1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 520126 inlägg · 4122 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
hellge:

...hur gärna som helst!

Du glömde det i texten... ;-)

Wayne Gresky: ja hur som helst så får harald angenäma problem om spelare som warg,wenis,werner,öhman mm. återvänder.. =) och om döme,skröder å morrisson e kvar!! knep å knåp timme

Berka:

Jag tror att Öhman inte kommer, samt att Morrison sticker.
Blatny lär nog också fara..

Bara en känsla jag har...

hellge:

Jag vill ha ett passningsgeni, typ Foppa, Raimo Helminen, Stefan ”Skuggan” Nilsson som kan styra PP.

Sen vill jag ha en Back typ - Rikard Franzén som inte ens tror att han inte skall göra mål i PP om han får chansen att klippa till.

Sen vill ja ha snipers typ Weinis. kanske Kuusela (visar ju tendenser.), eller som Touminen var emellanåt. (Macke?)

Vi kompletterar PP-uppställningen med murbräckorna Wernblom eller Holmström.

Sundström, får chansen bara för att han är oemotståndlig att vinna tillbaks puckar med sina hydraliska underarmar.

Timander får vara släpande städtant.

Gidde: ja öhman har jag ingen aning om.. men hoppas ju naturligtvis att både öhman å morrisson lirar för oss i höst... blatny är en bra spelare.. men de känns som han inte passar in i de svenska spelsystemet!! men nu ska vi ju naturligtvis inte fokusera på nästa säsong.. vi har semi å final kvar att spela så vi får lägga våran energi på de ist . =)

Berka:

Det var inte jag som började med SS redan...

Men det är kul att snacka om det, blev ju nästan avundsjuk på BIF & TIK som direkt startade med det i sina böcker!

Observera, nästan!!

Klart vi ska koncentrera oss på slutspelet nu, det är ju kanske 14 matcher kvar innan det är klart att vi vunnit SM-Guld!

;-)

Gidde: jo jag håller faktiskt med... spännande när de snackas om nyförvärv... men jag tror jag kommer tänka på annat i morrnkväll! =)

hellge: Jag har fått den uppfattningen att vissa MoDo-supportar lever med ett synsätt som säger att Timrå-ditona har något av ett MoDo-komplex. Hur detta komplex då ter sig för gemene man är såklart väldigt personligt. I huru det skola få sina uttryck här på HS, t.ex. Ja, för det är väl kanske inte så att man kan dra alla över en kam. Eller kan man det?

Men den där biten med hur komplext det kan vara att leva med just komplex av olika slag, det kanske du kan förklara bättre än mig.

NuMo:

Deal!

Macke skulle vara mycket bättre nu när man inte får åka vattenskidor. Han sa ju att han ruttnade just på detta spel.

Undar var man kan få tag i en sån där grym PP-back. Finns de här i Europa? Åkerman och Rhodin lär knappast flytta på sig. Jag tror Enström kommer lyckas sensationellt bra i NHL.

Timader verkar bara få vara olika tanter, bulltant, och städtant.

Sen är jag kluven inför Werner. Han är bra varannan match och värdelös varannan. Fast han är rent statistiskt ES bästa i PP. Detta talar för Werna.

hellge:

Japp!

Men kommer Werner att gilla att gå från uppskattad spelare i SAIK, lagkapten, första kedjan, mycket speltid?

I MoDo kommer han att få spela i 3-4 kedjan, samt i PP

Tveksamt säger jag.

Dream Team:

Ja, okey då. Jag erkänner. Jag har ett utbrett storebrorskomplex. När jag var på vårdcentralen i Sund så sa doktorn. - Det där går inte bota. Det får ni leva med. Jag lovar, hon sa så. - Men något måste du väl kunna göra, sa jag. - Nej, vissa egenskaper får man faktiskt försöka leva med, sa hon.

