Salle: Jepp, jag räknar med att personalens telepatiska förmåga är stark.
Fast det är väl i sådana fall mer brådska att se till att alla sittplatser är på plats i arenan och faktiskt fungerar som de ska.
Paddan: Menar du att du tror dom hunnit med att fixa till övervåningen på puben innan vi ens lämnat in det som förslag...
Petey21 & MorganaLefaey: En som var med på gårdagens träning (Paddan eller AM var det) sa att det enbart var dörrarna på framsidan som skulle användas som ordinarie utgångar efter matchen.
Petey21: Dessa var ganska otrevliga att gå i. Tyckte inte om konstruktionen då man såg hela vägen ner. Men skulle tro att de kommer att öppnas så som nödutgångarna öppnades i kempis efter match. Fanns väl en sådan på sidan mot vattnet också?
MorganaLefaey: Få se, jag tror att det är fyra dörrar (eller är det sex dörrar?)och en större ingång med skjutdörrar. Hur de har tänkt att lösa det med biljettsystem och liknande har vi inte lyckats få reda på.
Uppgång till etagen sker antingen via trappan i entrén eller de två röda utbyggnaderna, den närmast Cementabyggnaden har också hiss.
Jag läser i annonsen, om ispremiären, i dagens Allehanda att de också kommer att ha allmänhetens åkning i en halvtimme efter träningen. Hmm, tycker det mer och mer låter som att det blir först på onsdagen som det blir riktig isträning för laget.
Funderar på hur mycket isträning det egentligen blir för laget den 31 juli. Ser att man har information på modohockey.se om att spelarna kommer att vara tillgängliga för autografskrivning från kl 16 och kl 17 blir det presentation av spelartruppen plus intervju med Harald. Iofs ser jag på istiderna att man har träningstid från 17.00-18.50 den 31/7.
Salle:
Det där tror jag heller inte på. I så fall skulle försäljningen av sittplatser gå så bra att de måste bygga ut innan arenan är klar. Ungefär 50% av alla sittplatser i Kempis var väl företagskort.
Paddan:
Nåja, det är väl trots allt bra mycket mer än den normale Bjästafödde personen kan.
Paddan: En liten fågel sa att de av företag köpta platserna inte markerats på "stolskartan" men det trodde inte jag på då de kartorna man delade ut på visningarna visade lediga platser.
Den lilla fågeln (som var en fd öviksbo numer bosatt i storstadsvimlet jag råkade på på Stockholms Stadion) sa dock att hans fars företags (som även sponsrar via sargreklam bla) platser INTE var markerade som sålda på den.
Lustigt sa Bull.
Har suttit och försökt räkna antalet sålda platser i arenan och då utgått från de siffror på antalet sittplatser som nämns på hemsidan, fast jag förmodar att den siffran ska justeras uppåt med tanke på bland annat rad 0.
Enligt mina siffror har man sålt 1540 sittplatser av 2780 på etage 2 och, märkligt nog, även 1540 sålda sittplatser på etage 4. På etage 4 ska antalet sittplatser vara 2130 enligt uppgift från hemsidan. Det gör alltså 3080 sålda sittplatser och jag har för mig att de nämnde siffran 2.800 sålda seriekort på årsmötet.
knaskamilla: Tja, typ att man har lite egna produkt- och designidéer istället för att vända sig till leverantören av de billigaste souvenirerna med sämst kvalitet.
Nicke är väl Evenemangsansvarig nuförtiden, så det bör väl vara på Mias bord det hamnar... eller hon kanske lämnar över det till Fredrik.
hellge: Vilken tur att man är kvicktänkt, kom ikväll på en fråga som man kanske borde ha kastat ur sig på årsmötet. Nämligen om det, som det från början var tänkt, skall finnas något liknande ett hockeymuseum i Swedbank Arena.
En annan fråga hade ju kunnat vara hur man tänkt profilera "The heart of Hockey" i souvenirsammanhang, om det bara blir genom det stela typsnittet eller om det finns någon uttänkt strategi.
Dream Team: Stingpinne i all ära men inte behöver han cykla med "den" ute...
Ska upp till Ö-vik och hämta en bil imorgon och tänkte då kolla in den lite .
Såg inget om öppettider på hemsidan , fast någon av er vet nog hur det är .