1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504722 inlägg · 4100 ämnen

Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26

« · 1462370 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 2012-01-26

yngwie: Nä och vilka andra lag av de som hamnar 5-8 skulle vara så satans mycket lättare att möta??? LHC? FBK? Jag tar Modo alla dagar i veckan om jag fick bestämma.

Modo är klart darriga bakåt med Tollefsen som första back. Jösses...

Kommentera

Berka: Spelar hellre kvart än kvalserien..
Kommentera

Bissett_19: Sant, jag håller med, vi är rätt tama bakåt!
Jag tror absolut inte på några jätteskrällar i ett ev slutspel, men man får ju hoppas.

Jag är nöjd om vi undviker kvalspelet!
Kommentera

Bissett_19: Men allvarligt!

Kommentera

Frisco:

Fortsätt och kamma varandra medhårs..
Kommentera

Bissett_19: Jobbar du och Arnio i skift?
Kommentera

Berka:

Ok.
Ni har några spännande forwards som kan ta er till slutspel,men ärligt så är backsidan rätt undermålig.Tollefsen som försteback,hmm..
Det finns liksom en orsak till att Modo parkerar på elfte plats efter dryga 40 matcher,eller är det otur och tillfälligheter.
Kommentera

Bissett_19: Att modo har ett bra lag, men inte fått ihop de riktigt?!

Vad händer om dom får de i ett slutspel?

Jag säger inte att det är så, bara tänk om

Kommentera

yngwie:

Vad är det i just ditt Modo som andra lag skulle vara rädd för?
Kommentera

Jag är faktist inte spec orolig att det blir KS. Jag tror vi kniper en slutspelplats, sen kan allt hända. Då skulle jag inte vilja välja Modo om jag hade chansen som motståndare.

Redigerad kommentar

Kommentera

supertr?tt: och det gjorde du :)
Kommentera

S-vikaren: Åfan, det minns jag inte. Berätta :)
Kommentera

S-vikaren: Wikipedia:

Säsongen 2006/2007 tog sig Linköpings HC vidare till SM-slutspelet genom en otrolig uppryckning. Laget klättrade från en elfte till fjärde plats på endast ett par veckor. I kvartsfinalen slog man ut Luleå HF och upprepade således bedriften från säsongen 2005/2006 - denna gång med 4-0 i matcher. Efter att i semifinalspelet slagit ut Färjestads BK med 4-1 i matcher, blev Linköping för första gången i klubbens historia klara för SM-final. Där blev det dock förlust mot ett starkt MODO Hockey med 2-4 i matcher.

Kommentera

Berka: du kanske kommer ihåg fel för det tips du pratar om finns inte, jag är ledsen för det.
Kommentera

supertr?tt: Jag vill minnas att LHC låg i botten utav tabellen 06/07, men dom kom till final, men förlorade där som många här minns mycket väl. :)
Kommentera

Dream Team: Det kan jag tyvärr inte svara på då den statestiken inte är så lättsökt.

Men att lag har gått från elfteplats till slutspel under seriens gång tror jag inte är så ovanligt.

Kommentera

Dream Team: I morrn kan vi ligga 7:a ;)

Men jo jag skulle bli både fårvånad och jätteglad om Modo gick till slutspel, men som sagt, de blir svårt
Kommentera

arnio: Och VARFÖR skulle jag hitta på de?????????
Kommentera

Berka: Vad jag vet så är det få lag som tagit sig till kvarten från elfte plats i tabellen...
Kommentera

Berka: haha det där tipset du hänvisar till finns inte, du hittar ju bara på.
Kommentera

Gurra88: Grattis, vunna kvartar är de som räknas!

Jag " är övertygad" om att Modo skulle slå ut Brynäs i en ev kvart ;)
Kommentera

yngwie: Förhandstips har jag inte brytt mig särskilt mycket om.. Tror inte Brynäs vinner guld. Men helt övertygad att man vunnit över Modo i en kvart.
Kommentera

Gurra88:

Vet du vad, att va bra i grundserien är en sak. Va bra i ett slutspel en helt annan. Glöm inte det innan du klappa dig för mycket på bröstet.

Kommentera

Gurra88: Det var de 12 elitserietränarna som tippade !!!!
Kommentera

Berka: byt tränare då, så vinner ni sm-guld, vm-guld, os-guld och bragdguld... Ni har för dåligt lag, även att anrell och kalle anka ev. sagt annorlunda innan seriestart..
Kommentera

Frisco: haha öl eller grogg?
Kommentera

yngwie: Vi lär inte får veta eftersom ni troligtvis inte kommer till slutspel
Kommentera

Gurra88: Men förstår du inte, laget håller de ha dom visat, men Uffe inte får inte ut Max av spelarna ,å det har ingenting med om laget håller eller ej!
Kommentera

Berka: Brynäs gör en bra säson. De har inte vunnit elitserien sedan 1978.
Kommentera

Gurra88:

Jag skulle mer än gärna möta Brynäs i en kvart. All press på Brynäs, Modo kommer dit efter att ha missat slutspel 4 år på raken. Gärna säger jag. Sen se Tolle köra över Silverström och co.

Kommentera

Berka: Nä det är väl de som är problemet, att ni inte inser att laget inte håller.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Vill tom. minnas att många sk. experter tippade Modo före Brynäs enbart efter laget på papperet innan säsongen, sen har vi fått in Svensson och ritola!

