1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508317 inlägg · 4106 ämnen

Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07

« · 2161178 · » Till forumet

Sv: Björklöven - Modo x 2 2021-03-06 07
Nooky: Ny liga i Europa där MoDo sätter reglerna?
Kommentera

hockey_21: en del rykten där ja.. Mycket med Staffan och Gustafsson
Kommentera

Nooky: MoDo ska väl till KHL nu, vi vill vara högre upp än Djurgården.
Kommentera

Nooky: Hört någonting på tränarfronten?
Kommentera

Rytter: Det kommer jag garanterat göra, men som sagt nu är det fokus för modo att jobba till kontraktet, lite därav kommer jag ta det lugnt nu med att säga vilka det är..

samt så spelar dom längre denna säsong med vilket fall.

Det är 3 svenskar, 1 finsk

samt florerar det rätt mycket rykten i KHL just nu med, att det kommer bli en rejäl spelarflykt ifrån KHL
Kommentera

Nooky:

Tack intressant att höra, du får kommentera när den presenteras vem det var.
Kommentera

Rytter: Den kan jag svara på. det är spets spelare. gjort bra ifrån sig om något :)
Kommentera

Nooky:

Du kan väl säga om det är bra spelare eller medelmåttor.
Kommentera

Nooky: ja då är strömgren fenito för mig iallafall. Då anstränger sig han bara extra nu för rögles skull. Visa upp sig för dem. Men men ser väll vad som sägs efter säsongen. Men när det uttalas så låter det ju som att han är klar för dem issofall annars hade han sagt att han spelar i modo. Noll hjärta. Bara cash is king. Skulle det dock vara ett spel för att få en plats i laget kan jag förstå till viss del
Kommentera

hanzon: Man får inget namn på matchtröjan innan a-lagskontraktet är påskrivet.
Kommentera

Nooky: Får hoppas han lånas ut till oss
Kommentera

Enligt säkra källor så är det redan klart med Rögle för Strömgren, men hans fokus just nu är Modo.

Grattis till vinsten iaf!

fast å andra sidan, så har modo gjort klart med 4 spelare inför nästa säsong. fast det beror på om ni klarar kontraktet dvs.

tänker inte nämna några namn :P
Kommentera

Gavelo: Dessutom har han inte ens sitt namn på matchtröjan
Kommentera

Heyerdal: ”Inget är påskrivet än, så mycket kan jag säga”
Det betyder att han är muntligt överens och att 2 dagar efter Modos säsong tagit slut så är kontraktet med Rögle påskrivet.
Kommentera

JonteD: Det skålar vi med en kopp choklad ikväll Jontha!! 🍵
Kommentera

Blir nog jämnare imorn
Kommentera

dempa: William säger i ÖA att det är lockande med intresse men att inget är påskrivet men det har vi hört förr
Kommentera

Rytter: ETT STORT GRATTIS TILL SEGERN FRÅN MIG EN ÄRKETIMRÅIT!!! NI SPÖADE SURLÖVEN EFTER NOTER! BRA JOBBAT!!
Kommentera

Dagens vinst sitter i ännu ett bett på Modo, tråkigt å behöva säga de men hoppas ni vinner😁
Kommentera

Rytter: jag är inte kräsen, jag nöjer mig med antingen en modo-seger eller en väsby-förlust :)
Kommentera

Costanza:
Du smula paprikachips i spelargången
Kommentera

BobbyG:

Jo så är det. En Väsby förlust imorgon skulle sitta fint oavsett resultat i vår match.

Men ser helst att vi tar saken i egna händer istället för att räkna med att Väsby förlorar.
Kommentera

Rytter: magic number nere på 5 nu va? kombination av tappade poäng för väsby och tagna poäng för modo för att vi ska klara kontraktet. bara att hoppas på tur imorgon :)
Kommentera

Satt sömnig i en fåtölj på Lottas och får höra av morsan att vi gjort 5 mål på en period mot Löven borta i en måstematch.
Kommentera

BobbyG:

Och som vi tog den, fokus och 100% arbetsinsats. Inget jävla snack om saken, såg ut som löven var i botten och vi i toppen.
Det var liksom inget snack att vi förtjänade denna seger idag.

Nu bara att ladda om tills imorgon.
Kommentera

wow, den där trean var sjukt viktig...
Kommentera

Grattis Modo 😁
Kommentera

hockey_21: nystart imorgon. Hoppas vi kan vara mer påslagna än löven imorgon med. Gillar viljan idag. Ta med den imorgon med tack! Kämpa modo!
Kommentera

Nucky: bröderna Elvenäs och bröderna Jönsson är väl det jag skulle förknippa Rögle med mest om man skulle börja nämna gamla famers.. har säkert missat ett par sköningar. Rögle är en klubb jag inte har något emot men gallerungen Strömgren FÅR bara inte redan lämna. Klarar vi oss kvar borde han stanna för sin egen utv3cklings skull, men även för våran. Lite hjärta kan man kräva ändå annars känns det som att alla juniorer vi satsat på pissar på oss så fort de kan. Varför stressa, framförallt som det ser ut nu i NHL/AHL draft och juniorligor osv.

