MODO-klacken på hemmaplan är ingenting att skryta med, det ska jag villigt erkänna. Men jämfört med Brynäs klack igår så framstår MODO Support som en gigantisk och sångstark supportergrupp.
Jösses så dött det var, iofs en dålig match, men ändå. Det var begravningsstämning på klacken. När den 20 man starka MODO-klacken stämde upp så hördes de mer än Brynäs-klacken.
Sedan blev det grymt roligt när Brynäs-klacken skriker "Hela Sverige skrattar", då vi på sittplats och MODO-klacken körde ÖKA - KÄMPA mot varandra.
Bissett19: Kommer den ha skärmar som det går att se någonting på?
Jag drog mig till minnes farfars gamla svartvita TV i bakelit. Den som stod nere i källaren och tjänstgjorde som nyhetsförmedlare när farfar stod och snickrade. Den var så gammal och trött att ytterkanterna på bilden började röra sig in mot mitten och skapade en bild som bäst beskrivs med ordet "tunnelseende-effekt".
Äntligen hemma och med en vinst i bagaget! Underbart!
Otroligt roligt att få sitta 80 mil i buss med Hasse A, Svenna Strandberg och Danno Sternad. Vilka historier, vilken kunskap, vilken berättarglädje.
Och så då Läkerol Arena. En helt okej ombyggnad av sunkiga Gavlerinken, men vad är det för jävla jumbotron? Gamla mekaniska resultattavlor och fyra skärmar i samma storlek som min gamla TV, typ. Fast med sämre bild. Jösses.
Skön seger och viktig med, men försvarsspelet är verkligen inte bra visst vi släpper in 1 mål idag men det är därför Karol gör åter igen en sådan där idiot match med sjuka räddningar. Nu sticker dessutom Viktor iväg :/. Hoppas inte Ecke tok snålar nu skulle gärna se 1-2 nya backar innan julen sedan ska vi väll kunna börja klättringen uppåt i tabellen.
Och när ska vi skeppa Snellman allså man kan inte ha en importspelare i laget som snittar 5-6 minuter per match. Skicka hem han omedelbart och ring Dick Axelsson i Djurgården som hamnat i deras frysskåp.
44.53 | 1 - 1 EQ | MODO | 34. WARGH, Tommy | |
(24. SUNDSTRÖM, Niklas | ||||
10. SKRÖDER, Per-åge) |
Paddan: YLAAAAH!!!
44.53 | 1 - 1 EQ | MODO | 34. WARGH, Tommy | |
(24. SUNDSTRÖM, Niklas | ||||
19. ULMER, Jeff) |
Frisco: Jag gillar kommentatorns kommentar när Ulmer åker igenom men får en arm runt sig. Och han håller i lagom mycket. :)
Tror modoiterna behöver lära sig att lagom är bäst. Man skall inte ett tag va bäst i serien för att sen bli bäst på att va sämst. Sen ska de sluta va bäst på göra klara utvisningar och i stället göra en lagom regelvidrighet för då åker man inte ut.
Troligast måste svenska folket haft rätt hela tiden. Lagom är bäst.