1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 519751 inlägg · 4121 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Poffa: Varför inte 90-100 år så är risken minimal att man är kvar i livet och behöver höra skiten. I värsta fall lär man ju ändå vara döv iaf...

hellge: Visst kan vi tillverka en viss del av etanol med grot, men det bästa vore att få igång en storskalig produktion byggd på socker odlat i Afrika. Den kontinenten behöver ett framsteg. Givetvis i ett demokratiskt (dvs. där rövarnationen Kina inte har ett skit att säga till om) land där samtliga stammar och krigsherrar har avväpnats, under beskydd av en internationell styrka. Annars blir det som vanligt, korruption, stamkrig och masslakt.

Nu snackar vi om building the future, på en globalnivå.

Vid närmare eftertanke kanske det vore bra att producera etanolen av skogsråvaror och stjäla råvara av SCA, företaget som har ett mycket osmakligt sätt att sprida sponsorspengar...

Lumber Jack:

Förr, när etanoltillverkningen låg längre in i Hörnett, då användes den minsann inte som drivmedel…

Ja, vi snor råvarorna från SCA, det gillar jag, så slipper vi kanske deras fulsponsring

Wayne Gresky:

Nu tror jag iofs inte att konserter i arenan hörs vare sig ut till Gullänget eller ner till dig, så ni behöver nog inte oroa sig om han råkar göra ett turnéstopp här någon gång i framtiden. Till mig, däremot, hörs i alla fall Melodifestivalen från arenan.

NuMo: Det är nog inte omöjligt att någon rik jäkel kommer att bygga ett hotell i Ö-vik framöver...

Petey21: Ding ding ding!

Petey21: Jaha, då är det väl ett evigt bumpaberrande att vänta framöver...

"Buu, nu händer det nått igen. Livsfarligt, död och pina att vänta. Lägg ner allt."

Petey21: Coolt!

Petey21: Typiskt!

Varför skall de där Forsbergarna ta för sig allt bara för att de har pengar?

Wayne Gresky: Muntligt överens my ass!

Wayne Gresky: Röven.

Wayne Gresky: Trovärdigheten i resten av det där ryktet for just åt helvete. Tänk om fortsättningen blir; Hållberg till FBK, Weinhandl ny chans i NHL, Öhman förlängning i Tappara, Wernblom kvar i SAIK...

Vars tog drömlaget vägen?

shinzawai: Avgå Ecke? ;)

Wayne Gresky: Äh, vem vill ha den fetknoppen.

shinzawai: Under det år Ecke varit sportchef så har ju inte mycket läckt ut. Kuusela kom ju ut kvällen före och det var lite löst prat omSkröder innan han skrev på. Därför skulle det ju ha varit konstigt om helt plötsligt fem namn läckt ut på samma gång...

Wayne Gresky: Sparka Hedin!

Wayne Gresky: Well det är lättare att det pyser ut saker när det är mer logiska värvningar a'la Hedin som faktist läckte ut ganska långt innan tycker jag..

shinzawai: Jo iofs! Jaha, det var den fredagkvällen det!

Wayne Gresky: Men den har ju knappt börjat!

Hawerchuk: Man får pigga upp sig med andra saker!

Vilket egentligen hör hemma i apropå ingenting tråden...

shinzawai: En klassisk "inte stöta sig med någon"-intervju. Svårtolkad och intetsägande men ändå ett uttalande!

Wayne Gresky: Det verkar som att det här med FBK-MoDo-TIK dragkampen har tagit hårt på Hållberg. Han ser riktigt uppskakad ut.

Paddan: Så försvann det ena ryktet på silly season fronten då.

Paddan: "Lieblingsgetränk Trockadero " Sympatiskt!

Wayne Gresky: Aha, ännu en sån där importör av Trocadero till nya marknader månne?

Cyklob: Du har ju nästan sämre reaktionsförmåga än Johan Backlund! ;)

Paddan: Fattar inte varför den inte slagit globalt? Om Foppa kan importera tofflor till Sverige så borde han väl kunna importera läsk till USA?

Wayne Gresky: Kanske för att man redan har Ginger Ale i USA, även om det inte riktigt går att jämföra tycker jag.

