1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515557 inlägg · 4114 ämnen

Arenan klar?

« · 583394 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
Nalle Sjuh: Arena..... Usch. Hallen ska de va.
Kommentera

Albert Hall: Själv hade jag en sparbössa i form av en blå plastekorre, eller jag har den faktiskt fortfarande kvar, så jag tror på Blå Plastekorre Forum
Kommentera

Albert Hall: Smurf!
Kommentera

Paddan: Jobbigt att de inte kunde spika det definitiva namnet i pressmeddelandet, FSB Arena eller FöreningsSparbanken Arena eller kanske Lyckoslanten Arena?

Vissa har ju texter att uppdatera.
Kommentera

Paddan:

Tror du verkligen att FSB Arena kommer att bli det officiella namnet? Åtminstone jag förknippar i alla fall inte omedelbart FSB med varumärket Föreningssparbanken, och det är ju det dom vill marknadsföra. FSB Arena är kort och tråkigt. Föreningssparbanken Arena är för långt och tråkigt. Till och med Coop Arena är bättre än båda dessa.

Det fanns förr (finns kanske än?) en tidning som Sparbanken gav ut som hette Lyckoslanten. Mitt förslag blir således Lyckoslanten Arena.
Kommentera

Paddan: Är det inte fel företag som dom skriver om, jag tror nog att det är FSB (ryska federationens säkerhetspolis)
Kommentera

Paddan: undra hur mycket avtalet är värt?
Kommentera

Poffa: Förkortningen FSB får mig konstigt nog att tänka på banken HSBC som jag har för mig sponsrade Jaguarstallet i F1 en gång i tiden.
Kommentera

Paddan:

Det är kalrt nu. FSB är det.

Kommentera

NuMo: Min analys får nog ändå bli att de stoppade stolarna och det galopperande antalet toaletter är ett tydligt utfall av det matriarkaliska samhället.

Ståplatser på idrottsevenemang i stor skala var ju liksom en uppfinning från det viktorianska England.
Kommentera

knaskamilla: Det förstnämnda är nog en hockeyspelare och det andra kan man höra på toaletten.
Kommentera

Poffa: Härligt med en massa grekiska och romerska tillnamn, det ger en fläkt av framtiden. :-)
Kommentera

Nalle Sjuh: Mardrömshuvudsponsor.

ROKS-Arena: Bigg kommback för de kvinnschauvunistiska. Sittplatser för kvinnorna och ståbås för männen. Barerna ligger risigt till.
Kommentera

Poffa:

Vad är egentligen skillnaden mellan Center och Plopp?
Kommentera

Frisco:

Jag tycker också att det vore bättre med Sidensjö Sparbank. Fast å andra sidan kanske det är lite skönt om de inte använder mina pengar till att sponsra en dyr arena.
Kommentera

Frisco:

FSB Forum Center Arena, så klart.

Kommentera

Poffa: Vore bättre med Sidensjö Sparbank.

Undrar om arenan blir att heta Piggy bank nu som du vill eller Grisen (om man väljer ett Svenskt namn).
Kommentera

Paddan: Ska ni ha någon direktsändning om det här i Radio Västernorrland eller, ni sörlänningar?

I övrigt så måste man ju säga att färgschemat på den senaste promotionbilden inte direkt talar emot kopparfärgade/svarta FSB.

www.modohockey.se/bilder/reklam/arena-005.jpg
Kommentera

Fick just ett samtal från la Stada. Verkar som om det är FSB som är huvudsponsorn. Åtminstone ryktas det om det bland de anställda.
Kommentera

Poffa: Ahh...der Poffa ist sehr schön in diesem aspekt. Jag håller med dig här, bort med den fåniga korstrasan som man hissar innan matcherna och upp med världens tjusigaste blågula stjärnbanér och spela något stämningsfullt med Wagner. :-)
Kommentera

Frisco:

Ishockey är någonting internationellt. Reklam likaså. Globen är inget reklamsponsrat namn så där finns det inga likheter. Men företag som sponsrar vill gärna ha ett internationellt stuk på sitt namn så att de kan presentera det för utländska kunder, t ex.

Att vilja kalla det fasthållning istället för holding och så vidare är lika pinsamt som att kalla E-mail för E-mejl eller E-post. Det får mig att tro att Sverige på något sätt lever i forntiden. Lite grann som fransmännen som tror sig vara så förmer att de inte ska få säga jeans i TV utan att de måste säga ett påhittat franskt ord istället.

