1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507056 inlägg · 4104 ämnen

Brynäs - MODO 29/9 2005

« · 583525 Till forumet

Sv: Brynäs - MODO 29/9 2005
Mysigt med lite finska nyheter som uppladdning, passar motståndet.
Kommentera

Skönt att det är nyheter på finska istället för ishockey på webradion.
Kommentera

Brynäs - MoDo 3 - 0 !! ;)
Kommentera

Paddan: Kvittar väl vem som dömer MoDo eftersom ni ändå dömer ut alla.

Vore nog perfekt om ni fick döma, fast det gör ni ju redan i Kempis. :-)
Kommentera

Paddan:

Med lite tur kanske vi får Björn Larsson som huvuddomare hemma mot Linköping på lördag. Då kan jag lova dig att till och med de mest sansade åskådarna kommer bli vansinniga.

Kommentera

Paddan: Hofors-Takula måste vara Gästriklands svar på Husum-Åke, undrar om han tar sparken in under vintermånaderna?
Kommentera

Poffa: Wow, först Vimmelkantig och sen Blindh. Borgar ju för utmärkt hockeyunderhållning, eller något åt det hållet.
Kommentera

Kvällens tvärrandiga polare är: 

Brynäs IF - MODO Hockey
HD: Ulrik Lindh
LM: Daniel Winge
LM: Leo Takula

Kommentera

Poffa: Äh, han hade ju fullt upp att kika på fotbollsbrassor, eller hur det nu var...
Kommentera

Salle:

Sprang du runt med alla fjortisar i går på hockeyn, eftersom du inte har koll på någonting?

Kommentera

Paddan & Poffa: My bad. Nu kan ni sluta hoppa på en stackare som (snart) ligger i TV-soffan.

Kommentera

Paddan: Det är möjligt. Men hans namn ropades upp i samband med blomsterceremonin hur som haver.
Kommentera

Salle: Mattias Hellström, Tommy Enström, Tobias Viklund, Tommy Wargh och Oscar Hedman. Det bör väl vara fem 86:or.
Kommentera

Salle:

Tommy Enström, Hedman, Viklund, Wargh och Hellström spelade väl alla, vad jag vet.

Johan Nilsson är för övrigt 87:a.

Kommentera

Salle: Är inte Nilsson -87:a?
Kommentera

Poffa: Nu såg man väl bara 4 på plan för det enda man såg av Nilsson var väl när juniorerna fick blomster före matchen.

Sen hyllas de 3 backarna i kvällsblaskorna så det var väl dom mora1 menade.
Kommentera

mora1:

Fem 86:or, men tack.

Kommentera

Poffa: Finns ingen möjlighet att ni skulle vilja skicka ner Rusty till Mora igen eller?
Lycka till i fortsättningen, såg matchen på TV-biljett igår och jag måste säga att ni ser starka ut, speciellt dessa tre 86:or ni hade med vart jag imponerad av.
Kommentera

Lückner inför Brynäs borta:
Slovakerna härlig injektion för alla
Det mesta var förstås uppåt hos MODO Hockey efter premiärsegern med 3-1 hemma mot regerande mästarna Frölunda. Fattas bara annat. Det handlade om pigga ben och bra fart på träningen på onsdagen.
- Framgång föder framgång och när man vinner är allt roligt, kommenterar Harald Lückner, coachen.
- Det märktes redan under värmningen på matchdagen att det var härligt go över laget. Det var som att leda ett helt nytt lag jämfört med försäsongen. Nu var alla skärpta inför uppgiften.

Nu handlar det om Brynäs i Gavlerinken för MODO i omgång två.
- Känns som det är ett bra läge möta Brynäs nu, säger Lückner. Jag såg deras premiär mot Leksand i TV. Även om Leksand var bleka gjorde Brynäs en riktigt bra match.

Tankar inför Brynäsmatchen?
- Förhoppningsvis fortsätter vi på samma sätt. Sedan vill jag gärna understryka att slovakerna Pavlikovskys och Paradavys ankomst och närvaro blev en injektion för alla.

Du coachade ganska hårt i slutperioden?
- Det är mitt jobb och det kommer jag att fortsätta med. Spelarna gör vad de kan och jobbar hårt, då måste även jag försöka bidra.
- Men absolut viktigast är nu att få in huvudet på alla varför vi vinner och kan vinna. Vi måste vara ödmjuka, fokusera på nästa match hela tiden. De poäng vi tar nu är lika viktiga som de vi tar i slutet av serien. Hur det sedan blir i serien får vi se om 10-12 omgångar då det hela brukar sätta sig.

Landslagsbackarna Hasse Jonsson och Mattias Timander saknas mot Bryns ? båda är skadade.
- Skulle någon sagt det innan serien började hade jag blivit aningen stressad, erkänner Lückner. Men som det var nu var det bara underbart att se hur alla gick in och löste sina uppgifter och gav allt.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Hans Jonsson dras med en sträckning i ena låret ? spelar kanske på lördag hemma mot Linköping. Mattias Timander är ledbandsskadad, testar ett specialskydd och kanske också han är spelklar på lördag.

Noterbart 2: MODO och Brynäs har mötts en gång under försäsongen, nämligen i Mästarcupen i Norrtälje. Då vann Brynäs ganska enkelt med 6-4.
Kommentera

Brynäs - MODO 29/9 2005
Målvakt:
30 Mikael Zajkowski
(60 Karol Krizan)

Förstafemma:
6 Tobias Enström,
34 Tommy Wargh,
15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
13 Morten Green.

Andrafemma: