1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Bears vs Hockey, 2006-12-07

« · 797780 Till forumet

Bears vs Hockey, 2006-12-07
Kommentar

Harald Lückner: Gäller behålla fokus nu

Sviten av bra matcher och poäng i massor börjar bli lång nu för MODO Hockey. I och med vändningen mot Linköping hemma senast avancerade laget till tredje plats i tabellen.

Nu väntar först Luleå borta torsdag, sedan Skellefteå borta lördag innan det korta decemberuppehållet.
- Nu gäller det för oss att verkligen behålla fokus på det vi håller på med, säger Harald Lückner, coachen. Nu måste vi bevisa att vi vill fortsätta vara kvar i den här positionen, vara bekväm i den här rollen också.

Beskriv vändningen senast?
- Andra perioden var ju definitivt inte bra. Men man får inte glömma att det är människor vi har att göra med, inga robotar. Men det finns massor av stolthet i det här laget, det märkte vi i pausen mellan andra och tredje. Alla knöt näven i byxfickan och menade "att nu?"
- Sedan går vi ut och gör en kanonperiod och får också utdelning, vilket man inte alltid får. Klart det kändes bra.

Turnén söderut för ett tag sedan blev enormt lyckosam med nio bortapoäng på fem dagar. Nu handlar det om en miniturné norrut.
- Så får vi se hur luften är norrut. Skämt åsido, vi ska göra allt för att ytterligare ge oss position och poäng inför fortsättningen.
- Luleå som vi möter först är, enligt mitt sätt att se, ett mycket bra lag när de får ihop det. Kedjan med Surovy, Bartecko och Renberg är ruskigt effektiva och den trion måste vi se upp med.

MODO Hockey tog det tämligen lugnt efter segern mot Linköping.
- Det handlar om många slitna kroppar just nu. Bara sexton spelare var på is, övriga körde styrka eller ren rehabträning.
- Det jag kan tycka är synd är matcherna som kommer 19 och 21 december. Det gör att vi inte får något riktigt uppehåll att träna upp oss igen den här säsongen. Men det är bara att gilla läget.
Noterbart om laget

Noterbart 1: Tommy Wargh (axel) långtidsskadad, Peter Öberg, också axelskadad, testas torsdag förmiddag, kan kanske spela redan mot Luleå.

Noterbart 2: Juniorerna Johan Nilsson och Niklas Öman spelar med J 20 i veckoslutet, som krigar för att ta en plats i slutspelet där.

Noterbart 3: Luleå borta (1-5) är höstens bottennapp så här långt. Hemma blev det 1-0 till MODO.

Noterbart 4: Luleå- MODO sänds direkt i PPV.

MODO Hockey mot Luleå Hockey:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
8 Oscar Hedman,
32 Tobias Viklund,
35 Pierre Hedin,
38 Adam Andersson.

Kedjor:
12 Justin Morrison,
24 Niklas Sundström,
10 Per-Åge Skröder

59 Robert Döme,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson

11 Pasi Tuominen,
20 Oscar Steen,
28 Miloslav Horava

19 Mikael Pettersson,
4 Mattias Hellström,
29 Andreas Molinder.

Extraforward:
18 Peter Öberg.
Kommentera

Sv: Bears vs Hockey, 2006-12-07
"Alla knöt näven i byxfickan och menade "att nu?""

Jaha. Va?
Kommentera

Hawerchuk:

Att nu går vi in och kör över Linköping, dunkar in fyra mål, tar över tredje platsen och förlänger hemmasviten.

Så tänkte dom.
Kommentera

Äh, vi tar väl det här då. Tydligen får Milo chansen att visa upp sig i Channel One Cup. Tidigare vistelser av Milo i landslaget har ju inneburit en ordentlig formsvacka, ska man denna gång hoppas på en liten formtopp efter spel i landslaget?

Kommentera

Paddan: Han håller nog timråform när han kommer tillbaka...
Kommentera

Wayne Gresky: Åfan, utslagna tänder... märklig mössa, skadad efter tre byten och åker direkt ut i omklädningsrummet utan att tacka publiken.
Kommentera

Paddan: Och tar en rejäl krogrunda efteråt!
Kommentera

Wayne Gresky: Perfekt om man vill fylla blåsan för en rejäl piss på motståndarlaget sen.
Kommentera

Paddan: Dagens Järfällabo: LINDQVIST, Mikael

Dagens gränsbevakare: SANDSTRÖM, Jan
SUNDKVIST, Peter
Kommentera

AM: Är det inte snudd på partiskt att ha en lulespelare som linjedomare?
Kommentera

Wayne Gresky:

Det man undrar är ju om han är petad, eller självmant valt att prya som linjedomare?

