?

Riktigt stabil match av Nygren, kul att se att killen utvecklas.

Återigen en riktigt bra match av firma Mannberg-AP. Kul att se att det börjat lossna offensivt för Mannberg.
Har dock trott på honom, kan fan inte vara lätt att komma från flera säsonger med köttande i 4:e femman och boxplay-spel till att ges en producerande roll, det är liksom inte bara att slå på en strömbrytare.

Sedan är det väl magstarkt att gnälla när vi leder serien. Men jag tror att vi måste flytta tillbaka Mikkel till andra, dom har ju uppenbarligen funkat förut.

Tror att Riley och Josh skulle må bra av att få in lite fysik i sin kedja, så sätt in Södergran där, tror även att Södergran skulle lyftas lite av det-
Så då får det bli 3:e för Marenis
Kommentera

Tolla78:

Oja du ser ju helt klart, den där straffen till Björklöven och dom där 2 BP målen KiK gjorde bevisar att domaren endast tar Björklöven utvisningar.
Kommentera

Jan-Erik :
Bofors nästa match blir en värdemätare!
Lite småmisstag som matchen mot Östersund får vi väl räkna med,
Det skulle kännas bra om MoDo kunde höja sig och alla fick godkända ugglor för insatsen efter nästa match

Det är riktig nice och vara medlem i MoDo i år!
Kommentera

KRB: hoppas du får rätt om modo.
Kommentera

Tolla78: MoDo vinner, Östersund vinner, trevlig kväll minsann
Kommentera

hk: Nej. Kikaren rör honom. Om Weigel faller utan kontakt, då är det diving.
Kommentera

Bössa68:

Jag har sett filmen ”Kellys Hjältar” några gånger, det var väl en tysk Tiger VI jag liknade Modo med innan,
Hoppas alla kan höja sig ett snäpp och nita Bofors inför uppehållet, det skulle sitta riktigt fint
Kommentera

hk:

Vore ju rätt pinsamt för löven ifall de har två anmälningar för filmning på kort tid.

Och ja det ser ut som han förstärker rejält, pinsamt av Weigel.
Kommentera

puffe2: titta matchen får du se hur köpta dom är vatten skallen Lundkvist från Skellefteå tar enbart löven utvisningar sjukast match jag😅 sett. Har ni vunnit vm guld nu
Kommentera

Tolla78: Undrar om det blir en anmälan på Weigel för den här?
Kommentera

Jan-Erik : Tabellen är och har fortfarande varit väldigt rörlig under hela inledningen av säsongen. Mora och KIK var på ”topplag” när vi vann mot dem och jag ser dem som lag för övre halvan när vi summerat säsongen också.
Kommentera

Tolla78: Fläckfri insats av domarna.
Kommentera

KRB: du verkar ha grymmt kunnande om krig du, är du k soldat?
Kommentera

Tolla78: Låter högst troligt, du verkar ha god insyn i slikt
Kommentera

Bad_Brett:

Visst han är bra framåt, samtidigt var han inne på isen på 4 av KIK:s mål.

Gradin har bra scoutöga, det var ju spelaren han plockade ut i utfrågningen kring vem han helst skulle plocka från en konkurrent.
Kommentera

Härlig kväll, Modovinst och 0 p för Löven!
Kommentera

bollan123: Du ska nog fortsätta att kika på lövens matcher. Se det som en order!
Kommentera

KRB: Jag hoppas att du har rätt. Dock har man ju, förutom den imponerade bortavinsten mot Västerås, inte vunnit mot riktigt meriterat motstånd utan segrat mot många lag från undre halvan av tabellen. Nu är det upp till bevis när man möter Karlskoga, Djurgården och ett revanschsuget Västerås borta.
Kommentera

puffe2: jävla pajas kolla matchen så får du se att domarna var köpta
Kommentera

Monno: Han åkte ut så att löven får en chans att göra mål.
Kommentera

Monno: Blir det en till filmnings anmälan tro?
Kommentera

S-vikaren: Vad åkte KIK spelare för egentligen? För att han knuffar Weigel i höften?
Kommentera

TickledDonkey:

Ja att FBK plockade Westfäldt är det bästa som kunde hända, tror aldrig han tagit rollen i tredje lika bra som AP.

Vi gjorde det vi skulle idag, br aatt BP fortsätter att få självförtroende samt att andra kedjor kliver fram när första inte producerar.

Jag tar hellre jämn produktion från våra kedjor istället för att vi ska ha poängligavinnare i förstakedjan och de andra kedjorna bara är statister.

Nyckeln till vår framgång under Karlin kommer vara ha att ha 4 kedjor som kommer till jobbet varje kväll och där alla bidrar.

Jag är väldigt nöjd med vår inledning, trots att vi haft få matcher där vi varit bra i 60 minuter så leder vi serien. Vi är väldigt svårslagna som vanligt under Karlin.
Kommentera

jonsson: Kan man leva med, haha
Kommentera

19MoDo21:

MoDo känns som en dieseldriven svårstoppad stridsvagn från kriget för tillfället. De krigar sig fram, slagfält efter slagfält, alla är inte på topp alla matcher men de har lämnat varje slagfält i flera matcher på rad nu, de har gjort precis tillräckligt för 3 poäng. Dags att rengöra eldröret en extra gång inför matchen mot Bofors, det blir ett riktigt krig!
Kommentera

Silly: 👍
Kommentera

Löven verka tappa poäng, torsk?
Kommentera

MoDo vann. Jag slår på KIK-löven (4-4) och KIK gör två mål (6-4). Bra fredag.
Kommentera

Clay.2: Man blir inte helt ledsen heller när Kristianstad vänder tillbaka 3-4 mot Löven till 6-4
Kommentera

Rytter: Sätter på Kik - Löven och ser att Kik gör två mål på direkten 😍😍
Kommentera

Keriksson: Ja inte bara tack BIF, även tack till FBK!
Kommentera

Hakning-Henrik: 'Brynäs'-kedjan levererar, dom verkar jobbiga att möta
Kommentera

Bad_Brett:

Jag är inte så avundsjuk, laget han har byggt kan vara 9p efter oss när vi spelat ikapp.
Kommentera

19MoDo21: Riktigt bra match av Nygren.
Hoppas vi är bättre än såhär imorgon för mot BIK tror jag inte detta räcker...
Kommentera

S-vikaren: Haha vore gött om det var en hyllning till skribentens förkärlek till spelaren!
Kommentera

19MoDo21:
Vi KRIGAR ner dem
Kommentera

Hakning-Henrik: Testa någon annan? Vi behöver värva någon. Tror inte att någon av våra nuvarande spelare kommer att passa in där
Kommentera

« · 2403640 · »