MODOJohan:DEt verkar helt klart vara något krux när modo-fbk möts!
Förra säsongen satt vi på restaurangen i svedbank och såg matchen mot just fbk när plötsligt brandlarmet går??! Alla skulle utrymma arenan, å jag som precis beställt in en vodka/redbull!! Snacka om beslutsångest.
MODOJohan:Så var det kanske... Ja minns att jag vart jävligt besviken för att man tvingas lämna groggen å gå ut i kylan!
Lumber Jack:haha jo jag vill minnas att jag svepte det mesta iaf. allt stog dock kvar när vi kom in igen fast med aningen mindre kolsyra =)
Nästa gång brandlarmet tjuter så lovar jag att jag sitter kvar!
sitter i restaurangen igen den 14 feb. ifall någon vill utlösa larmet ;)
Lumber Jack: Man kan ju fundera lite på varför en så pass bra back som Niemi hellre väljer en allsvensk klubb före en elitserieklubb!?
Var modo´s bud så lågt att leksand vart mer intressant?
Det har ju tillkommit fler backar till Es-klubbar under säsongen, så backar har det funnits på marknaden! Kanske är det inte längre lika roligt att komma och spela för modo och dess anrika förening med mängder av fostrade nhl-proffs? Det har ju ändå snackats mycket runt föreningen de senaste åren, mätta,trötta gamla farbröder,enögd publik,omöjliga målvakter,dåliga värvningar osv. Vad vet jag, kanske är det bara ren oflyt eller så kanske det är så att ecke inte riktigt klarar av sitt jobb?!
mikenomad: Sitter och funderar om du bara vill dryga dig eller om du faktiskt har en fundering på om det finns någon som kan gå in och spela.
Vi har använt oss av ett antal juniorbackar den här säsongen förutom de som redan ingår i truppen. Men att tro att någon av dem skall förstärka laget är väl en utopi.
Men att säga att plantskolan är lika lyckosam nu som förut är väl att ljuga. Sen så är frågan om det beror på att inte lika många kommer utifrån längre. Det blir väl sämre standard på träningarna och laget är inte lika bra som helhet, men de flesta som klivit upp som duktiga ES-spelare är ändå spelare som med största sannolikhet skulle valt att gå hockeygym i övik ändå då de kommer från någorlunda nära orter.
Är väl Anders Eriksson som är första namn man kommer tänka på som inte kommer från någorlunda lokalt område. Samme kanske skulle valt ert hockeygym, men med en Ånge-bo vet man aldrig.
" When I played for the Bruins (Yes, I played there too) we had a practice in Phoenix. To set the tone for this particular practice please note that at the time we had yet to win a game. I think we were 0-8ish...or something like that. Pat Burns was the coach. On a good day he's an intimidating man. As you can imagine Burnsy is not a happy camper. We are doing a neutral zone regroup drill....the play is D to D to Winger and away we go. Sooooo, Mattias Timander is the 1st D. The puck comes to him and he's supposed to pass to his D partner. Whistle blows....here we go. Puck to Timander he passes to his partner....hits him in the shin pads.....Whistle "Do it again!!"....Timander to partner...fires it over his stick...Whistle "Do it again!!"...Timander to partner...passes behind partner...Whistle "Do it again!!"....now things are starting to get UNCOMFORTABLE...all the guys are praying Matty can hit his partner on the tape, SOON! Everytime he misses a pass we get one step closer to a team BAG SKATE!! ....Timander to partner....puck blows up and Matty misses it.....Whistle "do it again" Burnsy says, quietly now....Oh boy, this isn't good.....Timander to partner......off his shin pads!!!!!! Whistle..."Matty, Get the %$&@ off the ice!!" So, off Matty goes. Practice continues for another 30-40 minutes. After the practice I go up to Matty and put my arm around him and tell him "Don't worry about it buddy"....Matty lifts his head up, looks at me with an emabarassed/frustrated/angry look and says "I was a healthy scratch in Practice!!" AWESOME!!! "