1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507587 inlägg · 4105 ämnen

Brynäs - Modo

« · 1631152 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Modo
NuMo: Ny match på lördag. Dags att släppa snuttefiltarna.
Kommentera

Zappaholic:

Jaha.

Kommentera

NuMo: Tur då att Modospelarna är så schyssta och sportsliga till skillnad från brynäsarna. En modospelare var till och med så snäll att han slängde upp sin klubba på läktaren efter slutsignalen. Höll på att träffa en liten kille i huvudet. Killen hade säkert inte blivit ledsen alls, utan tacksam att fått en så fin klenod av en modospelare.
Kommentera

Rytter:

Att Brynäs ställer upp och spelar bortalagsspel i sin egen hemmaarena bekräftar ju din tes om att Brynäs själva vet om att de är det sämre laget. Tyvärr går Modo på det knepet lite för väl då man ligger på och försöker föra spelet utan att ha fötterna kvar i myllan.

Om Modo inte får småhybris som den här gången där man slarvar och tappar puck gång på gång, utan i stället skärper till disciplinen så kommer man att vinna de här matcherna.

Vårt BP var heller inte speciellt imponerande igår, men det var det ju Leksand heller så där finns det sparkapital.

Nordqvists filmningar var ju frustrerande, faramförallt att de lättlurade domarna gick på set. Starkbaums sätt att spela är i stället smart. han söker ju själv upp situationen och faller när Modoiterna passerar och träffar hans skridskor. Men det är ju upp till oss att vara smartare och genomskåda det. Målvakter med bra spelsinne kör ju det där knepet ofta.

Kommentera

Dexter :

Surt att förlora mot filmstjärnorna. Men är inte speciellt orolig än att de ska sluta före oss i tabellen när säsongen är över. Kollar man på matchen var det en dålig match från oss jämfört med tidigare (slarvigt och dåligt tempo), medan spelare, ledare och vissa brynäs fans tycker att dom tar steg framåt. Ifall dom tagit steg framåt i denna match så vill jag inte veta hur dåliga dom varit tidigare. 

Modo som lag tror jag har en högre nivå än brynäs, det gäller att vi visar detta 60 minuter under match samt att det håller över flera matcher, får vi detta på plats hamnar vi före brynäs när säsongen är över. 

Kollar man på matchen så är Brynäs 1-0 och 2-0 rejäla bjudningar och inte frukten av bra Brynässpel, första är en jämn period där det känns orättvist att brynäs leder med 2-0. Sedan kommer 3:an och 4:an i PP där speciellt Nordqvists filmning som ger PP lämnar en bitter smak. Att åka ner till Gävle och vara så nära poäng trots att man ger bort 2 mål känns ändå positivt, hade vi varit mer skärpta hade vi garanterat tagit poäng.

Kommentera

Dexter : Det är ju mest några tomtar här på forumet som snackar om att brynässpelarna filmar, till och med Anders höll väl en låg profil på presskonferensen igår eller har jag missat nåt?

Det blir ju lätt så att förlorande lag gnäller på domarna, filmningar, otur osv. och det är ju helt normalt om ej optimalt.

Kommentera

honken21: Du får det att framstå som att Anders är den enda som påpekat hur lätt spelarna i Brynäs faller. Så är ju inte fallet. Det här är något som de flesta inom hockeysverige påpekat i ett antal år nu.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Du tycker en sak. Vi som sett matchen en annan. Ärligt talat kommer du aldrig att övertyga mig om att Nordqvist skulle kunna spela hockey om de verkligen hade sämre balans än tioåringar, så lägg ned det fjantariet.

Jo, vi spelar ovårdat. Första gången Nordqvist kastade sig så var det verkligen en solklar hakning på Kempe. Bengtsson var i målgården och touchade starkbaum helt i onödan. Det förklarar verkligen inte hur starkbaum kunde tappa balansen, men han skulle inte varit där.
Påhlssons bentackling var en korrekt utvisning osv

Det förändrar dock inte att Brynäs filmade mer igår än något annat lag jag sett i SHL någonsin.
Kommentera

J F K: Dina påståenden om filmningar är befängda och det fattar ju alla vettiga människor som sett situationerna. Ni spelar ovårdat och målisen skall ni helt enkelt inte alls ha närkontakt med när han inte är tacklingsbar för då åker ni ut.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Visst gör vi oss skyldiga till tjuvnyp och nog har ett par modo-iter filmat genom åren.

