1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515439 inlägg · 4114 ämnen

Arenan klar?

« · 553583 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
knaskamilla: Tja, ibland måste man höja rösten för att visa att man finns...

Fast de lyckades i varje fall ta fram en riktigt snygg retro-matchtröja måste jag säga.
Kommentera

knaskamilla:

Hur var det, spelade Djurgårdens NHL-proffs gratis eller tog de ut lön?

Kommentera

Paddan:

Ja, men jag tror att DIF möjligtvis klagar för att de inte klarar av att hänga med. Eller, vad tror du?
Kommentera

knaskamilla: Märkligt, då det från DIFs håll klagas på andra klubbars vansinniga löneförhöjningar.

Äh, eftersom Foppa och killarna kunde spela gratis förra säsongen, kan man då inte försöka samma strategi även denna säsong. Tänk vad överraskade spelarna ska bli när de får lönebeskeden ;)
Kommentera

Paddan:

Jag gissar att man tänker ställa eventuella scener framför den kortsidan. Men det är klart, när de har hästhoppning och andra liknande (intressanta) arrangemang där blir det nog klurigare...

På tal om DIF tog Hedin upp dem som exempel när han pratade på årsmötet om hur sjuka löneförhöjningar hockeyspelare fått de senaste åren, för att visa på att det inte längre är hållbart för de flesta klubbar att betala sådana löner.
Kommentera

knaskamilla: Tydligen har man insett att man kan få svårt att få mer än drygt 7000 åskådare i Globen eftersom man tydligen funderar på att göra någon form av avskärmningar så att Globen skall se "mindre ödslig ut".

Men, hur ska man klara av övriga arrangemang i den arenan med en sådan "skamfläck" som en ståplatssektion?
Kommentera

Ojojoj! Djurgården ska få ny arena, nästan.
Kommentera

Artikel om arenan i senaste 7. Se länk.
Kommentera

knaskamilla: Förresten, angående arenan, tidigare har det sagts att man skulle ha ett litet "MoDo-museum" i arenan. Är det något som man rationaliserat bort, eller finns de planerna fortfarande? Det material som man hade plockat ihop till utställningen på Öviks Museum vore väl i sådana fall intressant, tycker i varje fall jag.
Kommentera

knaskamilla: Ang Svarta stolar så är man inte helt dum alltså.

Om ni får sådana stolar som visas på bild är jag beredd att hosta upp stålarna. Tänka att se Brynäs i min nyinköpta matchtröja med ett frostat glas som innehåller *du måste vara över 18 år eller ha målsmans underskrift för att läsa detta* det hade varit nice istället för att trängas på bortastå.
Kommentera

Paddan:

På min dator ser de där mörkgröna ut... =/ Nåväl. Det där är stolarna som platserna nedanför H Högers loge kommer att bestå av.
Kommentera

knaskamilla: Såna här stolar menar du, eller?

Kommentera

65selander:

Sådan var också tanken bakom att eventuellt ha svarta stolar.
Kommentera

Paddan: Jag har hört att på dom stolar där det ska sitt bjästabor så ska dom platserna utrustas med säkerhetslina och och säkerhetsbälte för att undvika fler fridykningar :)
Kommentera

Poffa: En liten seriös tanke är att om stolarna är svarta så syns det inte lika bra att det fattas folk i arenan.

Mitt Brynäs bör definitivt ha svarta stolar om inte Poolia eller något annat billigt personalbemannings bolag i forna Öststaterna hyr ut publik ;-)
Kommentera

Paddan:

Stolar i barerna? Så optimistiskt tänkt.
Kommentera

Poffa:

Själv vill jag ha stolar som inte ser ut som stolarna alla andra nya hallar har. Eller, iaf Konsumhallen och den där i Timrå.
Kommentera

knaskamilla: Stolar med rosa elefanter på, eller om det var rosa kaniner, har jag hört att det blir i barerna.
Kommentera

knaskamilla:

Oavsett vad du skrivit så vill jag se röda stolar. Svarta stolar tror jag kommer kännas tråkigt.

Kommentera

knaskamilla: ja det var det nog nu när du säger det
Kommentera

Modoante: Här kommer en Paddan replik ;-)

Skall ni sälja svarta stolar, trodde ni sålde alla via kansliet!
Kommentera

Modoante:

Hmm. Kan det ha varit för att jag skrev det för ett tag sen, tro? =)
Kommentera

Paddan: Har hört nåt om att det lutar åt att det blir svarta stolar i arenan
Kommentera

Modoante: Tja, när det är dags för invigning av arenan så ska du nog se att de har fixat till det som skall fixas. Det kanske till och med har dykt upp stolar, interiörer och lite färg. Om man inte inspirerats av tingsrätten och behåller den betonggrå färgen.
Kommentera

Paddan: jomen om man tittar på bilden av det där hålet så ser amn att det nu även når upp till plan två där det är ett hål i golvet precis där
Kommentera

Paddan: Denna skiss tyder på att det ska bli som jag tror dvs att dom bygger igen det där hålet så att man kan gå runt
Kommentera

Paddan: Eller rättare sagt, vad gäller det där hålet så är det ju placerat på det plan där kansliutrymmen och utrymmen för ismaskin mm är beläget så det är inga vanliga uppehållsutrymmen under pauser mm. Det framgår även av planritningen på länken, som också finns att hitta under "Evenemangsarenan" på modohockey.se
Kommentera