Kanske som framtida yrke efter att karriären är över?
Kommentera

Wayne Gresky: Inte partiskt, snarare praktiskt...
Kommentera

60 (30)

5-8
10-24-12

35-3
19-39-15

6-38
59-20-28

29-4-11

(18-32)
Kommentera

Frisco: BINGO!
Kommentera

Jag känner mig ensam. Verkar vara en snäll match än så länge...
Kommentera

knaskamilla: Fortsätter Luleå spela lika håglöst som de gjort hittills vinner vi. Synd att Susse tar kompledigt på 1-1-målet bara...
Kommentera

Hawerchuk:

Ja, där rök den härliga 1-0-segern.
Kommentera

Jag vill be samtliga spelare i Modo om ursäkt för att Luleå aldrig kom till spel efter den första perioden och i stället placerade ut fem gultröjade plastkonor på isen. Det kan inte vara kul att åka 40 mil i buss och sedan bara få spela match i en period.
Kommentera

Tror Luleå att det är träningsmatch?
Kommentera

LL: Jag tolkar ditt inlägg som att du inte är nöjd med luleås spel:)
Kommentera

Modoante: något åt det hållet, ja...
Kommentera

Sms från en luling: Jag trodde faktiskt inte att MoDo var såhär bra. =(
Kommentera

knaskamilla: Har Kickan skickat SMS till dig ;-)
Kommentera

Seger mot Luleå, så underbart. Återigen gör vi bara en riktigt bra period men vinner. Och nu är vi tvåa och förbi lillebror i tabellen. Från och med nu kommer försprånget bara öka.
Kommentera

Poffa: starkt att vinna uppe i luleå där vi brukar ha det svårt.Vågar man hoppas på en 9 poängsvecka?
Kommentera

Poffa: Som Lückner så träffande påpekade: "Alla går på adrenalin i början, sen sållas agnarna från vetet."
Kommentera

Jaha, nu visar dom andraperioden igen på webb-tv:n. Funkar väl.
Kommentera

Hawerchuk: Per-Åge Skröder, mannen som på egen hand gjort fler SH-mål denna säsong än hela FBK och LHC tillsammans.
Kommentera

Jag måste fråga, räknar man skotten dubbelt uppe i Coop Arena? För inte kan det väl ha skjutits 80 skott under den där matchen. Möjligtvis att det buades 80 gånger åt vad som skedde på isen

Kommentera

Paddan: Dom kör ett annat räknesystem på Konsum: X(burop)/2=Y(skott).
Kommentera

Hawerchuk: "Ingen klack på skorna, ja jag har ingen klack på skorna, ingen klack på skoooorna ja jag har ingen klack på skorna"
Kommentera

Paddan: Mittnytt skulle visa matchbilder för er som inte sett matchen.
Kommentera

Salle: Mittnytt i all ära, men jag ser matchen igen, jag.
Kommentera

Paddan: "Det där är mitt kontor nu, det vet grabbarna." - Va va va det, svart svart Svartvadet
Kommentera

det kommer en svacka även för er snart så njut medans ni kan
Kommentera

uhahl: Vi har redan haft våran. Det blev ju 2-2 mot Brynäs borta i lördags.
Kommentera

Hawerchuk: Och till kvällens surkart nominerar jag: Mikael Renberg. För att se så tung och stapplig ut på skridskorna så har han då en jäkla fart på sina armar så fort någon råkar peta på honom.
Kommentera

Poffa: snarare 3-3 :)
Kommentera

Poffa: skitsnack. Det blev faktiskt 3-3.
Kommentera

Cyklob: Till slut, ja. ;-)
Kommentera

Poffa: Fan den matchen jag såg i LA slutade 3-3;)
Kommentera

Poffa: Äh ditt troll, du ville bara få in mera inlägg i gästboken...
Kommentera

nu väntar vi bara på att Selander ska kommentera 3-3 också, sedan kan vi lägga det här åt sidan.
Kommentera

Skönt att vi plockar poäng på bortaplan med, Skröder som de flesta sågade inför säsongen visar att han är en viktig spelare ännu en gång.
Kommentera

Paddan: Riktigt kul scen med Renberg när han verkligen, verkligen vill proppa Morrison, men han har fyrtornet "Långe Timmy" bakom sig som håller på att rasa ner över hans axlar.

Hans mörka ögon såg dock helt ok ut enligt den kvinnliga delen av mina obetalande soffbesökare ikväll. 

Kommentera

Vad, vad, vad var det? Horava. Han gjorde just 1-0.
Kommentera

Alfred Awful: Själv tycker jag den mest intressanta sekvensen är när MoDo gör sitt SH-mål och Renberg snabbt ger upp sitt försök att blockera pucken och bara åker därifrån
Kommentera

Alfred Awful:

Obetalande soffbesökare, sådana har man haft många av genom åren.
Kommentera

scim: Och högre investeringskostnader för att få dem på halsen hade du också. Forza Grundig 28¨. :-)
Kommentera

Alfred Awful: ...och när man kollar statistiken i boken The Heart of Hockey så kan man se att Justin Morrison redan har passerat Francois Bouchard vad gäller antal gjorda poäng i MoDotröjan.
Kommentera

Paddan: Uppdateras boken löpande?
Kommentera

« · 797780