1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507763 inlägg · 4105 ämnen

BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03

« · 2461482 · » Till forumet

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Bad_Brett: Hampie challenge! Nästa gång du skriver någonting som är vettigt, osar någon form av ett iq över 100 så kommer du att få en gratis öl till valfri match!
Kommentera

Rytter: Nu har du smuttat för mycket på fredags groggen. Vart skriver jag att man ej får kritisera våra spelare någonstans? Jag brukar kritisera spelare själv en hel del det hör absolut till. Jag kommenterade angående gnället på att vi återigen förlorar pga domarna. Men fortfarande så gör vi för lite mål för att sätta oss i en bra sits där man slipper vara beroende av domarn. Skulle vi gjort 3-1 idag så hade Mannbergs spökutvisning tex ej varit dagens snackis.

Domarna gör sitt dom gör en hel del fel med, men gör vi våran del så kommer vi ej vara lika beroende av hur deras dag är. Sedan så kommer det ej räcka alla gånger endå men en bra start är ju att börja skapa sig bra förutsättningar för att slippa vara så jävla beroende om domarn har en bra eller dålig dag.
Kommentera

Bad_Brett: Modigs missar ju dock inte halva säsongen eller hur

Det där är inget att "hämta hem"
Kommentera

Nucky: Vi gör en ganska svag match sett till hur bra vi kan spela. men en bra insats med tanke på hur det sett ut senaste 15 omgångarna.

Det finns inte mycket jag kan glädjas åt från dagens match men däremot gläds jag åt att vi håller samma avstånd till Löven, det köper oss tid att få ordning på detta.
Kommentera

Nooky: Finska ligan brukar ju låna ut spelare vid denna tid av säsongen. Är det så i år med, har inte hört så många rykten ?
Kommentera

Nucky: jag håller faktidkt med, även om jag tror att det hade kunnat gå stt hitts bättre fyngersnde formstioner. För sent nu, så kör på och snart lossnar målskyttet
Kommentera

Monno:

Det är alltså detta mannberg åker för. Någon som tycker att fasthållningarna på halloran och brickley inte var lika solklara som denna.

mobile.twitter.com/swehockeygifs/status/1621616564502921216/mediaViewer?currentTweet=1621616564502921216¤tTweetUser=swehockeygifs

Just spelförstörande som denna går under ska man ju kolla ifall icke puckförare får fördelar som att kunna vinna pucken, tar bort målchans, hindra spelare från att attackera mål osv. Jag ser faktiskt inget sådant här och den påminner om 99% av kampsituationerna när en spelare viker undan. Bik spelaren viker dessutom av hemåt med pucken under kontroll och är inte påväg igenom eller mot mål. Tänk hur många sådana som sker i mittzon vid spelvändningar t.ex.

Tyvärr har jag inga bilder på brickley och halloran situationen, men där vinner försvarare enorma fördelar av att få ner farten till noll och hindra de från att gå förbi.
Kommentera

Bad_Brett: Haha, du älskar att sticka ut hakan :)

All heder till det
Kommentera

Bad_Brett: Ja modigs är bäst ishockey, tycker han borde få chansen i Växjö's första lina nästa år, han är så komplett spelare, gör alltid bra saker på isen, värsta kungen du vet
Kommentera

dempa: Jo förstod det när jag såg statistiken men borde varit skapligt bp-spel från oss då iaf?
Det har ju också varit svagt senaste tiden
Kommentera

puffe: Konstaterar för övrigt att Bad Brett challenge börjar dra ihop sig:

Rockwood (30) + Modigs (17) = 47
Dickinson (26) + Marenis (10) = 36

...Och innan någon nu utbrister "Määh, Dickinson är ju skadad, det räknas inte!" vill jag påpeka att folk gjorde sig väldigt lustiga över mitt utspel i början av säsongen trots att Modigs var skadad då.
Kommentera

Nucky: det var bara BIK i andra perioden, mkt tack vare en handfull PP. vi var inte med, eller särskilt bra där.
Kommentera

Tarasov: Ja framförallt idag. Riktigt fina pp i första perioden
Kommentera

Monno:
Tycker det är mest Aagaard, OP ligger mest på gränsen hela tiden oavsett om han blir provocerad eller ej.
Kommentera

Nucky:
Visst har det sett bättre ut de senaste matcherna ?
Kommentera

JoJo2613: Ugglorna lever sitt eget liv nuförtiden!
Kommentera

Tarasov: Inte då...finns ingen MoDoit som nånsin gjort sej skyldig till en tvåa, Wernblom undantaget
Kommentera

hanzon: Fast tycker ändå Woods håller sig hyfsat behärskad? Jämfört med Aagard åtminstone...
Sen att han tjafsar och har sig är ju helt ok så länge han håller sig på banan och presterar. Och just nu presterar han väl inte som förr...
Kommentera

