1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 523123 inlägg · 4121 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Hehe, kul anekdot om Timander från Chris Prongers tangentbord:

" When I played for the Bruins (Yes, I played there too) we had a practice in Phoenix. To set the tone for this particular practice please note that at the time we had yet to win a game. I think we were 0-8ish...or something like that. Pat Burns was the coach. On a good day he's an intimidating man. As you can imagine Burnsy is not a happy camper. We are doing a neutral zone regroup drill....the play is D to D to Winger and away we go. Sooooo, Mattias Timander is the 1st D. The puck comes to him and he's supposed to pass to his D partner. Whistle blows....here we go. Puck to Timander he passes to his partner....hits him in the shin pads.....Whistle "Do it again!!"....Timander to partner...fires it over his stick...Whistle "Do it again!!"...Timander to partner...passes behind partner...Whistle "Do it again!!"....now things are starting to get UNCOMFORTABLE...all the guys are praying Matty can hit his partner on the tape, SOON! Everytime he misses a pass we get one step closer to a team BAG SKATE!! ....Timander to partner....puck blows up and Matty misses it.....Whistle "do it again" Burnsy says, quietly now....Oh boy, this isn't good.....Timander to partner......off his shin pads!!!!!! Whistle..."Matty, Get the %$&@ off the ice!!" So, off Matty goes. Practice continues for another 30-40 minutes. After the practice I go up to Matty and put my arm around him and tell him "Don't worry about it buddy"....Matty lifts his head up, looks at me with an emabarassed/frustrated/angry look and says "I was a healthy scratch in Practice!!" AWESOME!!! "

Berka: Hörru! Jag blev faktiskt bombhotad i Karlstad jag minsann! Inget att skämta om. Jag var den enda personen som inte ville gå ut. Jag vill ju se hockey. Men efter vidare samtal och övertygelse med polisen så förstod jag att spelarna var på väg till deras respektive hem redan, så jag gav upp :)

Paddan:Kanske kan vi försöka bombhota hovet och globen så kanske vi kan få matchen spelad på låt säga botkyrkas hemmais

Paddan:

Jag tycker som dig, jag.

MorganaLefaey: Eftersom vi brukar ha ungefär en snöbolls chans i helvetet att vinna i Stockholm så undrar jag om det inte vore läge att ställa Morrison i målet mot Djurgården. Förlorad match som förlorad match, typ.

Gusse: Men att han slår på käften i går betyder väl inte att han är elak idag.

Nej fick höra det idag. Eller att man i alla fall snackat med spelaren i fråga.

MorganaLefaey: Sergei Bautin? ;)

MorganaLefaey: Igor slåpokävski kanske

Hörde att det viskades om att det var en ny back på ingång. En stor och elak ryss. Men minnet sviker så jag kan inte minnas vad han hette.

knaskamilla: All heder till Martin S när han ställer en till Morrison gällande Legenden Stömberg så kan man inte låta bli att le.

shinzawai:

Man kan också konstatera att det inte bara är svenska spelare som har språkliga olater för sig...I mean...

Icing-Ove: Och den är riktigt riktigt bra! BRA MARTIN!

Intervju med Mike Morrison på MODO-TV...

Frisco: Lite vodka, Kahlua och verumhälsofil - en klockren White Morrison. Skippar du filen blir det en Black Morrison, men det känns lite mossigare.

Paddan: Kanske dags att börja sälja Verumdrinkar i kioskerna?

Gidde: Av kommentarerna att döma så verkar det vara en målvakt som gör att man får sluta med försäljning av kaffe och andra drycker och övergå till att bara sälja magsårsmedicin.

Paddan:

Det låter som om vi går en spännande tid till mötes... ;-)

Lumber Jack: Äh, helt skamlöst kopierar jag in lite information från åffisijälla om vår nye "supermålvakt"

"Skrivet av:aquarabbit76

Apologies for writing in English, I'm in the States and my Swedish is basically nonexistent.

Anyway...I've been following Mo's career since his college days. This is the first season I've been overly disappointed in him and this signing is very surprising to me.

Mike used to be excellent in the shootout, or any one-on-one situation. I loved watching shootouts with him.

It always seemed to me that he could lose his concentration quickly and one soft goal destroyed the rest of the game. Generally though, if he could keep it together for the first period, he'd be great the rest of the game.

He does like to wander around. Again, it seems to be a concentration thing.
Not really super athletic, but he uses his height to his advantage. (He's really, really thin though - or always used to be). Yet I've seen him wander and make it back to net for the amazing save.

There was one time in Greenville where he was at the blue line, with his mask up, just watching the game. The play got to the red line, he just stood there. The play got even closer - he glided back to the net, dropped his mask on his face and made the best save of the game.