Dock har vi aldrig filmat så kopiöst mycket som Brynäs gjorde igår och det är vad som diskuterats. Du får prata om Skröders tjuvnyp i någon annan tråd på vårt forum om du vill, men här diskuteras den värsta filmningsinsats jag sett.
Kommentera

Monno: Det nästan lustigaste är att brynäsarna på sitt forum spyr galla över sportchefen, tränarna, spelare och det obefintliga spelsystemet.
Sedan kommer de hit och sågar oss.
Det hela kanske bara handlar om att de vill gnälla. På vad de gnäller spelar ingen roll, bara man får spy ur sin galla. Det kanske blir så när man bor/bott i gävlebukten och är van vid det skitväder det alltid är när man passerar området.

Motorvägen där symboliserar förresten Brynäs rätt bra. Egentligen är det inga faror längs vägen, men risken att somna av tristess och köra i diket är stor.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Dina cyklop till ögon verkar inte se modoiternas fula nyp utan bara filmningar som inte finns. Varför inte bara ta förlusten på ett värdigt sätt?
Kommentera

honken21: Alla Modoiter har Brynäskomplex. Även kallat Oveus Molineus Bissuts. Det är en allergi som upptäcktes strax innan milleniumskiftet och är tyvärr obotlig.
Har själv försökt komma över mitt förakkt för Brynäs, men det går bara inte...
Att sen Brynäs som lag och dess supportrar fortsätter att göra sitt bästa för att vara illa omtyckt förvärrar ju bara tillståndet. ;)

Kommentera

J F K: Ähh låt Brynäsarna vara, filmningarna kan vara skillnaden mellan att åka ner i allsvenskan eller klara sig kvar i SHL när de frammåt våren ska möta ett allsvenskt lag i en serie i bäst av 7! Förstår att de är sådan panik att de redan nu gör allt för att fuska sig till några extra poäng.
Kommentera

J F K: Hans Brynäs-komplex är uttalat och allmänt känt i alla hockeykretsar, vet inte riktigt vilken värld du kommer ifrån.
Kommentera

honken21: Det är säkert så att Anders är besviken på att han inte vann ett välförtjänt guld, men du tar nog Brynäs på tok för stort allvar. Dröm vidare.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nordqvist filmar rejält två gånger. Den första var utvisning på Kempe, medan den andra mer tveksam. Det ger dock inte Nordqvist att kasta sig som Järnkrok.

Starkbaum nuddades knappt av Bengtsson och en sjuåring hade i det läget kunnat hålla balansen, medan Starkbaum föll dramatiskt. Touchen är i målgården så visst kan det vara utvisning på Bengtsson. Andra gången åker Önerud in på sidan av målet. Starkbaum väljer att åka ut framför honom utanför målgården och kastar sig vid kontakt. Det är inte ens utvisning på Önerud, men starkbaum gjorde en perfekt Hadelöv och domarna lurades.

Fyra solklara filmningar/förstärkningar. Det överlägset flesta jag sett något lag göra hittills.

Om ni uppenbarligen inte tittar på matchen, så kan ni väl fantisera i era egna trådar? Här framstår ni bara som troll då det är så uppenbart att ni ljuger eller väljer att inte se saker för vad de är.
Kommentera

J F K: Anders har ett stort komplex mot just Brynäs, då de stoppade hans (sista?) chans att ta ett SM-guld. Sitter och hyvlar silver varje morgon där hemma.
Kommentera

honken21: Varför koncentrerar du dig inte på laget gillar? Vi har gjort några riktigt bra matcher där vi spelat ut FBK och HV. Vi ledde rättvist borta mot Frölunda i den match i vinter som haft klart högst tempo, men där orkade vi inte.

Igår gjorde vi en enligt mig väldigt platt match. Tempot var verkligen långt ifrån vad vi spelat med tidigare och koncentrationen var inte den bästa. Vi saknade dessutom vår överlägset bästa back I Ahnelöv som platsade före Andersén i VM, men även den bäste defensiven backen Torp som framförallt saknades i boxplay.

Du får helt enkelt tro vad du vill och lyssna på tomtar som Ros angående vilka som har bra trupper eller inte. Jag tycker att Modo många matcher imponerat och har spelat bättre än fjolårets trupp.

