1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507825 inlägg · 4106 ämnen

BIF-MODO

« · 501476 · » Till forumet

Sv: BIF-MODO
Modoante:

På lördag är det den tyske domaren som dömde Luleå - Mora i kväll, om uppgifterna från Luleå är rätta.
Kommentera

Emma no15: Äsch, sluta bry dig om förlusten. MODO fixar allt, men efter Brownass match i GBG, så är jag säker på derby mellan Leksand-Brynäs. Den senaste matchen i göteborg mellan VF-BIF visade allt!!! 0 utv minuter av BIF första perioden. Vadå kämpa? Men jag verkligen tror och hoppas på en final mellan VF-Modo. Med andra ord: Topphockey
Kommentera

Emma no15: Hoppas för vinnerborgs skull att han inte dömer oss på lördag
Kommentera

Ingen här som råkade spela in hela sändningen och kan transkribera diskussionen i paus kring domaren och 3-1-målet?
Kommentera

NuMo: Att "göra om" matchen kanske?! ;)
Kommentera

NuMo: Tycker det ser ut som en Medical Doctor inklämd mellan två klotrunda bokstöd.
Kommentera

NuMo, Paddan mfl: För detta ordtvisteri så bugar jag djupt och säger DoMo!
Kommentera

Modoante: Absolut. Den här förlusten ska gå ut över Mora.
Kommentera

Paddan: Efter mycket pusslande har jag kommit fram till att MoDo också blir: oMDo. Förklara det den som kan.
Kommentera

Emma no15: Nya tag på lördag det här ska mora få sota för
Kommentera

orion: Tack för tipset! Men halsbränna lider jag inte av.
Jag är faktiskt inte frustrerad. Jag är inte helt förvånad över förlusten. Men jag hade ju självklart hoppats på att dom skulle spöa Brownass. Men men, nya tag på lördag.
Kommentera

NuMo: Efter kvällens torsk: In a (bad) MooD? ;-)
Kommentera

RoW: Åh, vad skönt, då går vi vidare med nästa bokstavskombination: MooD, för ett riktigt utpräglat känslolag verkar ju MoDo vara. Man märker oftast redan i första bytet om spelarna kommer att bjuda upp till spel eller ej.
Kommentera

Paddan: Det verkar bli MooD också.
Kommentera

Paddan: Ja, det är en ren tillfällighet ;-)
Kommentera

Petey21: Hmm, lustigt...om man omarrangerar bokstäverna i MoDo så blir det DooM. En tillfällighet, eller?
Kommentera

Salle: På pappret ska man klara Mora på lördag utan större problem. Men tänk på Väsbysyndromet, Mora är ju i världens formsvacka just nu men vilket lag är det som brukar förlora mot just de lagen och bryta deras negativa trend?
Kommentera

Salle: Det jävliga är att MoDo verkligen är på G när parodin börjar. Istället för ett PP vid ställning 2-1 får vi ett mål i röven, och laget går ned sig (humörmässigt) igen. 2-1 föregås dessutom av en fethakning på Hasse så han inte får ut pucken, och den pucken ska bara Zacke ta. Tyvärr så är han nog helt kartlagd nu. Hur var det med offsiden?

Det ska bli kul och läsa hur Peter Andersson kommer att kommentera sin gosse imorgon. Inte ens han kan väl hitta något förmildrande att säga om eländet.
Kommentera

Emma no15: Lite Novalucol så blir du gladare!
Fast jag förstår frustrationen, MoDo-torsk mot Brünäs är en högoddsare!
Men kul för kampen om kvalserien! (Och bra för oss...)
Kommentera

NuMo: Kent snackade ju om att hålla igång alla spelare. Hoppas han kan stå för sina ord och låta Hedman & Viklund lira och låta Timmy och Damgaard vila denna matchen. De ser ut att inte ha huvudet med sig i alla situationer.

Apropå detta så ifrågasätter jag kompositionen av kvällens 4:e line.
Då Green sattes som center (defensiv forward) så försvann checkingen totalt då Jocke Lindström inte gjorde sitt jobb. Och Peter Öberg klarar inte av det jobbet ensam. OM Green skall spela så skall han få nyttja sin speed såsom han gjort i tidigare matcher. Och Jocke kan få sälla sig till J-20. Han platsar helt enkelt inte idagens MoDo.
Kommentera

NuMo: Med tanke på den bokade plats man har i Kempis på lördag hoppas jag verkligen att du har rätt.

