1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 519719 inlägg · 4121 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Poffa: Varför inte 90-100 år så är risken minimal att man är kvar i livet och behöver höra skiten. I värsta fall lär man ju ändå vara döv iaf...

Alfred Awful: Ö-vik skulle ha haft någon rik jäkel som kunde bygga upp ett hotell, eller nått, så att folk kunde få någonstans att sova.

Mats Edström:

Ska vi ha några som kan hantera det lilla runda stränginstrumentet kan vi väl ta några bekanta från landskapet söder om oss.

www.aftonbladet.se/noje/0603/10/NOJE-10s34-rednex-303_438.jpg

knaskamilla: Aha...du menar så...ja, ok.
Fast de första kan man ju kanske tvinga upp på scen under pistolhot men det är liksom lite redan gjort i ditt andra förslag.

knaskamilla: En liten paus? Förhoppningsvis 40-50 år sådär.

Mats Edström: Jo då banjo går det också men det spelar han med flimmerhåren därbak. Mycket estetiskt i sken av ett stearinljus.

Ja, det blir ju fint. Vi kör ju på Poffas linje med miljön i fokus. Sekab ska ju förståss vara huvudsponsor för evenemanget där fossila bränslen ska dissas och den förnybara etanolen ska hissas. Bono brukar vara en jävel på nosa upp ställen där det nalkas välgörenhet. Arenan får ju ta 9000 drygt vid koncerter. Det skulle dessutom ligga i linje med Ö-viks ambitioner att bli ett centrum i världen för etanoltillverkning.

Sen hur jävla miljövänligt det är att kapa ner halva skogen för att göra drivmedel till bilar är en annan diskursion. Sen menar ungefär halva forskareliten att det är allt för ineffektivt att göra etanol av träd. Fast det behöver vi väl inte berätta för Bono, va?

...Den andra halvan tycker det är bra att göra etanol av träd...

Hahl Bundy: Men spela banjo klarar han inte av och då får det vara, han verkar skitkass!

Mats Edström:

Vadå, bägge är väl lika sannolika?

Poffa:

Jo. Det vore en höjdare. Fast han har lite paus från turnérandet just nu.

knaskamilla: Hmmm...ditt första förslag köper jag utan vidare men det andra vill jag ha en liten förklaring till hur det ska gå till???

knaskamilla: Jag trodde först att du tänkte komma stickande med Håkan "Jag kan inte ta en ren ton" Hellström, men sen klickade jag på länken och såg en person som kunde sjunga.

Mats Edström: Ähh Jag känner en som heter Jan Mikel Diarre. Billigare o minst lika bra. Han spelar mungiga, fotbjällra, näsflöjt o så är han en hejare på att spela på tvättlina.

...eller kanske den här.

Petey21: Bra förslag!!!

Jag röstar på den här killen:

Alfred Awful: Angående evenemang, ett kopierat och inklistrat inlägg som jag skrev för några dagar sedan på åfficijella (dock glömde jag då att nämna att den nuvarande hotellbristen kan vara ett problem för tillfället, men det är det enda hindret jag ser):

Nu när Melodifestivalen precis är över känns det lite "tomt" och man måste börja tänka på framtida evenemang, det skulle verkligen vara kul om man kunde ha konserter lite då och då i arenan och det verkar som att Melodifestivalen blev en succé.

Satt och kollade vad andra liknande arenor i landet har erbjudit, och Löfbergs Lila Arena har redan haft eller kommer att ha konserter med internationella storheter som Elton John, Bryan Adams, Dolly Parton, Rod Stewart och Judas Priest. Cloetta Center har haft Whitesnake på besök och kommer att ha en konsert med WASP senare i år. Med andra ord en del internationella storheter i olika genrer. Och kan dessa arenor erbjuda sådana namn borde väl inte vi vara sämre, då arenan i sig definitivt inte är det?

Sådana namn borde kunna locka folk från hela Norrland, så det är nog inga problem att fylla arenan. Tror nog att folk från Norrland är lite less på att behöva åka söderut för att kunna se denna typ av artister, och Swedbank Arena är ju trots allt ganska "centralt" placerad i Norrland.

