1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515436 inlägg · 4114 ämnen

Arenan klar?

« · 715948 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
Paddan: Det är hjul på ställningsställningen. De får väl skaffa 100 stycken och rulla runt på sektionerna.
Kommentera

Frisco: Intressant, frågan är bara hur läsbarheten på de där siffrorna är från översta sittplatsraden på Etage 4. Dessutom undrar jag hur du tänkt lösa informationen angående vilken match som resultatet gäller.
Kommentera

Petey21: Annars finns det många alternativ.

web.kgmab.se/shop/images/kat_images/art_tidmat_res/2551015.jpg
Kommentera

Petey21: Aktuell ställning kanske visas på mediekuben precis som i globen ?
Kommentera

Petey21:

Globen kör ju med att man i avblåsningarna visar skylten på jumbotronen, så fort det blivit ett mål. Det räcker för min del.

Kommentera

Paddan: Låter helt okej att uppdatera själva bildskärmarna till en större modell om man behåller resultattavlan, dessutom är ju resultattavlan en gammal klassiker som varit med sedan 80-talet (då den inköptes från (före detta?) Umeåföretaget Movac), så lite nostalgi skulle det ju vara om man väljer att använda den. Men bildskärmarna skulle helt klart behöva vara lite större eftersom arenan är större och kuben kommer högre upp från isen.

Vad gäller resultatrapporteringen från andra arenor vet jag inte hur de löst detta i andra liknande arenor som Cloetta Center och Löfbergs Lila Arena? Någon skylt på ena kortsidan precis som i Kempis?
Kommentera

Paddan:

När vi var där och kollade i vintras så pratade vi H Högrare med Nicke om olika saker. En av grejorna som kom upp var det här med mdiakuben. Först var tanken att man skulle flytta den gamla kuben till nya arenan, men sedan hade man tänkt om och tagit in offerter på en helt ny kub.

Ett sätt att kolla detta är väl att någon i Hörnett ofta varande knallar förbi Kempis och kollar. Hellge? DB? AM? Någon?

Kommentera

Det jag i sådana fall är mer fundersam över är hur de har tänkt att göra med resultatrapporteringen från andra matcher, för jag kan inte riktigt se var man skulle sätta upp en sån resultattavla om det inte blir något under mediakuben.

Kommentera

Petey21: Har för mig att man tidigare talade om att mediakuben i Kempis skulle gå att uppgradera till en större modell, eller vad man ska kalla det, vid en eventuell flytt av sagda kub till den nya arenan.
Kommentera

Paddan: Vet inget om stolarnas montering, men kan ju nämna att farsan åkte förbi häromdagen och kikade in genom ett fönster och tyckte sig se resultattavlorna från den gamla mediakuben ståendes på golvet, så betyder det att man kommer att använda samma mediakub som i Kempis? Tycker att man åtminstone borde byta "tv-skärmarna" till en något större modell, samt att "vinkla" sidorna i sådana fall.
Kommentera

Jag trodde att man påbörjat monteringen av stolarna i arenan, för enligt tidplanen som tidigare publicerats i Allehanda skulle man börja montera stolarna i mitten av april. Men nu ser jag att Martin Sedin skriver på modohockey.se att monteringen av stolarna ännu inte påbörjats.

Kommentera

Gusse: Proavia måste vara världens bästa leverantör! Fan ställ serverdjäveln hemma hos mig istället, jag har 100/100.
Kommentera

låter bra de.. försökte få tag på invigningsbiljett för ett tag sen men de verka va slusålt . lite sent ute kanske men ändå .. får försöka få tag på biljett till hemmapremiären iaf .. bra att alkohol serveras kommer väl höja läktarstämningen då ..
Kommentera

å modos hemsida har gjort helg *igen*
Kommentera

Har någon en färsk siffra angående hur många säsongskort som är sålda?
Kommentera

knaskamilla: Ska man då tyda det där rosa instreckade området märkt "hörslinga" som att det är dit H Höger flyttar?
Kommentera

knaskamilla: G är ju godkänt.
Kommentera

Lumber Jack:

Hela mitt gymnasiebetyg var ändå sabbat av kursen "Ergonomi - ryggskola", där jag fick G p.g.a. att jag inte hade tid att närvara på så många lektioner. Det betyget hade knappast gått att läsa upp på Komvux.

