1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507750 inlägg · 4105 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

« · 903481 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
hellge: En gamgubbe måste väl vara en väldans gammal fågel???
Kommentera

hellge: Men gam kan han väl vara för det. Har hört att han westerlind ska göra en väldigt verklighetstrogen imitation av en gam vid väl utvalda tillfällen.
Kommentera

NordaBoy:

Wayne Gresky är inte sååå gammal.
Kommentera

Wayne Gresky: gamgubbe
Kommentera

Paddan: Att döma av den interna poängligan från förra året så hade de bara skitspelare då.
www.hc-vsetin.cz/statistiky.asp

Det enda roliga vore väl att plocka in den här killen, så kanske Tommy Sjödin kan få några nya åldersrekord i elitserien att slå?
www.hc-vsetin.cz/hrac.asp?id=83
Kommentera

Paddan: För tidigt på morgonen paddan.
Kommentera

Tro om det, i detta lag som inte har långt kvar till nådastöten, finns att hitta någon språkkamrat till Krizan och kanske en liten extra spets till vårt lag.

www.hc-vsetin.cz/
Kommentera

Poffa: Nygatan - Örnparken - Hamngatan...... äh E4 mest hela tiden.
Kommentera

Frisco: Jo, jag vet. Bangolf. Men nu var det väl frågan om vilken väg du tog. :-)
Kommentera

Poffa: Södertälje.
Kommentera

hellge:

Jag undrar. Röda ifjol, gröna i år, blir de vita eller svarta nästa år?
Kommentera

Poffa: Allt norr om timrå är slum.
Kommentera

Frisco: Jag gissar på Timrå. Du väljer att åka via Sollefteå och sedan tar du riksväg 87 till Bispgården och så följer du riksväg 86 ner till Sundsvall och kommer ut på E14.

Visst, det är en liten omväg, men vad gör man inte för att slippa passera slumområdena strax norr om Sundsvall.
Kommentera

Dream Team: Allvar Nej nej. INGENTING! Minnas detta. Jo.

Nu ska jag ut på turné. En av dessa orter ska jag inte passera idag.

1) Sollefteå HK 18 12 1 5 89-93 25
2) IF Sundsvall Hockey 18 12 0 6 93-52 24
3) Timrå IK 18 11 1 6 90-67 23

I övrigt. God morgon!
Kommentera

Z z zzZ zZ Z z z Zz Z
Kommentera

Dream Team:

Alles gut!

Nu sov vi...
Kommentera

hellge: Jag hoppas att du inte heller tog mig på allt för stort allvar i det jag skrev här. Det var inte alls min mening, vilket kanske inte framgick hos riktigt alla.
Kommentera

Dream Team:

Jag brukar sällan ta något av det jag eller andra skriver på stort allvar. Inte den här gången heller. Genom att skämta lite med Ambroon så tänkte jag att han och jag skulle få en mer avslappnad inställning. Jag upplever snarare att TIKar som kommer in hit i MODOboken är aningen stela. Det ser helt enkelt ut som de inte har stretchat tillräckligt.

Så mitt råd till dig blir i så fall: Värm upp och stretcha ordentligt.
Kommentera

Dream Team: Haha. Nu kommer jag att sova med ett leende.

Z z zzZ zZ Z z z Zz Z
Kommentera

hellge: Nu varken vill eller kan jag försvara någon annan, men ändå: I precis lika vanlig ordning tar du nog lite för mycket som skrivs på alltför stort allvar. Mitt råd: Gör inte det. Det faller så lätt tillbaka på en själv.
Kommentera

knaskamilla:

Förutom serie- och VIP-korten så släpps biljetterna den 10:e sep. Det ska bli fantastiskt kul. Stämningen höjs hela tiden.

Själv snärtade jag Ambroo på ena skinkan, han reagerade som vanligt, ungefär som kapten Hadock, anfäkta och regera, sötvattenspirater, landkrabbor etc.