Paddan: Jo det kan väl ha med det att göra. Men kan man ha Coca Cola och Pepsi så borde man kunna ha Ginger Ale och Trocadero...

Skrevs av: Ecke Holmberg
Skrevs: 21:53 (2007-02-27)

Nästa år kommer Peter "The King" Forsberg tillbaka till Modo! det har han sagt & lovat mig=) även Magnus "Mr Modo" Wernblom.. Modo mot två raka sm-guld efter årets!!

---

Perfa. Det Ecke lovar det håller han.

Wayne Gresky:

Fan, de har ju stavat fel på efternamnet.

Loob ska tydligen ha sagt till NWT att Hållberg återvänder till Örnsköldsvik till hösten. Synd bara att NWT är den enda tidningen som inte har en fungerande hemsida. Detta uttalande från Loob finns citerat på flera olika forum.

Martin S: Må detta glittrande rykte ha hög sanningshalt!

Martin S: Ja var håller FBK-folket till nuförtiden? Vilka forum finns det på?

Wayne Gresky: En person på hockeymagasinet.com har skrivit det och från farjestadsbk.se så finns det en länk till något inofficiellt forum(då deras ligger nere) och där tas samma sak upp.

Wayne Gresky: Här är deras tillfälliga forum.

Poffa: Vår vän på hockeymagasinet här varit vänlig nog att plita ned texten:
”Däremot får vi inte se förre FBK-profilen Per Hållberg göra comeback i Färjestad.
-Den sociala biten avgör. Vi kommer att få besked om att Hålla återvänder hem till Ö-vik och skriver på för Modo de närmaste dagarna. Det har jag förstått efter att ha pratat med hans agent, säger Loob.
Han försår Hålla.
-Vi har ju haft egna killar som varit ute och luftat sig för att återvända hemtill Karlstad. Då kan jag inte ha invändningar mot att Hålla vill flytta hem till Ö-vik igen.”

Wayne Gresky: ARRrrrr lovely!

Wayne Gresky: The Heart Of Hockey. Vad är det som egentligen gör att nästan alla spelare återvänder till MODO förr eller senare? Kan vara en bra fråga att ställa Il Capitano när jag intervjuer han ikväll angående hans 500:e match.

Martin S: Prooooohh Brunte!

Allt kan vara en fint för att andra klubbar skall fe upp, eller nått. Jag vägrar ta ut något positivt i förskott.
Det hade varit annorlunda om det vore något negativt.

Wayne Gresky: Jag tvivlar ju på att Hållberg levt i någon social misär i Karlstad. De har ju levt i framgång där i flera år nu så de är antagligen redan etablerade och rotade där. Nä, det kommer nog ett erbjudande till från Loob som Per måste försöka motstå, även fast det kan te sig omöjligt.

NuMo: "fe upp" Ja, man var ju med i hockeybockeyderby igår. Inte mycket tänder kvar i framtruten.

NuMo: Jag har varit med för länge för att ta ut något i förskott. Men nuvarande läge känns ju iaf bättre än att det står och väger mellan MoDo, FBK och Timrå...

NuMo:

Sista åren spelade jag med gallerhjälm, bröt näsbenet i en hockeybockeymatch nämligen..

Hände vid eget mål, åkte därifrån till bortre avbytarbänken, och det var ett heldraget rött streck hela vägen efter isen!!

Tröjan var mer röd än gul efteråt...

Tyvärr hade vi ingen avbytare, så det var bara att kyla med snö, och in och spela igen. Vi vann med 9-8 ;-)

Gidde: Vars har matcher som slutat så tagit vägen. Mer sådana resultar i ES.

MorganaLefaey:

Haha!

Vill du att alla tränarna ska bli gråhåriga i förtid och slita sitt hår??

Sånt där händer bara i gladhockeybockey med Hawaii-tema ;-)

Gidde: Typiskt hockeybockey. Tänk om man fick dra egna röda linjer i hockey, det skulle ju häva redline offside när man ville.

Men jag ljög. Jag har inte spelat hokkybockky. Jag stavade bara fel och behövde något att skylla på.

« · 839486 · »