1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Banner

« · 1000584 · » Till forumet

Sv: Banner
El Maco: Köpmanhattan menar du.
Kommentera

Hmmm, den här fattar jag inte. Alla de där kan inte vara klara för Modo till nästa år. Däremot känner jag igen kartan över sydspetsen på Köpmanholmen.
Kommentera

Hmm, ska inte Kristian Kudrocs namn in där också bland de andra punschskallarna.
Kommentera

westerlind: Jag skvallrar inte om du har rätt på A och/eller B.

Men C borde du ju kunna ta på frissan allena.

Kommentera

Lumber Jack:

På A svara jag Poffa, elegant dressad i blå mysdress
På B svarar jag Salle stiligt uppklädd i mammas svarta morgonrock
På C är jag lie osäker men jag gissar att det är Frisco i röd aftonklänning. Men det är möjligt att det är Paddan i sin nya träningsoverall.

Fotot bakom är NuMo, eller kanske knaskamilla. Jag har tyvärr så svårt att skilja på dem.
Kommentera

Bevara Norge svenskt - ogiltigförklara unionsupplösningen!
Kommentera

shinzawai: Själv har jag den röda versionen av Hellas matchtröja. Hur stort som helst, som Hasse skulle sagt.
Kommentera

Kolla vilka sjukt snygga tröjor vi hade ifjol.
Kommentera

Paddan: Men lille vän, de planen var ju till för att bevara freden. Vilket de även gjorde på ett förtjänstfullt sätt.
Kommentera

Frisco: Den nya bannern påminner mig om de gamla bilderna från sent -70tal, tidigt 80-tal med MoDospelarna poserandes vid/på ett flygplan. Denna gång är det dock en fredligare version av luftfarkost.
Kommentera

Paddan: 4 ggr i rad har motståndarna fått stora darren när de sett de färgade ögonen.
Kommentera

Frisco: Äh, länge leve Bannerkonservatism. Viva Bruce Banner!
Kommentera

Paddan: Bannervariation är väl aldrig fel när man håller sig inom ämnet.
Kommentera

knaskamilla: Det var en laginsats av några skarpa hjärnor som "visste". Sen var det Frisco som fick till det på bild så att säga.
Kommentera

knaskamilla: En papperssvala viskade det till honom?
Kommentera

Paddan:

Väldigt förutseende av Frisco. Hur kunde han veta?
Kommentera

knaskamilla: Haha, vilken enastående fin banner och vilken trevlig hyllning. Fast samtidigt ser den lite illavarslande ut.
Kommentera

Mycket fint!
Kommentera

Icing-Ove: Oj, tänkte inte på det
Kommentera

Paddan: Det har du rätt i.
Kommentera

Paddan:
Nej nej.....
Kommentera

Frisco: Det är väl inte så underligt, OSS slutade väl att existera för ett antal år sedan.
Kommentera

shinzawai: Ingen vill byta banner med oss.
Kommentera

shinzawai: Jaaa, jag vill se en Bruce Banner
Kommentera

Är det inte dags att byta banner?
Kommentera

Salle:

Fast jag tycker att Belfour ser lite äldre ut.
Kommentera

Frisco: Så j-a lika att det är skrämmande. :-)
Kommentera

qwertas:

Hehe, var nog jag som missuppfattade ;-)

Jag blev bara så Foppa-fixerad..
Kommentera

Gidde: Hmmm, jag trodde vi pratade om hurvida herr Nyström var på plats eller såg matchen på TV. Kanske missförstod allting då, sorry.

Klart Foppa är på plats, han måste ju lära sig spelsystemet i tid innan han skriver på :)
Kommentera

Gidde: Hade han tjejen med sig? Var satt han?
Kommentera

shinzawai:

Japp, han var på plats och njöt av skönspelet ;-)
Kommentera

qwertas:

Menar du Foppa?