Irriterande bigtime om han lämnar oss. Grannens grabb. Jo, tjena.
Kommentera

S-vikaren: För att dom andra lagen spelade inte idag.
Kommentera

Rytter: Tar vi 2p mer än väsby imorgon är vi i principen klara för spel i allsvenskan nästa år, då måste väsby hämta in 20+ mål på oss på 3 matcher. Tar vi 3p mer är vi helt klara.
Kommentera

S-vikaren: Varför finns inte oddsen för morgondagens match uppe? Dom andra matcherna går att spela på.
Kommentera

Tarasov: Dom borde välja Poulin. Inte är det hans fel att dom förlorar. Det skickar fel signaler att bänka honom.
Kommentera

Lub:

Tack det värmer! Idag var en ljusglimt i den annars kolsvarta säsongen.

Men detta är väl precis varför man älskar idrott och denna jävla sport. Att en match i grundserien kan betyda så mycket för känslorna, idag kändes det ju som att vi vann en avgörande match i en kvartsfinal.
Kommentera

Rytter: Grattis till en väl genomförd match. De stora försvarsmissarna från tidigare matcher var som bortblåsta. Det + effektiviteten. 👍
Kommentera

Rytter:
Har inte ens kollat skottkartan idag. Kom in när det stod 3-0 vågade då inte kolla för det hade som ni alla vet betytt otur. Så följde på swestat och kollade målen
Kommentera

Tarasov:

Jag kan ta en förlust imorgon, att ta 3p på dessa två matcher i det läge vi är är inget annat än imponerade. Förlorar Väsby imorgon ser det bra ut oavsett resultat i vår match. Även om jag gärna tar Väsby förlust och minst 2p till oss.
Kommentera

KB:
Ja de kommer säkert komma ut hårt. Undrar om de kör Mantler ellenPoulin
Kommentera

Tarasov: Kan vi bara inleda morgondagens match med samma disciplin och arbetsinsats så kan vi nog få Löven ur rubbning och knipa någon mer poäng.
Kommentera

Sputnik: Skitsamma. Tar inte bort den i år unika känslan att vara glad efter en match.
Kommentera

Saleva: Blev tvungen att återaktivera mitt cmore-konto 10 min in i första perioden.

Nu ska Glader få EN uppgift. En uppgift som är viktigare än något annat han gjort i Modo.
Det är att binda upp Strömgren på ett kontrakt. Vi tolererar inte ett nej, simple as that.
Du lämnar fan inte stan pojkjävel!
Visa honom ”wall of fame”-väggen i Fjällräven, och fråga honom om hans bild ska sitta bredvid Foppa och Macke, eller kanske bredvid Sedin-bröderna, eller kanske intill Vigge Hedman, eller varför inte mellan Ullmark och Victor Olofsson?

Eller föredrar du Anders Masken Karlsson, Daniel Zaar och bröderna Bibic?
Kommentera

J F K: Skämt åsido, humor behövs i alla lägen. En stor del av min vardag, mitt levebröd består bl a av att göra människor glada och mer kunniga. Men, ikväll kan man prata om en metamorfos. Är så oerhört glad lycklig för laget, föreningen och alla supporters. Tänk att i 48- omgången släppa loss hemma så hustrun undrar om man fått en hjärnblödning. Grus, stenar och berg lossnade, tårna är blåa, men va fan gör det, laget i hjärtat❤️ har stora chanser att slippa ett negativt kval. Nu njuter vi ikväll, imorgonkväll kanske vi är nere på jorden, men va fan, skål på er bröder ( i glaset lokalt, HC Berg)💪
Kommentera

J F K:

Sitter här med en seger whiskey och har en tår i ögat.

Så jävla starkt av laget och varje spelare. Vi har varit bespottade, glader har varit bespottad, spelsystemet har varit bespottat, spelarna har varit bespottade, allt med all rätt. Vi är i källaren mentalt, förlorat stort mot Mora, samtidigt som Väsby är på väg ikapp.

Därför är det underbart att se laget och spelarna gå ut och kriga för märket på bröstet. Arbetsinsatsen var klockren. Vi höll ihop i 60 minuter och gav inte löven en chans.

Nu när vi ligger där vi ligger så är det denna match jag kommer ta med mig och minnas från säsongen, när vi åker upp i tuffast möjliga läge och tar 3 jävla poäng mot löven.

Skål alla modoiter!
Kommentera

Sputnik:
Får hoppas att vi klara att samla in 2p till på resterande 4. Ännu bättre med 5 såklart men det finns en verklighet också
Kommentera

KRM: Går ni på den här lätta? Nyskapat konto och det är Södertäljelogga av allt som går att välja på? Ganska solklart att det är en bitter Lövensnubbe som inte vågar visa sin lagbehörighet.. 😉
Kommentera

KRM:
www.allehanda.se/artikel/modos-galna-period-slog-28-arig-milstolpe-sjukaste-jag-sett
28 år sen man skrek lika mycket en 1a period. Hägerfors kommenterade om jag inte minns fel.
Kommentera

Clay.2: Ja Löven smakar skit
Kommentera

Nucky: ett troll, beklädd leksing😉 en supporter från fuskland😉
Kommentera

KRM: idag spelade det ingen roll. vinst.... kan dricka den rent
Kommentera

« · 2161178 · »