1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Banner

« · 1124433 · » Till forumet

Sv: Banner
bisterfinnen: Den där bisterfinnen är det väl ändå ingen som tar på allvar? Jag var först till motsatsen är bevisad. Nu går jag och vilar.
Kommentera

Paddan: Jag är mer förvånad över att Hasse eller Patrik döper om Mark Messier till Mike.
Kommentera

supertrött: Granska det du skriver innan du postar,pucko
Kommentera

Poffa: Fick bara vara med och tolka en gång uppe i Boden och jävlar vad kul det var.
Sörlänningarna hade minst sagt varierande talang för att åka skidor. En av Göteborgarna som var den jag var bäst kompis med hade aldrig stått på ett par skidor förut. Han gällde det verkligen att komma före på repet annars var man såld.
Vi fick ut nya skidor när vintern kom och fisk sjaälva montera bindningarna, göteborgarn ovan satte fast en åt vardera håll .
Kommentera

El Maco: Den här borde det vara

56.12 2 min Timrå 24. NILSSON, Magnus HOOK
56.12 2 min Timrå 24. NILSSON, Magnus ROUGH
Kommentera

Poffa: 12 män med vapen och stridssele tolkandes i nedförsbacke, lite lagom lutning så man måste ploga lite med skidorna för att hålla sin plats i ledet, gärna i ojämn terräng. Hohoho. Warsawapakten must have been shitting their pants.
Kommentera

El Maco: Nu är det ju fel tråd men jag kan inte låta bli att kommentera detta med bandvagn och tolkning. Din beskrivning är så fantastiskt underbar, då den stämmer in till 110% på hur det såg ut.

Jag har själv både kört bandvagnen som de tolkade efter, samt tolkat själv. När man körde var det roligt att ställa växeln i läge två, vilket innebar att det blev ryckig gång då 206:an växlade upp och ner, upp och ner. Elakt...

När man tolkade fick man alltid undvika att köra på sörlänningar som inte kunde stå på skidorna. Det var nästan värre än hinderbanan som man gjorde.

Kommentera

El Maco: Det slutade med att han till höger fick 2+2
Kommentera

Sen har er Banner gått sönder eller något för vad jag kan se har ingen av personerna på bilden något med Timrå att göra.
Kommentera

bisterfinnen: Du var nog mer stridsberedd än jag under de förutsättningarna i så fall för jag kände mig inte särskilt livsfarlig för någon när jag hängde i tolklinan. Snarare gick det relativt långsamt framåt men var ändå med risk för liv, stav och lem eftersom varje I21-pluton hade minst en från Göteborg vilket tenderade inte vara kompatibelt med tjärvallade träskidor. Så mycket mindre sitting duck är man inte hängandes i tolklinan jämfört med att sitta i plastbandvagn.
Kommentera

Paddan: Då har vi det bekräftat. Att norrmän är dumma är bara en myt !
Kommentera

Och här skulle givetvis ha funnits en länk till intervjun med Per-Åge (på sid 4-7) i det nya numret av The Heart of Hockey Magazine om de hade lagt upp den på hemsidan.

Men där står bland annat:
"Skröder har en säsong kvar på sitt nuvarande kontrakt. Eftersom han själv trivs ypperligt, liksom familjen - fru och grabbarna Sander 3,5 år och Markus 1,5 år - har han inget emot att förlänga nuvarande kontrakt. Inte minst eftersom han byggt ut och renoverat det förvärvade huset i Domsjö.
-Som det känns ibland skulle man kunna spela så många år det bara går i MODO Hockey, säger Per-Åge."
Kommentera

spud: "Hello, my name is Bladerunner. Per-Åge Bladerunner. What the hell are you supposed to be?"
Kommentera

DEt är nog bara så att det inte går att ha en söt hund i bannern, dessa straydogs tycks ju gå i spinn bara de får se en hund.
Kommentera

mikenomad: Ingen aning, men vi vanliga förstår inte alltid de ovanligas nycker o njutningar :)
Kommentera

Hahl Bundy: Det jag tycker var underligast i NuMo:s beskrivning av Z:a resp. Foppas framtida karriärsval var just det stycket om sockervadd och ketchup. Sockervadd och ketchup?? Vad är det för blandning, nån lokal Ö-viks specialitet?
Kommentera

NuMo. Mao mycket väsen o ansträngning för ingenting.
Kommentera

NuMo: När man väl får in en slick på sockervadden så smälter den bort på en gång o så funderar man: Vad var det som hände?
Kommentera

NuMo: Ja, med stor sannolikhet skulle man det. Det som redan under eftermiddagen den första dagen skulle visa sig i form av lätt irritation mellan familjemedlemmar skulle inom dessa 10 dagarna med lätthet kunna utvecklas till rena blodbadet....
Kommentera

El Maco:

Men fasen, stridsberedskap, livsfarligt mordvapen kontra sitting duck...
Kommentera

El Maco: Låt oss hoppas att vi aldrig behöver få veta.

