1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508353 inlägg · 4106 ämnen

Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18

« · 2267921 · » Till forumet

Sv: Björklöven - MoDo dubbelderby 2021-12-17 18
puffe: vi var aldrig riktigt med idag

Du och din politik jämt..
Kommentera

Bad_Brett:
Nu vet jag inte riktigt vad ni käbblar om, men du har alltså insyn i MoDo och kan med säkerhet säga att Viklund aldrig mer drar på sig nr. 18 och skrinnar in i Hägglunds?

Tråkig om så är fallet
Kommentera

Bad_Brett: du behöver inte slakta mig jag har en familj :)

jag finns i en sån där bubbla om du vill fortsätta en diskussion, lämnar boken tom för annat än hur vad vem jag utger mig för att vara, det kan vi ta en lugnare dag
Kommentera

AddMan:

Skrev i början på veckan att det bästa med att rada upp segrar och rycka ifrån löven är att deras fans har tystnat på vår sida men att de skulle välla in här efter en seger i dubbelderbyt, så rätt man fick.
Kommentera

Målvaktsspelet tyvärr undermåligt ikväll, borde stått 0-0 efter första.

Enda orosmolnet inför imorgon är väl att vi kommer slänga in Tikkanen med tveksam form imorgon, även om man kanske inte ska dra alltför stora slutsatser av hans senaste match.

Vore trist om mv-paret gick in i en formsvacka samtidigt.
Kommentera

Gäsp: Tycker Löven spelade smartare än Modo ikväll. Igelkottförsvar och kontrade sönder Modo. Sen förlorade ju Tex målvaktsmatchen rejält. Krävs en rejäl uppryckning om det ska bli några poäng imorrn.
Kommentera

Gudarian:
Känner mig inte särskilt orolig, med vi ligger på 55p kommer sannolikt ha en bra position till slutspelet. 2 förstärkningar på fw-sidan så.
Kommentera

Det här är en match vi hade vunnit om vi hoppade över att bjuda löven på mål..

twitter.com/HAsiffror/status/1471947101894492168?t=dqunKlRjvsUQYv9u2uXC3w&s=09
Kommentera

BobbyG: Lägg av. Du målar gång på gång upp sig som någon med god insyn i klubben och påpekar gladeligen hur dålig koll andra har.

Men till skillnad från skribenter som Nooky, Sune Ödla och till viss del J F K så tycks aldrig dina profetior slå in.

Vilket är helt okej, för detta är ett forum där hela syftet är att diskutera och käbbla om hockey. Men det blir lite pinsamt när du gång på gång låtsas som att du har inside-information när du bevisligen inte har det. Jag menar, jag kan hävda att jag är bästis med Hinken och vet aaalĺllt om MoDos planer, och att alla andra bör hålla käft. Men hur produktivt är det?

Om du har något att dela med dig av så uppskattar alla att få ta del av det. Men hela den här "haha-jag-vet-nåt-som-inte-du-vet" är lågstadiefasoner.
Kommentera

AddMan:

Favorit i repris, ska vi gissa vilka nick som deltar i den?

www.youtube.com/watch?v=X3S-HzEdiLc
Kommentera

Gudarian:
Er fans "peppvideo" som brukar cirkulera här inne är outstanding!
Kommentera

J F K:

Ett stort problem idag är framförallt backsidan, Styf har spelat upp sig efter hans inledning men idag tycker jag han var rätt dålig, samma med Dahlroth han sänker sin backkollega Wahlberg en del. Vet inte hur många gånger idag Styf klantade till det i offensiven när vi etablerat tryck genom att missa pucken eller slå den rakt i täck, sedan är han så långsam till puck, det är som att han vill vänta in motståndaren och få denna i rygg medvetet.

Tror att med ett nyförvärv och Folin tillbaka kommer vi få ut mer av Bernhardt och Wahlberg.

Näsen-Hasa
Bernhardt-x
Folin-Wahlberg

Styf/Dahlroth på sporadiska byten och BP.
Kommentera

Gudarian: Jag delar din uppfattning.
Kommentera

Gudarian: Påminner om attityden ni Lövenfans hade inför finalspelet förra säsongen när ni bara skulle städa undan "enkla Timrå". And the rest is history.
Kommentera

Gäsp: Ok, visste inte att detta var fallet. Men som matchen utspelade sig så kändes det dock som seniorer mot pojkar.. ni verkar ha ett ännu LÄTTARE lag än vi.. dessutom var ni tok för bekväma. Och, vi vann målvaktspelet ikväll. Joona outstanding!!
Kommentera

Snipan:
Du borde skriva oftare här inne!
Gillar din inställning
Kommentera

Gudarian: Vi hade också spelare skadade, buhu.
Kommentera

J F K: Dock har inte vi 4-15 i målskillnad mot er på bortaplan på två matcher... men ny match imorgon!
Kommentera

J F K: Eller vann mot HV
Kommentera

Gäsp: Bara om du får detta
Uppladdat:

450x300-oboy_0.jpgoboy_0.jpg

Kommentera

mightyquinn: Kom igen nu, klart vi vinner även imorgon!! Tyckte Modo såg trötta ut.. vi har ju ALLT att vinna :)
Kommentera

puffe: Väldigt sällan . 😄
Kommentera

Gudarian: Vi har ungefär lila många skadade. Fem ordinarie borta. Dock torskade vi inte mot Troja.
Kommentera

Gudarian: Vi är själva rätt sargade och vi har en betydligt tunnare trupp än er. Men som sagt det ursäktar ingenting ikväll.
Kommentera

Gudarian: Men skärp dig. Dom kommer vinna imorgon och då får du äta upp det där. Jag kommer vara SUPERNÖJD med 3 av 6 poäng med tanke på vårat skadeläge.
Kommentera