He has a really relaxed nature in net. Sometimes it really looks like he's not paying attention, but he's more aware than people realize. He won't be flashy and he's usually not physical.

He doesn't overplay the puck, but does sometimes make bad passes that lead to dangerous plays.

He can come up really big when he needs to. It's all mental with him.

If he's happy and in a good mood, things will go really well.

He denies it, but you will catch him singing and having fun during breaks in the game. He's fun to watch when he starts doing things like that."

renen: Brithén var en sopa, därför fick han sparken. Synd bara att 12 (tror jag det var) spelare han ge sig iväg före honom.

Hahl Bundy: Han har rätt när det gäller vissa saker, sedan är han helt ute och cyklar när det gäller andra saker. Att ledningen saknar rätt kompetens tycker jag dock är ganska uppenbart.

Hawerchuk: Hmm, enligt dig:felaktigt. Enligt andra härinne: Riktigt.

Sanningen är kanske nånstans mittemellan mao.

FM: Wow, mycket felaktigheter i den texten. Jag som trodde den killen hade koll. Där ser man.

FM: Mycket sanning där, särskillt Brithen historien

FM: Bra att det skrivs på fler ställen än på modos officiella forum, men jag undrar vad som egentligen krävs för att rensa ut den inkompetenta ledningen? Det känns rätt hopplöst.

och Harri plockar procent...

FM: "ignorant" betyder okunnig, fast det förstår ju dom som inte är ignoranta!

arnio: Eftersom jag är immun mot ironi så förstår jag inget. Han kommer vara en klubblegend redan innan säsongen är slut.

Jag tror att han kan vara riktigt bra. Stark konkurrans i hans förra klubb och han har ju vilat en månad nu också.

The Fat Bastard: Äh, han vill bara ha en badboll, igenkligen

Mano: Jag tycker det var en idiotisk värvning. Med risk för att jag får dra på mig dumstruten så sticker jag ut hakan å säger att detta blir en riktig flopp...

Med risk för att jag kommer att gråta en vacker dag så tar jag chansen att gapflabba åt hans 06-07-stats. Kan de verkligen verkligen vara sanna? Att karln orkade köra en sesse till är ju värt Nobelpriset.

Paddan:

Kickad till förmån för Korhonen,djiiiisuus.Undra vem som scoutar i den dära Slovenska klubben;)

Paddan: Hans namne gjorde ju i alla fall mycket bra ifrån sig, innan han gick ned sig fullständigt i fiskrens.

Lumber Jack: Mike Morrison e beezzt!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Lumber Jack: Äh, jag är frälst. Det måste bli en ny tröja till samlingen.

The Fat Bastard: Jag håller för tillfället på att flytta, men om du är riktigt snäll så ska jag lägga ut en bild på Ben Perraulttavla när jag har kommit i ordning i den nya paradvåningen.

Lumber Jack:

Det påminner om en Modomålis från början av 80-talet. Har han kollat synen? :)

190 centimeter, nära metern längre än Zacke!

Spännande även om statsen inte imponerar direkt. Måtte det vara en lyckad värvning, det är vi värda.

shinzawai: Skriver bara trevliga inlägg, det vet ni väl. ;-)

Min fantastiska Hustru fann jag i Sidensjö och även om jag håller på Timrå IK som den Sundsvallsbo jag nu är så tycker jag inte att frugan skall släppa sina rötter utan tvärt om, vi har riktigt roligt hennes släkt och jag när det surras.

Ang kvalitéten i år så är ju frågan om topparna har blivit så mycket sämre eller om botten förbättrats avsevärt!?!?!

Vissa matcher har "värkligen" varit en plåga att beskåda men när man liksom anar vad som komma skall och sedan får vara med om som exempel senaste Länsderbyts första period... ..."God damn" vilken rolig hockey med fart, frenesi, chanser, bjudningar mm... Jag älskar våra duster och kan bara säga att nu går vi för 2-2 i matcher. JAG VILL VARA DÄR !!!

AM: Jag tror att jag har lite bättre koll än Mo.

Wayne Gresky: Det är ett klubb från KBBL-ligan.

T T: Det är ingen som tror att du gjort det heller.

T T: Wtf??? "Phoenix Qyates"

Hawerchuk: "Jag har alltid följt Modo". Yeah sure.

Hawerchuk: Och där blev det officiellt.

Gusse: Vi får väl vänta och se vilka andra målvakter som rör på sig innan vi fäller domen.

renen: För några år sedan värvade några lag storspelare innan transferfönstret stängde.
Vi värvade Tuzzolino!!Känns som om det återupprepar sig.
Är verkligen pengarna slut?

Icing-Ove: Ja det där var ord och inga visor

« · 1111646 · »