Då satt vi nästan i knä på varandra, för han satt cirka 5 platser från mig ;-)

Men du kanske satt i hans loge, det gjorde ju inte jag...
Kommentera

qwertas: Va 21:an på plats?
Kommentera

Gidde: Han var där, satt tre platser från mig och uppe på pressläktaren lät det inte speciellt mycket faktiskt. Fast det var ju premiär även för publiken ;)
Kommentera

Ambroo:

Ovanligt, så ser det ju ut i de flesta arenor :)
Undra om han var där förresten, eller om han såg på TV?

Nog tycker jag det var hyfsat drag i arenan i alla fall, åtminstone om man jämför med insatsen på isen..
Kommentera

Som Nyström snällt uttryckte sig och då ska vi komma ihåg att han ÄLSKAR er; "Tam hemmapublik - utom när de bli arga på domaren." I vanlig ordning alltså...
Kommentera

Rytter: Det konstiga är att han inte ens ser ut att titta åt Djurgårdarens håll och om han inte tittar så borde man kunna anta att det var rätt olyckligt att det tog i huvet. Det såg liksom ut som "Get off of me!!". Men snyggt var det inte.
Kommentera

MorganaLefaey:

"Någon som spanat in skröders tilltag? "

Från de repriser man fick se från sändningen så tycker jag nog att MP för "Checking to the Head" var lite väl hårt dömt. Hade kunnat köpa GP eller kanske ännu mer rimligt en 2+2 utvisning för roughing. Det är jävligt onödigt och fult av Skröder att agera sådär i den situationen. Men visst ser det ut som han träffar med handsken och inte med klubban i bakhuvudet på spelaren.

Utvisning självklart, men inte MP.
Kommentera

Lite tankar efter Modo - DIF.

Djurgården var värda sin 4-2 ledning efter 2 perioder, men tillslut så kan jag ändå inte säga att modo's seger inte var välförtjänt.

Man kunde ganska snabbt märka att Sundström inte hade något matchtempo i kroppen, men annat var väl inte att förvänta sig även om Harald ville få det till att han är så rutinerad så han inte behöver det. Men om man låter det gå en 2-3 matcher så är han nog i form att börja dominera igen.

Wernblom långsammast på isen, men han lyckades ändå va den som avgör och det på det sätt som han är värvad för.

Ruskigt roligt att se att 3e kedjan var så bra. Om nu bara 1a och 2a formationer kommer igång så blir vi farliga.

Någon som spanat in skröders tilltag?

Självklart så har han ingenting där att göra med handsken. Men att få det till MP har jag faktiskt svårt att se. Inte så att det på något sätt är hårt. Jag hade kunna köpa Game Penalty eller vad det nu heter, men automatisk avstägning är hårt. 
www.hockeyligan.se och deras websändning har en bra bild på det hela.

Nu blir det lurt då vi bara har 11 forwards så man skulle nog kunna tro att det blir 3 formationer mot Mora. För inte kan jag tro att Harald kommer köra med Enström - Molinder - Forsberg i en formation. 

VHedman blandade och gav en hel del, men det måste han väl få göra för att lära sig något. Däremot så tycker jag det är lite fel att sätta in han i BP

Kommentera

AM och Frisco: Ser ut som en mustig gryta, det där. :-)
Kommentera

Frisco:

Schyst banner.

Är det Ivar?

Om så är fallet ska jag bara berätta att jag kommer att vara med att anordna Ivar Larsson Cup i vinter.
Kommentera

"MODO vann igen. Jag tallar inte mer. Hajarduva?"
Kommentera

Varför hänger timråkacklen upp och ner?

Enda sättet för dom att se Timrå över MoDo i tabellen.
Kommentera

Frisco: Eller "När Horava klackar står Timrå stilla"
Kommentera

Paddan: Borde det inte stå nåt i stil med att MoDo har bästa klacken?
Kommentera

Frisco: Tjänar Adam så dåligt att han mitt under måljublet passar på att öva på att sno plånboken av Hasse
Kommentera

Banner på halva sidan. Skärp er.

(-Trevlig semester)
Kommentera

scim: RÄTT !
Kommentera

scim: "-Vet du vad Kuusela säger vid frukostbordet?"
-Näää
-Awesome fil-ing"