Nåväl. Jag tackar Frisco och dy, Poffa, för förklaringen.
Kommentera

knaskamilla: Ett försök räcker. Det gäller att vara en betygssniper när man ändå är igång.
Kommentera

Lumber Jack:

När jag gick ut gymnasiet övervägde jag faktiskt att läsa Matte B på Komvux, bara för att jag visste att jag kunde få upp betyget till MVG. Jag är glad att jag lät bli. Vad hade jag haft för nytta av MVG i Matte B? Jag hade ändå inte förstått linjedragningarnas logik.
Kommentera

Frisco: För att klura ut denna linjedragning krävs inte mer G i Matte A. En del borde söka in på Komvux, för sitt eget bästa...
Kommentera

Frisco:

Ja, men så är jag ju väldigt ointelligent också. Jag menar, jag gick ju vilse i Lules jättelogiska forum. Det tyder visst på stor ointelligens, har jag hört.
Kommentera

knaskamilla: När jag såg kartan första gången tog det ungefär 1 sekund att räkna ut det hela. Som Poffa säger. det är väldigt tydligt i och med den röda färgen.
Kommentera

Frisco:

Jajust, det är en rimlig förklaring. Jag gillar inte när man drar färgade linjer utan att förklara varför.
Kommentera

Frisco:

Dy har samma förslag som mig. Förmodligen som ett sätt att göra gränserna mellan sektionerna i hörnen tydligare.

Kommentera

knaskamilla: Exempelvis sektion 402. Kan det vara så att den sektionen börjar på långsidan och sen fortsätter i kurvan?
Kommentera

Kan någon förklara för mig varför halva hörnen på årskort-kartan över arenan är inringade med rött? Det finns säkert någon logisk förklaring, men jag har inte lyckats klura ut den.
Kommentera

Dream Team: Okej, innan någon annan hinner före så får jag rätta mig själv en aning.

[url=www.wilsonlarsson.sbgb.se/publik.htm]"73 Frölunda-Brynäs Scandinavium SM-slutspelet 13 924"[/url]

[url=www.tikare.se/historia/Arforar/1966-1974/pubrekord.php]"Den officiella publiksiffran blev 11694. Men då var inte dom omkring 2000 gratistittarna medräknade."[/url]

Kommentera

Dream Team: Ja, problem med hicka och annat är säkert ett problem på vissa håll när man gästar en ishockeymatch. Allra helst i dessa tider när hockeypubar och annat ofog invaderar våra ishallar/arenor och gör tillvaron där osäker. Ishicka kanske man kan kalla det, vad vet jag. De landskamper som spelades i Timrå på -80-talet gällde dock den lite mer kända sporten ishockey. Ja, om nu någon tvivlade på detta.
Kommentera

Frisco: Tja, gamla goda Isstadion fick ju fungera som värd åt Svenska Ishickeyförbundet för landskamper både 1983 och 1989, mot Kanada resp. Finland, så helt ute på hal is var man väl ändå inte. Det som är lite fascinerande om man ser det hela i ett större perspektiv är att det har befunnit sig fler människor då det har handlat om ishockey i pyttelilla Timrå Isstadion än vad det har gjort i jättelika Scandinavium...
Kommentera

Frisco: Äh Poffa har ju sagt att man inte får spela matcher innan invigningen... eller något sånt.
Kommentera

Paddan: Man kan väl spela matcher innan invigningen. I Timrå Isstadion spelades det ju matcher i flera decennier innan invigningen av plywoodplankorna.
Kommentera

Lumber Jack:

Ja, det är sagt att matchen mot Luleå skall spelas i nya arenan. Hur det blir med övriga matcher vet jag dock inte.