Med andra ord, allt är som det ska. Showen kan börja. SLÄPP PUCKEN!
Kommentera

Mixery:

Nej, de var inte så glada för det. Men det syns nog ingen skillnad. Du trodde ju t.ex. att det var originalmatchtröjor på bilderna, eller hur?
Kommentera

knaskamilla: Himla roligt "skoj"...
Kommentera

Mixery:

Man ska inte tro allt man läser.
Kommentera

Om det där är rätt nyans av rött på matchtröjorna så ser den ut att gå mer åt det orangea hållet. Fast, det är klart, replikorna brukar ju vara dåliga på att efterlikna originalet.
Kommentera

Icing-Ove: Vad faan har de petat in i munnarna på Adam, Svarten och Salle? Fotades de med tandskydd?
Kommentera

Icing-Ove:

På tal om lagfotograferingen så kan jag avslöja att de inte fått matchtröjorna än, så de fotograferades i replicor. Skojig leverantör.
Kommentera

Truppen tycker jag ser tunn ut på forwardssidan, nu när jag sammanställt en ny bild efter lagfotograferingen. Det måste komma andra förstärkningar än Yetman snart, eller har jag fel? P.Forsberg räknar man ju bort...
Kommentera

MorganaLefaey: En sak tror jag dock att vi kan garrantera... det kommer att bli skador. Jag personligen tror inte att exempelvis Molinder har vuxit i elitseriekostymen ännu. Ingenting som jag såg ifjol tydde iallafall på det, hoppas jag har fel. Och dom som jublar över att junisarna går bra nu på försässongen borde verkligen "chilla" det säger nämligen inte skvatt om hur dom klarar sig när serien drar igång.
Nä som sagt truppen känns tunn till antal spelare och skador kommer vi inte vara förskonade från hela säss det "äldre gardet" är ett år äldre och tyvärr brukar det ofta betyda att man blir mer skadebenägen.

Fan va neggo jag är det kan inte bli annat än guld :)
Kommentera

Fetto: Jag tycker inte vi ska värva någon innan vi sett vad våra junisar kan prestera i ES, Molinder är väl värd lite förtroende.
Kommentera

Fetto: Jag kan hålla med till att det känns som det är lite få till antalet. Jonasén, Forsberg och Molinder är liksom garanterade att få spela om vi skall spela på 4 formationer fram tills dess Yetman kommer. Sen så känns väl också Yetman som en som man vill ha sett lite av innan man säger bu eller bä. Hade känts lite bättre med en spelare till innan säsongen börjar, men så länge inget olyckligt sker och de ovan nämda spelarna fungerar så skall allt vara ok.
Kommentera

Wayne Gresky: Visst ska man ta det lite lugnt den här tiden på året men det känns ändå som om forwards sidan känns lite tunn o då menar jag inte sett till kapacitet utan till antal spelare.
En gubbe till skulle känts bra gärna en slovak.
Kommentera

Deas: Precis, chilla!
Dagens ser om inte ut som ett mästarlag ut som stabilt slutspelslag. Ecke har 5 månader på sig att fixa fram de sista pusselbitarna till försvarandet av guldet. Lite kortare tid när det gäller att få ihop gänget som ska bli europas bästa lag.
Kommentera

Vad stressar ni upp er över? Just nu har vi producerande, på eltiserienivå stjärnamn i tredjekedjan. Och då vet vi ännu inte vad Yetman duger till. Jag tror han kan hänga rätt bra med puckar brevid Sundström.

Ingen fara än.
Kommentera

Helt ur det blå. Hur länge skulle Jonasén vara på try-out? Med tanke på det man läst så låter det som han kommer få stanna men har inte läst något på modo´s hemsida om att det är så. Någon som vet?
Kommentera

Hawerchuk: Nu handlar det väl en hel del om hur mycket pengar de anser sig ha råd med. Men visst när det gäller foppa så kör de nog en:  han betalar vi ändå den lilla lön han vill ha vi får igen allt på reklam mm. Så det är nog som du säger.
Kommentera

MorganaLefaey: Men du... Jag tror knappast Modo tackar nej till spelare de är intresserade av bara för att det finns en liten möjlighet att Foppa kan dyka upp i vinter. Så urbotat dum tror jag nog ingen i lagledningen är.
Kommentera

hellge: Som du säger så visar det sig så småningom.  Men alltid roligt med lite skvaller om det blir modo eller inte. Som i en artikel stog det att hans agent inte tog emot kontraktsförslag utan de ville se om det blir spel. I en annan att han spelade golf med phillys ledning osv. Det enda som är tråkigt i affären är väl om det skulle visa sig att han faktiskt inte kommer till modo och de då suttit och tackat nej till några heta spelare.