Nä, en anpassning till den globaliserade värld vi lever i är självklar. Annars kommer vi stå som förlorare när tåget gått.

Kommentera

Frisco:
Det första revisionen av reklamprospektet för nyss nämnda arena stoltserade med namnet "Stockholm Glob Arena" på den internationella mässan spektaklet presenterades på.

Så det är inte alltid svenska är bäst.
I varje fall inte i små portioner.
Kommentera

Poffa: Vad kallas Stockholm Globe Arena för? GLOBEN!

Att Amerikanisera hockeyn och dess boplatser är bara töntigt. Alla utrikiska termer inom hockeyn förlöjligar den tycker jag. Man kan inte utvisas på Svenska i hockey längre. Vinnerborg kan nog bara Svenska.
Kommentera

Metal Guru: Åt en rulle senast i söndags.
Kommentera

Frisco:

Varför då? Bättre att vi gör oss kända i världen och Sverige istället för bara i Sverige. Så tror jag sponsorn också tänker.

Kommentera

Frisco:
när jag tänker efter så kanske det är fel att blanda in Cloetta Center i denna diskussion...
Kommentera

Metal Guru: Från Marabou? Mjölkchoklad kanske?
Kommentera

Frisco:
vad ska vi då kalla den där chokladrullen från Marabou?
Kommentera

Paddan: Varför center? Vi är väl i Sverige. namnet ska väl vara Svenskt.
Kommentera

Paddan: 21 Jump Street

Salo har ju flyttat.
Kommentera

Lumber Jack: Själv hoppas jag på ett litet, ganska okänt företag.
Google Center vore väl kul, eller?
Kommentera

Lumber Jack: Man gör som i Denver och får Pepsi som huvudsponsor, och eftersom arenan är något mindre än Pepsi Center så blir det Pepsi Light Center. ;)
Kommentera

Martin S: Vi får hoppas att det är Tjommen som sålde Eniro eller det där IT-telefoniföretaget. En 200 milloar borde dom vara beredda att gå in med i ett egoprojekt.
Kommentera

Hur mycket pengar får MODO in? 40-50 miljoner eller mer? Ett lokalt företag tror jag vi kan avskriva direkt, finns inga med de ekonomiska möjligheterna. Stämmer ryktet om FSB? Stämmer något av de andra rykten som man hört?
Kommentera

Lumber Jack: Men du, tänk på de stackars kineser och japaner som vill upp på Varvet och njuta av utsikten och istället blir skjutsade till någon byggnad i anslutning till en betongsilo.
Kommentera

Lumber Jack:

Fyyy, vad dåligt. :-)

Kommentera

knaskamilla: Valvet - MoDo:s nya resursgenerator, där tre poäng alltid är kassaskåpssäkra. (Paddanvarning där...)
Kommentera

Poffa: Äh, arenan kommer givetvis att heta 21 Jump Street som någon slags egendomlig hyllning till Foppa och Johnny Depp. För deppat har man ju gjort en hel del genom åren.
Dessutom kan nog Holly Robinson Peete få hänga med på invigningen.
Kommentera

Salle:

Ditt förslag var så dåligt att jag hade glömt bort det.

Kommentera

Blir intressant att se om det låg någon sanning i ryktena om FSB som huvudsponsor.
Kommentera

Poffa: 21st Arena... Vad är det för dåligt plagiat av mitt Arena 21 jag proklamerat för. 
Kommentera

Hawerchuk:

Har hon så hög lön att hon har råd att sponsra arenan kommer jag att bli lite smått orolig.
Kommentera

Jag tror fortfarande stenhårt på Place d'Elvy.
Kommentera

Paddan:

"21st Arena", så klart.

Kommentera

Poffa: Forspro, hmm, du tänker något liknande "The Skägget Center" ?
Kommentera

Paddan:

Jag har svårt att se att det skulle vara ett lokalt företag. Jag tror mer på Skanska eller nåt sånt.

Eller så är det Forspro AB som sätter ännu mer prägel på stan.

Kommentera

Poffa: Och den nya arenasponsorn är... Fjällräven.

Skulle inte bli ett dugg förvånad om de orden skulle uttalas på eftermiddagens presskonferens.
Kommentera

Arenasponsorn blir känd idag. Hoppsan, hoppsan...
Kommentera

Poffa: Kamilla är tydligen för snål för att vara "plussare" numer så därför bad hon mig att lägga in denna bild.

Kommentera

Poffa:

Nyss!
Kommentera

« · 583394 · »