Gavelo: Jag tycker vi gör en riktigt bra bortamatch, vi är snubblande jävla nära att sätta några fler puckar. BIK har egentligen ingenting under period 1 och 3(period 2 missade jag)
Niederbach riktigt bra ikväll igen.
Förstakedjan må ha motvind men dom kämpar och skapar lägen.
Andrakedjan är nog vär bästa enhet just nu, men även dom bränner en hel del lägen.
Tror det är helt fel läge att vaska om i kedjorna när det bara är avsluten som klickar.
Kommentera

Dundee: Gnälls varje match på domarna? Har du varit här senaste 3 månaderna. Gnälls sällan på domarna här, åfan att man gnäller en match. Kollade du på matchen idag så är det orimligt att du skriver detta. Vi förlorar bara pga domarna idag.
Kommentera

modomille: Jo, vet det, i förvånande låga serier. Men där får väl de 'seriösa' spelbolagen utesluta spel på division 4 östra närke, typ.

Gillar inte domarinsatsen idag och vissa personer vill nog bli domare, för att vara i centrum såklart.

Men generellt är det tröttsamt när vi förlorar och en del (inte du) sitter o analyserar varje detalj för att hitta något fel domarna begått.

Ibland har man domarna med sej o ibland inte. Tror det jämnar ut sej i längden och tycker vi gör en väldigt bra match idag.
Kommentera

puffe: Domaren behöver inte vara "köpt" utan vissa gillar bara att stå i centrum. Lahoz som jag skrev till exempel. Sen pågår det faktiskt match fixning i Sverige, även i lägre divisioner. Inte otänkbart att detta har smugits sig in i hockeyn med.
Kommentera

Keriksson: Samma här. Adam har inte synts så mycket, men han lär bli en nyckel till framgångsrikt slutspel, en dryg månad kvar tills det börjar
Kommentera

Sigge: Vad var deras förslag?
Kommentera

Tarasov: Det är sjukt nära idag. I första perioden har vi nåt riktigt vasst pp som vanligtvis är mål.
Nu när vi börjat skapa lägen är det bara en tidsfråga innan en riktig islossning, det är jag helt övertygad om.
Målskyttar som Halloran och Woods kommer inte fortsätta missa på det här viset, det är dom alldeles för bra för.
Kommentera

Gavelo: Tänk om vi får behålla Josh ett år till oavsett om vi inte går upp. Hans skador kanske ökar den chansen...
Kommentera

Sigge: 😂 Han är iaf tjurig.

Jag vet dock att man blir ganska enögd/förblindad när man känner spelare på ett personligt plan och står i båset varje match, ibland kan det vara bra med objektiva ögon utifrån som ser skogen och alla träd.
Kommentera

modomille: Har svårt att tro det, i högre ligor i fotboll kan man ju vara köpt, men tror faktiskt att dom bara hade en mindre bra dag på jobbet. Fast, vem vet, tror dock inte en domarkarriär gynnas av att man vill stå i centrum
Kommentera

Dundee:

" Det gnälls på dommarinsatsen till 99% här inne varje match samma sak idag."

Nej där har du faktiskt fel, rent generellt rycker jag det gnälls ganska lite sett till hur värdelösa domarna är. Möjligen enstaka användare som kommenterar och repeterar det omgång efter omgång.

Men det är aldrig som det var idag, att i princip alla håller med att detta vara en katastrof och en stor anledning att vi inte fick med oss poäng.

Och gnället idag sker med all rätt domarna var värdelösa.

Med ditt sätt att se det så ska aldrig en målvakstavla kritiseras, ett misstag av Bernhardt ska lämnas okommenterad eftersom det inte ska spela någon roll. Problemet är ju att man inte gör fler mål än motståndarna.

Vilket tråkigt diskussions forum där man inte ska diskutera händelser under matchen och har det påverkade utgången.

Alla kan ju vänta till efter matchen, kolla resultatet och gå in och kommentera ifall vi var mentalt starka eller inte, samt ifall vi gjorde mer mål än motståndarna eller inte.

Lika väl som att Guden eller Bernhardt kan ge bort en match så kan domarna det med, och det hände tyvärr idag. Första gången jag känner såhär under säsongen.
Kommentera

puffe: Längtar till slutspel! Tro om Adam P vaknar till då med sin rutin från SM finaler.
Låt oss vinna Serien nu! Karlskogavinst på onsdag samtidigt som vi spöar VVik, sen vinst i Umeå så ser det ljust ut!
Kommentera

Gavelo: Karlin vill inte riskera att hitta kedjor som har kemi. Det är sen gammalt!
Kommentera

Ne idag ville domarna stå i centrum och avgöra matchen. Detta är något man ofta ser med visa domare i fotbollen t.ex. Lahoz är ett exempel.
Kommentera

Keriksson: Josh är Modos enskilt viktigaste spelare.