Det gäller att få ihop laget och få ut Max av spelarna, där ligger Brynäs långt före.
Kommentera

Berka: haha skål på det!
Kommentera

Gurra88: Odugliga? Tycker inte vi har direkt sämre lag än er, däremot får ni ut mycket utav era spelare, medans Uffe inte får ut så mycket från många.
Kommentera

arnio: Ska vi ge igen för övertramp i böckerna, ja då kan vi stå och döma ut brynäsaren fram till 2014, att bara ge igen på erat skulle ta hela våren
Kommentera

Dexter : Japp.. Resten är tyvärr helt odugliga . Därför ligger ni där ni gör.. Och som sagt , drömmotståndare i en kvart
Kommentera

Frisco: nu har jag retats färdigt för den här gången och gett igen för vissa modoiters övertramp i brynäsboken efter matchen igår. Lycka till i morgon !
Kommentera

Gurra88: Danielsson är etta i poängligan och Skröder trea. Båda två har dessutom bästa plus/minus statistiken i hela serien.

Fast du kanske var ironisk.

Kommentera

arnio: Jag tror att ni har chans mot HV.

Kommentera

S-vikaren: i morgon blir det en intressant match i Fjällräven Center, jag hoppas på storförlust för Sveriges gnälligaste lag.
Kommentera

S-vikaren: Vad är skillnaden?
Kommentera

Gurra88: Okej då. Något överdriven. Elitseriens bästa förstakedja, menar jag, om jag skrev Sveriges.
Kommentera

S-vikaren: Sveriges bästa förstakedja??

Herregud driver du med oss?
Kommentera

Berka: Visst är det så, även om jag personligen inte är en sån som tycker att just ett guld är allting och sen är det skit samma vad som händer därefter, typ. Som supporter känns det som att man aldrig får vila och känna sig säker i den här branschen, jag är ex redan orolig för nästa säsong även om det nu skulle råka bli ett guld frampå vårkanten . Ett enstaka guld lindrar bara för stunden sas men är i stort sett inte värt nånting när det är nedsläpp nästa säsong igen.
Så det gäller att leva i nuet och glädjas i stunden sas.
Kommentera

Huge: Är väl igentligen ganska meningslöst att jämföra spelare?!
Jag tycker många lag kommer upp med duktiga spelare, Brynäs har haft en period med massa målvakter och några utespelare, Modo har massa på gång, förmodligen 2-3 st i nästa JVM , kul för svensk hockey !

Brynäs är klart bättre än Modo denna säsong, man har fått fram fler talanger senaste 3 årena, men inget av de spelar någon roll om man inte vinner sm-guld!

Nu ska jag avnjuta Leksand-Mora på viasat hockey efter ett hårt axelpass på gymet :)
Kommentera

Gustafsson:

Och på twitter?
Kommentera

Wayne Gresky: " Det finns ju otaliga talanger som fått eller nästan fått sina karriärer förstörda i Brynäs juniorverksamhet. Bland de som trots allt blev något trots tiden i Brynäs märks ju Nicklas Danielsson, Richard Gynge och Sebastian Enterfeldt. Men de behövda alla flera säsonger i andra klubbar för att återställa den skada de lidit i Brynäs."

Intressant att du fick 5 plustryckningar på det inlägget.
Men om vi vänder på resonemanget så kan man väl isf lika gärna hävda att dessa spelare TACK VARE tiden i Brynäs också blev något till sist.
Som Peja helt riktigt påpekade: framförallt Danielsson behövde nog tiden i AS för att mogna en aning. Han varit enligt uppgift rätt så odräglig när han försökte att slå sig in i vårt A-lag.
Kommentera

Bad_Brett: Instämmer till fullo.
Färjestad har ju dessutom varit osedvanligt bra på att behålla sina stomspelare och kompletterat med färdiga toppspelar när det behövt, vilket förstås underlättar när deras oslipade diamanter sen ska skolas in i laget.
Tittar man på serien i övrigt så känns det i stort sett som jämnt skägg mellan lagen när det gäller att ta fram talanger underifrån och få dessa att utvecklas bra.
Kommentera

Dazén: "Jaha, ska vi räkna med dom 10 senaste åren? Tobias Enström, Alexander Steen(till viss del iaf), Joakim Lindström, Oscar Hedman osv osv

Det enda ni egentligen har är Bäckström, resten är ett gäng balettdansöser som inte bevisat ett skit än. Knip igen tack"

Jo men snälla fortsätt.

Markström, Lindbäck, Joacim Eriksson, Andersén samt en drös andra elitseriespelare har kommit upp sedan vi började satsa på juniorerna...

Kommentera

Huge:

Kanske kan vi enas om att olika spelare helt enkelt passar olika bra i olika klubbar och att det bara blir löjligt att jämföra? Danielsson passade bättre i MoDo, Rosén passade bättre i AIK, Lauritzen passade bättre i Brynäs...

Ska jag försöka vara helt objektiv, så tycker jag att Färjestad är det lag som i regel lyckas bäst med att ta till vara på oslipade diamanter. Till skillnad från de andra topplagen, har Färjestad sällan värvat de namnkunnigaste spelarna, utan istället plockat spelare från Allsvenskan eller bottenlag i Elitserien.

Kommentera

« · 1462370 · »