Modoante: Det blir två burspråksliknande utbuktningar på vardera kortsidan, detta för att man slimmat ner arenan så mycket som möjligt men samtidigt velat möjliggöra att man kan gå ett varv runt arenan invändigt.
Kommentera

Paddan: Men det där hålet på ståplatssida så blir det ju ett stort hål i gången bakom läktaren hoppas att dom fixar det innan invigningen annars kan det bli lite farligt.
Kommentera

Salle: Jo, iofs, hmm, vad är då anledningen till det stora hålet på "restaurang-sidan"? Är det måhända för att kunna köra in lastbilarna med betongpelare mm. Nåväl i augusti var det väl tänkt att arenan skulle vara "tät" om jag inte missminner mig.
Kommentera

Paddan: Jag tror att kranarna kan åka ut genom (ismaskins)hålet på kortsidan emot småbåtshamnen. [url=www.modohockey.se/bilder/arena/050602/DSCN2195.jpg]Detta hål[/url] skall väl även användas när man skall frakta in scenutrustning, högtalare och stuff när det skall konserteras och mässas.
Kommentera

Paddan: Annars kan man ju måla dom där kranarna i modos färger och låta dom stå kvar då kan vi ju säga att det är ett nytt backpar som vi har värvat.
Kommentera

Modoante: Det som webkameran inte visar är det stora hålet mitt på den långsidan som nu håller på att färdigställas där det nog så småningom är tänkt att man skall köra ut mobilkranarna. Annars får väl helt enkelt Hasse bära ut kranarna. Bör väl bli ett lätt träningspass för honom...
Kommentera

ser på webbkameran att läktarna verka vara färdigbyggda snart.en liten fundering har dom tänkt på hur dom ska få ut dom där två kranarna.
Kommentera

Nalle Sjuh: [Framnäsudden - home of avskräden, provisoriska bårhus, kackerlackor, rå profithunger, konst, lidande och ishockeyrinkar...since 1872.]

Så, då var du färdig med vad du lovade för nästan två månader sedan. Historien om Alfreds nya hem. Varsågod till folket och sommarlov från HS för den här gammskribenten.

Sommar-ZZZzzzZZZ på er alla.
Kommentera

Poffa: Funderade just på om man från klubbens sida gjort/gör någon form av undersökning bland sina sponsorer om hur sponsorerna tycker att samarbetet med MoDo har fungerat och hur man eventuellt skulle vilja förändra/förbättra förhållandet mellan sponsorerna och MoDo som förening.

Tycker annars att det just nu vore en väldigt lämplig tidpunkt att undersöka vilka möjligheter sponsorerna skulle vilja se i samband med flytten till den nya arenan.

Fast vem vet, Svarten kanske ligger hemma och filar på en sån undersökning medan han väntar på att gräsfröna ska börja gro.
Kommentera

Poffa: Lite smått egendomlig känsla när DM:s låt Photographic (Rex the Dog dubb mix) dök upp på CD-växlaren samtidigt som jag kollade in de nya arenabilderna.

"I take pictures"
Kommentera

El Aka Ali:

Arenabolaget är delägt av MODO, Forspro, kommunen och en del mindre bolag. Kommer du upp till hösten så kommer du se hockeyn i Kempis. Arenan invigs hösten 2006.

Kommentera

Poffa: Och det är kommuns bolag? Eller är kommunen delägare i Arenabolaget?
Vilket fall som hellst så blir det till hösten besök av undertecknad. Den gamla Modohallen var jag fruktansvärt less på. Därför inte ett hockeybesök i Ö-vik på ca 6 år.
Kommentera

El Aka Ali:

Arenabolaget äger Arenan.

Kommentera

Poffa: Inte besvara men fråga. Blir den snygga arenan Modos eller blir det kommunen som står som ägare?
Kommentera

Hmm, texten försvann. Besynnerligt...

Skönt att det nu börjar likna en riktig arena. Men det är lite synd att det från och med nu kommer bli svårt att fota arenans olika faser av färdigställande själv. För in i bygget lär man ju knappast få gå.

Kommentera

knaskamilla:
Kommentera

Hahaha. Så roligt:

"Färska arenabilder!

Ett gäng färska arenabilder från den 2:a juni finns nu publicerade på arena-sidan. Vi har också strukturerat om den sidan en aning och delat upp alla bilder i album-form."

Kommentera

modo_foppa:

När jag var in på kansliet i förrgår sa Magnus att han skulle åka och fota lite, kanske då om han hann. Slutsatsen jag drar är att det borde komma bilder till veckan, om han inte redan lagt ut dem.
Kommentera

Frisco: jo det låter bra
web-camen är lite tråkig...
synd att åffisiela inte har bätre uppdatering
Kommentera

modo_foppa: En eller två bilder ska man väl kunna knäppa. Jag kanske ska gå upp på taket och ta ett par bilder därifrån? Fast granen är ju lite ivägen. Inte så mycket att se numera förresten, arenan. De håller ju på att slå in den helt.
Kommentera

Sugen på bilder
är det någon som har tid att fotografera ihelgen?
Kommentera

Martin S: I gamla Spektrum håller Philadelphia Phantoms till och de är klara för final i Calder Cup.
Kommentera

« · 553583 · »