Det enda glädjande man såg ikväll var D Sedins vältimade pass till Salles 1-1 mål. Hårresande returer från Zacke, Backar lika förvirrade som vimseborg och anfallare som väl inte tog en riktig närkamp. Huvvaligen!
Kommentera

orion: Bra att det roar nån!
Kommentera

Salle: Mora ser läpliga ut just nu, det brukar dessutom vara lite mer fart under rören på spelarna på hemmalan. Stämningen i hallen kommer säkert att bli bra också. Snart vill jag se en spelvändning och ett uppspel som ser naturligt ut.
Kommentera

NuMo: Man kan ju hoppas att dom kan tagga om till Lördag åtminstone. För kan Luleå enkelt slå Mora så vore det väl fan om det inte blev 3p då.
Kommentera

Emma no15: Nu börjar jag förstå din presentation...
Du bankar ner Timrå IK i soptunnan, men den förbannade klubben studsar upp igen hela tiden! Och där står du långt efter korna på isen har kommit hem med 4-1 i baken...

Haha! Det var det roligaste på hela dagen!
Kommentera

Salle: Laget behöver verkligen en veckas kontemplation så uppehållet kommer verkligen lämpligt. Ikväll var man totalt tagglösa. Det fanna ingen fart över huvud taget. Inte underligt att vi "slapp" spela PP under matchen nästan helt och hållet. Tyvärr så har vi fortfarande kvar problemet med folk på målvakten när våra backar skjuter, det krävs lika uselt målvaktsspel som det Zacke presterat sina senaste matcher för att släppa in de skotten, oavsett om de är hårda och välplacerade. Nä, ikväll fanns det inga ingridienser för att vinna matchen, tyvärr. Vart fan är den röda tråden i spelet! Jag ser den inte, inte spelarna heller. Extra bittert att vi inte tog chansen att hamra ner Brynäs där de egentligen hör hemma.
Kommentera

munkas: "Kolla brynäs nya arena!!"

Haha! Det var nog det roligaste på hela dagen!
Kommentera

Huge: Jag kan hålla med om så mycket som att det var en tackling på Zakke, resten reserverar jag mig mot. Tycker bara det är märkligt att ingen av de tre domarna lyckas uppfatta vad som hände i den situationen.
Kommentera

Paddan: Detta betyg borde även Macke få när det gäller just försvaret.

Dags (läs:på tok för sent men bättre sent än aldrig) för Kent & Co att tala allvar med laget. Dom får ju en veckas träning snart så man kan ju hoppas att nånting går att hamra in. Sen borde det vara (alltför) enkelt att klippa ihop en video med (på tok för enkla) misstag som sker (i match efter match) och nöta såna situationer. Men om det skall visas såna så hinner dom väl inte träna nånting. Annars kan dom ju sälja den som en Blooper-rulle.
Kommentera

Petey21: Hänvisar till mitt inlägg jag skrev klockan 12:21 idag: Vad var det jag sa?

Domaren Vimseborg är en katastrof, och man har ju garderat sig genom att klaga på honom på förhand eftersom man visste att man skulle få rätt... det är en skam för svensk hockey att såna virrpannor får kallas domare...

Nu var det ju iofs ett dåligt MoDo ikväll, men hade inte domaren godkännt det där målet kan ju matchen ha slutat annorlunda, det får vi ju aldrig reda på. Men det är ändå tragiskt att en inkompetent domare ska ha så mycket effekt på matchresultatet...
Kommentera

Paddan: Ni var rätt bleka idag, frånsett första 10 i andra.
Plus att vi väl även gjorde er bleka genom större vilja och uppoffring.
Mkt stillastående, och då blir det aldrig bra.
Snygg tackling på Zajkowski dock, eller hur....? ;-)
Kommentera

Salle: Kolla brynäs nya arena!! Se länk
Kommentera

scim: "Vi kan ju glömma fjärdeplatsen nu iaf, riktigt bittert."

Ja, det verkar inte bättre än så. Men vi är ju med i slutspel iallafall. Hoppas vi får möta lillebror där. Skulle vara jäkligt kul!
Kommentera

Salle: Tja, med tanke på att laget inte nådde upp till de ställda målen inför dagens match så måste väl hela laget få ett IG. Något sånt som "medioker" finns vad jag vet ännu inte i betygssystemet.

