1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506631 inlägg · 4103 ämnen

Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00

« · 1342932 Till forumet

Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
MODO Hockey mot Brynäs i Läkerol Arena tisdag l februari 19.00 (laget nomineras först efter matchträningen mitt på dagen på tisdag):
Målvakter: 30 Nicklas Dahlberg, 32 Tuomas Tarkki.
Backar: 18 Per Hållberg, 55 Ole-Kristian Tollefsen - 12 Daniel Josefsson, 48 Hannu Pikkarainen - 8 Anders Eriksson, 3 Mattias Timander - 2 Jens Westin, 5 Hans Jonsson.
Forwards: 28 Jacob Blomqvist, 87 Robert Rosén, 6 Magnus Häggström - 17 Morten Madsen, 93 Byron Ritchie, 10 Per-Åge Skröder - 44 Nicklas Danielsson, 26 Kristian Forsberg, 25 Anton Hedman - 23 Lubos Bartecko, 39 Per Svartvadet, 22 Ladislav Nagy.

Kommentar
Challe: Vi ligger trots allt på slutspelsplats
I Läkerol Arena i Gävle väntar tredje raka bortamatchen inom loppet av sex dagar för MODO Hockey. Nu är det Brynäs, som MODO har fyra raka vinster mot den här säsongen.
Det handlar om en fight mellan sjunde och åttonde lag i tabellen, alltså två lag som ligger på de två sista slutspelsplatserna.
- Tolv omgångar kvar och vi ligger trots allt på en plats bland de åtta, säger också Charles Berglund, huvudcoachen. En plats bland de åtta som ska spela kvartsfinal senare i vår har vi också tänkt ha efter 55 omgångar.

Viktiga matcher stup i kvarten, ändå känns mötet med Brynäs kanske viktigare ändå.
- Som jag sagt vid upprepade tillfällen: Varje match är viktig och varje poäng är viktig. Självklart siktar vi på att behålla vår fina statistik i vinter mor Brynäs.

Ladislav Nagy utgick efter en närkamp senast och såg ut att vara knäskadad, hur är läget med honom?
- Han tränade för fullt på måndagseftermiddagen i matcharenan i Gävle och såg ut att må bra. Överhuvudtaget är stämningen i gänget bra, liksom känslorna inför matchen.

Det här att vara på roadtrip kanske inte är så pjåkigt?
- Jag tycker det är bra, men det är oftast resultaten som styr vad man tycker med facit i hand. Vinner vi mot Brynäs har vi fem av nio poäng på den här trippen. Blir det så är det väl godkänt.

Noterbart om laget
Noterbart är
A t t truppen är helt sjukdoms- och skadefri. Niklas Sundström saknas på grund av familjeskäl.
A t t MODO vunnit säsongens tidigare fyra matcher mot Brynäs. 2-0 och 3-2 i Läkerol Arena, 4-3 (efter straffar) och 6-1 i Fjällräven Center.
A t t Per-Åge Skröder gjorde tre mål senast borta mot AIK. Han blev då den fjärde MODO- spelaren som svarade för hattrick i vinter. De tidigare är Ladislav Nagy (borta mot Timrå). Morten Madsen (hemma mot HV71) samt Kristian Forsberg (hemma mot Södertälje).
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
zigge: Härligt att se att det inte är någon fara med Nagy. Jag hoppas verkligen att Challe flyttar på Svartvadet.
Kommentera

Wayne Gresky: Appselut, annars tjänstefel! Där ser vi, vad mycket Sunny betyder!!
Kommentera

Imorgon vinner Brynäs klart! :-(
Kommentera

Snart två timmar till match.Vem får chansen med Slovakerna?
Står vi och faller med den kedjan?
Gör Skröder mål?
Är Modo Brynäs mardrömmslag?