Poffa: Äh, vad är väl U2 mot en multimegakonsert med bland annat Venom, Eilert Pilarm och Sheida. Ett litet överraskningsband skulle man också kunna tänka sig.

Alfred: Ta't lugnt. Vi ska inte slita ut Arenan redan första året. Låt hockeyn ha sin gilla gång med slutspel, sedan har vi en hyllningsfest för SM-guldet. Därefter kan vi fundera på att ta hit U2 och låta dem riva av några låtar. Säg att det är för miljön, eller nåt. Då ställer de upp gratis.

Alfred Awful: Men vad gäller evenemangssidan så talade man väl tidigare om 4 evenemang per år, förutom hockeymatcherna. Då förmodar jag att någon sån där julkonsert med Christer Sjögren är ett av evenemangen.

hellge: Tur att vi inte har tjeckiska restauranger i Övik, också. :-)

Nubben säger i artikeln som postades nedan att han tror att Hållberg spelar i FBK nästa säsong.. DET känns inte så roligt.

Wayne Gresky: Alla evenemang behöver ju inte dra 6 000 för att nå break even, vad jag är ute efter är en så pass slipad arenaorganisation som kan anpassa sin storleken på organisationen efter evenemanget. Slipad blir man om man utsätter sig för utmaningar. Att man avsa sig landskampen för att den låg "nära" melodifestivalen tycker jag var tråkigt, det behöver dock inte vara tecken på annat än att det var första gången man hamnade i en pressad tidssituation.

Hotellbristen köper jag däremot rakt av.

Alfred Awful:

"Så här tomt ska det i alla fall helst aldrig vara på den här länken:
www.modohockey.se/arena_evenemang.cfm "

Om du går tillbaka igen till länken och kolla uppåt. Vem där? Jo, han som åt upp all paj. Kolla vad nöjd, mätt och belåten han ser ut. (:

På tal om det så får jag fläskpannkaka idag, svärfar brukar svänga förbi med några husmansklassiker då och då. Fillibabba.

Alfred Awful: Bristen på övernattningsmöjligheter är nog ett problem. Sen gäller det ju att hitta ett evenemang som säkert drar mycket folk. Artister som kan fylla Swedbank växer inte på träd. Speciellt inte artister som kan dra 6000 i Övik som nöjer sig med att spela inför 6000 i Övik.

Swordster: Har aldrig hört talas om någon Eneroth. Det finns ingen målvakt med det namnet heller vad jag vet. Kanske någon lokal sundsvallsförmåga? Är det Daniel eller Margit måhända?

NuMo: "Modo som har en arena att bekosta, med en massa dyra arrangemang lär nog vara chanslösa i budgivnnigen eftersom TIK kan lägga alla pengarna på nyförvärv."

Nu vet jag inte hur pass dubbelriktad din sarkasm är (om det finns någon överhuvudtaget), om det inbegriper högtalardiskussionen från åffisijälla, men i alla fall börjar jag fundera litegrann på viljan/förmågan att arrangera mer än hockey.

En invigning, en julkonsert och en deltävling i melodifestivalen är för tunt under ett helt vinterhalvår, om det inte skulle bli något mer. Förvisso har det varit vissa entréhallsevenemang och en avbokad landskamp, men den här biten av verksamheten verkar, än så länge, lite pömsig och yrvaken. Vi har hallen, den klarar av att dra folk från åtminstone en 10-milsradie och ska utnyttjas.

Vill gärna bli överraskad och se något nyskapande under sommarhalvåret, be mig bara inte svara på vilket evenemang som funkar inomhus i en mörk hall mellan juni-augusti - det är nog överkurs.

Så här tomt ska det i alla fall helst aldrig vara på den här länken:
www.modohockey.se/arena_evenemang.cfm

Swordster: Dvärg som dvärg.

Wayne Gresky: Sist jag hörde var man långt gången i förhandlingarna med Eneroth form den andra målvktsrollen.

