1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507748 inlägg · 4105 ämnen

Brynäs - MoDo

« · 151489 Till forumet

Sv: Brynäs - MoDo
NuMountain:

Nu har jag haft kontakt med Gavlerinken igen. Inte heller den andra perioden har präglats av något större skönspel, men lagen kämpar och det är hög intensitet. Danielsson i BIF kom helt fri och sköt sju meter utanför, och även Wennerberg hade en liknande chans.

Enligt uppgift står den rosa bilens ägare bredvid. Han är både arg och orolig då han inte fått tillåtelse att gå ut och kolla om lyset är ordentligt släckt.
Kommentera

NuMountain: Jaha, måste säga att man blir alltid lika imponerad över samtalen i Sportfika, eller vad det nu heter. Undrar om det var någon slags öppen audition till Veckans Sömnpiller...
Kommentera

nikki88:

Hur många MoDomatcher har du sett den här säsongen?
Kommentera

NuMountain: Jag tycker fortfarande Riksman är bättre, men Hirsch förtjänar att stå några matcher och han gör det ju tydligen bra. Men Riksman är förstamålis.
Kommentera

nikki88: Bara tills det fanns skäl att byta ut honom mot någon bättre. Inte kan man väl kalla denne någon "bättre" som andramålis?
Kommentera

NuMountain: Jag är lite kluven till det..Riksman är ju trots allt utalad förstamålvakt
Kommentera

nikki88: Inte är han det inte. I MoDo får den bäste stå, vilket alltid är förstemålvakten.
Kommentera

Hoppas inte "ModoTIFO" skämmer ut sig nu igen med omogna ramsor..Dom borde lägga ner tycker jag.
Kommentera

NuMountain:

Jaha, ÄR det Sportradion, alltså? Jag tryckte rätt snabbt på mute igen, i väntan på att snubben med den tråkiga rösten skulle sluta prata och de skulle börja sända lite sport.
Kommentera

nikki88: 0-0 efter 2 perioder. Man blir ju rädd..
Kommentera

NuMountain: Hmpf. Riskman är bättre :)
Kommentera

nikki88: Det är inte så konstigt. Han är ju förstemålis.
Kommentera

NuMountain: Är den _så_ tråkig??

Jaja, Hirsch håller nollan iaf.. :)
Kommentera

nikki88: PÅ sportradion skiter man fullständigt i hockeyn. Mona Sahlin och några andra jeppar sitter och tjabbar om ingenting.
Kommentera

nikki88: Gäääääsp vad det händer lite i hockeyn..

Och Kalmarjävlarna vann över Blåvitt..Det betyder kval mot Frölunda..

Heja Blåvitt!
Kommentera

nikki88: westerlind, inte westerling
Kommentera

Tippning hittils:

NuMo: Dusan Milo
Nikki: Dusan Milo
knas: Oehman
westerling: Nån smurf i brynäs
Kommentera

knaskamilla:
Bägge lagen spelar en extremt disciplinerad tokdefensiv. Alltså ligger pucken orörd i mittcirkeln.
Kommentera

nikki88:

Äh. Brynäs spelar väl stabilt, som de gjort den här säsongen. Vad MoDo gör vet jag inte.
Kommentera

knaskamilla: Värst va lite mål det har blivit hittils. Har lagen drabbats av Halloween-skräck?
Kommentera

nikki88:

Det blir nog inte Antos, i alla fall... ;)

Öhman.
Kommentera

NuMountain: Ove MoDolin.
Kommentera

nikki88: Dusan & Milo
Kommentera

nikki88: Själv tror jag Dusan Milo
Kommentera

NuMountain: Liten småtippning...Vem gör första målet i Gavlerinken ikväll?
Kommentera

Modo klarar starten på perioden, en man mindre. Nu är Jan Larsson utvisad vilket borgar för att Brynäs inta kan gör något mål i alla fall.
Kommentera

westerlind:

Det är inte så att killen från Ludvika stod parkerad bredvid den rosa bilen när du pratade med honom...?
Kommentera

westerlind: Enligt säkra källor har en rosa bil glömt lyset på därute.
Kommentera

Brynäs - MoDo
Jag pratade just med en kille från Ludvika som befinner sig i Gavlerinken: Han säger att det är en bedrövlig match. Brynäs gnetar och spelar ängsligt och MoDo spelar sitt vanliga mustiga bortaspel. Champagnehockey alltså.

Domaren Hannu lottar ut utvisningarna och ingen begriper varför de blir utvisade, varken i Brynäs eller MoDo.

Enligt uppgift står en rosa bil från Sollefteå parkerad utanför.
Kommentera

« · 151489