Kommentera

Lumber Jack: Ok, tja den spelas ju efter invigningen så då är det väl så att inga matcher spelas i arenan innan den invigts. Vilket också bör betyda att man får styra kosan till Kempis även för första isträningen.
Kommentera

Paddan: Om jag inte missminner mig så är det bara matchen mot Luleå som ska spelas i Arenan. Någon som som kan bekräfta ?
Kommentera

Paddan: Enligt Klotens hemsida ska de i alla fall spela matcher i Sverige runt det datumet.
Kommentera

Paddan:

Eftersom nya arenan invigs 26:e augusti så skulle jag tro att Kempis eller någon utsocknes arena får stå för värdskapet.

Kommentera

Någon som vet om de här matcherna kommer att spelas i den nya arenan eller om de är "hemmamatcher" på annan ort?

Måndag
2006-08-14
 MODO Hockey -
 Jyp
 Tisdag
2006-08-15
 MODO Hockey -
 Mora
 Torsdag
2006-08-24

MODO Hockey -
 HPK

Fredag
2006-08-25

MODO Hockey -
 Kloten

Kommentera

Petey21: Men får man verkligen rum med läktare för 500 åskådare på etage 5, för det var väl där jag har för mig att man skulle placera de i ungdomssektionen.
Kommentera

Paddan: Undrar om den där skillnaden mellan 6710 och 7200 beror på de där "extraplatserna" som det sägs att man ska bygga för ungdomssektionen? Det är väl Parkskolans byggelever som ska bygga några extra läktare i hörnen för dem, om jag förstått saken rätt?
Kommentera

Albert Hall: Ligger sidan nere? Det har väl aldrig hänt förut? ;)

Men jag känner inte igen felmeddelandet från tidigare haverier, detta ser lite annorlunda ut:

Server Error
Either the Macromedia application server is unreachable or it does not have a mapping to process this request.
Kommentera

Paddan:

Men Modo Hockey är väl delägare i Arenabolaget, va? Som delägare så marknadsför dom såklart den maximalt tillåtna siffran. Även om det är lite halvljug från deras sida.

Jag kollade också Modohemsidan. Den låg nere för mig med. Lulehockeys fungerar däremot förträffligt som vanligt.
Kommentera

Paddan: du får ta och maila nån på kansliet dom vet nog.
Kommentera

Albert Hall: Genom att det är MoDo Hockey som går ut med siffran 7200 så förmodar jag att det rör den där sporten som kallas ishockey.

Och när jag skulle kolla hemsidan så är den naturligtvis nere igen, för femtielfte gången den här säsongen.

Kommentera

Albert Hall:

Korrekturläst: arrangemang, jagar, anabolstinna. Ber om ursäkt.
Kommentera

Paddan:

Det kan inte vara så att siffran 7200 är siffran för andra arrangemnag, alltså inte ishockey? Dom där jävla anbolstinna muskelbergena som jag en gummibit med träklubba (nåja, komposit då) ska ju ha en oherrans massa plats?
Kommentera

hellge: Ingen aning, men enligt tidplanen så borde de väl ha börjat montera stolarna nu, var väl i mitten av april om jag inte minns fel.
Kommentera

Paddan: 1 k på stå blir lagomt, enligt mig.

Vet du om stolarna har monterats?
Kommentera

hellge: Har för mig att både herr Häggström och herr Hedin gett skiftande siffror på publikkapaciteten på ståplats. Vill minnas att herr Häggström vid något tillfälle nämnde 1500 som en siffra på antal stående på nya ståplatssektionen i arenan. Men det återstår väl att se vad de slutligen meddelar.

Hur som haver får man se hur hallen lämpar sig för musikevenemang när man bevistar invigningen av hallen.

Kommentera

Paddan: Wayne Gresky på modo.se gav detta svar då jag undrade exakt samma sak som dig:

"Om man inte räknat logeplatserna dubbelt, eftersom de har platser både i och utanför logerna... "

Jag vet inte om jag hajjar vad han menar, kanske du förstår.
Kommentera

« · 715948 · »