Blir nevöst ikväll..Förlust och det är SJU poäng till Brynäs ..Vinst och det är SJU poäng till Timrå..Kom igen Modo Kom igen
Kommentera

Gusse:

Sssshhh! Vi har radiotystnad.
Kommentera

Brynäs IF - MODO Hockey

Referee Linesmen

PERSSON, Sören DAHMÉN, Jimmy

FORSSTRÖM, Thomas LYTH, Peter

Kommentera

Frisco:

Då kan vi väl räkna med minst en målkamera-situation ikväll då?

Kommentera

28. BLOMQVIST, Jacob 87. ROSÉN, Robert 6. HÄGGSTRÖM, Magnus  
  4th Line 2. WESTIN, Jens 12. JOSEFSSON, Daniel  

44. DANIELSSON, Nicklas 26. FORSBERG, Kristian 25. HEDMAN, Anton  
  3rd Line 18. HÅLLBERG, Per 5. JONSSON, Hans  

23. BARTECKO, Lubos 39. SVARTVADET, Per 22. NAGY, Ladislav  
  2nd Line 48. PIKKARAINEN, Hannu 55. TOLLEFSEN, Ole kristian  

17. MADSEN, Morten 93. RITCHIE, Byron 10. SKRÖDER, Per-åge  
  1st Line 8. ERIKSSON, Anders 3. TIMANDER, Mattias  

Goalkeepers 30. DAHLBERG, Nicklas  
  32. TARKKI, Tuomas  
Kommentera

Frisco: Typiskt, seriens störste hemmadomare och dessutom sämste domare i en måstematch på bortaplan. Challe verkar dessutom inte ha sett hur genomusel Svartvadet var med slovakerna eller vågar man drömma om att laguppställningen bara är en fint. Suck!
Kommentera

Wayne Gresky: Nej, det är tamefan ett stort skämt. Hur kan man missa att Svartvadet förmodligen är den minst lämpade forwarden att spela med slovakerna i hela djävla laget?

Det kan gå ändå om de inte släpper in så många mål och om Skröders fortsätter att fungera. Som jag ser det har coacherna fullständigt förstört två kedjor och får lita på en enda för att vinna. Fullständigt hål i huvudet.
Kommentera

Skönt yra vi är i egen zon. Jag känner igen det från i lördags. Kul.
Kommentera

yngwie: Tänk att vi skulle ha så dåliga målisar i år med tanke på känslan innan säsongen...
Kommentera

Tredje gången gillt, Danielsson.
Kommentera

shinzawai: Jag trodde de skulle testa Dahlberg ikväll. Tolv mål på tre matcher är väl inte så imponerande.
Kommentera

Poffa:Bra jobbat att Pikka får assist då Danielsson skjuter två skott som täcks innan han gör mål..
Kommentera

shinzawai: De kändes för bra, såklart de blir så här då. Tycker faktist Dahlberg är värd en chans.
Kommentera

Dags att gå all in på Brynäs kanske? Vi var ju det klart bättre laget efter första peroden i lördags också.
Kommentera

bj21:

Men vad i #/)%%)/#==) håller vi på med i egen zon? Vi dominerar ju matchen fullständigt, men ger borten pucken helt oattackerade och står sedan och ser på som förlamade murmeldjur när Brynäs skjuter.

Fruktansvärt trist. En sådan här match ska man leda med minst tre mål, men på något jävla vänster lyckas vi klanta till det som vanligt.
Kommentera

Som vanligt så vinner vi inte skitmatcherna som betyder mycket

Redigerad kommentar

Kommentera

Atjoo91: Någon som såg situationen som Danielsson åkte ut för?
Kommentera

Martin S: 2 min för "showing up on the ice"
Kommentera

Jaha... varför blir man inte förvånad. Det blir då fan inget sportnytt för mig kväll :(
Vad är positivt med denna kväll? Att SSK vinner kanske? Å andra sidan blir det närmare botten *ryser*
Kommentera

Gerdin: Tuff tuff säger tåget.
Kommentera

Det som är så tråkigt är att så stor del av fiaskot kan tillskrivas usel inställning. I spelarnas huvuden är man redan i slutspel, trots att man i realiteten ligger med huvudet i giljotinen.

