Paddan:
Med lite tur kanske vi får Björn Larsson som huvuddomare hemma mot Linköping på lördag. Då kan jag lova dig att till och med de mest sansade åskådarna kommer bli vansinniga.
Kvällens tvärrandiga polare är:
Brynäs IF - MODO Hockey
HD: Ulrik Lindh
LM: Daniel Winge
LM: Leo Takula
Salle:
Sprang du runt med alla fjortisar i går på hockeyn, eftersom du inte har koll på någonting?
Salle:
Tommy Enström, Hedman, Viklund, Wargh och Hellström spelade väl alla, vad jag vet.
Johan Nilsson är för övrigt 87:a.
Lückner inför Brynäs borta:
Slovakerna härlig injektion för alla
Det mesta var förstås uppåt hos MODO Hockey efter premiärsegern med 3-1 hemma mot regerande mästarna Frölunda. Fattas bara annat. Det handlade om pigga ben och bra fart på träningen på onsdagen.
- Framgång föder framgång och när man vinner är allt roligt, kommenterar Harald Lückner, coachen.
- Det märktes redan under värmningen på matchdagen att det var härligt go över laget. Det var som att leda ett helt nytt lag jämfört med försäsongen. Nu var alla skärpta inför uppgiften.
Nu handlar det om Brynäs i Gavlerinken för MODO i omgång två.
- Känns som det är ett bra läge möta Brynäs nu, säger Lückner. Jag såg deras premiär mot Leksand i TV. Även om Leksand var bleka gjorde Brynäs en riktigt bra match.
Tankar inför Brynäsmatchen?
- Förhoppningsvis fortsätter vi på samma sätt. Sedan vill jag gärna understryka att slovakerna Pavlikovskys och Paradavys ankomst och närvaro blev en injektion för alla.
Du coachade ganska hårt i slutperioden?
- Det är mitt jobb och det kommer jag att fortsätta med. Spelarna gör vad de kan och jobbar hårt, då måste även jag försöka bidra.
- Men absolut viktigast är nu att få in huvudet på alla varför vi vinner och kan vinna. Vi måste vara ödmjuka, fokusera på nästa match hela tiden. De poäng vi tar nu är lika viktiga som de vi tar i slutet av serien. Hur det sedan blir i serien får vi se om 10-12 omgångar då det hela brukar sätta sig.
Landslagsbackarna Hasse Jonsson och Mattias Timander saknas mot Bryns ? båda är skadade.
- Skulle någon sagt det innan serien började hade jag blivit aningen stressad, erkänner Lückner. Men som det var nu var det bara underbart att se hur alla gick in och löste sina uppgifter och gav allt.