I övrigt gillar jag när man blandar in gammal fin svenska som "i huru det skola". Det gör oss hockeynördar lite mindre nördiga och lite mer mänskliga.

hellge: Vackert så. Även jag väljer bort att leva i just denna förnekelse. Ja, om jag nu mot förmodan lyckats lura någon att tro något annat, menar jag. Jag har dock inte sökt för det, så det är väl vad som skiljer dig och mig åt just här iaf.
Det är dock fullt möjligt att jag lyckligt ovetande om det blundar för något annat som jag inte vill bli varse om. Men det kan vi kanske lämna därhän så länge. På tal om just komplex och det svenska språket så har SAOL en rätt fin förklaring av ordet i fråga:

"b) psykol. om förknippning l. förband av psykiska element; särsk. i den freudska psy­koanalysen, om föreställningsgrupp av under­medveten karaktär som invärkar på en individs hela själsliv; stundom (vard.) (under påvärkanav den adlerska psykoanalysen) liktydigt med: mindrevärdighetskomplex. Undanträngt (för- trängt) komplex.
Jag är en komplex af kvalitativa elementer: af känslor, begär, viljeakter. RYDBERG Varia 13 (1888, 1894). Komplexerna eller föreställ­ningsförbanden. GADELIUS Själsl. 1– 2: 78 1921. Mrs Woodbury var en ytterst vital, självsäker kvinna, fullkomligt obesvärad av undanträngda komplexer. HENSCHEN Dakin Eddy 223 (1931).
Pjosk eller övererivet daltande med Komplex och andra nymodigheter. DN(A) 1934, nr 83 s. 9. – jfr FÖRE­STÄLLNINGS-, MINDREVÄRDIGRETS-, TANKE-, VARSE­BLIVNINGS-KOMPLEX m. fl."

Dream Team:

Vilka nya källor de hade hos Akademin. Det är väl inte Ambroos rasbiologiska källor du använder?

Nåja, jag hör vad du säger och kan väl ångra mig en del då. Det borde ju liksom räcka att vi vann kan man tycka. Jag antar att det var av gammal vana. Jag får väl säga som jag sagt förr någon gång. Jag jobbar på att bättra mig.

Grannen jobbar på vårdcentralen och är en stor Modoit. Jag var där och hämtade ut pencelin åt kottarna.

hellge: Som är vilka?

Ambroo: Karol Krizan är en. Men man skulle kunna tro att han var flera.

Frisco: Frågade jag dig och har ditt svar någon betydelse i det här ämnet?

Ambroo: Är du sur fortfarande? Trevlig sommar.

NuMo:

Tur att du inte nämnde Viklund. Man får inte framföra kritik mot spelare i det lag man supportar. Det har hockey-hasse sagt....

bisterfinnen:

Man får inte framföra kritik mot hockey-Hasse heller, då hotar han med att han känner ens pappa. Hur fan kan den mannen vara journalist?

Håller med dig, knaskamilla..

"Personangreppen på senare tid - innan de två senaste segermatcherna - på Krizan, Svartvadet (jo, faktiskt!) och Tobias Viklund (mest) är skrämmande ynklig läsning"

Skrämmande och ynklig läsning, Hasse? Kunde man läsa och tyda dina texter överhuvudtaget så vore jag glad. Nu blev ju Viklund faktiskt bänkad och det med rätta. Hade han hetat Sicak så hade du väl knappast matat ut ett fint litet försvarstal. Patetiskt skrivet, Hasse.

bisterfinnen: F-Hasse vet väldigt lite om supportrars sätt att vara och reagera. Naturligtvis ser han inte hela bilden när fansen lite väl känslomässigt ger spelare kritik god såväl som dålig. Nä, det bästa är nog at tycka att allt är magiskt.

Jag vill se F-Hasse längst fram på palissaden, ivrigt hejande positiva ramsor när det går som mest emot, precis som alla andra icke medgångsupportrar. Dvs. motgångssupportrar. Resten är patetiska.

Icing-Ove:

Jag vet inte, jag tror nästan att man blir gladare av att få skratta åt hans helt obegripliga texter än vad man skulle bli av att förstå dem.

knaskamilla:
Så sant, så sant. Apropå skratt, kan ingen publicera Tummen-Upp-loggan och bilden då Wernblom och Alavaara ansträngt visar upp de nya fräscha Tummen-upp-dräkterna. Det är kultur.