Se fattar jag inte att man, precis som andra säger, är så nöjd med att Svartvadet gör Nagy/Bartecko till en medioker kedja.

Fast. Bästa laget gör sig själva till åtlöje för tredje matchen i rad.
Kommentera

NuMo: Måste säga att Svedberg är ett riktigt kap.
Kommentera

NuMo: Pratar vi människor i spelarnas närhet så var det väl bara Challe/Andreas som inte mentalt hade kvalificerat sig för slutspel efter Timrå-matchen.
Kommentera

arnio: Tror du att det här är en målvaktssak så tror du fel.
Kommentera

Björn W: Som tur är så tycker Challe att det var en bra prestation.

POW-WOW!
Kommentera

NuMo: Modo har visat nu att man inte förtjänar att gå till slutspel.Man skämmer ut sig och spelar som skit dom två viktigaste matcherna.kan man inte visa bättre inställning så ska man missa slutspel så är det bara.

Dra åt helvete jävla pisslag är så satans trött på detta skitlag som heter Modo.
Kommentera

Nikki Nine: Tut tut...KS-tåget avgår snart...för resande mot KS..taaaag plats.

Vi är redan ombord men det finns en plats över.
Kommentera

NuMo: Jag har sett på Arsenal-Everton sedan 3-2. Det var för lättläst.
Kommentera

mikenomad: Usch, undvik det och låt tälje och råttorna tampas där nere istället. :/ 2 skitlag som ingen skulle sakna.
Kommentera

Björn W: fom. nu så skiter jag i det här. Som tur är så är skitlaget tIkrå efter oss. Det gapflabbar jag åt. I övrigt så hoppas jag att modospelarna får springa i kempis arenatrappor hela kvällen och hela morgondagen, precis som på riktigt Bustermanér.
Kommentera

NuMo: Jag tror vi vinner mot Timrå, jag.
Kommentera

NuMo: "arnio: Tror du att det här är en målvaktssak så tror du fel."

Svedberg höll ensam kvar Brynäs i matchen i första så visst ser jag det som en målvaktsak. Det hade inte varit "orättvist" med 1-4 efter första och då hade nog Modo hållit undan. Ingen skugga över Tarkkis insats, han gjorde vad han skulle.
Kommentera

Björn W: Inte en chans. Vi har ju redan vunnit SM-guld. Och då skiter jag i hur bisarra tikarna är. Jävla blöjpinkare.
Kommentera

arnio: Du har fel. sVEDBERG ÄR VÄRDELÖS. Oj. Caps.
Kommentera

NuMo: Ta nu inte ut damguldet i förskott också...
Kommentera

NuMo: Ödmjukhet, fokus och eventuellt löning i mars/april.
Kommentera

Björn W: Herrlaget är just nu XXXXXX. Fan det blev censurerat.
Kommentera

NuMo: Han var värdelös när han spelade för Modo. Nu är han grym, närmare 92 i räddningsprocent är inte kattskit =)
Kommentera

73Sjöbba: Modoiterna knullar sig själva i arselet. (Ingen censur. Jag fattar inget.)
Kommentera

MarcusElving: Så du skulle vilja ha Svedberg som förstemålvakt? Det vill ju inte ens Brynäs.
Kommentera

NuMo: nehe? Vad har dom haft de senaste matcherna då?
Kommentera

MarcusElving: de är bara avundsjuka, bry dig inte.
Kommentera

Bittesehr:

Hela MoDo har drabbats av Mojzis-sjukan. Det är inga tillfälligheter som gör att man inte vinner några närkamper. Det beror inte på dåligt självförtroende. Nej, det beror på total nonchalans. Samtliga spelare, till och med rivjärn som Madsen GLIDER långsamt in i situationerna.

Trots allt ett litet plus till Bartecko och Nagy som i varje fall försöker få lite fart i anfallsspelet, men med en värdelös kapten i samma kedja är det inte lätt att få något tryck.
Kommentera

Alla!:

HÅLL KÄFTEN!
Kommentera

« · 1342932