Vad gäller filmningar så finns det väl anledning till att Anders Forsberg två gånger på tre säsonger gnällt på filmningar. Konstigt nog är det mot samma lag bägge gångerna och konstigt nog finns det ingen supporter för det laget som kan se den röda tråden. Varför gnäller aldrig Anders på något annat lag än Brynäs vad gäller filmningar? Vi har förlorat massor av matcher. Massor av matcher där vi haft domslut emot oss. Dock utan att Forsberg reagerat på att motståndarna flyger som vantar direkt någon nuddar dem.
Kommentera

ULTIMAVICI: Kollat på matchen på morgonen nu och kan konstatera att det filmades en gång i matchen och det var en finne i Modo. Sen borde Påhlsson stängas av ett par matcher för sitt tilltag.

Att ni är dåliga förlorare kan jag först för det är jag själv ibland..

Kommentera

Tror verkligheten börja komma ikapp er. Ni har tippats i botten av alla experter och har ett av seriens sämsta lag. Hybris efter inledningen.

Filmningar? Anders Forsberg har alltid haft något emot Brynäs och konstant efter varje möte sagt "vi var klasser bättre" trots förlust. Igår valde han att spela ut det klassiska filmningskortet, samma som han körde med i finalspelet 2012. Nu lyckades han få med sig andra som egentligen inte har analyserat situationerna själva men väljer att hålla med när det blev förlust. 

Kommentera

J F K: Nåja såhär dagen efter har jag lugnat mig lite, nog för att systematiska filmningar gör mig illamående, dock kommer detta börja slå mot Brynäs inom kort då det även är förödmjukande för domarna att ta felaktiga beslut för att några gör flygande svanen. Kommer troligtvis bli alltfler korrekta utvisningar som frias mot Brynäs istället.
Trots allt gör vi en ganska platt match och visar på en dålig inställning, vi har redan visat prov på att vi kan spela en snabb effektiv hockey, igår var det 70-80% genom större delen av matchen och det är snarare det än filmningarna som "fäller" oss. Vi har inte många spelare som kan kliva fram när laget inte kollektivt jobbar hårt och jag hoppas slippa se fler sånna här insatser.
Kommentera

Powerfade: Inte lika uppenbara filmningar i sådana fall. Nordqvists två jättedyk var skamfulla.
Nåja, Modo har problem med lag som inte drar upp tempo. Vi har svårt att själva göra det och när sämre lag som Brynäs och Leksand gärna drar ned tempo så blir det jobbigt. Då har vi lättare mot lag som vill styra spelet.
Kommentera

J F K: Starky gjorde några frivolter igår. Fast det gjorde han även när han stod i Modo. Fast då var det lugnare i den här boken när det gäller filmningar ;)
Kommentera

Brynäs kommer alltid att vara lite snyggare och lite bättre än Modo. Ha en trevlig dag!
Kommentera

bradberry: Ouch vilken comeback. ;-)

Hoppas verkligen man tar efter NHL till nästa år och bötfäller filmare. Det ska bort ur hockeyn!
Kommentera

Monno:😂
Kommentera

Monno: Det är första gången på forumet den här säsongen det klarats mycket på filmningar. Det var första gången A Forsberg nämnt det hittills i höst.
Det är ingen som helst tvekan att det var avsevärt många fler filmningar än vi sett tidigare.
Kommentera

Rytter: Det är ju tydligt att hockey drar mer publik än simhopp. Är ju bara kolla å Brynäs publiksiffror för att inse det. ;-)
Kommentera

bradberry: Förstår ju att ni Hollywood supportrar inte kan se när ert lag filmar. Är man uppväxt med det kan man väl inte se hur det egentligen ska vara helt enkelt. :-)
Och om du kan klockan så ser du att jag klagar på filmningar långt innan Anders intervju.

Kan hålla med om att jag inte är överens om att vi skulle spela speciellt bra. Bättre kan vi.

Att ni inte skäms över filmningarna är föga förvånade.
Kommentera

Monno: Filmningar? Jag brallar på mig... Är det för att "husguden" eran, allas vår Bagdad Bob- Anders Forsberg som vanligt fann bortförklaringar i allt utom det egna spelet? Han hyllade ju Modos spel. Brynäs gör en dålig match ikväll. När Brynäs spelar så här illa och Modo gör en bra match blir det alltså 4-3 till Brynäs...