Men å andra sidan: Andra världskrigets sätt att leva var ju ett mer naturligt att sätt överleva än dagens. Man frågar sig ibland vad man skulle göra om det blev strömavbrott hemma under tio dygn. Skulle man dö då?
Kommentera

NuMo: Dagens ungdom får inte lära sig skidtolka bakom bandvagn. Vad ska det bli av det här landet?

En sak jag aldrig tordes fråga när det begav sig: Fanns det någon slags militär nytta med att ha folk tolkandes bakom bandvagnen istället för sittandes i den?
Kommentera

Wayne Gresky: För gemene modoit så är det dock hästlängder i skillnad i favör till Foppa.

Lidas är ju en våt dröm, men inget annat än en dröm, att få til llaget.

Foppa är ju som att älska sockervadd och hela tiden bli petad med sockervaddspinnen i ansiktet utan att få in en enda slick. Man känner doften, men man får aldrig smaka.
Kommentera

superfalle: När det gäller sammanlagt vad någon åstadkommit i kärriären så är Lidas svårslagen. Däremot har ingen annan svensk hockeyspelare varit i närheten av den nivå Foppa höll när han var som allra bäst. Det finns även bara en svensk som vunnit "the oldest and most prestigious individual award in hockey".
Kommentera

superfalle: Alla tre får gärna spela i Modo.
Kommentera

Lumber Jack: nä .. svårt att axla lidas mantel som den störste .., för vi kan väl alla vara överens om att varken foppa eller z någonsin kommer att vara i närheten av niklas lidström ..
Kommentera

hellge: Haha! Ja, det hade kunnat vara vid Pommac. Tyvärr är skylten numera borta. Jag tror jag skall göra det till min kulturuppgift att hitta en ny att sätta upp.
Kommentera

73Sjöbba: Det hela beskriver Heart of Hockey-filosofin. Bättre tio fåglar i handen och tio fåglar i skogen än en fågel i skogen.
Kommentera

NuMo:

"Vad vet jag. När jag förakte tolka efter bandvagnen i lumpen, då hamnade jag i diket. Det var lätt att göra det."

Vid Pommac, förmodar jag
Kommentera

NuMo: Iofs, men du var duktig på att ge en förklaring på hur "lätt" det är att tolka.
Kommentera

73Sjöbba: Jag gav ingen förklaring. Jag gav bara ett alternativ på hur "lätt" det är att tolka.
Kommentera

PLumber Jack och NuMo: Tack för dom logiska förklaringarna.
Kommentera

Frisco: Nä, men jag funderar på att dricka lite vin och börja skriva lite dikter med en blomsterkrans i håret.
Kommentera

73Sjöbba: Ja, elelr så tolkar man det som att Z:a siktar på att vara den första människan på månen efter den senaste människan som gjorde det, helst inom tolv år, medan Foppa bestämt sig för att varva ner i Modo och satsa på byggden där hans hjärta är och käka sockervadd och ketchup. Vad vet jag. När jag förakte tolka efter bandvagnen i lumpen, då hamnade jag i diket. Det var lätt att göra det.
Kommentera

73Sjöbba: Vilken oerhörd fantasi du verkar ha. Skriver du böcker?
Kommentera

Lumber Jack: Jaha, det var så ni menade.
Annars är det lätt att tolka som att en av dom stora dalar i karriären och torskar mot KB65 eller vad dom heter medans den andra just signat ett 12årigt kontrakt värt några kronor med dom nuvarande Stanley Cup-mästarna
Kommentera

73Sjöbba: Japp, Foppa är bäst före Z som är hyfsad men som till dagens datum ännu inte har lyckas axla Foppas mantel som Sveriges bäste hockeyspelare genom tiderna.
Kommentera

Blir lite fundersam över er banner. Har den något med bäst före datum att göra?
Kommentera

Hawerchuk: Hahaha
Kommentera

Hawerchuk:

Haha, skulle du inte kunna göra en variant av Mona-Lisa också.

Det ultimata pojkstrecket vore att åka ned till Sixtinska kapellet och måla över Michelangelos måling med Salle. Tänk om våra wannabehulliganer kunde ha målat enligt din skiss istället.

Ska man kludda på kulturanläggningar måste det vara med finess
Kommentera

Sv: Banner Kommentera

Poffa: Jaja.
Kommentera

Frisco: Jag skyller på den sopa som gjort bannern.
Kommentera

Poffa: ??? 22 dec?
Kommentera

Paddan: Nä, God Jul.
Kommentera

Frisco: Prosit!
Kommentera

Paddan: Det räcker nog med "Bygdens brygg, och hemskene" så kommer Zinovjev hit.
Kommentera

Lumber Jack: Saftstop?

Hmm, så om vi förser honom med lite mjöl så kan han komma hit alltså?
Kommentera

« · 1124433 · »