Jag håller tummarna att Karlin vågar göra förändringar nu, det är alldeles för många som åker omkring till synes desorienterade och får ut lite och ingenting av all sin skridskoåkning.
Kommentera

Confusius: Jag har sett några matcher genom åren när motståndarna klagar över domslut som gynnar oss, speciellt när vi spelar hemma. Detta att vi alltid har domarna emot oss är bara trams(även om dagens domarinsats inte fick 5 ugglor). Som du skriver, vi vinner troligen serien och då ska vi vara mentalt förberedda, resten blir historia
Kommentera

Tarasov: Sätt in Sveningsson?
Kommentera

J F K: I en eventuell final mot Löven så kommer dom säkerligen ha domarna på sin sida.
Kommentera

modomille:
Nyckeln är att få igång PP, bara 1 mål de senaste 8. Skulle behöva nåt där.
Kommentera

modomille: Nej, det är egentligt bara BIK som lyckats köpa domare. Annars kan de vara dåliga, men det här var vidrigt
Kommentera

grimiss: Helt klart, Josh måste tillbaka snart, vi håller tummarna. Ge honom 5-6 matcher så kan kemin vara tillbaka.

Vita Hästen har spelat 11 matcher förlängning och straffar och förlorat Samtliga!
Kommentera

Det är bara å inse att vi kommer ha två motståndare i en eventuell final. Kommer bli mäkta imponerad om vi klarar av detta alltså.
Kommentera

Keriksson: modo utan woods och dick får det väldigt väldigt svårt att vinna ett slutspel. Jag tror första femman i fullt fungerande skick var extremt viktiga för Modo.
Kommentera

Gavelo: Tack!

Verkar mest vara fokus på hur bedrövliga domarna var härinne, att det var så orättvist! JA så var det, men världen är sällan rättvis hur mycket vi än vill att den ska vara det. Framförallt i ishockey, och framförallt i slutspel.

Det gäller att vara mentalt stark och hitta andra vägar när det går emot. Lite jävlar anamma, att nu fan ska vi vara så mycket bättre än dom att det inte spelar någon roll hur dåliga domarna är. Att oavsett hur orättvisa domarna är visa med sin hockey att "ni får ge oss hur många utvisningar som helst, vi ska vinna ändå".

Två år i rad nu har motståndarna lyckats få oss ur balans. Om vi bara koncentrerar oss på att spela ishockey, är vi bättre än alla lag i den här serien.
När Sam gick sönder i match 5 ifjol förstod jag att vi skulle vika ned oss, vilket vi tyvärr också gjorde.

Nu tycker jag att vi borde vara favoriter till att gå upp. Men OM vi inte skulle lyckas, så undrar jag om det inte är läge att byta ut alla dessa lättprovocerade spelare? Och även dom mentalt svaga, och ta in äldre rutinerade spelare?!
Kommentera

Saleva: Så sant, , tycker vi gör en bra match idag, och håller avståndet ner till Björklöven, bra så. Domarkåren har nog inget speciellt mot just MoDo faktiskt.
Kommentera

Tarasov: Såg ut som att något flög in på isen, oklart vad det var för föremål. Men gissningsvis en taktiktavla.
Kommentera

Monno: Det gäller att Woods behåller lugnet i sådana situationer.
Kommentera

modomille: Hade varit roligare att gå in i helgen med 3 p men nya tag nästa vecka. Vi möter iallafall inte Karlskoga då. Västervik hemma ska bara vara 3 p med bred marginal, Löven borta och Mora hemma, Säg 4-5 p så är jag nöjd. Självklart 3 i Umeå.

Spel 5 mot 5 är vi klart bättre men så länge disciplinen när det går emot sviker och pp likaså så känns det inte bra. Vore synd om Woods inte kommer upp i gammal form, vi vet att han har så mycket hockey i sig.
Kommentera

Tarasov: bättre vi spar all medstuds till slutspelet
Kommentera

puffe: Helt rätt!
Ja det är orättvist och domarna borde stängas av, MEN samtidigt måste vi lära oss att spela efter dessa regler, ska du vinna mot grisiga och fysiska hockeylag i ett slutspel så måste man även kunna hantera horribla domslut, om och om igen.

Ja man kan diskutera för och emot hur många utvisningar vi skulle haft eller inte haft men på isen spelar det absolut ingen roll där handlar det om att hålla sig kall och alltid ge sig själv bästa förutsättningar oavsett om domarna dragit ner byxorna på dig och böjt dig framåt.

Woods som var dålig idag tappade humöret tidigt, Aagaard tar 2 korkade utvisningar osv osv, det håller ju inte, Karlskoga skrattar ju åt hur lätt det är att välta stora Modo med lite mindgames.

Karlin och co måste ta ansvar nu som
Socialdemokraterna skulle ha sagt, dom måste få igång laget och han måste inse att vissa kedjor behöver en makeover men framförallt måste man börja spela hockey och jobba hårdare ist för att gnälla på domsluten.

Börjar bli många förluster nu sista tiden, vi bör vara ett av dom sämre lagen i ligan rent formmässigt.
Kommentera

modomille:
Slå en pling till Foppa han är nog alltid redo. Känns fö som att allt som studsade vår väg vid 16 raka studsar emot nu men vi jobbar ihop till några segrar nu.
Kommentera

« · 2461482 · »