Kan det ha varit Hasse som lekte Art Director redan då, tro....

Icing-Ove: Jag ser att fegisen Hasse väljer att inte ange någon mailadress. Förra gången han höll på och fjantade sig på det här viset tog han skydd och lät andra ta smällen för honom.

Hasse A är en patetisk liten människa som borde gå i pension. Omedelbart.

Icing-Ove:

Det verkar ha hänt något med bilden.

knaskamilla: Så går det när man tummar för mycket på trycksäkerheten...

Paddan: Intressant Jocke Linström-spaning på officiella.

Wayne Gresky: Lindström.

Wayne Gresky: Den killen får väl knappt närma sig Sveriges gräns efter det fruktansvärda brottet som han gjorde sig skyldig till, eller hur det nu var.

Wayne Gresky: Nu är det väl med 99% säkerhet bara ett sommarboende som Jocke är ute efter. Kan aldrig tänka mig att han flyttar hem till Ö-vik för att sedan bo en tvåa eller trea.

Martin S:
Har han så mycket möbler?

Poffa: Snygg slakt av Hasse på officiella. Bra och sakligt skrivet.

Wayne Gresky: Den här meningen är ju klockren:

"Dessutom tycker jag att forum-skrivarna håller väl så hög nivå som spelare, ledare och sportskribenter ibland när det gäller att uttrycka sig i känsliga lägen. MODO Hockey och elitserien engagerar och det måste finnas utrymme för känslor."

- Snytingar och upperkutter.

Martin S: Det faktum att Jocke skrev på ett treårskontrakt för ett år sedan kan tyda på att du har rätt. Men jag tycker annonsen borde betonat att det gällde för en kortare period...

Wayne Gresky: Är man proffs i USA så har man råd att betala en lägenhet 12 månader även om man bara tänker bo där i tre månader.

NuMo:
Oj, har Aftonbladet sparkat Hasse A under januari månad, det visste jag inte. Korrekturläsaren blev nog vansinnig efter att ha suttit sena nätter med att lägga in stor bokstav, komma, punkter och nya rader.

Martin S: Lindström tjänar 700.000$ denna säsong, i och för sig så har han väl typ nada när han spelar i AHL men 700K är ändå 700k. Han måste ha en bra agent.

Icing-Ove: Jag har intressanta nyheter i fallet Poffa vs Hasse Andersson! Det visar sig att de strålade samman tidigare ikväll. Vad de inte visste var att det hela filmades...

www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&l=uk&code=2b796c84007bb78a7227381f82d66202

Wayne Gresky: Hahaha

Wayne Gresky: Tycker Poffa skall visa dom äldre lite respekt ;-)

Frisco: Inte ett dugg. Glad påsk!

Wayne Gresky: :)

Building the future.... Då borde väl dessutom en ny jumbotron vara på önskelistan. Skulle tro att det bara är de som sitter på nedre delen av långsidorna (och då måste de sitta i mitten) som egentligen får ut något utav den som finns nu.

MorganaLefaey: Ja, jämfört med exempelvis mediakuben som sitter i taket i E-on Arena så ser det ju ut som att man har något slags filmjölksfilter eller liknande på mediakuben i Swedbank. Eller så har man fortfarande inte hittat inställningarna för kontrast mm. Annars hade jag gärna övertagit de storbildsskärmar SVT hade med sig för Melodifestivalen, där kan man tala om skarp bild. Lika bra att göra arenan HDTV-klar på en gång.

Paddan: Ta och skaffa en sån där de har i Vancouver, ska det va så ska det va!

65selander: Åh, förlåt farbror. Jag visste inte att farbror skulle ta illa vid sig. Kan jag hjälpa farbror över gatan som ett tecken på min skam? ;-)

Wayne Gresky:

Var det en slutspelsmustasch jag såg på Poffa?

knaskamilla: Jag har haft (ansat) slutspelsskägg i tre år. Så pffft!

Poffa:

Men du var dig inte riktigt lik i filmen. Har du blonderat dig?

knaskamilla: Specialeffekter, knas. Specialeffekter...

« · 860410 · »