1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507808 inlägg · 4106 ämnen

Aucoin till MODO?

« · 469531 Till forumet

Sv: Aucoin till MODO?
Poffa: Rättelse: inom statliga verk är man anställd;-)
Kommentera

65selander:

Om din arbetsgivare skulle säga till dig: "Du får två miljoner för att jobba ett år.", skulle du då tacka nej för att det är för mycket pengar?
Kommentera

Lumber Jack/Poffa

Klart spelarna är giriga och det förstör för publiken som inte kommer ha råd att gå snart på matcherna.
Kommentera

65selander: Möjligtvis i ryssarnas fall, men bara möjligtvis.
Kommentera

65selander:

Varför då? Skulle du tackat nej till en massa pengar om du blev erbjuden en hög lön? För det är lagen som i jakten på spelare trissat upp lönerna, medans spelarna bara tackat och tagit emot.

NHL-klubbarna = Taskiga ekonomer
Kommentera

Lumber Jack: NHL Spelarna = Greed
Kommentera

Poffa: Den som har lever får se.

Vad det gäller hela konflikten står jag på spelarnas sida. Att införa lönetak är helt patetiskt, ägarna får skaffa sig miniräknare istället. Varför betala ut mer i lön än man har råd med? Fullständigt vansinnigt och definitivt inte spelarnas fel.
Kommentera

Lumber Jack:

AB har sällan rätt, jag tror inte de har det denna gång heller. Klubbarna kommer fortfarande att förlora på det här förslaget och de har hittills bara sagt att de ställer upp om de tjänar på det.

Konflikten kommer nog bli hela säsongen, oavsett vad AB tror om dessa siffror.
Kommentera

Poffa: Om man får tro AB:s siffror så är nog konflikten snart slut och vi får göra upp med våra ursprungliga lag. Men om det nu inte blir så är det en kanonvärvning, helt klart.
Kommentera

Aucoin till MODO?
En av mina favoriter borta i NHL, Adrian Aucoin, ryktas vara på väg till MODO. Aucoin, NY Islanders bäste back, rankades som NHL:s näst bäste back i fjol. Aucoin är en stor, stark (185 cm och knappt 100 kg) back med ett bra skott. Han är dessutom högerskytt, vilket inte är fel.

Aucoin gjorde förra säsongen 44 poäng på 81 matcher och hade fina +29 i +/-. Men det som alltid imponerat på mig är att han får enormt mycket speltid och att han klarar av det så bra. Förra säsongen spelade han omkring 26 minuter per match i snitt.
Kommentera

« · 469531