Gudarian: Tur för oss då. Du är ingen MoDo-supporter
Kommentera

BobbyG: äre peter Forsberg då hänka ja på dig bobby! Nä skämt å sido, de är tufft numera å va modoröv...
Kommentera

Gavelo: Som Modo supporter skulle jag vara RIKGTIGT orolig, förlorar STORT mot ett sargat Löven ikväll. Som ett pojklag mot seniorer...
Kommentera

Bad_Brett: det är inte första gången du tar åt dig när ingen pratar med dig kram :)
Kommentera

Gavelo: vunna närkamper = 0%
Kommentera

Gäsp: när blev du 99.9 % nöjd, haha
Kommentera

Bössa 68: Jag har väl aldrig påstått att det gått bra idag, vart har du fått det ifrån?
Modo var dåliga idag. Usla.tyvärr!

Som Karlin sa, han var sjukt besviken på att man inte är förberedda på krig, man tar inte en smäll för att skapa mer tid åt försvaret och man gör inte jobbet.
Kommentera

BobbyG: Vilken elitistisk dynga. Med det resonemanget bör alla som inte har total insyn i klubben (vilket du själv, vilket är plågsamt uppenbart vid det här laget, inte har) hålla käften.

Men visst, jag uppskattar de som har verklig koll och som delar med sig. Vad gör Nooky nuförtiden?
Kommentera

atomragnar: Jag förstår vad du menar och jag är riktigt nöjd över säsongen till 99.9% och jag ärinte orolig i det stora hela utan mer att vi har problem att slå "topplagen" i serien.
Kommentera

Snipan:

Alltså det är svårt, jag väljer att säga såhär. Jag är mer missnöjd med vår prestation när man vet vad vi kan (tänk HV borta) än jag är imponerad av löven. Detta är inte superdåligt, det man hade kunnat önska är att vi hållt bättre koll på spelvändningarna och lyckats ta oss in närmare mål. Det var helt jämt i skott men vad hade löven 34 blockade mot våra 7, det är klasskillnad. Imorgon måste vi framförallt utnyttja puckövertaget och snabbare ta oss till avslut och komma närmare målet.

Löven spelade ett bortaspel hemma och det var effektivt idag, hade vi varit hetare och tätare hade det sett annorlunda ut, vi hade behövt hålla emot bättre i första.

Nej nu är det bara att se fram emot matchen imorgon istället.
Kommentera

BobbyG: Kan du förtydliga vad du menar. Är nog lite enfaldig, så vore bra om
du skriver i klartext.
Kommentera

atomragnar: kanske om någon i modo kunde teka vore allt annorlunda
Kommentera

Gäsp: sen ni som skrev att löven var dålig!? Hur jävla kass var inte Vi då? Jag tror inte att jag är så snett ute och Karlin håller nog med mig till 100%.
Kommentera

Gäsp: Ja jag tror inte min poäng når fram, men det finns ingen anledning att vara så bedrövad och agera domedagsprofet utifrån den här matchen.
Kommentera

Gavelo: Sen handlar det inte så mycket om vilka vi saknar som vilka vi ersätter.

Sylle och OP ska vara i en 4e kedja och köra satan bara. Vi är ju mer eller mindre utan 4e kedja just nu för tyvärr är ungdomarna inte där än på HA nivå.

Samma på baksidan då vi får förlita oss mycket på Styf och Dallas. Och dom får lite väl mycket tid ibland tycker jag.

Vill hävda att tillbaka med dom som är borta (utom Viklund som jag ser som avslutad) och in med en back och en fw, i skedet vi är nu är det bättre vi hittar några som passar i systemet/laget och är stabila än att det ska vara superstjärnor.
Kommentera

ni får käbbla själv här ikväll, det enda jag vill säga till er alla egentligen är att om ni inte är helt säkra på någonting ska ni inte yttrycka det som om det vore sanning, ser en del påhitt i boken

själv tar jag ett andetag och går och kollar reprisen av på spåret, jag gillar forsberg livet går vidare :)
Kommentera

atomragnar: Tyvärr håller jag inte med dig. Vi förlorade 99.9 % av alla sargkamper. Vi vart totalt sönderstressade och vid 3-0 var det kört.
Kommentera

hockey_21: Kondition är irrelevant ifall du bara har en hand.

Jag drömmer om en comeback, men ingen kan tuta i mig att Gradin har räknat med honom.
Kommentera

Gavelo: jo eller hur, å du tyckte de gick skitbra idag? Seriöst,modo har i 5,6 matcher frångått gameplan å har back som driver puck till dump.
Kommentera

Bad_Brett: nej det har han inte
Kommentera

Snipan: Sånt vill man höra!!
Kommentera

hk: Ja resultatmässigt möjligtvis. Man kände redan efter första perioden att det var kört. 7-3 är inte ok någonstans.
Kommentera

Gäsp: Hade vi undvikit ett dåligt byte hade nog avslutningen sett väldigt annorlunda ut. Och då spelade Modo inte bra innan det. Orka ens överreagera för det råkade så stort ut på tavlan, inte alls så oroväckande som resultatet verkar.
Kommentera

puffe: Det verkar som om jag tillhör de få som inte tycker att MoDos prestation idag var usel. Löven har absolut några spelare som man måste hålla koll på, men jag tycker att MoDo känns som ett bättre lag. Jag tycker Löven vinner tack vare alla bjudningar – modell grande. Mindre generösa med bjudningar och en Tex som spelar på normal nivå, så vinner MoDo imorgon. Dessutom spelas morgondagens match i en arena med mediakub, så Löven kommer inte att kunna slå alla dessa lobbpuckar.
Kommentera

« · 2267921 · »