På officiella så snackas det om Orzagh fortfarande är på gång till modo. Vilket iofs inte vore fel om han var frisk men när man läser följande artikel så låter det ganska otroligt om modo är intresserade.

www.nsd.se/artikel.aspx?artid=68321&cat=2&pageIndex=0&arkiv=False
Kommentera

MorganaLefaey:

Hmmm...

Vi tar det coolt ett tag till. Man får anta att det visar sig...
Kommentera

hellge: Foppa tackade nej till modo.

Ja nu handlar det iofs bara om nej till att träna med laget då Harald ville ersätta några av de skadade med foppovic. Han säger att han inte tänker åka skridskor igen innan slutet av september för att vila foten.

Harald nämner också i artikeln att han tror det blir NHL för Peter om det blir något spel.

allehanda.se/avdelning/sport/12355
Kommentera

Wayne Gresky:

Skador på grund av dålig försäsongsträning får en ny betydelse:
"ANDREAS SALOMONSSON: Han har fått en smäll på höger tumme, sedan han kolliderat med Perra under en träning."
Kommentera

Har någon postat dessa positiva nyheter?
Jag klistrar in texten för att minska risken att inlägget försvinner i dagens flod av postningar...

Susse får vila från matcher under hela försäsongen

MODO Hockey har spelat sina första matcher för säsongen och som säkert de flesta vet besväras laget av en del skador - ungefär som det burkar vara under försäsongen.

Så här förklarar läkaren Kim Thorsen skadeläget just nu:
NIKLAS SUNDSTRÖM: Han kommer som det ser ut inte att spela någon av våra träningsmatcher. Men ska vara klar till seriestarten. Han har fått en smäll i revbenstrakten, just där han hade sin gamla skada. Detta efter en tackling mot ryggen som han inte var beredd på.

ANDREAS SALOMONSSON: Han har fått en smäll på höger tumme, sedan han kolliderat med Perra under en träning. Visar det sig att det hela inte handlar om någon fraktur kan han köra igång och spela matcher direkt med skydd kring den skadade tummen. Med den axel som spolierade halva försäsongen är det dock ingen fara. Det hela har läkt fantastiskt bra.

PETER ÖBERG: Hans opererade axel läker bra och kanske kan han spela någon träningsmatch innan seriepremiären.

MATTIAS TIMANDER: Den kortisonspruta som Timmy fick för en sex veckor har gjort susen. Han är med i stort sett alla övningar på träning nu och kanske spelar någon av våra sista matcher innan serien.
Kommentera

Icing-Ove:

Dom har inte så mycket "gammeldags" öl på bishops.. Men prova gärna några av deras trappist-ölsorter. Jättegoda, men man blir rätt packad.

Mera om ljus lager:

Under 1800-talet utvecklade böhmerna en ny kylteknik och den tekniken, tillsammans med insikten om tjusningen med underjäsning, gjorde att bryggare i staden Plzen utanför Prag uppfann det ljusa, underjästa lagerölet med humlesmak. Det har sedan dess kallats pilsner (efter orten Plzen), eller lager. Stadens mjuka vatten bidrog till att ölet blev en succé.
Kommentera

bisterfinnen:
Så det är irakier som jobbar på Bishops Arms i Gävle, jag gissade nästan det.
Kommentera

bisterfinnen:

Och den utmärkta länken:
Kommentera

hellge:

De äldsta bevisen på ölbryggning är från 3800 f.kr och härstammar från Sumerernas rike (det som idag är Irak).

Att tillverka ljus lager däremot, var böhmerna, enligt dem själva, först med.
Kommentera

hellge: Hörde skvaller om att Peter går en kurs i slovakiska, så då löses alla problem.
Frågar du en Tjeck, så är nog urpilsnern förmodligen en Urquel.
Själv tror jag pilsnern uppfanns i Sollefteå, av en herrn Zeunertz.
Verkar blivit en bristvara där nu.

Paddan, tur Du drog till Avkroken!
Kommentera

MorganaLefaey: "Trodde faktiskt att de skulle prova köra med Hedin - Hållberg som fungerade helt ok förut."

Har hört ryktas om att Hållberg helst av allt vill slippa spela med Hedin, för han är less att ständigt behöva agera "skurgumma" och täcka upp för Hedins misstag.
Kommentera

« · 903481 · »