Ett speciellt extra IG skulle jag vilja utdela till Timander och Damgaard. Det räcker inte att bara titta på motståndarna för att klara av försvarsarbetet, man måste åka skridskor också.
Kommentera

Paddan: Medioker... Du får nog gå om den därna betygskursen/föreläsningen du var på idag.

Dags att leka Anrell:

"Någon risk för underskattning är det hur som helst inte.
Vi vet att vi möter lag som jagar minst lika viktiga poäng
och placeringar så det gäller att vi är beredda göra skitjobbet
."
Kent Forsberg inför matchen Brynäs - MoDo 050203
Visste Ni tränare men glömde säga det till spelarna???

Sen kommer vi kunna läsa i matchprogrammet på Lördag nåt sånt här: Såna här djupdykningar sker ibland men bla bla bla bla...

Kommentera

scim:

Om man ska se det hela positivt så ska vi vara glada att vi inte ligger etta eller tvåa - det skulle nämligen innebära att vi skulle riskera att få möta dåliga lag i kvarten. Eller i alla fall mindre bra.

Ska bli intressant att se claesw:s åsikt om domarna i afton. Till och med westerlind och Selander verkade förstå att Vinnerborg inte var klockren, trots att de försökte låtsas som annat.

Så djävulskt upprörande match...
Kommentera

Emma no15:

Vi kan ju glömma fjärdeplatsen nu iaf, riktigt bittert.
Kommentera

Salle: Knepigt nog verkar Livräddaren inte ens kunna rädda HV...

Fy faan vilken medioker tillställning. Att spelarna ska ha så förbannat svårt att tända till i Gavlerinken, ja förutom då i fråga om att använda handskar mm...
Brynäs var ordentligt mycket hetare idag och vann...tror jag (gav upp när plexiglaset gick sönder)...rättvist.
Kommentera

Äh, det är bara att bryta ihop och komma igen. Vi tar Mora på lördag istället. Brynäs behövde 3 poäng mer än oss.

Nu har jag bara en sak till att säga innan jag går och grinar eller nåt. ÅT HELVETE MED VINNERBORG. Tack och hej!
Kommentera

ekan68:

Men heja heja kvalserien.
Kommentera

scim: Är inte eländet slut än. Lämnade bortasoffan i vredesmod och åkte hem för att se Livräddarna, nåt för MoDo att ringa ibland förresten.
Kommentera

scim: JA, i år lär vi nog inte kunna slå er i den avgörande finalmatchen, tyvärr. Däremot ser jag redan nu framemot att se en sur Foppa knäcka klubban över knät igen, när ni förlorar avgörande finalmatchen! ;-) Å hur han skall "proppa" domar'n, för han lär ju inte vara så bra då heller! ;-)
Kommentera

Emma no15:

Nä, 5-1 blir det nog. Det enda positiva är att vi slipper möta bottengängen i slutspelet.
Kommentera

NuMo: Dom borde visas ut allihopa för osportsligt uppträdande.
Kommentera

scim: Inte ge upp! Modo vänder och vinner med 4-5!
Kommentera

scim: Inte ge upp! Modo vänder och vinner med 4-5!
Kommentera

Angående 3-1 målet så ser man ju tydligt att han tacklar bort Zajkowski, ganska rejält också. Men dock så visade Canal+ en bild där man ser hur en Modo-spelare tacklar puttar/trycker in Bergeron mot Zajkowski, dock så sätter Bergeron dit en stöt och Zajkowski flyger all vägens väg. Helt klart ska det inte vara mål. Sedan fattar jag fan inte varför Bergeron och Modo-spelaren fick matchstraff? Bergeron slog två slag. Knappast matchstraff. Domaren har absolut inte varit bra.
Kommentera

Nu när det blir ofrivillig time-out så skulle jag vilja se båset agera.
Nånting måste göra för att väcka laget.
Bänka 4:e kedjan och vaska runt litegranna.
Tom gå ner på 2 kedjor för att se om man kan få ett snabbt mål och ev göra match av detta.

GÖR NÅNTING
Kommentera

Emma no15: Nu kastade brynäspubliken sönder ett plexiglas också. Tur annars hade väl bomben tagit rätt på vår spelare.
Kommentera

Emma no15:

Jag ger upp, jag orkar inte se mer. Förbannade skitmatch.
Kommentera

« · 501476 · »