Rytter:
Att Brynäs ställer upp och spelar bortalagsspel i sin egen hemmaarena bekräftar ju din tes om att Brynäs själva vet om att de är det sämre laget. Tyvärr går Modo på det knepet lite för väl då man ligger på och försöker föra spelet utan att ha fötterna kvar i myllan.
Om Modo inte får småhybris som den här gången där man slarvar och tappar puck gång på gång, utan i stället skärper till disciplinen så kommer man att vinna de här matcherna.
Vårt BP var heller inte speciellt imponerande igår, men det var det ju Leksand heller så där finns det sparkapital.
Nordqvists filmningar var ju frustrerande, faramförallt att de lättlurade domarna gick på set. Starkbaums sätt att spela är i stället smart. han söker ju själv upp situationen och faller när Modoiterna passerar och träffar hans skridskor. Men det är ju upp till oss att vara smartare och genomskåda det. Målvakter med bra spelsinne kör ju det där knepet ofta.
Dexter :
Surt att förlora mot filmstjärnorna. Men är inte speciellt orolig än att de ska sluta före oss i tabellen när säsongen är över. Kollar man på matchen var det en dålig match från oss jämfört med tidigare (slarvigt och dåligt tempo), medan spelare, ledare och vissa brynäs fans tycker att dom tar steg framåt. Ifall dom tagit steg framåt i denna match så vill jag inte veta hur dåliga dom varit tidigare.
Modo som lag tror jag har en högre nivå än brynäs, det gäller att vi visar detta 60 minuter under match samt att det håller över flera matcher, får vi detta på plats hamnar vi före brynäs när säsongen är över.
Kollar man på matchen så är Brynäs 1-0 och 2-0 rejäla bjudningar och inte frukten av bra Brynässpel, första är en jämn period där det känns orättvist att brynäs leder med 2-0. Sedan kommer 3:an och 4:an i PP där speciellt Nordqvists filmning som ger PP lämnar en bitter smak. Att åka ner till Gävle och vara så nära poäng trots att man ger bort 2 mål känns ändå positivt, hade vi varit mer skärpta hade vi garanterat tagit poäng.
Dexter : Det är ju mest några tomtar här på forumet som snackar om att brynässpelarna filmar, till och med Anders höll väl en låg profil på presskonferensen igår eller har jag missat nåt?
Det blir ju lätt så att förlorande lag gnäller på domarna, filmningar, otur osv. och det är ju helt normalt om ej optimalt.
Redigerad kommentar
honken21: Alla Modoiter har Brynäskomplex. Även kallat Oveus Molineus Bissuts. Det är en allergi som upptäcktes strax innan milleniumskiftet och är tyvärr obotlig.
Har själv försökt komma över mitt förakkt för Brynäs, men det går bara inte...
Att sen Brynäs som lag och dess supportrar fortsätter att göra sitt bästa för att vara illa omtyckt förvärrar ju bara tillståndet. ;)
ULTIMAVICI: Kollat på matchen på morgonen nu och kan konstatera att det filmades en gång i matchen och det var en finne i Modo. Sen borde Påhlsson stängas av ett par matcher för sitt tilltag.
Att ni är dåliga förlorare kan jag först för det är jag själv ibland..
Tror verkligheten börja komma ikapp er. Ni har tippats i botten av alla experter och har ett av seriens sämsta lag. Hybris efter inledningen.
Filmningar? Anders Forsberg har alltid haft något emot Brynäs och konstant efter varje möte sagt "vi var klasser bättre" trots förlust. Igår valde han att spela ut det klassiska filmningskortet, samma som han körde med i finalspelet 2012. Nu lyckades han få med sig andra som egentligen inte har analyserat situationerna själva men väljer att hålla med när det blev förlust.
Monno: Filmningar? Jag brallar på mig... Är det för att "husguden" eran, allas vår Bagdad Bob- Anders Forsberg som vanligt fann bortförklaringar i allt utom det egna spelet? Han hyllade ju Modos spel. Brynäs gör en dålig match ikväll. När Brynäs spelar så här illa och Modo gör en bra match blir det alltså 4-3 till Brynäs...
Monno:
Publiken i Gävle vallfärdar till arenan, hela 3722 såg dagens match. Fast det är ju iof bra siffror för ett innebandylag.
Redigerad kommentar
Rytter: Nej, det tror inte jag heller. Jag tycker att vi är ett bättre lag, men ikväll spelade vi omständigt och det var först på slutet som vi släppte på skridskoåkningen. Då blev det plötsligt klassskillnad.
Vi måste tillbaka till att jobba stenhårt för varandra, åka mer skridskor och släppa pucken snabbare. För många vill för mycket med pucken varje gång så vi tappar tempo. Roche, Possler, Ritola, Hari med flera har börjat att nästan leta pass för ofta, istället för att ibland nöja sig med ett enklare pass och söka ny yta. Eller varför inte helt enkelt skjuta.
ULTIMAVICI:
Ja, de där domherrarna skulle man ju gärna ha vid sitt bord en pokerkväll. Lättlurade jävlar.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
Det var då faan. Vårt BP står sig slätt mot Brymäs idag. Bisset måste ha börjat igen.