Hawerchuk: Jo det har lyst upp min förmiddag. :)

Wayne Gresky: Nej, inte jag. Men å sicket trevligt rykte det var!

knaskamilla: Tja, i praktiken handlar det väl bara om att de måste hitta ett helt nytt rörelseschema för honom, 4-5 kg mag-, rygg- och sätesmuskler samt ett nytt självförtroende som gör det möjligt för honom att vänta ut en forwards rörelser.

Saker som inte kan köpas för pengar, kan Murphy?

Wayne Gresky:

Ska vi dila, så ska vi dila schyst.

Lillbrollan, sladdisen tar in Zacke som väktare och försvar honom med Viklund på backen.

Vi däremot, stora, stolta, köpstarka storebror tar hand Gunno, Warg och Hållberg.

kvitt.

Wayne Gresky:

Jag har inte hört. Men varsågod, Timrå! (Tack vare den där Murphy lyckas de säkert få honom att blomma ut till värsta supermålvakten. Kul för honom isf.)

NuMo: Har vi hört "Zacke till Timrå"-ryktet tidigare?

Wayne Gresky: Inte nog med det. Är inte vi Hyndornas inavelsanläggning nr. 1 också.

NuMo: Det positiva med vår nya arena är att vi med nuvarande styrkeförhållande fått Timrå att gå från parasit till farmarklubb.

Wayne Gresky:

Mycket spännande att TIK verkar uppskatta Per Hållberg, ett äkta Modohantverk.

- Men, myche pärninga kostar han.

Modo som har en arena att bekosta, med en massa dyra arrangemang lär nog vara chanslösa i budgivnnigen eftersom TIK kan lägga alla pengarna på nyförvärv.

shinzawai: Jag är inte heller jätteorolig för annat än att prislappen kommer att bli väldigt hög. Ett femårskontrakt med Hållberg skulle kännas som en bra grundsten för framtiden.

Wayne Gresky: Jag är inte orolig att de skulle kunna lyckas faktist. Å andra sidan var det en smärre chock när han gick till FBK också.

Undrar om inte Frölunda och Linköping kommer att försöka sno Hållberg också...Det är verkligen ont om bra backar på marknaden.

Gidde: Nubben måste ge ett riktigt idiotbud för att Ecke inte ska kunna svara på det. Med tanke på att vi lär tappa flera backar så är nog Ecke ytterst angelägen när det gäller att lyckas knyta Hållberg till sig.

Wayne Gresky:

Skulle Hållberg gå till Timrå bara för pengarna, då skulle jag bli mycket besviken!!

Jag tror och hoppas på hans klubbkänsla, vilket jag tycker att de allra flesta av MoDos utflyttade spelare alltid visat.

De få som återvänt till en annan klubb har ju haft fullgott alibi för sitt beslut, t.ex Samme under lockout-säsongen...

Wayne Gresky: Förhoppningsvis har han även en fet plånbok.

shinzawai: Hållberg-dementi på något sätt där tydligen ett rykte anses vara mer värt en ett annat rykte. Tur att Ecke har en fet pålånbok för det här ser ut att bli dyrt...

Salle:

Maria är född 1963, och Ingolf ett eller två år äldre.

Tror inte det var någon mer bror, utan det kanske var någon annan släkting?

knaskamilla: Jag har inte sett sönerna tillräckligt för att göra ett sånt uttalande då dom var ordentligt mycket äldre än mig.

Karin var jämngammal med mig och Maria var väl 65:a eller 66:a. (Gidde?) Grabben/arna var ännu äldre och dessutom äldre än brorsan som var -64.

Salle:

Vadå, var det bara tjejerna som var snygga alltså? Fick killarna alla fulgener?

Gidde: Var dom inte 4st??? 2 grabbar och 2 (estetiskt tilldragande) tjejer.

Salle:

Japp, det är dom.

Ingolf, Maria & Karin...

Gidde: Och jag gick 1 år på lekis (och 9 år parallelt) med lillasyster Pääjärvi.

Men är det samma Pääjärvi-släkt som dom från Järved?

« · 839486 · »