Kommentera

Monno:

Publiken i Gävle vallfärdar till arenan, hela 3722 såg dagens match. Fast det är ju iof bra siffror för ett innebandylag.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Ja vi kan inte skylla på domarna helt å hållet. Mkt dumma situationer och utvisningar där vi får skylla oss själv. Samt att spelet måste upp ett par snäpp. Vi kan bättre än såhär.

Men man blir ju lite väl upprörd över alla filmningar. Blir svårt att de nyanserat då det ingår ett gäng fuskare.
Liksom låt gå att det förstärks i nån situation nån match. Men att ha det satt i system är ju helt sjukt.
Är det Tommy må tro som inte skyr några medel?
Kommentera

NuMo: Nä fyfan hörni. Nu vill man bita igenom bordskivan och slå ett par rejält hårda knytnävar rakt in i en pappvägg. Men väl mött på lördag.
Kommentera

Rytter: Nej, det tror inte jag heller. Jag tycker att vi är ett bättre lag, men ikväll spelade vi omständigt och det var först på slutet som vi släppte på skridskoåkningen. Då blev det plötsligt klassskillnad.

Vi måste tillbaka till att jobba stenhårt för varandra, åka mer skridskor och släppa pucken snabbare. För många vill för mycket med pucken varje gång så vi tappar tempo. Roche, Possler, Ritola, Hari med flera har börjat att nästan leta pass för ofta, istället för att ibland nöja sig med ett enklare pass och söka ny yta. Eller varför inte helt enkelt skjuta.

Kommentera

ULTIMAVICI:

Ja, de där domherrarna skulle man ju gärna ha vid sitt bord en pokerkväll. Lättlurade jävlar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Att Gävle kommun var så rika att de ger Brynäs förmånen att slippa reklam på dräkterna och gnällspikarna på läktaren.
Kommentera

ULTIMAVICI: Ja enda nackdelen med att börja bötfälla filmare som man ska börja med i NHL är att Brynäs skulle gå i konkurs.

Eller nackdel å nackdel...

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K:

Brynäs kommer inte sluta före oss i tabellen.
Kommentera

Filma är en sak, att premieras för det är så jävla illa. Hörs om ett tag, nu blev jag otroligt osugen att titta på SHL på ett tag
Kommentera

Monno: Forsberg är överens med resten av världen. Brynässpelarna agerar höstlöv.
Kommentera

Monno: Visst irriterar det att tappa poäng mot det dåliga lag. Ännu värre när de vinner sina poäng på att de filmar någonting helt djävla sanslöst. Jag hoppas att det får kvala, för fuskare tycker jag inte om. Inte konstigt att publiken inte kommer, de skäms över alla filmningar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rytter: Man blir ju då jävla förbannad när dom filmar så oerhört mycket! Skit samma att Påhlssons utvisning var korrekt. Jag spyr av Brynäs fuskar fasoner.

Sen borde vi kunna spela bättre men ändå...
Kommentera

Dexter : Påhlssons säger jag inget om, men en brynässpelare tacklar en icke puckförare Bengtsson när han åker mot backen. Oerhört mycket mer utvisning är Roches.
Kommentera

NuMo:
På tal om flytmål styrning i röven på joonas och in.
Kommentera

J F K: Flanagan har inte fattat de här. Man måste kasta sig handlöst för att få med sig en utvisning. Har vi inte lärt oss av Brynäs att filmning är det bästa anfallsspelet?
Kommentera

J F K:

Med förra säsongens boxplay och målvaktsspel hade det kunnat gå vägen ändå.
Kommentera

Trots att sista är en korrekt utvisning så blir vi totalt rånade av domarna idag... Helt omöjligt att få till ett spel när vi blir så totalt bortdömda
Kommentera

ULTIMAVICI:

Det var då faan. Vårt BP står sig slätt mot Brymäs idag. Bisset måste ha börjat igen.

Kommentera

ULTIMAVICI: och ska domarna vara konsekventa är det en solklar interference vid sargen. Domarna ger matchen till Brynäs genom att vara så djävla dåliga att de borde få betala tillbaka arvodet.
Kommentera

« · 1631152 · »